Positiivisuusketju...

Poitsu kävi ekaa kertaa juhlissa viikonloppuna ja jaksoipa olla reipas ne pari tuntia (mutta sitten riitti :wink ). Käsipäivääkin uskalsi sanoa vieraille naamoille. Iltanokoset maittoivat hyvin sen ihmettelyn ja meiningin jälkeen :) Ensi viikolla otetaan uusiksi.

Meillähän on sellainen vauvakirja "my first year". Otin sen mukaan suomeen kesäksi, ja nyt yli 2 kuukauden jälkeen sain aikaiseksi kirjoittaa sinne. Tuli aika monta uutta taitoa: konttaaminen, seisominen, seisominen ilma tukea, ensiaskeleet, kävely, rappusissa kiipeily, osoittaminen, taputtaminen, vilkuttaminen..... apua! ONNEKSI pystyy täältä lunttaamaan mitä milloinkin on tapahtunut :grin

Sama juttu! Ma olen myos luntannut taalta noita taito-juttuja! :)
Mulla on oikeasti ihan tosi huono omatunto tuon vauvakirjan suhteen! Olen laiminlyonyt sita niin pahasti. Sain sen aidilta lahjaksi ja on ollut ihan tuskan takana tayttaa sita. Itse en olisi itselleni sellaista edes hankkinut. Minulle riittaa valokuva-albumi, johon voi jonkun kuvan kohdalle niin halutessaan laittaa jotain kommenttia esim. "6kk, paikassa x" jne.
Aika paljon tyhjia sivuja siina on. Esim. "kastetilaisuuteni" tai "kummien terveiset" monta sivua. Ei meidan poikaa ole kastettu, joten ei ole kummejakaan.
Olemme piirtaneet sinne pojan kadenjaljen oikeaan kohtaan, mutta sitten samalla aukeamalla on toinen tyhja sivu "Vanhempieni kommentit kadenjaljestani" Siis mita helkkaria? Siina on sen kadenjalki, mita siita viela kommentoimaan!!??
Ja sitten siella on yhdella sivulla hammaskartta, johon olisi pitanyt merkita jokaisen hampaan kohdalle tarkka ika, milloin se on puhjennut. Jaksoin merkita kaksi etualahammasta, jotka puhkesivat ekana 4kk:n iassa. Nyt pojalla on jo 12 hammasta ja en ma jaksa enaa edes muistaa, etta milloin ja missa jarjestyksessa ne ovat puhjenneet.
Ei vaan pysty tai jaksa.

Meilläkin on ne ekat 5kk aika tyhjiä, "Funny things I do" kun olin 1kk.. eh... söin, huusin, p*skoin ja nukuin? Muutenkin siellä on sivuja jotka ovat ihan tyhjiä. Esim. en tiedä haluanko että poika saa tietää totuuden "how mommy met daddy"... Valokuvia en ole saanut laitettua yhtään. Varmaan printtaan ne sitten kaikki samalla kertaa.

Meillä aikoinaan oli niin, että veljen vauvakirja oli ihan täynnä tekstiä, siskon puolillaan, ja minä kun olin kolmas niin siellä lukee peräti nimi. Pikkuveli kun on iltatähti, niin sillä on taas ihan täysi. Meillä mies on pitänyt huolen vauvakirjan täyttämisestä, jopa niistä hampaista. Minua ihmetytti eniten viimeinen sivu: tärkeitä terveystietojani, jossa kysytään myös hetua. Nörttimutsihan kirjoitti siihen sitten vauvaa varten sellaisen avautumisen, jossa kerrotaan ettei omia terveystietoja pidä levitellä eikä hetua antaa turhaan esim. vauvakirjaan... Neiti on varmaan isona tosi ylpeä äidistään... :p

Ps. Sophie, nyt alkoi kiinnostaa toi How Mommy met Daddy. :wink

Noh, 18v blondi lähti espanjaan kahdestaan kaverinsa kanssa bilettämään ja legendaarisessa Pachassa saa näköpiiriinsä komean espanjalaisen miehen, tai mun muistikuvan mukaan mies bongasi mut, mutta mä en ollutkaan ihan ajokunnossa.... Ja sitä rataa :smiley-angelic002 Oli tossa 10v tauko ettei oltu missään yhteydessä, mutta sitten tuli Facebook ja sitten mä lähdin aika pian Espanjassa käymään kun vanha suola janotti ja tässä sitä sitten ollaan :laughing021

hahhah sophie, mää en kanskaan yksinkertaisesti ole kehdannut kirjoittaa isin ja äidin tapaamisesta mitään :D "äiti läks baarista isin kämpille 5% humalassa yhden yön pikkukivalle.." juupa juu, tarinoita joita EI pojalle kerrota. Koskaan. :DDD

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

^ Kunnes ne on isoja ja lukee ne täältä! :eek: Nojoo, ehkä mukuloilla on parempaa tekemistä kuin stalkata äitejään mammafoorumeilla :grin

Hei ja unohin hehkuttaa ma mun materiaonnea teille!! Mää löysin sen istuimen mitä oon etsiny, ja vielä täydellisen värisenä! :D pienistä asioista voi ihminen olla onnellinen.. :D

Liitteet

• 1407276983708.jpg
    1407276983708.jpg
    58.7 KB · Katsottu: 17
Tyttäreni esimerkin innoittamana mäkin tilasin eilen hammaslääkärin ja sattui niin hyvä/huono tuuri, että sai jo tälle päivälle. Ei pahemmin aikaa valmistautua, muttei myöskään pelätä.
Rohkaisin itseni ja paikattiin yks monttu ja sit ku kerta siinä jo istuin, niin lekuri päätti repiä saman tien yhen viisaudenhampaan pois.
Juu hengissä selvisin ja vaikken taaskaan ottanu puudutusta paikkaukseen, se ei ollu kovin kamalaa. Nyt on sitä paitsi hyvä omatunto tuon suun hoidon suhteen, ku mä oon lykännyt aika kauan tuota reissua.
:) :) :)

Olisinpa itsekin noin rohkea!! Mutta jos poratessa sattuu on se kyllä niin järkyttävä tunne ettei poraa minulle edes näytetä ennen kuin on puudutettu.

Öh, tämä neiti pyysi viimeksi hammaslääkärissä neljä (4!) johtopuudusatsia, ennen kuin antoi luvan TUTKIA reiällistä hammasta.. :oops:

Mun mielestä siinä hampaanpaikkauksen yhteydessä puhutusta piinasta on paljon melua tyhjästä. Se matriisin laitto sattui jonkun verran ja imu vihloo, mut muuten kaikki oli kestettävissä. Muutenkin ne on niin lyhytaikaisia, etten tajuu miks ottaisin eka vapaaehtoisesti piikkejä ikeniin ja sit oottaa.. Mulla on tapana laskee aina vaik sekunteja mielessäni, tiedän, että kun pääsen johkin numeroon, niin se kipu on ohi. Tein sillei synnytyssupistuksissakin sen piiiiitkän pysähtyneen vuorokauden, keskityin laskeen hitaasti kymmeneen ja sit se oli ohi. :)
Oon aina tuntenu, että mulla ois huono kipukynnys, mut näemmä sitä kestää kun asennoituu siihen.

Ja puudutuksia en oo pahemmin halunnu ku vihaan piikkejä. Pitäkää vaan hulluna, mut päädyin synnyttään (tietoisestikin, ei vain ajanpuutteen takia) ilman kivunlievitystä ja hoidattamaan hampaani ilman kivunlievitystä kun pelkään neuloja. #.# Mielummin pieni kipu kuin neula. Musta ei tulis ees hyvää narkkaria..! No tuossa hampaan pois repimisessä oli pakkopuudutus, mut se selitti koko ajan mitä tekee ja miltä tuntuu ja vielä kun nipistin sormeani koko ajan saadakseni keskittymisen pois suun kivusta itse kontrolloimaani kipuun (nyt viimeistään pääsen pöpilään) ni se puudutuskin meni siinä sivussa.

Nyt puren taas tyynyä ku ärtyi tuo ien hampaiden pesusta. -.-'
Lääkkeen vaikutuskin loppui, mut ei se kipu oo kuin vähän ärsyttävää, ni luulenpa saavani nukuttua ilman lääkettä.

Se hampaistani ja piikkikammosta. ;)

Mä en koskaan ota hammaslääkärissä puudutusta, koska se on nopeasti ohi. Luulin, että tämä tarkoittaa, että mulla on korkea kipukynnys, ja selviän ilman puudutusta synnytyksen, mutta paskanmarjat, taisin saada melkein kaikkea, mitä saatavilla oli. Nykyisin hammaslääkäri ei pelota senkään vertaa kuin ennen, kunhan ei enää tarvitse synnyttää.

mää oon edelleen sitä mieltä, että ennemmin synnytän sata kertaa kun menen hammaslääkäriin :D en mää sitä kipua pelkää, oon vaan jostain syystä ihan helvetin hysteerinen mun suusta+inhoan kun vieraat ihmiset tulee metriä lähemmäs. Lisäksi pelkään jostain syystä niitä laitteita.. :D voitte uskoa miten mukavaa hammaslääkärillä on kun potilas tärisee pelosta, itkee ja puristaa hullun lailla tuolia ^.^ onneksi niissä on vahva nahka :"D

Samaa mieltä Kyumin!! Se synnytyskipu tuntui jotenkin niin luonnolliselta ja tietyllä tavalla hyvältä. Hammaslääkärissä se kipu on hirveää, tai ainakin mulla oli, kun kerran porattiin ilman puudutetta, sellasta hermokipua pitkän aikaa. Ja se surina ja tärinä, iuuuh, karvat nousee pystyyn pelkästä ajatuksesta.. :confused:

mää en kauheasti välittänyt edes niistä supistuksista mitä kerkesin swn muutaman tunnin ajan kokea ennenku leikkuusaliin pääsi, sattu ihan saatanasti vaan kivempaa sekin oli kuin hammaslääkäri :"D

Kyumin onko besafe izikombi istuin? Meillä myös, toimii!! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

juuriki se :) juu tykkään kans, ainua että ois kiva saada kallistettua pikkusen vielä lisää. mutta halusin ton ehdottomasti, meillä kun ei oo mahdollista laittaa isofixillä olevaa ja tuo oli saanut parhaimmat arvosanat vyöllä kiinnitettävistä. Toki ois ollu yks gracon istuin jolla oli vielä paremmat, mutta se istuin oli vuodelta -07 ja kauhean ison näköinen laitos, tuskin meidän autoon olisi edes mahtunut...

Takaisin