Positiivisuusketju...

Kerrotaanpas nyt teille että käytiin tänään ekassa ultrassa. Ihanaa oli nähdä pikkuinen sätkyttelemässä.. :Heartred Sintti oli 63 mm pituinen. LA siirtyi melkein viikolla eteenpäin ja nyt voisikin sitten vastata epämääräisesti jonkun kysyessä laskettua aikaa, että "alkukesästä". Jos pääsisi vähän vähemmällä viimeisten viikkojen utelun kanssa! :p
 
Heti kun uudet hampaat puhkesi pojan kuume hävisi, ja viime yönä nukkui 13h parilla herätyksellä. Laitoin miehen varmuuden vuoksi sohvalle nukkumaan koska hänellä oli eilen ja on tänään 12h työvuorot, ja itse varauduin valvomaan koko yön. Mutta mitä vielä, sain nukuttua useamman 3-4h pätkän joka on ollut aika harvinaista meillä viime ajat :)
 
Perinteisesti ne tytön flunssat on kestänyt nelisen viikkoo. Sen mukaan olis ohi viimeistään siihen mennessä, kun lähetään reissuun.. Liput ostettu Etelä-Suomeen porukoitten luo jouluviikoks. Mennään kaksisteen tytön kans, se oli talven ainoo viikko, minkä mä voin ottaa töistä lomaa ilman suuria taloudellisia uhrauksia. Harmi tietty kun joutuu sen viettään erossa isistä, mut sit sitä seuraavan viikon mies on lomalla ja voidaan viettää se kolmisteen, tai mulla ne työpäivät, mut mies on silloin tytön kans kotona. Anoppikin oli mielissään, kun saa kahden viikon vapaan tytön hoidosta. :) Oon tosi innoissani, kun päästään mun sukulaisia tapaan silloin ja nekin saa viettää aikaa tytön kanssa. Välimatkasta johtuen se tapahtuu liian harvoin.
 
Ma mietin jo kauhulla sita, miten poika antaa sitten meidan joulukuusen olla rauhassa. :eek: Viime vuonnahan sellaista ongelmaa ei viela ollutkaan... Ma en ole enaa vuosikausiin ollut jouluihminen, mutta nyt pitaa tsempata, kun on kerta sita jalkikasvua, jolle pitaa jarkata JOULU kaikkine perinteineen.
Meilla on joskus aiemmin ollut muovikuusi, mutta ma tungin sen yhden kristillisen jarjeston vaatteiden/tavarankerayskonttiin, kun ei ollut tilaa jemmata sita kotona. Nyt pitaisi ostaa uusi kuusi. Talla kertaa haluan valkoisen kuusen ja kaikki joulukoristeet kultaiseen savyyn... Poika on varmasti liian pieni kaikenlaisiin joulukoristeaskarteluihin, mutta ajattelin olla rohkea ja ottaa mukaan piparkakkujen tekoon. Luultavasti siita tulee katastrofi, mutta ainakin olen yrittanyt. :)
 
Aah, joulu, seuraava juhla. (Pitäisikö oikeasti perustaa se juhlat ja merkkipäivät ketju?).

Meillä vietetään sukujoulua, joka vähentää stressiä, kun ruokavastuu on jaettu. Mulle jää karjalanpiirakat, munavoi, lanttulaatikko ja ehkä joku kuivakakku. Melkein kaiken voi tehdä etukäteen pakkaseen. Joulupukiksi tulee neidin kummisetä, saa nähdä miten tällä kertaa reagoi. Lahjoja ei olla vielä hankittu eikä edes mietitty, sitten veronpalautuksilla ensi kuussa. Kuusi pitäisi hankkia, semiläheisten allergikkojen takia muovinen, niin voi jouluna tulla vieraita. Pelkään etukäteen miten sen käy, ja aika varmasti jos palloja siihen ripustaa niin neiti hakee ne ja kantaa ympäri kämppää aarteinaan.
 
Minä jo odotan joulua, vaikka jo nyt ärsyttää kun kaupat höyryää joulun avajaisia ja joulupukki mukamas hyppää jo siellä ja täällä ja kaikki jouluun saa tietenkin ostettua tai tilattua, aaargh!!
Mutta, tänä vuonna meille tulee kuusi, neitikin havainnoi ympäristöään vähän enemmän kuin viime vuonna, kuunnellaan ja laulellaan joululauluja, pääsee maistelemaan jänniä jouluruokia.. Ai että! :)
Lahjoja ei olla vielä mietitty, mutta maltti pidetään niiden kanssa. Onneksi tuommoinen 1-vuotias on vielä tosi vähään tyytyväinen, lahjanauhat ja paperit on todennäköisesti kaikista mielenkintoisimpia. :)
 
No laitetaan vaikka tähän ketjuun :)

Meikä lähtee huomenna kahden päivän työmatkalle ja pojat hyppää sillä välin junaan (pojan eka junamatka :) ) ja suuntaa miehen perheen luokse. Matka kestää heillä "vain" 1h metrolla täällä päässä, 2,5h junassa ja sitten siellä perillä vielä 20min autolla. Heh. Eipä siinä muuta, mutta naurattaa jo valmiiksi se miten mies pärjää ihmisvilinässä pojan, vaunujen ja reppujen kanssa juna-aseman turvatarkastuksesta (samanlainen kuin lentokentillä). Ja sitten jos poika päättää vääntää isot löysät kakat matkan varrella.. :laughing021 Vaipanvaihto kun ei todellakaan ole mitään helppoa nykyään. Poika karkaa saman tien ja juoksee peppu paljaana ympäri huushollia ja huitoo ja nauraa :laughing021

Mutta se positiivinen asia on se että mä pääsen hotelliin kahdeksi yöksi ja saan vähän taukoa tästä ajoittain uuvuttavasta perhe+työelämästä, ja näen vanhoja työkavereita :)
 
Tsempit Sophielle ja miesjoukoille!

Mullakin on ensimmäinen vuorokausi erossa pojasta, kun lähden tekemään lopputyötäni tuonne Helsingin ytimeen ja poika jää isänsä kanssa kotiin. Tosiaan joo, erossa tulee oltua n. 30 tuntia ja mä olen tänään jo tihrustanut itkua, että ylihuomenna sitten joudun lähtemään. Mun tulee niin järjetön ikävä tuota pikku (ja isompaakin) mussua, ettei mitään järkeä :(

Pitäisi ottaa ilo irti, suunnata opinnoista suoraan kaupoille, laahuilla niissä kaikessa rauhassa, käydä syömässä jossain hyvin ja lopulta suunniata hotellille tekemättä iltatoimia, vaan sisustuskirjat seuranani :rolleyes:
 
Ilo irti Saria! Et usko miten ihanaa on maata kahden hengen sängyssä yksin, täydessä hiljaisuudessa tietäen että herätys on 12h päästä eikä mikään voi sitä ottaa multa pois (paitsi minä unihäiriöinen itse) :grin

Pojat nauttivat täysillä miehen perheen ja pojan serkkujen luona, poika on kuulemma aivan haltioissaan samaikäisten serkkupoikien kanssa :)
 
Tää nyt taas liity mihinkään, mutta meidän ryhmän keskustelu on kivasti päässy vau.fi artikkeliin (äidiksi nyt vai sitten joskus myöhemmin, vai miten se nyt meni) mistä just sähköpostiakin tuli :) Sieltä niitä turisteja nyt sit lappaa :) Sophie82 kivasti päässy artikkeliin mukaan kommentillaan.
 
Aaa.... mä mietinkin että onko se keskustelu tullut vahingossa meidän ryhmään vai mikä on. Hassu, että ovat ottaneet niin vanhan ketjun artikkeliin. Ja mun mielestä ne on yleensä ottaneet keskusteluja tuolta yleiseltä puolelta.

En tiedä teistä, mutta itse olisin toivonut, että kun ne uudet salaiset la-ryhmät tulivat, että tästäkin olisi tullut sellainen. Mua vähän häiritsee, että nää on täällä kaikille nähtävänä, jos joku tuttu tänne sattuisi niin mut kyllä tunnistaa, tosin vaatisi aika paljon uteliaisuutta meidän elämää kohtaan että jaksaisi erikseen etsiä tän ja tulla mun juttuja lukemaan. Että jos joku on niin utelias, niin on kyllä häiriintynyt ihminen... :rolleyes:
 
Mä edelleen kaipailen sitä lokakuisten facebook ryhmää! Niillä oli ollut juuri vauvatapaaminen (luin yhdestä blogista) ja olisin ollut ihan innolla mukana, mutta en löydä koko ryhmää tuolla FB:n haulla :sad001
 
Siitä FB ryhmästä tehtiin aikanaan tietääkseni salainen, eli ei näy haussa, ja alunperinkään pääsi vain pyytämällä yp (väliaikaisesti) kaveriksi. Tuolla vanhoissa ketjuissa oli ohje ja henkilöllisyys. Voithan varmaan yrittää edelleen..

Me ollaan VIHDOIN lauantaina menossa tytön tädin kans uimahalliin, sitä on ikuisuus suunniteltu ja nyt vasta pystyi sopiin. Meillä on kummallakin vähän flunssaa, mutta en jaksa välittää siitä. Tänäänkin uhmattiin sitä ja lähettiin pulkalla leikkipuistoon, kun tuntui, että seinät meinaa kaatua päälle..
Joka tapauksessa kaivoin nyt uikkarit esiin ja sovitin päälle. Tytölle jouduin ostaan jo uuden, kun vanha oli liian pieni! :') yläosa sopii, joskin pikkuisen vilauttelee raskausarpia, ettei vaan liian sexyltä näytä. Lol.. Tyttö halus ehdottomasti syliin ja testasi heti vaatteen käytännöllisyyden kaivamalla eväät esiin. Ei s**t.. Toivottavasti ei jossain altaalla ala samoihin puuhiin.. Joudun vielä tekeen yläosan ilmastointiteipistä.. :D
Positiivinen -> puolisoni vihelsi hiljaa ja vakuutti, etten ole rupsahtanut, vaikka valitinkin sitä. :p

Flunssastakin mä keksin jotain positiivista: se ei oo puolikskaan niin kamala kummallakaan meillä, kuin esim edellinen.

Ja mulla on ihana muksu. Se on positiivista! <3
 
Tää nyt taas liity mihinkään, mutta meidän ryhmän keskustelu on kivasti päässy vau.fi artikkeliin (äidiksi nyt vai sitten joskus myöhemmin, vai miten se nyt meni) mistä just sähköpostiakin tuli :) Sieltä niitä turisteja nyt sit lappaa :) Sophie82 kivasti päässy artikkeliin mukaan kommentillaan.

MITÄÄÄÄH!?!?!?
 
Murmeliini, joku mun kaveri sano just, että oli käynyt siellä Rantakylän uimahallissa. Ja oli tykännyt enemmän kuin Vesikosta. :)

(Too much information -alert) Itsekin saatan muuten päästä ens viikolla uimahalliin, kun nyt näyttäisi ehkä siltä, että noi hormonikierukan asettamista seuranneet parin kolmen kuukauden menkat olis mahdollisesti hetkeksi loppuneet. Iso ehkä, mutta nyt viikko ilman vuotoa, kun aiemmin pisin pätkä oli kaksi päivää... Että olen jo tästä iloinen, vaikka ensi viikkoon onkin vielä aikaa.
 
Takaisin
Top