Haha, miehen isän kommentti esikoisen tulosta kuullessa oli, että "en halua kuulla tuommosia uutisia, elämä on pilalla". jos se joskus miettisi sanomisiaan, niin varmaan katuisi, koska on ihan innoissaan pappana olemisesta. Mutta mitäs me moisista latistajista välitetään, raskaus on iloinen asia ja lapsi toivottu ja rakas.Itsellä varjostaa ehkä aavistuksen odotusta myös perhetilanne. Omat vanhempani suhtautuivat jokseenkin erikoisesti jo silloin kun odotin esikoistani, äiti erityisesti oli hieman nihkeä. Kuitenkin molemmat ihastuivat poikaan kovasti ja olenkin lähes varma että tuleva lapsi ei saa yhtä paljon huomiota. Tällä kertaa tosin luulen, että isompi ongelma on isälläni, hän sai äsken tietää että minulla on alkuraskaus nyt meneillään, niin vastaus vaan oli "herranjumala, eihän".
Mie en uskalla yhtään luottaa, että kaikki menis hyvin ja on tosi raskasta. Esikoisen raskausaika meni hienosti ja ongelmitta, mutta silti on taas se epäusko ja epävarmuus, että voiko kaikki mennä hyvin ja onko meille tosiaan tulossa vauva. Enkä ole menossa alkuraskauden ultraan, koska tiiän, että se helpotus kestäisi ehkä päivän ja sitten murehtisin taas. Kuitenki aika kallis se ultra.
Olen yrittänyt ajatella, että kaikki on hyvin kunnes jotain päinvastaista ilmenee. Suurempi todennäköisyys kuitenkin sille, että kaikki on ihan hyvin. Siihen on vaan vaikea luottaa, kun haave toisesta lapsesta on niin suuri. Oman pelon takia en vielä halua liittyä mihinkään fb-ryhmäänkään, koska kyllä sinne isoon joukkoon aina joku mahtuu, jolle keskenmeno tulee ja sitten se lisää omaa pelkoa.