Meillä on vieläpä sellainen puhuva vaaka, niin ihan korviinkiin sattuu ku siihen astelee :D Mut ei mua oikeesti tuo painonnousu hirvitä, koska painan vielä toistaiseksi vähemmän kuin läskiaikoinani! Silloin olin ihan syömällä saanu itteni pikkusta vaille 80-kiloiseksi!!! Järkyttävää! Nyt on kuitenkin vauva kyydissä, joten tilanne ihan eri :)
Hyi olkoon, puhuva vaaka! Jos meillä ois sellanen, niin voisin KUVITELLA äänen kuuluvan naapuriin asti. Huolimatta siitä, että asutaan ok-talossa, eikä naapuritalot ole ihan iholla :D
Mulla oli lähtötilanteessa 5-alkuinen paino. Nyt eka nro on 7 ja silti painan vähemmän kuin näillä viikoilla esikoista odottaessa.
- RADIa ei oo
- Sf-mitta on ihan alakäyrällä
- Vauva on viime tiedon mukaan viikkojaan pienempi
- Omat kaikkein matalimmalla vyötäröllä varustetut housut menee jalkaan
- Käytän edelleen lähes pelkästään omia trikootoppeja ja neuleita, koska äitiyspaidat pussittaa vielä mahan kohdalta
Niin, ja kirsikkana kakun päällä vihkisormus meinaa pudota sormesta.
Mä varmaan huutaisin sille puhuvalle vaa'alle että ole sinä rakkine hiljaa siinä, kypsästi ikäni edellyttämällä tavalla näyttäisin sille varmaan keskisormea ja näyttäisin kieltä ja se saattaisi lentää partsilta alas. Onneks meillä on vaan tavan digivaaka..
Mä peilaan tätä mun painoa siihen mikä se oli ekassa neuvolapunnituksessa koska en ollu käyny puntarilla ainakaan 5 kuukauteen ennen sitä niin se "paino ennen raskautta" oli vaan vanha arvio. Mutta joo nyt on painoa kilon verran vähempi ku ekassa punnituksessa oli kesäkuun alussa tai jos sillai toisin ajatellaan niin pari kiloa enemmän ku mä arvioin painaneeni ennen raskautta. En tiiä paljonko oon ite laihtunu, mutta maha alkaa olla valtava niin siellä se paino lepää. Sittenhän sen näkee kun tulee synnyttämästä, että kuinka tehokas tää raskausdieetti on ollu
Alkaa ahistamaan, kun iltapaino lähentelee 9-alkuista huolestuttavalla vauhdilla. Viime neuvolassa painonnousu ed. 8 viikkoon 890g/vko, eikä vielä näytä hidastuvan nyt 25+1. Lopussa ois parempi olla tulematta hirveesti, ei nimittäin paljon huvittaisi olla yli 100 kg..
Niin, samsam mullakin menee vanhat farkut jalkaan muuten paitsi mahasta, sormukset on ihan yhtä sopivia ku ennenki.. Sf-mitta sentään oli keskikäyrän yläpuolella.
Parin viikon päästä ku on neuvola, niin sitten varmaan menee vaaka rikki siellä.. Käyntien välissä on ollu about 5 viikkoa, ja niiden viikon aikana on ollu meidän hääviikko, häämatka (ja tuli syötyä 3 edestä) sekä sen jälkeistä herkuttelua eniten viikonloppusin.
Katotaan mitä täti sanoo... Mut ainakin oon liikkunu aktiivisesti 5-6/päivää viikossa vaikka oonkin syöny :D
Mä lähestyn kymppikerhoa ja se kyllä näkyy reisissä mutta ei se vielä mitään. Tuskan parahduksen neuvolassa aiheutti se, että painan enemmän ku mun mies! Saakelin luikku...
Mirkku, tuota mäkin pelkäsin raskaaksi tullessani et mä menen painossa miehen ohi! Mut mulla onkin paino pudonnut toistaiseksi ja miehellä varsa kasvanut melkeen enemmän kuin mun. :D
Mää meen varmaan ens kerral miehen painon yli neuvolas, ja vituttaahan se suoraan sanottua. Ja ei se kivempi oo ku se mies ei pysty pidättämään pokkaansa vaan varmaan hekottaa siitä sitten siel neuvolas :)
Samsam, ehkä raskaus on tuonu sulle vaan lihaksia... ei kai siinä muuta selitystä voi olla?
Mulla taas vaaka alko pahaenteisesti näyttää 7:lla alkavia lukuja just ennen raskautumistani. Kauhulla odotan sitä päivää kun luvut alkaa 8:lla (toivottavasti ei vielä tänä vuonna). Neuvolassa tosin jo lähellä mutta kotona 2kg vähemmän. Ja mulla taas sf-mitta alkaa kohta hätyytellä yläkäyrää (ja mä kun olin sillon niin huolissani kun oli tippunu keskikäyrälle, kun oli stressiä enkä syöny niin säännöllisesti). Ja sormukset ei oo mahtunu moneen kuukauteen. Kauhulla odotan lumisempia aikoja jos pitäis yrittää jotain talvikenkiä mahduttaa näihin turvonneisii jalkoihin.