Mä oon kyllä paria päivää (+ alun pahoinvointia noin 10 päivää) lukuun ottamatta ollu koko raskausajan omassa vaaleansinipunaisessa kuplassani, ettei sitä saa kyllä mikään rikki. Muutama kolhu siihen on ehkä tullut, mutta rikki se ei mee
Positiivista tajunnanvirtaa...:
- Vaavi
Potkut on vaan niin parhaita! Aina naurattaa ja tulee hymy huulille, kun tulee kunnon ninjapotku :) Vaikka onkin välillä vähän tukala olo massun kans, niin sit toisaalta miettii että hyvähän se on, että vauva on kasvanut hyvin ja voimia on. Ei tarvi olla huolissaan kyllä yhtään, että sillä ois mikään hätänä. Liikkeitä mun ei oo tarvinu koko raskausaikana yhtään houkutella, vaan tyyppi heiluu aamusta iltaan. Aloin tunteakin ne omasta mielestä tosi aikaisin, pieninä toki, mutta kuitenkin.
- Mies
Mä niiiiin rakastan tuota mun höpönassua ja tiedän, että siitä tulee aivan huippu isukki! Ihanaa on kun se välillä juttelee massulle ja kyselee mitäs siellä puuhataan. Ennen nukkumaan menoa menen aina miehen kainaloon ja se laittaa käden massulle ja naureskelee, kun pikkunen siellä riehuu. Se on niin ihanaa, olla siinä koko pesue niin lähekkäin. Muutenkin mies on ollu koko raskausajan sopivan huomaavainen, ei oo hädissään tyyliin kieltämässä mua tekemästä mitään, mut sit toisaalta tekee paljon mun puolesta, esim. hoitaa kauppareissut, niin mun ei tarvi lähtee kaupoille ähisemään.
- Äiti
Äidin kans tuli vähän riitaa tuossa taannoin, mut se olikin loppujen lopuksi tosi hyvä juttu - sainpahan tulevan mummon aisoihin
Kyllähän tämmönen elämänmuutos koettelee luonnollisesti raskaana olevan ja etenkin hänen äidinsä välejä. Kaikki kuitenkin muuttuu, kun tulee uusi sukupolvi! Parempi puhua suunsa puhtaaksi, niin ei mene välit pilalle. Mulle on ainakin tosi tärkeää, että äiti on hengessä mukana ja hoitaa vauvaa sit kun se halutaan hoitoon antaa. Ja vaikka eri sukupolvilla on varmasti omat käsityksensä vauvanhoidosta, niin kyllä mä aion äitiä kuunnella ja ottaa ne vinkit vastaan mitkä haluan ja ne, joista en välitä, voivat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
- Koti
Hyvillä mielin kattelee tätä meidän kotia, kun kaikki alkaa olla valmista... ihan tarkoituksella viivyttelen joitain juttuja, ettei käy aika pitkäksi
. Sitä kun kattelee vaavin sänkyä, niin kyllähän siinä tippa tulee linssiin, kun ajattelee, että tuossahan se pikkunen kohta köllii. Tai jos kattoo meidän sänkyä tai sohvaa, niin miettii miten meni siinä porukalla köllötellään. Ja vaunutkin kun tuossa törröttää, niin miettii, että siinä se kohta tirsoja vetelee
- Olotila
Olo on ihan yllättävän hyvä ollut... Odotin jotain niin paljon pahempaa, että raskaus ois yhtä kärsimystä ja hormonimyrskyä. Vaikka oonkin tosi herkkä mieleltäni (siihen liittyy niin paljon kaikkea mennyttä), niin oon kyllä ollu ihmeen rauhallinen koko raskausajan, enkä oo alkanu pelkäämään. Vaikka viime helmikuussa tulikin keskenmeno, niin oon sitäkin toukkaa ajatellu hyvillä mielin, että hän on tämän meidän tulevan pienen suojelusenkeli (missä ikinä sit onkaan) ja kävi vähän kohtua testailemassa, että onko siitä kasvupaikaksi. Ja hyvin on kaikki mennyt!