Positiivisia ajatuksia!

Lime88

Satasella mukana keskusteluissa
Täällä on monta ketjua, joissa voi jakaa vaivojansa ja potutuksiansa. Itse kaipaisin enemmän niitä kivoja juttuja ja positiivisia ajatuksia niin raskaudesta, synnytyksestä, kuin kaikesta mitä mieleen juolahtaa. Välillä kun täällä lueskelee ketjuja, alkaa itseäkin ahdistaa, kun tuntuu ettei kellään ole hyvä olla ja odotus on jatkuvaa ongelmaa ja pelkoa (ja siis lisäyksenä, että tämä tietty ihan ok, sillä sehän noissa ketjuissa on pointtinakin). Nyt kannustankin kaikkia sulkeutumaan vaaleanpunaisiin tai -sinisiin vauvakupliin ja miettimään vain niitä hyviä ja kivoja juttuja. Ja ellei kellään ole tarvettä positiivisille ajatuksille, kuivukoon tämä viestiketju kasaan.

Itse haluan ainakin aluksi kertoa kuinka ihana on kun vauva aamupalan jälkeen heräilee ja alkaa mylläämään. Olenkin ottanut tavaksi tuolloin toivottaa vauvalle aina hyvää huomenta :Heartred
 
Onhan niitä hyviä juttuja todella paljonkin, mut jostain syystä sitä aina vaan napisee huonosta olostaan tms... :wideyed: Mulla on myös tullu päivittäisiä tapoja. Esim iltasin ku rauhottuu ja menee makuulle alkaa neidillä aina jumppaaminen, sitä ihastellaan ja naureskellaan miehen kanssa kädet vatsan päällä :p ja aina muulloinkin, on se vaa nii mahtavaa ja jännää samalla ajatella et vatsassa oikeesti kasvaa ihmisen alku, jotenki ei välillä vieläkään tajuu et muutaman viikon päästä meitä on 2 sijaan 3 :rolleyes:

Muoks. Nii ja sit tuon miehen höpöttely ja suukottelu tolle mahalle, se on musta nii hellyttävää et aina tulee veet silmiin :love7
 
Muokattu viimeksi:
Mä voin kuplailla keltavihreessä kuplassa :wink
No musta on ihana kun tuo mies hellittelee vatsaa välillä (no lähes päivittäin) ja jotenkin sulosta kun sanon että kokeile tästä niin ei uskalla yhtään painaa että tuntis sen potkijaisen siellä :D
Lisäksi on aivan mahtava tän tulevien serkkujen äiti kun elää mukana :Heartred lähetti meille tuttipullot postilla että varmasti kerkee ennen vaavia ne.
 
Mä oon kyllä paria päivää (+ alun pahoinvointia noin 10 päivää) lukuun ottamatta ollu koko raskausajan omassa vaaleansinipunaisessa kuplassani, ettei sitä saa kyllä mikään rikki. Muutama kolhu siihen on ehkä tullut, mutta rikki se ei mee :grin

Positiivista tajunnanvirtaa...:
- Vaavi :Heartbigred Potkut on vaan niin parhaita! Aina naurattaa ja tulee hymy huulille, kun tulee kunnon ninjapotku :) Vaikka onkin välillä vähän tukala olo massun kans, niin sit toisaalta miettii että hyvähän se on, että vauva on kasvanut hyvin ja voimia on. Ei tarvi olla huolissaan kyllä yhtään, että sillä ois mikään hätänä. Liikkeitä mun ei oo tarvinu koko raskausaikana yhtään houkutella, vaan tyyppi heiluu aamusta iltaan. Aloin tunteakin ne omasta mielestä tosi aikaisin, pieninä toki, mutta kuitenkin.
- Mies :Heartblue Mä niiiiin rakastan tuota mun höpönassua ja tiedän, että siitä tulee aivan huippu isukki! Ihanaa on kun se välillä juttelee massulle ja kyselee mitäs siellä puuhataan. Ennen nukkumaan menoa menen aina miehen kainaloon ja se laittaa käden massulle ja naureskelee, kun pikkunen siellä riehuu. Se on niin ihanaa, olla siinä koko pesue niin lähekkäin. Muutenkin mies on ollu koko raskausajan sopivan huomaavainen, ei oo hädissään tyyliin kieltämässä mua tekemästä mitään, mut sit toisaalta tekee paljon mun puolesta, esim. hoitaa kauppareissut, niin mun ei tarvi lähtee kaupoille ähisemään.
- Äiti :Heartred Äidin kans tuli vähän riitaa tuossa taannoin, mut se olikin loppujen lopuksi tosi hyvä juttu - sainpahan tulevan mummon aisoihin :p Kyllähän tämmönen elämänmuutos koettelee luonnollisesti raskaana olevan ja etenkin hänen äidinsä välejä. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun tulee uusi sukupolvi! Parempi puhua suunsa puhtaaksi, niin ei mene välit pilalle. Mulle on ainakin tosi tärkeää, että äiti on hengessä mukana ja hoitaa vauvaa sit kun se halutaan hoitoon antaa. Ja vaikka eri sukupolvilla on varmasti omat käsityksensä vauvanhoidosta, niin kyllä mä aion äitiä kuunnella ja ottaa ne vinkit vastaan mitkä haluan ja ne, joista en välitä, voivat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
- Koti :Heartpink Hyvillä mielin kattelee tätä meidän kotia, kun kaikki alkaa olla valmista... ihan tarkoituksella viivyttelen joitain juttuja, ettei käy aika pitkäksi :wink. Sitä kun kattelee vaavin sänkyä, niin kyllähän siinä tippa tulee linssiin, kun ajattelee, että tuossahan se pikkunen kohta köllii. Tai jos kattoo meidän sänkyä tai sohvaa, niin miettii miten meni siinä porukalla köllötellään. Ja vaunutkin kun tuossa törröttää, niin miettii, että siinä se kohta tirsoja vetelee :love7

- Olotila :love2 Olo on ihan yllättävän hyvä ollut... Odotin jotain niin paljon pahempaa, että raskaus ois yhtä kärsimystä ja hormonimyrskyä. Vaikka oonkin tosi herkkä mieleltäni (siihen liittyy niin paljon kaikkea mennyttä), niin oon kyllä ollu ihmeen rauhallinen koko raskausajan, enkä oo alkanu pelkäämään. Vaikka viime helmikuussa tulikin keskenmeno, niin oon sitäkin toukkaa ajatellu hyvillä mielin, että hän on tämän meidän tulevan pienen suojelusenkeli (missä ikinä sit onkaan) ja kävi vähän kohtua testailemassa, että onko siitä kasvupaikaksi. Ja hyvin on kaikki mennyt!
 
Eriika ihanaa tekstiä!!! Varsinkin tuo äiti kohta... :Heartpink

Mulle ja mun vanhemmille tuli tässä pari viikkoo sit melkoinen konflikti joka johtui todella tyhmästä väärinkäsityksestä. Sen seurauksena vanhemmat ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä... Mielestäni todella lapsellista käytöstä vanhemmilta, anteeksi pyysin monta kertaa mutta ei tuntunu auttavan ja ihan naurettavasta syystä tämä kaikki.

Sori, tän piti olla positiivinen ketju, mut tuli tarve jakaa ku luin ton sun tekstin... on meinaan ollu melkoinen ikävä omaa äitiä näin raskauden loppuvaiheessa :sad001 mut luonne ei anna periksi soittaa tai laittaa viestiä ku harvinaisen selväksi tekivät ettei halua olla tekemisissä, saa nähä miten sitte ku tyttö syntyy... :sad010
 
Ihana ketju! Viimeistään Eriikan viestissä tuli kyyneleet silmiin :Heartpink

Mä oon oikeestaan vaan niin tosi onnellinen tästä koko raskaudesta ja siitä, että musta ihan oikeasti on tulossa äiti. Mä saan ihan oman vauvan! Oon vauvakuumeillut jo tosi nuoresta asti ja miehen kypsyttäminen ajatukselle vei oman aikansa. Sitten sain perussairauteni takia vähän varoitteluja, ettei raskaaksi tuleminen ja raskauden kulku välttämättä suju ongelmitta. Tulin kuitenkin raskaaksi muutamassa kuukaudessa (vaikka kyllä sekin ikuisuudelta tuntui) ja mitään erityisongelmaa ei ole ollut koko aikana. Tuntuu, että raskausaikana asiat ovat saaneet ihan uuden tärkeysjärjestyksen, enkä siksi ole esimerkiksi stressannut töistä tai muista jutuista ollenkaan niin paljon kuin mulla on tapana. Olen myös oppinut ihan erilailla nauttimaan kotielämästä ja ottamaan rauhallisesti kun siltä tuntuu.
 
Pikku Myy, mä oon tosi pahoillani... Inhottavaa tuommoinen, mitä jos soittaisit ja yrittäisit vielä selvittää tilanteen tai pyytäisit vaikka jonkun muun puhumaan vanhuksille järkeä, että nyt ei oo ehkä ihan oikea aika alkaa riitelemään tai katkaista välejä?

Joo, voin antaa äidille ja itselleni kyllä ihan täydet pisteet. Haukuin sen aivan alimpaan helvettiin (ansaitsi sen kyllä), mutta se vaan sano, että hyvin sanottu, että ansaitsee sen ja eiköhän mennä tästä eteenpäin :love7
 
Yritetty on mut jääräpäistä porukkaa ollaan. Pitää toivoo et ne heltys kunhan vauva syntyy...
 
Minä myös rakastan tuon pikku keijun potkuja ja mönkimistä masussa :Heartred Aina tulee niin hyvä mieli siitä, että on pakko silitellä ja höpötellä hänelle :) Mies on ollut myös aivan mahtava koko odotus ajan :Heartred Sydän pakahtuu kun mietinkin kuinka paljon hän on hellinyt ja pitänyt huolta minusta sekä pienestä :Heartred Hänellä on myös tapana höpöttää ja silittää masua :)
 
Kaikkea vaikka mitä hyvää on, mutta on tuntunut tosi hyvälle, kun ihan hirveen moni kaveri ja työkaveri on nyt loppuraskaudesta ja töistä jäädessä sanonut, että sitten jos tarvii jotain, vaikka vaan kyytiä taikka maitoa kaupasta, pitää ilmoittaa. Ei yhtään tunnu, että on yksin!
 
Ihana ketju ja ihania onnellisuuden aiheita teillä! :Heartred

Itselläni yksi isoimpia ilon aiheita on esikoisen kasvanut innostus ja kiinnostus tulevaa pikkusiskoa kohtaan. Tuo 9,5-vuotias tyttö ei siis ole koskaan ollut vähääkään kiinnostunut vauvoista; on vähän ehkä kurkannut esim. vaunuihin, jos on oikein houkuteltu, mutta ei ople ikinä esim. halunnut pitää vauvaa sylissä tms. Nyt neiti kuitenkin tulee ihan itse ja omasta halustaan läpyttelemään mahaa ja nauraa, kun vauva vastaa, tai painaa korvansa mahaa vasten kuunnellaksen, mitä "se" puuhaa ja heristelee sitten leikkimielisesti nyrkkiään mahalle, kun törkeä vauva potkii päähän. :grin

Iloiseksi tekee myös se, että Turbo-vauva on ihana ja energinen ja tekee äidin elämän helpoksi, kun on niin liikkuvainen, ettei tarvitse huolehtia siitä onko kaikki hyvin. Tuntuu, että tunnen hänet jo hyvin ja että me tullaan tulemaan hyvin juttuun. :smug:

Pienempinä ilon murusina mainittakoon ainakin, että
- me saatiin vihdoin uusi pesukone hajonneen tilalle (Jei! Ei enää nyrkkipyykkiä! Tyttö treenaa tanssia 6h viikossa, joten pyykkiä tulee ja vauvan kamppeetkin on pesemättä...),
- tein sunnuntaina pari hyvää kirpparilöytöä (kaukalopussi & topattu fleece-haalari),
- pe ois luvassa lastenvaate-/ -tarvikekirpparikierros hyvässä seurassa
- kuopukselle valitsemamme kummit olivat todella otettuja pyynnöstä ja suostuivat tehtävään empimättä.
 
Yritetty on mut jääräpäistä porukkaa ollaan. Pitää toivoo et ne heltys kunhan vauva syntyy...
Sä olet kyllä kans melko täynnä positiivisuutta: aina ilostuttamassa kaikissa ketjuissa, vaikka ilmeiseti ei koko ajan ihan iloiselta tunnukaan. Tsemppiä ja toivotaan, että asiat suttaantuu parhain päin :Heartred
 
Voi kiitos!! "Hullun pakko yrittää" vai miten se meni... eiköhän tää tästä, keskitymme nyt vaan tähän vauvaan :dummy1::happy:
 
Takaisin
Top