Psyyke

bello

Kommentoinnin ninja
Elomammat 2016
Eloäidit 2020
Ajattelin perustaa erikseen tällaisen ketjun. Mullakin kun on takana keskenmeno edellisessä raskaudessa, niin kamppailen välillä tämä asian kanssa :sad001 Mielialat heittelehtivät kovasti.

Nyt varsinkin kun on alkamassa se raskausviikko, jolloin edellinen meni kesken, tuntuu ajoittain tosi raskaalta. :oops: Toisina, toiveikkaampina hetkinä, pystyy sitten ajattelemaan tulevaisuutta.

Onko muita vaikeiden tunteiden kanssa painiskelevia?
 
bello, mulla oli esikoisen aikaan tollasta! Sittenkin panikoi vaikka liikkeet tuntu. Ei se pelko ehkä koskaan häviä, muuttaa vaan muotoaan.
 
Pelottaa kyllä... Muistan että esikoisen odotusaikana mä en osannu pelätä keskenmenoa tai stressata, kuopuksen kohdalla menin paniikkiin kun oli varhaisultran aika. Sinä aamuna iski sellanen olo että mun tuurilla ei sykettä löydy jne. Mut kaikki oli kuitenkin kunnossa. :) Kuopuksen kohdalla osasin luottaa raskauteen lähempänä puolta väliä, silloin osas pelätä ja jännittää koska esikoisen myötä ties ja tajus sen että siellä kohdussa kasvaa ihan oikeasti ihmisen alku. Ja nyt kolmannella kerralla pelot keskenmenosta on useita kertoja päivässä läsnä.

Peukut pystyyn ja tsempit kaikille! :happy:
 
Kyllä jännittää. Joka vessareissulla pelkään punaista :nailbiting: Kohdunulkoisessa olleita oireita ei ole kyllä ainakaan vielä ollut. Toisaalta myös vähäoireisuus mietityttää.
 
Kyllä jännittää. Joka vessareissulla pelkään punaista :nailbiting: Kohdunulkoisessa olleita oireita ei ole kyllä ainakaan vielä ollut. Toisaalta myös vähäoireisuus mietityttää.

Mulla on ihan sama juttu! Suhteellisen oireetonta
 
Kyllä jännittää. Joka vessareissulla pelkään punaista :nailbiting: Kohdunulkoisessa olleita oireita ei ole kyllä ainakaan vielä ollut. Toisaalta myös vähäoireisuus mietityttää.
Mulla ei ollut ekassa raskaudessa käytännössä mitään oireita, joten relax. :)
 
Samaistun teihin hermoileviin. Viime raskaus päättyi mulla keskeytyneeseen keskenmenoon. Kolaus oli kova kun luulin olevani viikolla 12. Nyt siis huolettaa miten tämän kanssa käy, mutta tein päätöksen _yrittää_ relata ja ihan vaan nauttia hetkestä :happy:
 
Mullakaan ei ollu esikoisesta oireita paitsi itkin milloin millekin, mut oon muutenkin ihan liian herkkä. :p Sen takia plussasinkin vasta rv 6 + jotain kun muita oireita ei ollu paitsi menkkojen poissaolo (oli epäsäännöllinen kierto tuolloin niin en aikasemmin edes tajunnu plussata).
 
Samaistun teihin hermoileviin. Viime raskaus päättyi mulla keskeytyneeseen keskenmenoon. Kolaus oli kova kun luulin olevani viikolla 12. Nyt siis huolettaa miten tämän kanssa käy, mutta tein päätöksen _yrittää_ relata ja ihan vaan nauttia hetkestä :happy:

Varmasti ollu ikävä kokemus. :sad001 Peukut pystyssä et tällä kertaa kaikki sujuis mallikkaasti loppuun asti. :)
 
Nyt saa varmaan panikoida. Raskausoireet oli aamulla kadonnut ja pikkiriikkisen rusehtavaa verta tulee pyyhkiessä :sad001 nyt olis rv 4+5, eli ei auta kun odotella että voi mennä ultraan tarkistamaan.
 
Emby eikö rusehtava oo vanhaa verta? En vielä heittäis kirvestä kaivoon. Millon meet ultraan?
 
Emby, kovasti voimia! Mutta tosiaan pieni vuoto ei vielä merkkaa mitään. Koeta hengitellä ja tehdä mukavia asioita :Heartred

Mulla on ylihuomenna se päivä, jolloin edellinen meni kesken. Kovasti ahdistaa, mutta koetan tehdä kaikkea muuta. :confused1 Mulla on raskaustesti vielä varastossa ja teen sen sitten, jos ahdistus ottaa yliotteen.
 
Emby eikö rusehtava oo vanhaa verta? En vielä heittäis kirvestä kaivoon. Millon meet ultraan?

Joo, ilmeisesti rusehtava ei vielä olis niin "paha" kuin kirkas, mutta viimeksi juuri samalla tavalla alkoi keskenmeno :sorry: ajattelin varata ultran niin että käyn juuri ennen joulua, ellei sitten pahemmat vuodot ehdi alkaa. Nopeasti muuttui ääni kellossa kun vielä eilen vielä olin niin olevinani huoleton :grin

Emby, kovasti voimia! Mutta tosiaan pieni vuoto ei vielä merkkaa mitään. Koeta hengitellä ja tehdä mukavia asioita :Heartred

Mulla on ylihuomenna se päivä, jolloin edellinen meni kesken. Kovasti ahdistaa, mutta koetan tehdä kaikkea muuta. :confused1 Mulla on raskaustesti vielä varastossa ja teen sen sitten, jos ahdistus ottaa yliotteen.

Paljon voimia sullekin bello :Heartpink mullakin testi varastossa ja varmaan sen tässä pian teen kun kyylään viivan vahvistumista :grin
 
En panikoi, mutta jännitän kyllä enemmän kuin esikoisen kanssa. Nyt tietää enemmän mikä voi mennä vikaan ja mitä ihanaa siinä menettäisi.
 
Täälläkin kyllä jännittää melkoisesti. Takana yks keskenmeno, jonka jälkeen onnistunut raskaus. Kyllä tuntuu pitkältä tää odotus, että pääsee nt-ultraan ja näkee onko kaikki hyvin. :nailbiting:
 
Mulla ei oo vielä juuri mitään oireita, mutta eihän noita viikkojakaan oo kun se 4+1. Pojan odotuksessa alussa panikoin ihan kokoajan, ja joskus rv12 tienoilla mulla alko tiputtaa verta ja ajattelin että noni, tässä tää nyt sit oli, ja en kyllä nyt muista mistä vuoto oli peräisin, mutta ei ollut mitään vakavaa! Mulla on yks keskenmeno rv12 takana, sekä tuulimunaraskaus. Aina näitä ajattelee ja pelkää, mutta pitää yrittää vaan uskoa että kaikki menee hyvin loppuun asti. :)
 
Tiistaina ja keksiviikkona oli vähäistä rusehtavaa vuotoa, sellaista mikä yhtä kertaa lukuunottamatta vain jäi paperiin pyyhkiessä. Vuodon seassa oli jokunen, aivan pikkiriikkinen (1/4 mm leveydeltä - tarkkaa :D, pituus sitten vaihteli, max 1cm) hyytymiä. Ne hyytymään vaan eivät olleet verta vaan jotain muuta :nailbiting: ja eilen sitten ei tullut verta oikeastaan yhtään, mutta näitä pienenpieniä "röpelöitä" kuitenkin. Raskausoireita kyllä on, mutta jotenkin ei vaan tunnu yhtään siltä että odottaisi :sad001 toki voi olla että edellinen kkm painaa mieltä, eikä vaan uskalla iloita. Nyt pitäisi olla 5+0. Voisin harkita oireiden liioittelua ja soitella ensi viikolla neuvolaan josko sieltä saisi avun :oops:
 
Tiistaina ja keksiviikkona oli vähäistä rusehtavaa vuotoa, sellaista mikä yhtä kertaa lukuunottamatta vain jäi paperiin pyyhkiessä. Vuodon seassa oli jokunen, aivan pikkiriikkinen (1/4 mm leveydeltä - tarkkaa :D, pituus sitten vaihteli, max 1cm) hyytymiä. Ne hyytymään vaan eivät olleet verta vaan jotain muuta :nailbiting: ja eilen sitten ei tullut verta oikeastaan yhtään, mutta näitä pienenpieniä "röpelöitä" kuitenkin. Raskausoireita kyllä on, mutta jotenkin ei vaan tunnu yhtään siltä että odottaisi :sad001 toki voi olla että edellinen kkm painaa mieltä, eikä vaan uskalla iloita. Nyt pitäisi olla 5+0. Voisin harkita oireiden liioittelua ja soitella ensi viikolla neuvolaan josko sieltä saisi avun :oops:

Voiskohan toi olla alkion kiinnittymiseen liittyvää vuotoa kun noin vähäistä ja epämääräistä? Toivottavasti pieni pysyy matkassa ja jos kovin mietityttää niin kannattaa olla neuvolaan yhteydessä.
 
Takaisin
Top