Rakenne ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkattja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin oli tänään rakenne-uä ja onneksi kaikki vaikutti olevan tosi hyvin. Hassua, kun meille ei mitään kokoarviota annettu, enkä itse tajunnut kysyä. B-mitta (ilmeisesti pää?) oli aika pieni, 47mm, mutta olemme mieheni kanssa molemmat aika pienipäisiä, että ei silleen yllättänyt :grin. Niin ja syke oli 155... kovasti tyyppi siellä taas jumppaili. Istukan paikka selvisi, elikkäs etuseinässä, mikä vaimentaa potkuja jonkun verran (nyt on kuitenkin n. viikon ajan tuntunut joitain liikkeitä, mikä on tosi mahtavaa).

Sukupuolta lopuksi kysyttiin, mutta siitä ei saatu mitään selkoa, kun jalat olivat sillä hetkellä niin tiukasti ristissä. Selkeitä kiveksiä ei kuitenkaan kai missään vaiheessa näkynyt, että voihan se tosiaan tyttökin olla (poikaolosta huolimatta) :rolleyes:. Saa nähdä raaskitaanko mennä 4D-ultraan, vai riittävätkö nämä tiedot.

Ainiin, miten hyvin teidän muiden vauvat ovat vastanneet viikkojaan? Meillä siis nyt rv20+3, mutta kätilö merkkasi neuvolakorttiin kryptisesti 20-1. Tarkoittaako tuo nyt sitten mitä? Kätilöitä oli itse asiassa kaksikin paikalla, mutta kumpikaan ei tuumannut koosta mitään itse ultrausvaiheessa, painottivat vaan miten hyvin kaikki on ja ilmeisesti viitearvoissa kaikki lukemat. Itseäni jäi vain hämäämään, kun np-ultrassa koko vastasi viikkoja ihan päivälleen.

Vinkkinä muille tulevaa ultraa varten: laatikaa lista kysymyksistä, joihin haluatte vastauksen (esim. just kokoarvio). Itselläni ainakin tyhjeni pää niin hyvin monitoria katsellessa ja ihmetellessä, että vasta jälkeenpäin tuli mieleen mitä kaikkea olisi voinut kysyä.

Laskettua aikaa ei yleensä muuteta rakenneultrassa ellei se heitä 2 viikkoa tai enemmän. Näin ainakin meille sanottiin esikoisen kohdalla :) voihan se olla että nt-ultrassa on sattunu pieni mittavirhe jonka vuoksi Sinuskin vauvalla koko vastaa eri LA:ta kuin silloin :) ja kuitenkin ovat niin yksilöllisiä kasvussaan nyt ja sitten synnytyksen jälkeen että ottavat eri aikoihin kasvuspurtteja :) virallinen La:si on siis tuo 20+3 vaikka koko olisikin vastannut vähän pienempää :)

Meille sanottiin, että rakenneultrassa näkyy jo "persoonallinen kasvu", eli geenien vaikutus, joten laskettua aikaa ei enää aleta muuttaa.

Huomenna tähän aikaan saadaan ihailla meidän pirpanaa! :) Aikaisemmin en oo tota ultraa pahemmin ressannut, mutta nyt jännittää sit senkin edestä..

Koska mä olen tämmöinen märehtijä, niin soitin vielä Jorvin äpkl:n neuvontaan tuosta vauvan koko-asiasta. Siellä sanottiin mielestäni aika mystisesti, että heillä sallitaan kahdenkin viikon heitto siinä miten hyvin vauva vastaa viikkojaan. Tämä tuntui musta niin oudolta, että soitin myös Naistenklinikan neuvontaan ja siellä onneksi ihana kätilö selitti mulle perusteellisesti, että koon vastaavuus on ihan tapauskohtaista. Rakenne-uä:ssa mitataan pään ympärys, kehon ympärys sekä reisiluun pituus ja lasketaan siitä jonkunmoinen suhteellinen keskiarvo. Kätilö katsoi vielä koneelta meidän vauvan mittoja, joista pää ja keskivartalo olivat siis keskiarvoa pienemmät, mutta reisiluu vastaavasti päiviään pidempi ja näistä sitten laskettiin se keskiarvo. Ilmeisesti tosiaan yksilöllisiä eroja on jo tässä vaiheessa. Meidän vauva kuulostaa pitkältä, hoikalta ja pienipäiseltä, mikä kyllä mätsää isäänsä ihan täydellisesti :joyful:.

Jos teillä muilla on yhtään taipuvaisuutta murehtimiseen, niin katsokaa neuvolakorttimerkinnät jo paikan päällä, jotta voitte tarvittaessa kysyä täsmennyksiä.

Noinko paljon tietoa olisi voinu nyhtää! Täällä eivät oikein mitään sano siinä ultratessa, jotain vaan minkä kuvittelevat kiinnostavan esim "katso tuossa käsi", ikään kun ei itse olisi sitä nähty :D Mutta minäkii haluan tietää reisiluiden pituudet yms yms! Haha, toivottavasti lääkäri osaa ne mulle vielä kertoa. Pitäis varmaan seurailla jotain paikallisiakin vauvapalstoja, mutta yllättäen tää raskaus saanu niin Suomi-mieliseks.. :)

Mut hei, juntti kysymys: mitä se mohkura ja mollukka on, mitä kuvissa näkyy vauvan iholla? :D Oon sitä miettiny, mut en jotenki ees ajatellut kysyä siinä tilanteessa. Onko se vaan lapsiveden aiheuttamaa vääristystä vai jotain muuta?

Onnea kaikille kovasti jotka jo rakenneultrassa käyneet :happy: Meillä rakenne ultra 13.3 että vielä on aikaa jännittää.... ja muutenkin jännitellä koska emme lähteneet lapsivesipunktioon vaikka riski luvut oli 1:58 koska istukka alkoi vuotamaan joten keskenmenon riski oli suurempi. Mutta näilä mennään ja mieli on pysynyt hyvänä. Sukupuolen aion kysyä jos vain kertovat :love017

Tänään oli se kauan odotettu päivä. Mutta ainut mitä mulle jäi käteen että kaikki hyvin. Mulla ultran teki kaksi lääkäriä joista toinen oli ilmeiseti harjoittelija. Mitään ne ei kauheasti meille puhuneet. Ei tiedetä mitään mittoja ei pituutta ei painoa, ei mitään. Lopussa yritti katsoa sukupuolta (kun pyysin) mutta sanoi vaan että voi olla tyttö taikka poika. No ai jaa, ihan kun en tienny. Ei edes yrittänyt katsoa kunnolla. Kuva saatiin muistoksi missä ei oikeastaan näy mitään. Joten itse koin tänään paskimman lääkärikäynnin ikinä. Miehelle sitten itkin kun en edes kasvoja nähnyt. Enkä kyllä mitään muutakaan kun sydämen suurennettuna ja pään. Rv 36+6 on sitten toinen käynti missä arviodaan tulevaa synnystä. Minulla kun on hiukan tuota synnytyspelkoa. Joten näillä mennään ja paska maku jäi.

Tänään oli se kauan odotettu päivä. Mutta ainut mitä mulle jäi käteen että kaikki hyvin. Mulla ultran teki kaksi lääkäriä joista toinen oli ilmeiseti harjoittelija. Mitään ne ei kauheasti meille puhuneet. Ei tiedetä mitään mittoja ei pituutta ei painoa, ei mitään. Lopussa yritti katsoa sukupuolta (kun pyysin) mutta sanoi vaan että voi olla tyttö taikka poika. No ai jaa, ihan kun en tienny. Ei edes yrittänyt katsoa kunnolla. Kuva saatiin muistoksi missä ei oikeastaan näy mitään. Joten itse koin tänään paskimman lääkärikäynnin ikinä. Miehelle sitten itkin kun en edes kasvoja nähnyt. Enkä kyllä mitään muutakaan kun sydämen suurennettuna ja pään. Rv 36+6 on sitten toinen käynti missä arviodaan tulevaa synnystä. Minulla kun on hiukan tuota synnytyspelkoa. Joten näillä mennään ja paska maku jäi.
Jos koit tuollaista palvelua aina voi käydä vielä yksityisellä jos haluaa

Minä sain np ultrassa huonoa kohtelua, tein siitä valituksen ja pääsin uudelleen käymään lääkärillä josta jäi hyvämieli. Teet Vimpula rohkeasti vaan valitukset ja kerrot siinä omat tuntemuksesi :)

Rakenneultra takana ja vähän huono fiilis jäi... Ajat yli tunnin myöhässä ja ei sit saaneet kaikkea ees näkyviin, eli 2 vkon päästä uudestaan. Sanoin, et jos jotain osviittaa sukupuolesta saavat, niin saa kertoa. Kun sit lopettelivat, kysyin et saiko mitään osviittaa, niin sanoi, et voi, ei me ees muistettu sitä katsoa... :( No, ehkä sit 2 vkon päästä... Ihan mukavia ihmisiä olivat ja tärkeintähän on, että kaikki, mitä näkivät, oli kunnossa ja viikot vastasivat. Niin ja painoa oli 341g.

Ultrassa käyty ja Tyttö tulossa :Heartpink Mutta Pe mennään uudestaan käymään, jospa neiti sit suostuis kasvot näyttämään :grin Tänään ei suostunu 50 minuuttiin hoitajalle näyttämään... ja myöhemmin päivällä oli vielä lääkärille aika eikä näyttäny sielläkään kasvoja. Käsi viuhahti heti kasvojen eteen kun aloitti :D (kaks ultraa sattu samalle päivälle :D)

Muuten kaikki oli kunnossa, pikkune vastasi viikkoja ja painoarvio oli 370g :)

3 piiiitkääää viikkua vielä ru :/ Ois jo kiva päästä näkemään pieni taas...Nii ja tietää kumpi siellä potkii..Sukupuolelle muuten sama mut tietäis varautua nuissa vaatteissa...Ennestään 3 poikaa ja 3 tyttöä (1 enkeli <3 )....Onnea muille hyvistä uutisista....Kärvistellään muut vielä tovi :O :D

Meillä ru 6.3 ja viikkoja sillon 21+0. Ja nyt on jo alkanu jänskäämään mitä siellä tulee vastaan. Oon nyt vähä alkanu "huolestuu" ku en oo kuuntelemalla ja tunnustelemalla tuntenu vielä liikkeitä. Tietoisia liikkeitä. Yks ilta meni navan alapuolta pitkin semmonen viiden elohiirinykäsyn sarja, ei se suolen kuplimiseltakaan tuntunu. :D
Mutta esikoinen tulossa ja viikkoja nyt 18+5 ni vielä kärsivällisesti ootellaan liikkeitä. :) aion myös olla "turhamainen" ja käydä kirpparilta ettii dopplerin, nyt on pakko saada se. :D

Sukupuolta ei oteta selville. Mies on ehdottomasti sitä mieltä. Minä voin ottaa selville mutta hän ei halua tietää. Kunnioitan ja näin ollen en miäkä ota selvää ku enhän miä sitä osaa salassa pitää. Jään kuulemma heti kiinni ku käyn jonku vaatteen ostamassa. :D

Mies sanoi että ultrassa sitte sanotaan sille hoitajalle että ku ronkkii sen sauvan kanssa ni sanoo että laitetaa silmät kiinni ja sit ku "vaara ohi" ni voijaa avaa silmät ku ei enää pääs paljastuu kumpa siel on. :D okei, harmittaa jos se sukupuoli tulee ilmi, miehen puolesta. Mut tavallaa se ois kiva. Mut kyl se joo harmittais.

Olen selvittänyt eilistä kokemustani keskus-sairaalan ylilääkärin kanssa. En saa uutta ultra aikaa koska kuitenkin se kaikki mikä rakenneultrassa tehdään on tehty. Ja tulos on ollut hyvä. Yksityiselle voisin mennä mutta täällä paikallisessa terveystalossa on kuulema aika huonoa tuo palvelu. Ja eipä tuota ole kauheasti varaakaan mennä. Siispä taidan odotella sinne viikoille 36+6 joilloin sain sen synnytystapa arvointi käynnin. Silloin viimeistään nään pikkuisen ja toivottavasti saan silloin pikkasen paremman mielen. Onneksi oma neuvolatätini ymmärsi asian ja alkoi selvitellä sitä mutta siihen se ymmärrys sitten taisikin jäädä.

Takaisin