Positiivisuusketju...

Mä olen nyt kesälomalla, eli sain ihan oikean palkan! Ja kun olen ollut vanhempainpäivärahalla ja tämän jälkeen kotihoidontuella, ei veroprosenttikaan päätä huimannut vaan rahaa tuli nettona normaalia enemmän.

Lisäksi, en edes muistanut, että saan vielä elokuun alusta vanhempainpäivärahaa, joten Kelalta oli tullut vielä pieni lisäbonus kassaan. Ihan kun olis voittanut lotossa :grin

Kumma juttu, miten raha lämmittää, kun sitä ei ovista ja ikkunoista tule. Vaikka sinänsä ei syytä juhlaan, koska en tiedä, milloin seuraavan kerran saan muuta, kuin sen kotihoidontuen. Veronpalautuksia toivoessa...

Mä uskalsin ajaa autoa! Muistaakseni kerroin joskus täälläkin, että mulla on paha ajokammo. Ajoin viisi vuotta sitten ojaan ja tuli siinä pari volttiakin heitettyä, sen jälkeen en oikein ole uskaltanut ajaa autolla, vaan olen vältellyt sitä viimeiseen asti. Ajattelin aina, että jos tulee tilanne, jossa esim. työn takia olisi pakko alkaa autoilemaan, ottaisin pari tuntia autokoulusta että pääsisin pelostani. Nyt kuitenkin on jonkin aikaa tuntunut siltä, että voisin ajaa, jopa vähän teki mielikin. Ja tänään kun lähdettiin ystäväperheen luo n. 100 km päähän, niin sanoin miehelle että mä voisin ajaa. Ja se meni hyvin! Olen tosi helpottunut ja rehellisesti sanoen pirun ylpeä itsestäni. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mahtavaa Latteäiti! Mulla on ihan sama juttu edessä, pitäisi uskaltaa ajaa. Mulle ei ole koskaan edes käynyt ratissa mitään, olen vain kehittänyt jostain tuon arkuuden o_O

Hyvä hyvä, sinne vaan rohkeasti rattiin! :) Vaikka mikäs minä olen sanomaan, vaikka autoilenkin päivittäin, olen vannonut, että kuuna päivänä en jumankekka Helsingin keskustassa autolla aja! :wink:grin Tämmöisen jutun olen jostain keksinyt.

Ihan yltiö positiivinen juttu: meillä on tällä hetkellä käsittämättömän helppo vauva. Syö hyvin, nukkuu hyvin, on hyväntyylinen, ottaa kontaktia, on aktiivinen, elää tosi säännöllistä elämää kaikin puolin :) Enpä ois uskonut, että jossain vaiheessa sen rääkyvän, tyytymättömän käärön kanssa joskus on helppoakin :grin

Muokattu viimeksi:
Tänään on ollu melkein nappiin menny päivä. :)
Aamulla miehen pomo herätti tytön soittamalla, mun silmät pysyi hädin tuskin auki vielä siihen aikaan. Mut kun olin saanu miehen lähteen, kaappasin tytön viereeni meiän sänkyyn ja tyrkkäsin tissin suuhun, siinä torkuttiin tunnin verran.
Sit kun se ei enää pysyny paikallaan, annoin pahaa-aavistamattomasti mun puhelimen tutkittavaks. Tulos: epäonnistunut soitto asiakaspalveluun, parikymmentä poistettua tekstiviestiä, 2 lähetettyä viestiä siansaksaa, (onneks mun huumorintajuiselle kaverille.) Ja sitä rataa. ;)
Meillä oli treffit kamujen kans puolilta päivin, mut bussille lähtiessä tyttö riisu vaatteitaan sitä mukaan ku sain puettua ja lopulta bussi meni just meidän nenän eestä. Niisks. En alkanu ootteleen valovuotta seuraavaa, joten mentiin takas kotiin palauttaan vaunut ja hakeen kypärät päähän ja hyppään satulaan. Onneks mennessä eikä tullessa ei satanu, vaik muuten olikin harmaa päivä! Ja hyvä puoli pyöräilyssä on, ettei tartte vahdata kelloa, että osaa lähtee pysäkille ajoissa. Tiesinhän, että se pyörän istuin oli hyvä idea! :D feeling free as a bird in the sky. Harmittaa, ettei talvella voi ottaa lasta kyytiin. :(
Tytöllä oli kivaa ja mulla myös. Leikit ja syömiset meni hyvin, eikä tullut yhtään huutoa. Kotimatkalla tuo oli tosi väsyny, toivoin, että se pysyis hereillä kotiin, mutta nukahti puolessa välissä. Ehkä se kertoo jotain kummastakin..hirvitti kylläkin kun se vaan rötkötti istuimessa pää nytkähdellen töyssyissä. #~.~#
Ei se sit kotona jatkanu uniaan, mut kun riehuttiin tunti, se oli valmis oikeille päikkäreille. :)
Illalla käytiin vielä autolla kaupassa ja sekin meni hyvin ja vaikka tuo on edelleen hereillä, on se hyväntuulinen ja viihdyttävä.
Anteeksi romaani.. Mut tahtoo tämmöisiä päiviä lisää!!!

Meillä on tänään hääpäivä, hurjaa miten naimisiinmenostakin on ehtinyt kulua jo kolme vuotta! Mitään ihmeellistä ei ole tiedossa, mutta tämä kuuluu positiivisuusketjuun, koska viime vuonna unohdin koko hääpäivän. Parannusta edelliseen siis! :grin

Mulla on ollut tänään (so far, mietin kannattaako tätä sanoa, kun on vasta iltapäivä :rolleyes:) kiva päivä. Olen ollut ihan eri tavalla virkeä. Kotiin pyöräillessä huomasin, että voin kerrankin käydä sellaisessa legendaarisessa pullapuodissa, kun se menee kiinni jo joskus 13 ja niillä käy vaan käteinen. Nyt oli käteistäkin, joten ostin meille uunituoreet isot korvapuustit. Hain pikkulaten, jätettiin mies nukkumaan, ja lähdettiin anopin kanssa uimahalliin. Se olikin hauskaa, neiti konttasi siinä matalassa päässä ihan innoissaan, sitten syvemmällä oli mun sylissä ja nauraa räkätti niin, että koko halli huomasi.... :grin Sitten kävin anopin luona syöttämässä sen, tultiin kotiin, laitoin parvekevaunuihin ja tyyppi oli niin uupunut, että nukahti ilman heijaamista. :eek: Ja mies nukkuu edelleen, minä olen syönyt ja tehnyt kotityöt, nyt siirryn Netflixin pariin. :p

Hei mun piti kysyy tuosta uimahallista, ku oon puuhaamassa likan kans menoo, että a) olitteko Vesikossa
b) millainen se on tuollei "yksin" vauvan kaa, siis ettei oo missään uimaryhmässä? Öö en osaa sanoo mitä tarkoitan, mut oon itekään käyny viimeks uimahallissa 10 vuotta sitten ja ihan toisella puolella Suomee..
c) tarviiks siellä käyttää uimavaippaa vai riittääkö uikkari? Säännöt kuulemma vaihtelee..
d) käytetäänkö tuon ikäsellä jo jonkin sortin kellukejuttuja? Tietenkään ei yksin jätetä ja onks siäkin semmonen vauva-allas, mut tuo oli extrakysymys.

Tv lumiukko näissä jutuissa

Me oltiin Vesikossa. Kyllä siellä varmaan pystyy käymään yksinkin, mutta helpompi oli, kun oli apukädet. Tosin nyt kun tuon periaatteessa voi laittaa lattiallekin, niin on jo helpompaa. Periaatteessa siksi, että esim. tuo yritti pukuhuoneessa kontata niitten kaappien alle, eikä sitä oikein olisi saanut sieltä pois, joten siksi oli hyvä, että mummo vahti kun puin itseni.

Me ollaan oltu siellä sekä uimavaipan kanssa, että ilman, enkä tiennyt mistään säännöistä mitään. Ensimmäisen kerran jälkeen sain kuitenkin kunnon saarnan omalta äidiltäni, hän oli joskus ollut uimahallissa, ja allas oli pitänyt sulkea, kun joku vauva oli kakannut. Mä ostin sittarista S-koon Libero uimavaippoja, ne ei olleet edes kovin hinnakkaita, ja hyvin toimi. Eli ehkä suosittelisin kuitenkin vaippaa, onpa ainakin itsellä turvallisempi olo.

Meillä ei ollut mitään kellukkeita. Vesikko on siitä kumma uimahalli, ettei siellä ole sellaista ihan pienten lasten allasta. Lasten altaassa on puoli metriä vettä, joten ei sinne tuon kanssa mennä. Mutta siellä on sellainen lillumisallas, jonka reuna on siten aivan matala, ja siinä me tuon kanssa oltiin. Neiti ensin istui ja läiskytteli vettä, sitten kun tajusi, rupesi konttaamaan ja siinä sai kyllä vahtia, ettei mene liian syvälle. Mun sylissä käytiin sitten vähän syvemmälläkin kokeilemassa miltä uiminen tuntuu.

Monet ovat mulle kehuneet Rantakylän uimahallia, en tiedä millainen se on, kun meillä on sinne vähän matkaa, mutta saattaa olla kokeilun arvoinen. Joskus tulevaisuudessa meinaan testata senkin.

Ok. :) Kiitos! Itse asiassa kysyinkin tässä sukulaista apukäsiks, se on käyny usein uimahallissa ja ollu avustajana työnsäkin puolesta siellä, ainakin pätevä. :p
Asuu lähellä R-kylän uimahallia, joten voiskin sinne mennä! :) :)

Nah, pitää miettiä uuestaan, ku jns sivuilla oli, ettei siellä oo kouluaikaan käytössä lastenallas klo 8-14.. Mä oon niin tyhmä etten tiä ymmärsinkö oikein, mut joka tapauksessa melkein ainoo mahdollisuus päästä ois ti ap. Klo 14 aikaan alkaa olla liian lähellä päikkäreitä jo. :/ Otan viä enemmän selvää noista, mut ehkä kumminkin mekin päädytään Vesikkoon. :O

Ai niin, Murmeliini, oletteko käyneet Mukulakadulla? Se on tosi ihana paikka, ja tänään myös ilmainen, kun on Joen yö. Me mennään testaamaan mitä pikkulatte tykkää, kunhan se vaan ensin herää. :)

Ou, neva hööd.. Googletin, pitää joku pv käyä.. Tänään olin pitemmän työpäivän, nii ei ehtiny/jaksanu mihkään. Katsotaan josko illemmalla pyörähtäis kattoon keskustaa..

Jos nyt sit jotain positiivista, niin mummo on saanu tytön nukkuun kunnon päikkärit joka hoitopäivä, vaikkei se voikaan imettää. ;) Eli suurin huoli on aiheeton.
Ja tänään tyttö oli KUULEMMA ottanut yhen askeleen tuetta. Tämä on vahvistamatonta (video or didn't happen) informaatioo ja ainut laatuaan, nii sitä ei nyt viä lisäillä taitoihin. Mut siitä se.. :O

Me käytiin, ja neiti oli ihan innoissaan, mutta aluksi siellä oli niin paljon isompia lapsia, joilla oli tosi reipas meno, että pelkäsin tuon jäävän jalkoihin. Sitten löysin rauhallisemman nurkan, ja lopuksi muuallakin vähän porukka väheni, ja tutkittavaa riitti. Lopuksi tuli itku, kun äiti sanoi, että lähdetään kotiin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voih, me käytiin kattomassa missä se on, mutta oli sen verran kova ryysis, ettei päästy kuin kurkistaan taaempaa. :/ Mut nytpä tietää tuostakin, nii osaa joskus mennä. Kiitos vinkistä!

Täällä tyttö käänsi itse 'tartu mikkiin' -ohjelman päälle tv:stä ja joraa sen tahtiin.. Valitettavasti ääniskaalaan ei kuulu puolta oktaavia ja sanatkin suuresti vokaalipainotteisia, mutta intoa ja volyymia löytyy sitäkin enemmän ja mitkä muuvit! :'D

Takaisin