Rakenneultra

Juuri itsekkin saavuin rakenneultrasta ja kaikki näytti hyvältä :) Tyttöä meille epäillään, kätilö ei nähny mitää siellä jalkojen välissä roikkuvan ;)

Kovin oli touhukas ja veti menemää omiaa siellä :D Painoarvioksi saatii 367g, rv nyt 20+6, mut koko vastas viikkoi 20+3. Muutaman päivän heitto sinne tai tänne ei haittaa, pääasia et neiti tulee sitte ulos loppuvuodesta :D
 
Vihdoinkin meilläkin oli rakenneultra tänään! On tätä odotettu kuin kuuta nousevaa! Kaikki oli pikkuisella kunnossa ja vastasi tasan viikkoja 21+4 :)

Äidille yllätyksenä meille onkin tulossa poikaemoticon Mulla oli niiiiin tyttöolo, että olisin voinut vaikka vannoa etukäteen, että tyttö se on. Mutta eipä vaan ollutkaan ;) Mitään väliä sillä ei ole, poika on ihan tasan yhtä toivottu kuin tyttökin, mutta oli vaan minulle yllätys. Ja niin selvästi näkyi, että kätilö sanoi olevansa 99% varma ja syövänsä hatullisen jätskiä jos menee väärin :D

Mulle vaan tuli aivan järjettömän huono olo siinä ultratessa. Ensin tuli hirveä tuskanhiki, sitten alkoi silmissä pimetä. Sanoin kätilölle, että nyt en voi hyvin ja hän käski kääntyä kyljelleen. Sitten lähti vielä kuulokin kokonaan. Kuulemma täysin normaali reaktio, kun kohtu painaa isoja valtimoita nivusissa. Selällä maatessa mulla ei muuten noita tuntemuksia ole ollut, mutta nyt ilmeisesti kun kohtua paineltiin, niin meni suonet tukkoon. Joten "innolla" odotellaan sitten sitä hetkeä, kun vauva alkaa painaa tarpeeksi. Kätilön mukaan siihen ei kauaa enää mene...
 
Meidän Tiuhti pääsi kanssa tänään "näytölle" - kaikki näytti olevan tässä vaiheessa kunnossa!! Pieni oli niin "hankalassa" asennossa ja yhteistyöhaluton junttura ;), että sukupuolta ei olisi ollut mitenkään mahdollista nähdä. Päätettiin miehen kanssa, että jätetään se arvoitukseksi. Pääasia, että rakenteet saatiin katsottua. Painoarvio oli 360 g, vastasi viikkoja 20+5, kun tänään pitäisi olla 20+6, eli laskettua ei alettu muuttamaan, kun meni niin lähelle.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
 
Me käytiin tänään 4d:ssä ja oli kyllä ihan joka pennin arvoinen reissu vaikkei kuvat nyt parhaasta päästä ollutkaan. lääkäri oli todella mukava ja selitti paljon tarkemmin kaikesta mitä julkisella puolella ikinä. Mittaili aivoistakin sellaisia juttuja mitä ei ole tavallisessa rakenneultrassa mitattu. Heikohko näkyvyys johtui siitä että herra oli ihan kiinni istukassa. Joten koska etenkin kasvojen ja istukan välissä ei ollut lapsivettä niin kuva oli aika epätarkka.

Mutta olen tosi tyytyväinen siihen mitä saatiin ja lääkäri antoi sitten alennusta kun ei saatu hänen mielestään hyviä kuvia eikä sitä kasvokuvaa :D
 
Mimmu86 olen samaa mieltä se 4D on kyllä jokaisen sentin arvoinen!! Ja just se kuinka hyvin siellä asiat selitetään ja kerrotaan _kaikki_ mitä ei edes osaa uskoa ultralla näkevän. Missä kävit?
 
Kävin Lahdessa yksityisessä äitiysneuvolassa. Oli huomattavasti jo halvempi kuin Helsingissä ja suunnilleen yhtä kauan ajaa niin se oli sitten sillä selvä :)
 
Nyt vihdoin päivitystä tännekin! Rakenneultrahan meillä oli jo 5.7. mutta jotenkin on nyt vaan ollu niin paljon kaikkea härdelliä että nyt vasta sain aikaseks tulla tänne kirjottamaan (esikoisen päikkärit äidin hyötykäyttöön :D )

Mullahan oli siis hyvin vahvasti tyttö-olo ja olin jo miehellekin sanonu että turhaan sitä poikaa povailee kun tämä on varmasti tyttö. Noh, mentiin sitten ultraan ja ensimmäinen kuva, joka ruudulle pärähti, oli semmonen jossa meidän pieni näkyi edestä päin. Hoitaja sitten katto siitä kuvasta jotakin ihan muuta, sydämestä tai aivoista jotakin kun satuin näkemään jonkin hyvinkin selkeän vilahduksen jalkojen välissä. Itseä alko naurattaa ja kysyin hoitajalta että onko tuo napanuora tuolla jalkojen välissä vai ei...? Hoitaja sitten vielä varmisti että haluan varmasti tietää lapsen sukupuolen ja kunhan pikkunen hieman taas raotti jalkojaan niin johan näky selkeästi että toinen poika se on meidän perheeseen tulossa :D Kerroin vielä että esikoinen oli rakenneultrassa sen verta avoin ihminen ettei jääny arvailulle varaa että kumpi olis tulossa. Hoitaja sitten totesti että eipä kyllä tässäkään jää tulkinnalle sijaa, varma on! Olisitte nähny mun miehen ilmeen! Luulin että siitä ei hymy levene kun se kuuli että esikoinen on poika mutta kyllä loisti äijän naama varmaan Rovaniemelle asti ja se hymy kesti koko kotimatkan ja edelleenkin kun tulee puhetta meidän pojista niin on niin polleena että! Koko odotusajan alunhan mies puhu kuinka olis hienoa kun olis kaks poikaa ja nyt se sitten toteutuu! Toki oon itekin enemmän kuin onnellinen mutta jotenkin tuo miehen reaktio on ollut niin loistava. Mahtavaa että kun lapset syntyy näin pienellä ikäerolla, niin ne on samaa sukupuolta ja vielä suhteellisen samaan vuodenaikaan syntyneet (esikoinen tammikuussa -10, tämä marraskuussa -11) niin kaikki esikoisen vanhat vaatteet ja tavarat käy tälle seuraavalle :)

Kaikki oli muutenkin oikein hyvin ultrassa: sydän ja aivot on hyvin kehittyneet ja sydän näytti muutenkin todella vahvalta! Eli täällä nyt iloitaan pikkuveljen saamisesta taloon. Ihanaa ihanaa!
 
Miekin pääsin tänään vihdoin sinne rakenneultraan. viikkoja oli 24 tasan, kaikki näyttäs olevan hyvin. 620g tuli paino arvioksi, kuulema normaalia kaikki sukupuolta ei varmuuela nähny, sano vaan et ei pojan vehkeitä sieltä löyvä mutta varma ei ollu. Se se onki jos neljäs tyvär tuleeyhtätervetulleita kumpanenki!
 
Takaisin
Top