Rakenneultra

heips! olipa tänään sitten paukahtanut poli-maksu netpostiin tuosta rakenne ultrasta joka oli 18.10..Eipä missään vaiheessa ole missään mainittu että tarvitsisi siitä itse jotain maksaa..ärrr..nyt vähän suututtaa, muutenkin ku just jäänyt työttömäks eikä tod oo tietoo koska työttömyyskassa ehtii rahaa tilille laittamaan, niin ei yhtään kiva ylläri. Ja oltiin muilta osin pettyneitä ultraajaan, ei paljon vauvaa meille esitellyt. Tietysti iloinen olen siitä että kaikki oli kunnossa, mutta oltiin muiden kertomien perusteella odotettu enemmän!!!
Onko muille tullut maksuja ultrasta? kiva kun mulla muutenkin tuli vielä extra ultria ni kai niistäkin nyt sit laskuja napsuu tulemaan :( ei ois varaa, mut hyvä kuitenkin et tahtovat varmistaa kaiken olevan kunnossa.
Kamala valitus setti, sori!! mut muutenkin täs hermo melko kireellä ni jossain oli tämäkin purettava.. Leppoisaa syyspäivää kaikille!!
 
Esikoista ku odotin nii tuli polimaksu ultrasta, erikseen siitä kylläki meille mainittiin ja syynä oli se et ku kaupungin sairaalassa se tehtiin nii maksaa. Nyt eri paikkakunnalla kunta tarjoaa yksityisellä puolella ultran ja siitä ei tarvi maksaa mitään.. Olisko kaupunki/kuntakohtainen.?
 
Meillä oli tänään rakenneultra. 
Kaikki oli pikkuisella hyvin, ja käyrien mukaan kasvanu.
Kovasti monotti kantapäällään menemään, ja huulien maiskuttelu näytti olevan lempparijuttu. <3
Istukka oli etuseinämässä, mutta silti tunnen potkut myös vatsan päältä. :)

Niin, ja tosiaan..Selkeä POIKA tulossa. <3 ihan niinkuin koko ajan oletinkin.
 
Parin kympin polimaksu on ihan ok, mutta ihan koko ultran maksua, eli n. 150e ei pitäs tulla. Meillä kunta ostaa ultrat yksityiseltä ja ihan ilmasia ovat.
 
En tiiä voiko olla kuntakohtainen, mutta meillä ei ainakaan nuo kaksi perusultraa (niskapoimu ja rakenneultra) kumpikaan maksa mitään. Esikoisesta käytiin rakenneultran jälkeen kahdessa kasvukontrolliultrassa, ja niistä tosissaan piti sitten maksaa se joku pari kymppiä. Mä oon kyllä käsittänyt, että rakenneultran tulisi olla ilmainen. Kannattaa selvittää asiaa, kyse voi olla jostain virheestä.
 
   Ainakin näillä nurkilla joka ikinen kerta kun käy jonkinlaisella vastaanotolla keskussairaalassa, on maksettava polimaksu. Koskee myös noita äitipolikäyntejä... Eli molemmista ultristakin tuli se sama lasku. Summa taitaa olla jotain 27€ ja hilut päälle. Eli periaatteessa nuo ultrat on ilmaisia, mutta se "omavastuu" jota polimaksuksi kutsutaan, on aina maksettava.
 
   Joku katto noissa muistaakseni on, että jos riittävän monta kertaa vuoteen joutuu käymään, niiin sen jälkeen ei maksa mitään. Mutta vaikka olen tän perussairauteni takia joutunu viime vuosina siellä ravaamaan, niin en ilmeisesti niin paljon, että raja olis tullu vastaan...
 
Niin joo jos sairaalassa ultrataan, niin siitähän täytyy sitten vissiin maksaa... Tuntuu kyllä epäreilulta, että toiset pääsee ilmaiseksi ja toiset joutuu maksamaan. Täällä Tampereella ultraukset tehdään keskusäitiysneuvolassa. Niistä ylimääräisistä ultrakäynneistä joutui tosissaan juuri tuon saman polimaksun maksamaan, vaikka ne tehtiin myös keskusäitiysneuvolassa. Eihän tuo reilu 27€ sinänsä hirveän suuri summa ole jos vertaa yksityiseen, mutta kyllä mua harmittaisi silti jos joutuisi maksamaan ja varsinkin jos noita käyntejä syystä tai toisesta kertyisi useampi.
 
Meillä olis tää nyt sitten huomenna klo 1245... Jänskättää... Ootteko kysyneet sukupuolta ja missä vaiheessa? Vai onko ultraaja kertonut että tässä näkyy sukupuoli, haluatteko tietää? Kunhan tietysti kaikki olis kunnossa, sehän se tärkein juttu olisi... <3>
 
Mun kaverille oli sanottu, että olis hyvä jos sanoisi heti alkuun jos haluaa sukupuolen tietää niin ultraaja osaa katsoa. Itse en kuitenkaan uskaltanut, kun pelkäsin, että se ultraaja alkaa huutaa, että ei tämä ole sitä varten :D kysyinkin sitten lopuksi, kun ultraaja kysyi, että onko mitään kysyttävää. Ihan kun olis odottanut tota kysymystä ;)

Aika harvat varmaan kysyvät, että haluatteko tietää. Kun eihän se kuulu heidän työhönsä ja eivät saa edes kertoa, jos vanhemmat eivät halua tietää. Eli kannattaa itse suu avata :)

Munkin mielestä on vähän epäreilu käytäntö, että jossain joudutaan rakenneultrasta maksamaan! Luulisi, että kaikkialla olisi samallalailla.
 
Meillä ultrauksen teki mieheni täti, joten tuttu ihminen kyseessä.
Ensin katsottiin mitat, ja että kaikki on kehittynyt normaalisti ja koko hyvä jne :)
Lopuksi kun saimme hetken vielä katsella vauvaa, kysyin sukupuolen. 

Ainakin tämä tuttu kätilö sanoi että mieluiten ensin katsoo mitat tms, ja sitten voikin keskustella sukupuolesta :) 

 
Rakenneultra osa 3 nyt takana. Tayssissa minulle kerrottiin että suunnitelmissa on lapsivesitutkimus, valahdin ihan kalpeaksi ja sydän jätti muutaman lyönnin väliin. Sekava lähetteeni oli siis herättänyt vakavan poikkeaman epäilyn myös sielä, eli en siis ollut tulkinnut väärin ekaa ultraajaa. Onneksi olin sitten käynyt sielä yksityisellä joten osa epäilyistä tyssäsi siihen ja päätettiin, että ultrataan ensin ja mietitään sitten lisää. Ultrausta oli suorittamassa kaksi erikoislääkäriä jotka totesivat heti, että normaalit rakenteet, joten toinen heistä poistui ruokatauolle. Toinen sitten ultrasi tarkasti ja mittaili vaavia ja antoi epävarman tyttö lupauksen. Kaikki siis nyt hyvin!!! Mutta voi kamala kuinka monta kertaa ja kuinka hirvittävän paljon ehdin pelätä ja pelästyä.
 
Safye: Huh, hyvä! Voin kuvitella että todella ahdistavaa... Hyvä että asiat selvisi :)
 
Täälläkin käyty ultrassa. Pieni vipeltäjäkin voi loistavasti... paino oli 415 g ja isopää. Oli käyrillä yläpäässä. Hiven tuo paino vähän pelottaa, ku viikkoja on 21+0 tällä hetkellä.
Ja miun enneunet ja ajatukset piti kutinsa...poikahan se siellä oli. Esitteli komiasti vehkeitään ja voitonmerkkiä vielä kaupantekijöiksi 
 
Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja tyttöä odotellaan :)
Ultra oli sairaalassa ja ilmottautuessa sihteeri sanoi jotain lakisääteisestä ultrasta, joka näin ollen ilmainen.... Saimme ajan kontrollikäynnille, johtuen matalalla olevasta istukasta ja se kuulemma maksullinen käynti.
Ultrassa näkyi myös molemmilla puolilla aivoissa nesterakkulat/kystat. Kätilö sanoi, että yleensä ne häviävät raskauden edetessä, mutta tarkistavat senkin tilanteen tuolla seuraavalla käynnillä. Mitään syytä huoleen ei kuulemma ole, koska mitään muuta poikkeavaa ei löytynyt, mutta hieman jäi kyllä mieltä painamaan. Seuraava ultra kuitenkin vasta joulukuussa... Lieneekö muilla asiasta kokemuksia? Mietin, että onkohan käytännöt tässä asiassa erilaiset eri paikkakunnilla.
 
verneri.net sielä on arkisto jossa kysymyksiä ja vastauksia juurikin ultra löydöksistä. Mielestäni, jos hoitohenkilökunta sanoo  että ei  aihetta huoleen niin silloin sitä ei myöskään  ole.Jos kyse saattaisi olla jostain vakavasta poikkeavuudesta, teidät tutkittaisiin kunnolla ennen rv 24! Tsemppiä ja odotukseen ja seuraavaan ultraan :)
 
Heip. Meillä oli keskiviikkona rakenneultra. Sillon oli vkot 20+1 mittojahan en enää muista, mutta normaalit oli. Kätilön mukaan jotain siellä jalkojen välissä on, arveli poikaa. Ei tosin kovin vakuuttavasti. :) Ei meinannut saada millään kunnolla päästä kuvia. Lopuksi totesi vaan, että "kai sielä jotkut aivot on" Mutta eipä mitään hälyyttävää ollut. Oli isälle vaan vähän pettymys, kun ei se ultraaja oikein edes yrittänyt näyttää lasta meille. Mittaili vaan ja totesi lopuksi että kaikki on kai kunnossa.
 
No huh, ohi on! :) Meillä oli kättärillä tosi kiva ja hauska ultraaja ja ennen kaikkea kaikki oli hyvin!! :) Äidin ja isän yllätykseksi TYTTÖ tulossa 98% todnäk, 3 riisinjyvääkin näky... Ei meinannu antaa ottaa kuvaa kasvoista millään ja alkuun otettiin kätilön mukaan "halloween-kuva" pääkallosta. Sen kuvan hän sitten ekana ojensi ja sanoi "Tässä tää teidän ihana prinsessa" hahaha :D Niin helpottonut ja hyvä fiilis! Isällä vähän ehkä totuttelemista ajatukseen että playstation-haaveet voi haudata ainakin hetkeksi.. :)

Lisään tänne vielä meidän neidin kuvan <3:

 
Täällä myös rakenneultra vihdoin takana. :) Kaikki oli niin kuin pitikin ja ihana oli Pientä katsella, niin komean näköinen hän oli. Tuli kyllä tippa linssiin, äidille ainakin. :) Pituutta oli yhteensä 23cm ja hienosti näkyi kaikki raajat ja kallon muoto ja muut. Vastasi viikkoja, tai pai päivää oli isompi niin kuin viimeksikin, mutta la säilyi 29.3. Sukupuoli näkyi melko varmasti, mutta me päätettiin, että ei kerrota sitä vielä muille. Saa nähdä, miten onnistutaan pitämään salaisuus. :) Mies varmaan osaa pitää suunsa kiinni, mutta ittestäni en oo ihan varma. :D Onnellinen oon, hymyilytti vaan koko matkan kotiin, niin ihana oli Pientä päästä taas katsomaan. <3
 

Meillä oli rakenneultra eilen. Kaikki hyvin ja niin kuin pitääkin. ♥
Meiltä ei tosin kysytty, haluammeko tietää sukupuolen ja sitten kun lopussa olisi ollut mahdollisuus kysyä jotain kysymyksiä, niin minä menin "lukkoon" enkä uskaltanut kysäistä asiasta. :) Mutta toisaalta meitä ei haittaa yhtään, pääasia että vauva voi hyvin eikä mitään poikkeavaa löytynyt.
 
Takaisin
Top