Tosta imuriaiheesta vielä. Mä olen haaveillut sellaisesta imuroivasta höyrypesurista. Koska siihen ei tarvitse pesuaineita, mä olen tosi allerginen kemikaaleille, ja vaikka käytän hajustamattomia pesuaineita ja siivoan hanskat kädessä, niin kädet on aina ihottumalla siivouksen jälkeen. Kaverilla on sellainen, ja on kuulemma tosi hyvä, ja sillä hoitaa ihan kaiken siivouksen. Mutta se todellakin on kallis, 500-700 euroa. Ja kun meillä tosiaan on tällä hetkellä kolme imuria (dyson, robotti ja rikkaimuri), niin en mä enää kehtaa hankkia lisää.
Varsinkin, kun ongelma on se, etten käytä niitä tarpeeksi. Paras hankinta noista on ollut se rikkaimuri, sillä imuroi nopeasti enimmät ja esim. nurkkiin kertyvät pölykoirat, niin ei tarvitse sitä isoa siivousta niin usein. Ja tämä oli myös halvin noista laitteista...
Silloin hyvinä aikoina, kun olin töissä ja sain palkkaa meillä kävi siivooja kerran kuukaudessa. Se oli yllättävän edullinen, 70-80 euroa kuussa silloisesta kaksiosta, ja siitä sai vielä verovähennyksen. Nyt sellaiseen ei tietenkään ole varaa, enkä kehtaisikaan, kun olen kotona, mutta heti jos saan töitä, niin ulkoistan siivouksen taas. Se oli sellaista arjen luksusta, mihin mielellään panostettiin, en mä jaksanut enää työpäivän jälkeen siivota eikä sitten ole kivaa sitä perheen yhteistä aikaa viikonloppuna käyttää siihen.