Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli viimeks lokakuun lopulla tullut ekasta neuvolasta 3,5kg ;) sitä ekaa neuvolaa edeltävää painoa en tiedä, niin vertaan tuohon ekaan neuvolapainoon :)

Nyt rv 27+0 ja painoa tullu yhteensä 7 kg :) mun painoindeksillä painoa sais tulla neuvolatädin mukaan 16 kg..

Minime: onko olemassa joku taulukko mitä milläkin painoindeksillä sais paino nousta? Sen haluisin nähdä. :)

Tuo baby2see laskin näyttää että loppua kohti painonnousu pienenee kiihkeintä on viikot 24-28 jolloin kasvu on hurjinta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eka97, nimimerkistäsi päätellen odotat esikoistasi? Minä painoin 58kg kun aloin odottamaan esikoista ja viimeisessä neuvolassa vaaka näytti jo 79,8kg :D Että siinä paukkui jo se 20 kiloo! Kaikki kilot lähti ja vähän liikaakin. Painoin 52kg kun neuvolassa tajusivat kieltää imettämisen. Neiti kirjaimellisesti meinas syödä äitinsä...

Joo odotan esikoista. Olen aika pieni kokoinen 158cm ja painoin 52kg ennen raskautta. Mukava kuulla, että kilot voi lähteä pois, vaikka lihoisikin 20 kiloa. :)

joo mullakin tuli esikoisesta 18 kg ja lähti 24 kg hiljalleen ilman mitään ihmeenpää ponnistelua, arkiliikunnalla ja perus terveellisellä ruokavaliolla ja ajoittaisella herkuttelulla... imetin toki yli vuoden, joen mulla se auttoi kilojen karistamisessa.

Mulla on taas toisinpäin. Raskaus aikana lähtee kilot ja imettäessä tulee takasin. No mä oon varmaan niin kiero ihminen et kaikki toimii väärinpäin :D
Eilen neuvolassa -5kg lähtöpainosta ja viikkoja 25+5 oli.

Niinushka, mulla on ihan sama!! Molemmista aiemmista on paino raskauden aikan ensin laskenut ja lopulta ollut vaan pari kiloa yli lähtöpainon ja se korkoineen jääneet synnärille. Mutta sit imettäessä on paino noussut! Ja lisäks hb on aina noussut raskauden aikana (ilman rautalisää) vaikka monilla laskee, kun muut kärsii ummetuksesta mulla on ripulia jne. Kaikki menee nurinkurisesti. :D

Mullakin tais viimeeks nousta imettäessä vähän paino, vaikka kaikki raksauskilot jäikin laitokselle. Söin kyllä kun hevonen, ikinä eläessä ei oo ollu sellanen ruokahalu kun imetäessä. Jokunen kilo vaan, jotka kyllä suli pois heti kun loppu imetys ja samalla se syöminen.

Tällä kertaa kun ton tietää, niin kattoo vähän tarkemmin. Mutta sillon on kyllä tosi tärkeetä ettei laihdutakaan mitenkään, kun kaikki omiin rasvoihin varastoituneet ympäristömyrkyt yms lähtee nekin liikkeelle maidontuotantoon...

Takaisin