Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla meni niin, että keräsin esikoista odottaessa sen n. 30 kg, josta reilu 10 jäi sairaalaan. Loppu alkoi tippua imettämisen ja treenaamisen myötä tosi nopeasti, kunnes jäljellä oli n. 8 ylimääräistä kiloa lähtöpainoon nähden.

Viimeiset kilot istuivatkin sitten tosi tiukassa ja olin jo vähän epätoivoinen niiden suhteen. Kävi kuitenkin niin, että kun lopetin imettämisen, niin nuo viimeiset kilot karisivat ihan itsestään vajaassa kuukaudessa ja veivät mukanaan vielä kavereitakin, niin että yht'äkkiä olinkin tilanteessa -4 kg lähtöpainoon nähden; niin vähän olin painanut viimeeksi 11-vuotiaana.

Mä oon joka kerta meinannu tehä källiä siinä vaakalla, kun th istuu pöytänsä ääressä eikä näe vaakan lukemaa. Itse sanon aina mitä vaaka näyttää ja tekis mieli joskus sanoo "sata" :eek: Mutta en tiedä riittääkö terkkarilla huumori ai saanko oudon leiman otsaan niin annanpahan olla pelleilemättä. Kahtoo jos sitten loppusuoralla ei jaksa normi käyttäytymissäännöistä välittää...

Mulla meni aamulla kotona vaatteet päällä ekaa kertaa 70 rikki :) Himpun alle +10kg vielä mut saas nähdä huomenaamuna neuvolassa, kun niiden vaaka on aina näyttänyt vähän enemmän kuin oma.

Ei helkutti... Mulla tais mennä päivät sekasin tai jotain. Tänään on neuvola ja siis punnitus ja huomenna sokerirasitus. Eilen söin töissä normi lounaan, iltapäivällä pienen sämpylän puolikkaan enkä sit muuta koko iltana! Ei vaan yksinkertaisesti ollut nälkä eikä tehnyt mieli syödä. No tottakai se näkyy nyt sit painonpudotuksena vaa'alla! Täytyy tankata kunnolla koko aamu ennen neuvolaa ja pukea painavat vaatteet päälle. Ja ihan varmaan on muuten tänään illalla sit aivan tolkuton nälkä kun pitäis paastota!!

Oi, voi, Janna... Kun luin sun viestin, niin eka ajatus oli, että oispa mullakin tuollainen ongelma joskus, siis että pelkäisin painon pudonneen. Itse laitan aina neuvolaan mekon tai hameen farkkujen sijaan, jotta välttyisin ylimääräisiltä kiloilta. :oops:

Ei oo helppoa olla nainen. Luulis, että juuri raskausaikana sitä voisi kerrankin olla armollinen itselleen eikä tarvitsisi miettiä jokaista suupalaa tai sen puutetta ja näiden vaikutuksia vaa'an lukemiin, vaan ei; nythän sitä painoa, mahan mittaa ja ruokailutottumuksia vasta joutuukin kyttäämään. Pöh. :whacky011

Minä oon ehkä jo vähän huolestunut tämän aamun puntaroinnin jälkeen. Nyt 26+0 painoa on tullut vaan 5 kg. Lähtöpaino nipin napin normaalipainon puolella, alarajoilla siis. Olin ensin viikon flunssassa, eikä paino noussu tuona aikana yhtään. Sen jälkeen oltiin vajaa viikko ulkomailla, missä paino olikin noussu 2 kg! Johtui ruokavalion muutoksesta ja turvotuksesta, koska matkan jälkeen normiterveelliseen kotiruokavalioon siirryttyä paino onkin muutaman viikon ajan vaan pudonnu. Tänä aamuna viikkopunnituksessa oli edelleen laskussa, vaikka aattelin jo tasoittuneen matkan jäljiltä. Nyt sairastelun ja painon laskun jälkeen on tullu vaan 1 kg neljässä viikossa. Ennen tätä tapahtumasarjaa paino nousi tasaisesti 200g viikossa, mutta oisin oottanu kasvupyrähdyksen jo tulevan?!??

Maanantaina on neuvola, niin näkee onko sf-mitta kasvanu odotetusti. Viimeksi sekin laahasi nipin napin käyrillä. Tähän mennessä th ei ole maltillisesta noususta valittanut, kun kaikki paino on todellakin tullut vatsaan:)

Teetu, jos sf mitta nousee tasaisesti eikä ultrassa ole huomattu et vauva olis mitenkään pieni ei kannata huolestua. Kyllä vauva ottaa omansa, sä tosin voit sit olla alipainon puolella synnytyksen jälkeen.

Mulla tuli viimeeks lopussa se ns.pyrähdys, eli että paino nousi enemmän vaikkei elämäntavat mitenkään muuttunu. Eri tavalla nousee eri ihmisillä, joillain ei montaa kiloa nouse koko aikana, ja alle 10kg on ihan normaali nousu. Jos siis tiedät syöväsi riittävästi, normaalin terveellisesti ja monipuolisesti.

Mun pitää varmaan jatkaa mahakuvien laittoa synnytyksen jälkeenkin, että näkee millon on taas lähtötilanteessa. Mua pelottaa tosi paljon, ettei nää lähekään pois :o

Oon melko mestari keksiin tekosyitä, ettei tarttis lähtee liikkumaan. En kuulu niihin endorfiini-ihmisiin.

Ja anteeks vaan kaikille, kenen mielestä tää mun toistainen +10kg ei oo syy valittaa, mut jotenkin nyt ahistaa tämä aihe tänään :)

Kyllä on kroppa keksiny taas paikan raskausarville.. nimittäin pohkeet. Miks just sinne? Miksei mahaan, kylkiin tai tisseihin? Yäääää.

Mistä te muuten laskette ton painon nousun, ekasta neuvolasta vai painosta kokonaan ennen raskautta?

Takaisin