Rakenneultra

Meilki käyty rakenne ultrassa pari viikkoa sitte. Rakenteet oli kaikki normaalit ja vastasi viikkoja, ainut että pojun sydän jättää lyötejä väliin. Sen takia käytiin Tyksissä pariin otteeseen, mut kaikki näyttää olevan kunnossa ja sydämen rytmin pitäisi tasaantua ajan myötä. Norm neuvola käynnit riittää tästä eteen päin, ainut jos neuvola käynneil ku kuunnellaan sydänääniä ja he huolestuu niin sit uudestaan Tyksiin. Toivottavasti kaikki nyt menisi hyvin. Ihanaa oli katsella pojun temmellystä masussa. Onneksi liikkeet tuntuu niin selvästi nyt et tietää et tuol se liikkuu ja voi hyvin. <3
 
Me käytiin viime torstaina rakenne ultrassa ja siellä pieni köllötteli jalat kippurassa käet pään takana tyynynä. :) Ja aika suurella toden näköisyydellä meille tulee maaliskuussa poika. :) Tunnen itseni niin onnelliseks.

Ultran jälkeen sanoin miehelle, et mites nyt meillä on hello kitty rattaat (jotka siis ostettiin esikoiselle) Eipä tosin tuo tulokas vielä rattaita tarvii pitkilleen kun vaunuissa köllöttelee ja vaunuistakin saa rattaat.. Menee varmaan myyntiin nuo rattaat sitten kun ei esikoinen enää tarvii ja hankitaan uudet, jos maalikuussa vielä pojan saan viereeni. 
Uskaltaakohan sitä jo jossain vaiheessa hankia muutaman sinisen vaatteet oottamaan tulokasta...

Mun mielestäkin tuo on aika outoo et jotkut joutuu vielä maksamaan ultrista. Muistan kun kävin esikoisen aikaan nt-ultrassa 2009 niin oli täälläkin vielä maksullinen, mutta 2010 kun oli rakenneultra niin sanoivat että laki on muuttunu niin että kaikille pitää tarjota nuo kaksi ultraa maksutta. Ja sen jälkeen ei täällä ole ainakaan tarvinnu maksaa nuista kahesta ultrasta tai muustakaan missä olen käyny.
 
Lisäsin mun ultrakuvan :) Tai ei mun, vaan meidän pikku keijukaisen <3 Ois kiva nähdä muidenkin, lisäilkää jos jaksatte/viitsitte/haluatte/uskallatte tms. :)
 
Ihana kuva Pachamama :) Voisi omankin lisätä, mutta sitä ei ole vieläkään skannattu! Meillä ei siis ole skanneria kotona. Sain muuten kummastakin ultrasta paljon huonommat kuvat, kun esikoisesta :( mutta eipä se enää sitten haittaa, kun vauveli on maailmassa ja voi häntä livenä katsella.

Mua muuten hirveästi kiinnostaa kuulla Inkiväärin lapsen sukupuoli sitten maaliskuussa :) Asia voi kummastuttaa, mutta eikös teillä ollut pelkkiä poikia miehen suvussa peräti 2 ikäpolvessa? Meillä kun on lähes sama tilanne, niin kiinnostaa vaan, että ootko mun kohtalontoveri tässä asiassa vai onko tulossa yllätystyttö ;)
 
Voi kiitos Madie! Munkin mielestä ihana kuva.. <3 ja tosiaan meillä kans miehellä 14 veljeä!! ja kolme siskoa.. ja silti tyttö tulossa.. aikamoinen yllätystyttö siis :) ><3>
 
Madie: Lupaan tulla kertomaan sukupuolen heti maalikuussa tai toivottavasti viimeistään pääsiäisenä. :)
Pachamama: Hauska idea laittaa kuva tänne, ja ihana kuva teillä tosiaan myös. :) Päätin sun innoittamana laittaa omani myös, eli tadaa, tässä on meidän Pieni. <3


 
Ihana kuva, ja aika selkeä! :) Kumpihan tuo nyt sitten ois, poika vai tyttö.... ;) hih.
Ilmottele sit Maaliskuussa et kumpi tupsahti maailmaan <3
 
Meilläkin on nyt sit lopultakin rakenneultra takana, ja kaikki oli kunnossa, vaikka hankalaa kuulemma oli, kun oli liikkuvainen lapsukainen. Ite huomasin, etten todellakaan edes tunne kaikkia liikkeitä, ja se oli koomistakin kattoa, kun yks sätkii ja heittää volttia siinä kuvaruudussa, mutta ite et tunne yhtään mitään :)

Tää oli mulla siis ensimmäinen rakenneultra, vaikka onkin jo kolmas raskaus. Aiemmissa sitä ei ole ollut, ja oon nähnyt/saanut kuvat vain niistä pähkinän kokoisista mytyistä varhaisviikoilta. Tossa edellisessä raskaudessa kyllä ultrattiin raskaushepatoosin takia loppuraskaudesta viikottain, mutta lääkäri ei edes näyttänyt koko ruutua mulle silloin ollenkaan.

Kaikista ennakko-oletuksista ja arvailuista huolimatta meillekin lupailtiin poikaa, ja kyllä se minustakin siltä näytti, että jotakin siellä jalkovälissä on. Tuleva isoveli ei uutisesta juuri hätkähtänyt, mutta eipä kai tuo 2-vuotiaana vielä sitä ihan ymmärräkään :) Tosin häneltä tuli hauska ja suloinen reaktio, kun  käytiin läpi samaa keskustelua kuin aiemminkin: vauva on äidin mahassa. Tällä kertaa lisäsin siihen, että sitten keväällä vauva syntyy ja tulee pois äidin mahasta, ja tulee sitten asumaan meidän kanssa tänne meidän kotiin. Poika nosti kätensä ilmaan ja hihkaisi, että "JEE!" :D

Isosisko, 6v, sen sijaan oli alkuun vähän mutruhuuli, mutta kun totesin, että ainakin hän saa sitten pitää oman huoneensa ihan yksin, ja me saadaan edelleen pitää "tyttöjen illat" ihan kahestaan, niin hän totesi, että ehkä se onkin hyvä, jos vauva on poika. Sitten siirryttiinkin keskustelemaan neidin painiharkoista :)

Mä voin nyt jo luvata, etten ultrakuvaa tänne skannaa - tää nyt on jo kolmas raskaus kuitenkin, ja menee vähän "tässä sivussa" muun elämän kanssa, ja vaikka skanneri kotoa löytyykin, en jaksa, ehdi enkä muista mitään ylimääräisiä skannailla. Mutta ihanaa, että mua aktiivisempia äitejä on olemassa :)
 
Täällä kans on ru takana.
Siellä oli harjoittelija harjoittelemassa ja sainkin kauan ihastella todennäköisemmin POIKAA kuin tyttöä. Ja jotain minäkin olin napanuoran lisäksi näkevinäni.
Mutta enpä lähde kaikkea poikavärein varustettuja vaatteita ostamaan ennen kuin on syntynyt ;D
 
Meilläkin tää poika-tieto vaikuttaa lähinnä siten, ettei rynnätä ainakaan vielä mekkoja ostamaan :) Varastosta löyty jotain vaatteita, jotka on just olleet pojalla, ja niillä kai yritellään alkuun pärjätä.
 
Täällä eilen käyty rakenneultrassa.  Kaikki mitat niin kuin pitääkin ja painoa vaavilla 418g <3 Sukupuoli olisi haluttu tietää, mutta ultraava kätilö totesi vain että katsokaa ja arvailkaa itse kuvasta (antoi kuvan. jossa näkyy reisiluuta, muttei suostunut edes selittämään miten päin tai mitä muuta kuvassa on). Häntä ei kuulemma kiinnosta sukupuoli.. Olin itse ultraan tosi pettynyt kokonaisuudessaan. Täti oli itse tympeys, eikä antanut kuin kolme kuvaa mukaan, joista yhdestä vain voi päätellä että kyseessä on vauva.. :( En tiiä sitten, mistäköhän ton sukupuolen saisi selville, jos ei 4d-ultraan aio mennä.. Ekassa raskaudessa oltaisiin saatu tietää, mutta haluttiin odottaan synnytykseen, mutta nyt olisi ollut kiva saada tietää...
 
Rakenneultrassa käytiin rv 22+1. Kaikki oli hyvin ja siellä se meiän pieni kovasti liikkui, joka kuulemma tarkoittaa vaan sitä, että lapsella hyvä olla. Painoa pienellä oli 505gr, joka kuulemma vastaa hyvin viikkoja. Sukupuoli olisi saatu tietää, mutta päätimme jättää yllätykseksi, yhtä rakkaita on molemmat vaihtoehdot, pettymystä ei tässä asiassa voi tulla.

Aluksi harmitti odottaa ultraa noinkin pitkälle, mutta kun ultran aika tuli, oli ihan mukavaa, että vauva oli saanut rauhassa kasvaa ja kuvat olivat jo hyvin selkeitä. Pieni ihminen siellä selvästi kasvaa ja vahvistuu <3

Nyt sitten menossa rv 24+0 ja seuraava ultra rv 30 jos kaiki sujuu hyvin ja miksei sujuisi.
 
Käyty kuukauden aikana kahesti ultrassa supistelujen takia, rv 19+6 ja 22+5, nyt 23+3. Kaikki onneks niin kuin pitääkin olla ja tulihan sieltä tietoa et ei näy pojan merkkejä, mutta varmaahan tuo tieto ei oo, eikä haittaakaan, pääasia että on terve. :)
 
Semmosta vaan kyselisin, kun meillä rakenneultra keskiviikkona ja mietin, että onko kuinka monella Tampereella asuvalla näytetty ultran yhteydessä vauvan kasvoja 4D:nä? Meillä esikoisen kohdalla nimittäin näytettiin, niin aloin miettiä uskaltaako toivoa, että nytkin näkisi vai oliko meillä vaan viimeksi hyvä tuuri:)
 
memi: meilläkin viimeksi näytettiin, mutta tällä kertaa ei. Eli riippuu varmaan ultraajasta tai sitten se vaan tällä kertaa unohti. Pidetään peukkuja, että teillä on yhtä hyvä tuuri kun viimeksi :)
 
Täällä käyty rakenneultrassa 4.11 ja viikkoja oli 20+0. Kaikki oli hyvin ja TYTTÖhän sieltä näyttäis olevan tulossa. :) <3
Painoa oli 363g. 12.12 olis kontrolliultra ihan mun perussairauden takia ja katotaan että pikkuinen kasvaa tasaisesti. Sitten olis vielä tulossa ainakin yks ultra joskus +30rv.

Memi, meille näytettiin 4D:nä kyllä tässäkin ultrassa. Mulla on kyllä sattunu tosi hyvä tuuri noiden lääkäreiden kans aina ultrassa. :)
Ens kerralla olis taas sama lääkäri ja toivottavasti taas katotaan sillä 4D:llä. :)
 
Meilläkin nyt rakenneultra takanapäin. Kaikki hienosti. Kovasti oli neiti liikenteessä ja erittäin yhteistyöhaluinen oli myöskin. Kaikki rakenteet näky tosi selkeesti ja lääkäri pystyi laskemaan sormetkin:) Kiitos Madie ja ViuVau vastauksista! Meillä ei tällä kertaa näytetty 4d:tä, mutta ei haittaa, koska muuten oli tosi ihana lääkäri ja vauvan kasvoistakin saatiin tosi selkeetä kuvaa.
Lääkärillä oli opiskelija mukana, mikä oli mun mielestä mahtavaa, koska tuntu että kattoivat sitten tosi tarkasti kaiken mahdollisen. Tyttöveikkaus siis saatiin:) Neiti oli vähän sironpuoleinen 340g rv20+5, mutta ei ollut tarvetta kasvukontrolliin, koska on kuitenkin hyvin kasvanut omaa tahtiaan ja meijän esikoistyttö oli myös pienehkö (2950g syntyessään). Mutta voi että kun jäi hyvä mieli koko ultrauksesta! Ihaninta tietysti että kaikki hyvin ja ilonen oon myös siitä että rakenteet saatiin niin selkeesti näkyviin, ettei jäänyt epävarma olo.
 
Tässä kaksi meidän kuvista. Huono laatu, kun kameralla otin nuo kuvat :D 
Mutta eiköhän niistä selkoa saa :) 
 
Ihania kuvia :) march12, musta tuntuu, että nuo sun kuvat on jopa kännykällä kuvattuna huomattavasti selkeämpiä, kun mun ultrakuvat ihan luonnossa. Tuollainen koko vartalokuva olis ollut kiva, mutta aina ei saa kaikkea mitä haluaa ;)
 
Takaisin
Top