Rakenneultra

Käytiin eilen Femedassa 4D ultrassa, kun tosiaan ei toi normi rakenneultra vastannut ihan toiveita lääkärin takia. Voin kyl ehdottomasti suositella tota kaikille, oli niin ihana tunne nähdä kunnolla oma vauva, kyyneleethän siinä tuli silmiin ku meidän pikkumies päätti hymyillä vanhemmilleen muutaman kerran :) Nyt on sukupuolikin ihan selvä, tämän lääkärin ei tarvinnut turhaa arvuutella vaan heti totes et halutaanko tietää.. Poikahan siellä vatsassa pyörii <3

Saatiin lääkäriksi Bruno Cacciatore, joka on saanut maineeltaan Suomen paras ultraaja. Hän kävi tarkasti meille selittäen läpi kaikki vauvan terveyteen vaikuttavat asiat (huomattavasti laajemmin kuin Jorvissa) ja tämän lisäksi katseltiin vauvaa vähän joka kuvakulmasta ja hän yritti saada meille hyviä 4D kuvia pikkukaverista. Tuntui siltä, että todella saimme joka eurolle vastinetta, kun pääsimme mm. laskemaan pikkuisen varpaita ja sormia <3 Saatiin perus 2D kuvia n. 20kpl ja koko tutkimusaika on myös taltioitu levylle, josta voi tehdä stillkuvia itselle niin paljon kuin haluaa.

Mulla on istukka niin edessä et kokonaan pelkästään kasvoista ei saanut 4D kuvaa, kun istukka peitti aina osan, mut kyllä lääkäri yritti kaiken maailman keinoja kuitenkin jos vaikka olisi käynyt onni ja vauva olisi viitsinyt liikkua ihan sivuun :)

Tässä kuva Jorvin rakenneultrasta:


ja Femedan 4D ultrasta:
 
Vau Nina~ ! Tosi ihana ja upea kuva :) Onnittelut poikalupauksesta! Ja kiva kun lääkärikin oli paljon mukavempi kuin viime kerralla.. Oon kyllä kans miettinyt tota 4D-ultraa, tekisi kovasti mieli mennä ihan vaan nähdäkseni vauvan paremmin < 3 Ois kiva mennä kun viikkoja on enemmän, lähempänä 30 rv. Silloin olisivat kuvatkin varmasti selvempiä, täytyy miettiä.. Onnea myös kaikille muille hyvistä ultrauutisista!
 
Oi, miten söpö 4D-kuva Nina :)

Tänään oli vihdoin rakenneultra ja kaikki oli mallillaan. Tyttöveikkaus saatiin lääkäriltä emoticon  Olin taas kerran niin jännityksissä, että osaan liikuttua vasta nyt kotona :,) Ihana oli nähdä pientä ja lääkärikin oli onneksi mukava. Vähän pientä hämmennystä tuli painoarvion kanssa, kun lääkäri veikkasi että vauvasta tulisi peräti yli nelikiloinen :O Katsoin sitten neuvolakorttia käynnin jälkeen ja jostain syystä oli pistänyt siihen, että viikkoja on 20+2, vaikka niitä oikeasti on about 21+4. Vastaa viikkoja kohdassa taas luki 21+2, eli ihan oikein o.O Oisiko sattunut joku sekaannus siinä ja siksi veikannut niin isoa vauvaa... Pitää tuosta kysellä neuvolassa vielä. Tärkeintähän se kuitenkin on, että on kasvanut viikkoihin nähden ihan niinku pitääkin :)
 
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille, kiva kuulla hyviä uutisia :)!

Me käytiin tällä viikolla Jorvissa ultrassa, kaikki on vauvalla hienosti! Saatiin tosi hyviä ja sekeitä kuvia mukaan, kasvonpiirteetkin näkyvät selkeästi <3 Meillä oli myös tosi mukava ja asiansa osaava kätilö ultrailemassa (niin kuin oli myös ensimmäisellä kerralla, vaikkakin eri kätilö), selitti koko ajan mitä näkyi. Puoli tuntia meni nopsasti, joten voin kuvitella, että kiirehän siinä tulee jos jotain rakenteita pitää enemmän alkaa etsiä. Tyttöä meille lupailtiin kaikista minun omista "poikaoloista" ja aavistuksista huolimatta! Jos ei selkeyttä sukupuoleen oltaisi saatu, olisi matka jatkunut myös Brunon vastaanotolle. Yksityisillä kun on hieman eri laitteet käytössään, tietysti siellä eri tekniikalla tulee myös erilaisia ja tarkempia kuvia. Tsemppiä vielä niille, joilla on ultra vielä edessä!
 
Oon myös miettiny tota 4D ultraa, oon vaan vähän kahden vaiheilla, kun jotenkin pelottaa ihan selkeitä kuvia saada vauvasta kun se on mun sisällä..
Toi on kyllä niin sulonen kuva Nina~, että alan lämmetä ajatukselle! Mitä toi maksoi, eiköhän se oo suht samanhintasta kaikkialla yksityisillä?
 

Moikka pitkästä aikaa... Nyt oli mullaki vihdoin ja viimein rakenneultra. :) oon viimeks ollu neuvolas 14+0 ja nyt kun oli ultra mul o 21+5 et oli aika pitkä aika kun ei ollu mitään käyntiä. Onneks oon tuntenu liikkeitä päivittäin 17+5 eteen päin ni o rauhottanu aika paljon. :)

Mut tosiaan kaikki oli pienellä hyvin ja oli kyl tosi mukava kätilö joka ultras. Paino arvio oli 410g.On kyl taas tosi ihana ja ilonen olo ton ultran jälkeen.. :) Sukupuolta ei haluttu tietää et halutaan yllätys sit keväällä... :)

 
Toi 4D ultra maksoi Femedassa 178€ Kelan korvausten vähentämisen jälkeen :) Kyselin hinnan parista paikasta (pk-seudulta) ja erot on kyllä yllättävän isoja, muissa oli reippaasti päälle 200€ (jopa 300€) ja joissain paikoissa sanottiin ettei kaikki saa Kelan korvauksia. Muiden kokemusten ja hinnan perusteella valittiin toi Femeda :) Jos sinne on joku menossa niin suosittelen pyytämään aikaa Brunolle, hän on kyllä ansainnut hyvän maineensa. 

Sieltä saatiin mukaan tosiaan niitä normikuvia n. 20 ja koko ultraus on vielä levyllä niin me ainakin otettiin stillkuvia kaikesta mitä pidettiin tärkeänä :) Tosiaan jos ei oo istukka edessä niin saa omasta pikkusestaan kunnon kasvokuvat. He sanoivat siellä, että rv +21 on todella hyvä aika käydä 4D:ssä, koska pikkuisella on vielä paljon tilaa liikkua, mutta on kehittynyt jo niin paljon että piirteet näkyvät hyvin. Jos käy myöhäisemmillä viikoilla niin voi olla ettei pikkuinen ole kovin halukas liikkumaan, kaverin pikkuinen näytti vain takapuoltaan (no selvisipä heille ainakin 100% varmuudella olevan kyseessä poika).

Tsemppiä niille, joilla ultra on vielä edessä! Ihana nähdä kaikkien suloisia kuvia ja lukea ultrakuulumisia :)
 
Ainiin, meilläkin oli se rakenneultra viime viikolla. Lapsi joko tuijotti suoraan "kameraan" tai sitten oli selin. Sivuprofiilikuvaa ei antanut ollenkaan ottaa, mokoma. Vastasi mitat viikkojakin, yhen päivän heitolla (eli 1pv enemmän mitä paperilla). Reisiluu oli kuulemma pitkä! Ei ainakaan mun tynkäjalat ole sitten tulossa, wuhuu!

Sanottiin heti, ettei haluta tietää sukupuolta, eikä sitä kyllä kuvissa näykään. Toki mies on varma että näki "jonku ulokkeen", mutta se nyt voi olla mitä tahansa.. Itsehän luulin napanuoraa sormiksi. :D

Kätilö sanoi jossain vaiheessa, että "ei se (sukupuoli) tuossa niin hyvin näkynytkään". Oli siis tosi mukava kokemus, ihanaa kun voi jännätä loppuun asti et mikä sieltä tulee ^^
 
Meillä oli eilen rakenneultra. Ultraaja oli mukava ja selitti koko ajan mitä tekee ja mitä näkyy. Vauva oli mitoiltaan oikean kokoinen ja painorvio oli 394g. Sukupuolta emme halunneet selvittää eli yllätyksenä pysyy loppuun asti.
Aivoissa näkyi plexus-kysta, mutta koska rakenteet olivat kunnossa ei aihetta kontrollikäyntiin ole. Miehen kanssa on googleteltu aiheesta, mutta huolestuneita emme ole. Kystat ilmeisen yleinen löydös sikiöillä ja katoavat itsekseen. 
Oli ihana nähdä pikkuinen. Saimme pari profiilikuvaa ja yksi kuva on jalkapohjasta, josta pystyy laskemaan varpaat <3
 
Hirmuisen ihania ultrauutisia teillä kaikilla :)
Meilläkin oli ultra jo tuossa viime vuoden puolella 12.12.2012, mutta nyt vasta tajusin siitä jotakin tännekin jakaa..
Kätilö oli meillä sama kuin np-ultrassakin, mikä oli kiva juttu.. Ainut mikä mietitytti tässä tyypissä oli kovakouraisuus.. Illalla huomasin masussa mustelman! :o Ensi viikolla otan asiaa vähän puheeksi neuvolassa..
Meillä on molemmilla miehen kanssa ollut kova poikatunne(jopa näin esikoista odotellessa x) ) joten yllätys olikin suuri kun tulevan isukin kysyessä vaavin sukupuolta, kätilö hetken tutkimisen jälkeen tokaisi "kyllä täällä aika naiselliselta näyttää" <3 Ja johan tällä mammalla alko vetistymään silmät :)
Mutta nyt sitten se mun huolenaiheeni tästä asiasta.. Vauvan pää oli viikkoa pienempi raskausviikkoihin nähden.. Saatiin kontrolliaika nyt tälle vuodelle (2013) ilmeisesti vain seurausta varten. Jotenkin se kaikki meni siinä sitten niin hujauksessa ohi etten huomannut sen enempää asiasta edes tiedustella.. Soittelin sitten neuvolaan ja sanoivat ettei mitään stressiä kannata ottaa kun voi olla niin monesta asiasta kyse, esim. huonosta näkyvyydestä (ylipainon takia tota omaa vatsanpeitettä löytyy), vaavin huonosta asennosta jne. Helpommin on sanottu kuin tehty. Tuntuu että oon muutenki täysin hermoheikko ihan turhista asioista -.-' Lohduttaudun sillä että saatiin kontrolliaika lääkärille vasta raskausviikolle 26 eli tuohon 14.1. Ehkäpä ne ois kuitenkin pistänyt meitä suoraan jatkotutkimuksiin jos ois akuuttia hätää. Voin sanoa että jännittää silti :/
Onneksi tää meidän alivuokralainen jaksaa ilahduttaa joka päivä masumyllerryksellään ja tuleva isikin sai jo kokea yhden pienen potkun <3
 
Juu se on vähän sellainen turhaasia sanoa odottavalle naiselle että ei tarvitse huolestua, kun sitä huolestuu vaikka mitään ei olisi tapahtunutkaan :) Eiköhän siellä teilläkin ole kaikki  ihan kunnossa...tsemppiä jatkoon :)
 
Huomasin et mun kirjoituksistani oli lähtenyt kaikki kuvat, kun innoissani poistin ne joku aika sitten olettaen et kuvanlisäyksessä näkyisi vaan arkistomaisesti vanhat kuvat. Enhän mä tajunnut sillon et se saattaa poistaa ne myös kirjoituksista. No nyt on kuvat lisätty uusiks ja taas opittu jotain uutta :)
 
Piti nyt tulla vähän tännekin päivittelemään kun tuo kontrolliultra oli ja meni jo. Eli siis, PÄÄSTÄÄN vielä neljännenkin kerran kurkkimaan paaperoa massuun. Ihan vain tarkistusmielessä et tosiaan kasvaa samoilla käyrillä. 
Kontrolliultran lääkäri oli ihan huippumukava ja voin sanoa että käynnin jälkeen oli huisin levollinen mieli... Vauva siis kasvaa ihan oikeissa mitoissa, pää ja kaikki muutkin luumitat sun muut :) Neuvolasta olivat meinanneet että olis tulossa jättivauva suuren sf-mitan takia, mutta lääkäri oli sitä mieltä että päinvastoin, siroltahan tuo näyttää :) Käski vain jatkamaan samaan malliin! 
Josko sitä nyt ihan oikeasti saisi jatkuvasti hermoilematta nauttia tästä raskausajasta <3
 
Takaisin
Top