Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minniv brunbergillä ja jollain muillakin valmistajilla on sokerittomia suklaita ja riisisuklaita, joku ketjussa olikin Radi odottajana kokeillut eikä riisisuklaa ollut nostanut arvoja liikaa

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vaaka näytti neuvolassa tänään 69,4kg.. Hyyi se 70kg on uhkaavan lähellä ja painoin esikoisen kohalla tän verran sillon ku lähin synnyttää! Mut lähtöpainoki on nyt korkeempi ja tosiaan mullaki tuli imetyksen aikana kilot takas mitkä olevinaan jäi synnärille. Ne vaan löysivät tiensä kotiin..

Mju82: Kiitti vinkistä. Meenkin heti huomenna vakoilemaan kaupan valikoimia, josko sieltä löytyis sokerittomia vaihtoehtoja... Niin uutta tää dietteily, et ei oikein tajua mitä kaikkee jo saa sokerittomana. Äidillenikin, jolla on aikuisiän diabetes valitin, että kun puuroonkaan ei saa sokeria laittaa, niin se siihen, et onhan niitä sokerittomia marjakeittoja. Juu, mä tiesin sen, mutta kun ei leikkaa, niin ei leikkaa.

Mulla vasta 4kg, lähtöpaino normaali/hoikka, mutta joulukin on tulossa(en ole mikään mässäilijä, mutta kun kiertää pyhien ajan sukulaismummojen pöydästä toiseen niin...on niitäkin jotka pitää kieltäytymistä epäkohteliaana. Kohtuuden pystyn kyllä pitämään, mutta ruokavalion laatu poikkeaa huomattavasti normaalista...pelkkää rasvaa ja sokeria tietty pöydät täyteen) ja viimeeksikin tuli lopussa nopeammin painoa. Lisäks jos siirryn mahan kasvaessa kevyempään liikuntaan nykyisen raskaan sijaan, niin varmaan sekin vaikuttaa. En siis todellakaan ole huolissani.

Mulla se kympin raja lähenee päivä päivältä...Menee rikki ennen Joulua ellei jo tänä viikonloppuna!

Mä odotan et lähtöpaino menis rikki, n 1,5 kg ollaan vielä miinuksella. Ehkä sit joulum mässäilyllä päästään siihen. Viime raskaudessa pääsin takaisin lähtöpainoon vasta viikolla 34 mutta sillon pahoinvointi veikin aluks melkeen 5 kiloa. :D

Mä en ole ole ottanut mitään muita mittoja itestäni, seurannut vaan painoa. Mutta vatsan kasvaessa ja painon junnaillessa samoissa lukemissa niin täytyyhän sen jostain olla pois. Ainakin sen huomaa siitä kun ekoilla neuvolakerroilla verenpainetta mitattaessa terkkarin piti vaihtaa toiseen, pidempään, tarranauhaan käsivarren ympäri kun se normi ei pysynyt kiinni! Nyt ei enää ole mitään ongelmia sen normipitusen kanssa, eli on allit ainakin pienentyneet. :) Ja pakko huomauttaa etten TODELLAKAAN ole mitään laihduttanut vaan syönyt terveelllisemmin ja säännöllisemmin kuin muuten ja alun pahoinvointi piti huolen siitä ettei pystynyt mässäilemään. Ja täsmälleen samoin on edelliset kaksi raskautta mennyt kans. :)

Muokattu viimeksi:
Mul on puntari edelleen arestissa kaapissa, viimeks käyny puntarilla neuvolassa viime viikon torstaina ja sielläki teki mieli rangaista sitä :mad: ei oo onneks tullu ku 10,4 kg lisää mut seki on jo mun mielestä paljo.... ja hirveestihän asiaa auttaa se ku rinseli tahtoo jotain hyvää :p

Nyt sekä oma, että neuvolan vaaka näyttää yli 10 kg:n painonlisäystä. Vähän oli viime neuvolaan hidastunut painonnousu (870 g/vko->600), voisi vielä hidastua vähän.. Joku 200 g/vko ois varmaan ihan ok, sit tulis kokonaan 12-13 kg. Ainahan saa toivoa :D

Mulla tullu melkein 11kg ja vko 31. Neuvolassa ollaan oltu siihen ihan tyytyväisen neutraaleja. Kuulemma 12-14kg on arvio ja siihen 14 kiloon toi näyttäis menevän. En aio sinänsä ottaa stressiä painonnoususta kun ei ole vertailukohtaa. Jokaisella se on kait ihan yksilöllistä eikä mitenkään verrattavissa tavalliseen painonnousuun. Silloin olis alkanut hillitön treeni jo kolmen kilon kohdalla!

Mulla on nyt 29+5 ja paino tippunu alusta 10kg. Neuvolan täti oli sitä mieltä et hyvä et se laskee,muttei näin paljoo tarvis laskee. Nyt pitäis kuulemma yrittaa syyä vähän kaikkea, et sais edes painoa muutaman kilon nostettua. Ehkä sitten kun tää flunssa on ohi.

Niinushka, mun neuvolatäti olis varmaan saanu jo sydärin jos olis 10 kg laskenut paino. Se lähestulkoon hyperventiloi jo tästä mun -2kg!

No onneks mulla on tota vararavintoo, mistä tiputtaa. Ja vaikka tää on tuttua jo muista raskauksista, nii huolestuttaa kieltämättä vähän muakin. Tässä vaiheessa jo alkanu muilta paino nouseen, nii nyt ei tapahu mitään. Toivon et parissa viikossa nousis, kun ens kerralla ei oo oma täti edes. Ettei ny laita joulun alla äitipolille kontrolliin.

Takaisin