Rakenneultra

Meillä ens viikon keskiviikko aika ultraan vaihtuikin eiliseen, koska mulla oli supistelua ja nipistelyä koko päivän eilen. Huolestuin liikaa ja käytiin sitte illalla tarkistuttamassa synnytysosastolla. Kaikki niin hyvin kun vaan voi olla. :) Supistukset ilmeisesti ihan normaalia tässä vaiheessa 20+0. Nipistely ja epämukava olo lääkärin mukaan johtuu siitä kun bebis on perätilassa ja potkii alaspäin. Sukupuolta ei saatu selville, ehkä sitten myöhemmin.
Pääasia että kaikki oli hyvin. Nyt vaan lepoa viikonlopun ja katotaan vointia sitte ens viikolla, et voiko mennä töihin. 
 
Rakenneultra täälläkin nyt ohi ja kaikki mallillaan :) Istukka oli takaseinämässä, minkä olin päätellyt jo potkujen kovuudesta. Viimeksi oli etuseinämässä. Vauvan painoarvio 335g. Hienoiseksi yllätykseksi meille on tulossa isoveljen seuraksi pikkuveli! Vähän pitää tätä asiaa sulatella, mutta vaan sen takia, kun en tajua miten mun tuntemukset on joka kerta väärässä :D no ensi kerralla sitten jos luulen odottavani tyttöä niin tiedän sen olevan poika ;) Mutta ihana asia siis. Tulee varmaan mahtava parivaljakko näistä meidän pojista.

Poika oli vieläkin 3 päivää isompi eli "oikea" laskettu aika olisi kai 11.3, mutta mennään siis tuon 14. päivän mukaan.
 
Heipsan ja terkkuja rakenneultrasta!
Kaikki oli täydellisesti.. <3
En edes muista kaikkia niitä mittoja tai muuta mitä höpötti.. :) Painoarvio oli 321g.
Jotenkin vaan se että hän sanoi että meidän vauva on kasvanut täydellisesti ja kaikki on niinkuin pitää niin riitti mulle siinä vaiheessa.. :) I H A N A A!!! :)

Niin ja se että meille on tulossa TYTTÖ! :) <3
 
Aamun ultra käyty, kaikki hyvin!

Painoarvio oli 296g, pienikokoinen mutta viikkoja vastaava! Äitiinsä tainnu tulla tyttö jo nyt, ei mitään miellyttämisen halua, kätilö töni ja töni että saisi mittailtua mutta ei.. viimeisen 5min aikana sitten päätti muuttaa mielensä ja antaa mittoja :)
 
Ihanaa, onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja tyttö- ja poikalupauksista! :) Henskumaija: eikö teille se jenkkitesti veikannut poikaa? No nytpä se tuli sitten todistettua, että sun oma fiilis oli luotettavampi kuin se testi. :)

Mä saan vielä melkein kaksi viikkoa odotella ultraa. Ollaan miehen kanssa nyt päädytty siihen, että halutaan tietää sukupuoli, jos se sattuu näkymään, mutta pidetään se vaan omana tietonamme. Eli en voi sitä tännekään sitten kirjotella, kun pelkään, että tutut tunnistaa. Äiti ainakin tietää, että tänne kirjoittelen, niin en yhtään epäilisi, jos kävisi täällä lueskelemassa myös ja ei olisi mitään rakettitiedettä selvittää tuolta meidän listasta, mikä mun nimimerkki on kun tietää LA:n, iän ja kotikaupungin. :)

Mutta peukut pystyssä, että loppujenkin ultrat menee hyvin ja kaikilla maalisvaaveilla on kaikki niin kuin pitää! :) Ja kivahan sekin on, että se sukupuoli niille selviää, jotka sen haluavat tietää, eli peukut myös sen puolesta pystyssä, että kaikki vauvelit osaa esitellä kalleuksiaan vanhempiensa iloksi! ;)
 

Meillä olis rakenneultra vasta 7.11. joten vielä täytyy malttaa odotella.
Onnea kaikille, jotka ovat jo käyneet ja saaneet ihania uutisia! ♥
Mä olen miettinyt kovasti tota sukupuoli-juttua että haluanko tietää, ja en millään osaa päättää. Mieheni sanoi että minä saan päättää, otetaanko sukupuoli selville vai ei.
Toisaalta olis kiva jos se olis yllätys ja toisaalta sitten taas osaisi paremmin "varautua" erilaisiin hankintoihin, mikäli sukupuoli olisi selvillä. Enköhän mä sit viimeistään siellä ultran odotusaulassa asian saa päätettyä. :)

Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille, minä palailen sitten 7. päivän jälkeen asiaan! :)
 
Meillä oli aamulla rakenneultra ja kaikki hyvin.

Poikahan siellä oli kuten olemme alusta asti veikanneet. Painoarvio oli 402g ja muita mittoja en muista mutta vastas viikkoja :).
 
Keskiviikkona selvisi, etta meilla odotellaan POIKAA
Ollaan molemmat tosi onnellisia ja iloisia, toki tyttkin ois kelvaanut erinomaisesti.
Kaikki on laakarin mukaan kunnossa ja poitsun koko vastaa viikkoja 19+1.
Nyt sitten kukkaron nyorit auki ja shoppaileen... Ei vaan itseasiassa Suomesta lahtiessa ostettu body on "poikien varine" ja aitin ostamat lampimat suomeen tulo vaatteet on nekin sinisavyisia. Eli tottelevainen poika heti alusta saakka.
Ihanaa odottelua ja onnitteluja kaikille!
 
Kävimme mieheni kanssa toissapaivänä 4D-ultrassa, kaikki oli loistavasti! Painoarvio 274g, mikä oli oikein hyvä ja sukupuoli poika :) <3 poikaa olemmekin koko ajan veikanneet...ei mitään erikoisia tuntemuksia, vaisto vaan sanoi näin :) ja oli muuten kiinalainen raskauskalenteri väärässä, kun siellä meille veikattiin tyttöä. ihanaa odotusta kaikille! kohta on jo joulu ja sitten ihan pian maaliskuu ><3 muistakaa liikkua! :)>
 
Ootteko koskaan kuulleet että sukupuoli olisi selvinnyt jo nt-ultrassa? Kuulin eräältä ystävältäni että on myösnäin on joillakin käynyt, etenkin jos on ollut poika! Meillä tosin oli niin superasiallinen ultraaja että tuskin olis kertonut vaikka oliskin epäillyt että vehkeet näkyy :) Mulla edelleenki poikaolo, mut tyttöjennimiä olis toisaalta ennemmin mielessä! Ens viikolla selvinnee.. Toivon vaan että kaikki hyvin, etenki aamusin vähän epäilevä olo kun masu on pienempi ja liikkeitä ei tunnu.. Uskon kumminkin et kaikki hyvin <3 ihanaa viikonloppua kaikille! ><3>
 
Pachamama: mä oon kuullut, että nt-ultrassa sekä tytöt että pojat näyttää pojilta eli on mahdotonta saada siitä ultrasta muuta veikkausta, kun poika. Luin just jostain, että tytöllä kehittyy klitoris vasta joskus 19-20 viikoilla eli välttämättä ei saa oikeaa arvioo edes rakenneultrassa, jos menee aikaisilla viikoilla. Mutta jos siellä (siis rakenneultrassa) pippeli näkyy selvästi niin harvoin se pois putoaa ;)
 
Itseasiassa tytöillä emätin kehittyy viikoilla 19-20, ei klitoris. Piirteitä ulkoisista sukupuolielimistä, eli pippelistä ja klitoriksesta, alkaa näkyä 13.viikon tienoilla, mutta yleensä on aika epävarmaa pystyä silloin sukupuolta näkemään ultrallakaan. Ite en oo kuullut yhdestäkään tapauksesta, mutten epäile, etteikö varsinkin kokeneet ultraajat, jotka on siis uransa aikana katsoneet ja nähneet satoja miljoonia ultrakuvia, pystyisi jo silloin sukupuolta ennakoimaan.
 
Mekin viihdoinkin päästiin ultraan. Kaikki oli OK. Sukupuolta emme ees kysyneet, onpa jotain jännättävää synnytykseen. Meijän mielestä ei se sukupuoli vaikuta mihinkään tarvikkeiden hommaamisen, huoneen valmistamiseen tms.een.

Hauskaa ja ihanaa odotusaikaa kaikille! :)
 
Meilläkin nyt rakenneultra käyty ja kaikki meidän pikkusella hyvin :) oli ihanaa. Sitä kuvaa olisi voinut jäädä tuijottelemaan pidemmäsikin aikaa.

Omat tunteet piti paikkansa ja tyttölupaus saatiin. :) Nyt ei muutakun odotellaan ja nautitaan loppuajasta (jos olo suo)


 

   Jännä muuten nähdä, että miten meille käy noiden sukupuoliarvioiden kanssa! Duunikamu kertoi tänään karun tarinan. Oli tapahtunut hänen ystävälleen viime talvena... Kaikissa ultrissa oli sanottu, että varma tyttö! Vielä viikolla 36 tehdyssäkin... Ja kuinkas sitten kävikään, vaaleanpunaiseksi huolella valmisteltuun maailmaan syntyi poika!

   Aaarrghh... Pyörittelin muutama päivä sitten kivoja poikien pikkuruisia kauluspaitoja, mutta taitaa jäädä kaikki sukupuolta leimaavat vaatteet ostamatta tuon tarinan kuultuani!!

 
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin! Sydän sykki hienosti ja kaikki muukin oli kunnossa. Painoarvio 306g, ja ei vastannut viikkoja, 6 päivää olisi tämän mukaan LA myöhemmin. Normaali neuvolaseuranta kuitenkin, myöhemmin lisäultraan sitten jos on tarvis painon takia mennä.. LA siis oli 17.3, joten eiköhän se mene loppukuuhun, tai huhtikuun puolelle :D

Meille myös lupailtiin tyttöä, ja olikin melko varma loppujen lopuksi sukupuolesta. Varovasti ollaan poikaa toivottu mut en uskaltanut sen enempää ajatella ku olin jotenkin varma että tyttö siellä silti on :) 4D:nä näytti kasvot ja antoi kuvankin kotiin, niin sievä nenä ja paksut huulet <3



 
Heissan.
Tääläkin rakenneultra takana. Tirpunen oli hyvin vilkas ja heitti jopa kuperkeikkaa :) Kaikki oli kunnossa ja niinkuin pitääkin, painoarvio oli 344g. Piti kovin käsiä naaman edessä kun kuvaa yritettiin kasvoista saada, mutta sitäkin auliimmin tarjosi jalkoväliä nähtäväksi ja omat tuntemukset piti paikkansa ja kolmatta poikaa ootellaan :) Hyvin menee sitten samat vaatteet ja lelut ;)
 
Me saatiin kanssa poikauutisia. Olin sen jo arvannut, kun tuntemukset on olleet sen verran erilaisia kuin tytöstä. Jotenkin pyörryttävä olo, kun vasta nyt tuntuu, että todella uskaltaa olla raskaana.
 
Täälläkin rakenneultra osa1 ja 2 takana..tosiaan aamulla rakenneultran uutiset eivät olleet kovin mukavia, ultraaja ei löytänyt sikön vatsalaukkua eikä sydämen ristiäviä suonia..yritin kysellä ja kysellä saamatta mitään vastausta ja poistuin vastaanotolta suuressa epätietoisuudessa ja kyyneleet silmissä. Soitto jo huonoksi todetulle neuvolantädille ei juuri selvyyttä tilanteeseen tuonut. Jatkotutkimuksiin pääsisin kuulemma viikon,kahden sisään!!!! Noniin ja varasin sitten ajan yksityiselle lääkärille uuteen rakenneultraan ja siellähän se "puuttuva" vatsa oli ja mitä taas tuli siihen sydän hässäkkään niin on kuulemma hyvin yleistä että kyseinen ristemä ei vielä näillä viikoilla 20 ehkä hieman alle, näy varsinkaan jos näkyvyys on huono ja sitähän se meillä oli, kun istukka on edessä ja vauva selkä ultraajaan päin.Siis kaikki kammiot löytyivät ja sydämen toiminta oli täysin normaali. Sukupuolta en tullut ekalta ultraajalta kysyneeksi , ei sukupuoli kauheesti kiinnostanut, kun mietin "puuttuvia" osia ja tokassa ultrassa ne ei taas näkyneet, kun oli pikkuisella jalat tiukasti yhdessä :)
 
Rakenneultra nyt täälläkin takana. Kaikki kunnossa. Tosin ylläri oli sukupuoli, tyttö tulossa, vaikka olin 98% varma, että poika tulee. Mullakin nyt vasta semmonen olo, että nyt uskaltaa ääneen sanoa olevansa raskaana. 
 
Takaisin
Top