Positiivisuusketju...

Minusta tuntuu ihan käsittämättömän pitkältä se aika, nyt kun yrittää miettiä, että joskus oltiin ihan vaan lapseton pariskunta ja saatoin juoda viiniä jos siltä tuntui. Siitä on ikuisuus.

eka työhakemus piiiiiitkään aikaan pistetty menemään! \o/ olin pro ja sain muutamassa tunnissa hankittua työtodistukset vanhoista paikoista ja suosittelijan eräästä vanhasta työharjottelupaikasta :D saas nähdä miten käy, mutta oon tyytyväinen ku sain alotettua :) äiti ollu viime lauantaista kylässä, on ollu ihana ja kultanen ja kaikkea, oon saanu keskittyä omiinki hommiin välillä ku se on täällä höösänny ja huusannu :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Me ollaan miehen kanssa puhuttu, ettei edes muisteta aikaa ilman poikaa? Hitto, että meillä oli aikaa? Mitä me tehtiin työajan ulkopuolella? :o

saatiin tänään 3,5h yhteistä shoppailuaikaa miehen kans ku kokeiltiin miten kossi alkaa oleen vieraassa paikassa! Oli siis ekaa kertaa hoidossa tätin luona :) Oli kuulemma muutamat raivarit saanu mutta pääsääntöisesti mennyt hyvin, onhan täti kuitenkin tuttu :) Oltiin vaan huolissaan, mutta onneksi saatiin keskittyä syömiseen rauhassa kun tuli viesti että poika nukahti :D

Hehe, meillä menee vielä pitkään ennen kuin poika on ollut yhtä kauan maailmassa kuin masussa, hän kun on nyt vasta 8kk ja puolitoista viikkoa. Ja masussa viihtyikin sen 42 viikkoa ja 2 päivää :p

Ei kyllä täälläkään tahdo muistaa aikaa ennen poikaa, joku päivä tässä naurettiin miehen kanssa, kun meinattiin lähteä jonnekin ulos ja mietittiin, että on varmaan jo vähän liian myöhä - ja sitten tajuttiin, että kello oli 17.30. Että näin lapsiperheessä, ennen olisi ollut vähän eri meno. En kyllä vaihtaisi tuota poikaa mihinkään, niin raskasta kuin vauva-arki välillä onkin, en tiedä paljon suloisempaa, kuin tuollainen vilkas 8kk ja risat joka häärii iloisesti ympäriinsä tukka pystyssä ja muutama hammas suusta loistaen :D

voi että voi ihminen olla iloinen ihan hölmöistä asioista! :D mää saan uuden pölynimurin! :"D taustoina kerrottakoot, että miehen imuri ei ole edes meillä ollut käytössä ja omanikin on väh. 10 vuotta vanha. Joten uusi siivousväline tulee tarpeeseen ;) Sain puhuttua itselleni vielä 300e dysonin, prkl pitäs ne koirankarvat ruveta katoamaan! :D

joo varsinkin ku tuo kossi pyörii lattialla :D ei mua ennen paljon karvat häirinneet, isoimpia palloja potki sohvan alle.. :"D

Meillä oli tuommoinen dysoni lainassa kun oma imuri oli huollossa, se oli kyllä tehokas vehje :)

mullekkin on kehuttu sitä kauheasti, sen takia halusinkin sen :) plus se viiden vuoden takuu mun mielestä kertoo tuotteen laadusta jotain :)

Mun on nyt pakko sanoa, että minä vihaan omaa dysoniani. Mutta en jatka tästä, jos ostit sen jo. :wink

hahhah, kerro nyt mikä siinä on niin osaan varautua! ;D

Meiän isäntä inhoo meiän dysonia kun se on niin kovaääninen. Mun mielestä se ei oo mitenkään merkittävästi kovaäänisempi kuin "tavallinenkaan". Ja tykkään pölypussittomuudesta, näkee kun se on täynnä, paljonko karvaa tuosta lähtee ;) ja saa kipattua roskiin, eikä tartte vekslailla pölypussien kanssa. :) Ja suulake on niin matala, että mahtuu ahtaampiinkin paikkoihin.

Ehkä siin on jotain huonoja puolia, mut kaikissa imureissa on. Tyttö tykkää tuosta, se on aina konttaamassa perässä ja määräilemässä hirveellä puheripulilla minne mennä, ellei oo heiluttamassa letkua/johtoa tai repimässä pistoketta irti seinästä. :)
Äitinä ja 'kapisen' koiran omistajana: onnea hyvästä merkkivalinnasta!

No mun mielestä siinä ei one hinta-laatusuhde kohdillaan. Meillä oli ennen 80 euroa maksanut imuri, tuo maksoi 400 euroa, joten sen pitäisi olla selvästi parempi mutta ei ole. Vähän ärsyttää, kun on imuroinut tolla törkeän hintaisella imurilla, sitten rupeaa moppaamaan, niin huomaa, että eteisessä on edelleen hiekkaa. Niin, ja astmaatikolle pölypussiton imuri ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me ollaan haaveiltu monta vuotta robotti-imurista. Ne vasta kalliita onkin (suhteessa), nii taitaa jäädä hankkimatta..

Hehe, no meillähän on sekin. Mulla tuli joskus vuosi ennen vauvaa kauhea robottipölynimurikuume, vähän niinkuin vauva- tai koirakuume. Käytin lukemattomia tunteja googlaillen ja vertaillen, säästin rahaa ja ostin. :D Nyt pidätte mua varmaan ihan pimeänä. :D :D Mutta rehellisesti sanoen aika turhakkeeksi se on jäänyt. Ollaan naurettu, että me ollaan varmaan maailman laiskimmat ihmiset, kun ei saada robottipölynimuria käyntiin. Se nimittäin edellyttäisi tavaroiden siirtelyä pois tieltä, ja varsinkin nyt kun on aina leluja jne. lattialla niin vielä vähemmän kerkeää. Tai no, neiti sen laittaa säännöllisesti päälle, osaa onneksi myös laittaa pois päältä. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillähän on sellainen vauvakirja "my first year". Otin sen mukaan suomeen kesäksi, ja nyt yli 2 kuukauden jälkeen sain aikaiseksi kirjoittaa sinne. Tuli aika monta uutta taitoa: konttaaminen, seisominen, seisominen ilma tukea, ensiaskeleet, kävely, rappusissa kiipeily, osoittaminen, taputtaminen, vilkuttaminen..... apua! ONNEKSI pystyy täältä lunttaamaan mitä milloinkin on tapahtunut :grin

Tosta imuriaiheesta vielä. Mä olen haaveillut sellaisesta imuroivasta höyrypesurista. Koska siihen ei tarvitse pesuaineita, mä olen tosi allerginen kemikaaleille, ja vaikka käytän hajustamattomia pesuaineita ja siivoan hanskat kädessä, niin kädet on aina ihottumalla siivouksen jälkeen. Kaverilla on sellainen, ja on kuulemma tosi hyvä, ja sillä hoitaa ihan kaiken siivouksen. Mutta se todellakin on kallis, 500-700 euroa. Ja kun meillä tosiaan on tällä hetkellä kolme imuria (dyson, robotti ja rikkaimuri), niin en mä enää kehtaa hankkia lisää. :oops: Varsinkin, kun ongelma on se, etten käytä niitä tarpeeksi. Paras hankinta noista on ollut se rikkaimuri, sillä imuroi nopeasti enimmät ja esim. nurkkiin kertyvät pölykoirat, niin ei tarvitse sitä isoa siivousta niin usein. Ja tämä oli myös halvin noista laitteista... :rolleyes:

Silloin hyvinä aikoina, kun olin töissä ja sain palkkaa meillä kävi siivooja kerran kuukaudessa. Se oli yllättävän edullinen, 70-80 euroa kuussa silloisesta kaksiosta, ja siitä sai vielä verovähennyksen. Nyt sellaiseen ei tietenkään ole varaa, enkä kehtaisikaan, kun olen kotona, mutta heti jos saan töitä, niin ulkoistan siivouksen taas. Se oli sellaista arjen luksusta, mihin mielellään panostettiin, en mä jaksanut enää työpäivän jälkeen siivota eikä sitten ole kivaa sitä perheen yhteistä aikaa viikonloppuna käyttää siihen.

Takaisin