Poksuva Marraskuu <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vauva3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, on tosiaan jo marraskuu <3 Lauantaina on ultran mukaan oleva la ja jo torstaina taasen menkoista laskettu. Saa nähdä meneekö vielä yli niistä... Jospa ei kun oli jo niin lupaavaa :D

Minä jo ylös noustessa hetken iloitsin,että nytkö lähtee... Vaan taisi olla ennenaikaista iloa. ;) Sängystä noustessa tippui jaloille vaaleaa nestettä muutamat pisarat. Pyyhin pois ja haistelin ja minusta hieman makealta tuoksahti. Katsoin tuolta ohjeistusta mistä erottaa lapsiveden mahd. runsaasta valkovuodosta jne. Paperia housihin vain, jotta näkee tuleeko lisää ja imeytyykö paperiin. Ikävä kyllä näyttää siltä,että ei ainakaan lisää ole tullut. Ei siis ole päässyt imeytymistäkään sen pahemmin tarkastamaan (lapsivesi imeytyy kun taas valkovuoto jää osittain paperin pintaan). Harmillista, minä jo ehdin innostua. :)

Onko sinulla Tata87 ollut vielä lisää supistuksia vai onko tilanne hetkellisesti rauhoittunut? =)

Minel: Onhan se paljon parempi,että kävitte näytillä kuin että synnyttäisi kotia eteisen lattialle. :) Ja jos vielä tuli osittain veristä vuotoa, niin eikö se etenkin ole hyvä tarkistaa. Toivottavasti se oli lähtölaukaus teilläkin ja nyt vain jatkoa odotetaan. =)

weathervane: Voihan se tosiaan olla,että murheditaan vauvan kokoa turhaan, mutta ei sitä osaa olla murehtimattakaan etenkin kun jotkut ovat saaneet aika selkeitä kokoarvioita ja itselle on vain todettu,että "kyllä se sieltä varmaan mahtuu tulemaan" ja "hankala sanoa näin käsikopelolta, mutta ihan normaalilta vaikuttaa"... o_O Sittenhän sen näkee kun ulos tulee. Toivoisin vain,että ei menisi viime metreillä sektioon koon takia. :)
Sinullahan pitkään kestäviä supistussessioita jo on. Oletko saanut ohjeistuksen,että menee näytille vasta kun kivut kotona kestämättömmiä? Meille annettiin ohjeistukseksi,että jos 2h säännöllisä 5-10min välein ja supistus kestää kerrallaan n.1min pitäisi ottaa yhteyttä synnärille tai mennä näytille. Aiemminkin saa mennä, jos muuttuvat sietämättömiksi. Mutta ohjeistuksethan ovat osittain sairaala kohtaisia. Aika "vahtaamiseksi" kuitenkin menee, jos päivittäin tuollaisia sessioita. Saatko levättyä muuna aikana?

Tilanne on oikeastaan rauhoittunut. Supistuksia tulee aika harvakseltaan, mutta useamman kerran päivässä kuitenkin. Ei ole enää kivuttomiakaan suurin osa niistä.

Jospa me aletaan tässä poksahdella itse kukin ;) Oma olotila on ainakin sellainen jo että en kestä kohta enää päivääkään (selkä varsinkin nirhaa minut) x)

Minut nirhaa mieli! :grin Kun monta viikkoa sitten jo sanottu,että paikat valmiit ja lapsi valmiina tulemaan,että minä hetkenä hyvänsä ja ei mitään.... Aaaaargh! Auta armias, jos ei kohta tule. Alkaa nimittäin olla hermot sen verran kireenä että tulee jo kiukuteltua miehelle ja oltua suorastaan vihainen kun mitään ei tapahdu. Ja EN halua viettää ensiviikonloppua laitoksella kun ekaa kertaa vuosiin ehtisi työmaalla olon sijasta isovanhempienkin luo yhtäaikaa serkkujen yms. kanssa. :angry1 Mutta olen silti iloinen,että fyysisesti olo on ihan ok. Tuo päivittäinen kärvistely on aivan varmasti ihan karseaa. Toivottavasti siellä suunnassa poksahtaa siis pikaisesti ja muilla myös! :grin

Jos ottaisi kaikki ässät käyttöön... jospa vaikka samalle päivälle kaikki ne umppaisi xD

Olotila on kyllä itellä ainakin kaikkea muuta kuin sellainen että yhtä niistä tekisi mieli harrastaa mutta jos se vaikka auttaisi asiaa. Mies parkoja aletaan esineellistää hyötykäyttöön :happy112 Harkitaan pistetään ainakin x)

Täällä ainakin mies odottaa yhtä innolla jo h-hetkeä kuin minäkin =)

Alkoi supistella taasen aika lupaavasti. Muutama stressitekijä katosi aamupäivällä (mm. nyt on alustava tieto milloin tulee se putkiremppa tähän taloon yms) niin jospa se sai olon nyt sellaiseksi että pieni voi tullakin =)

Katsotaanpa nyt mihin tilanne kehittyy. Ainakin maha on vähän sekaisin ja aamuisista kevyistä suppareista on supistukset nyt koventuneet ja tihentyneet aika tiheäänkin tuleviksi. Kohta voisi ehkä jo hieman kellottaa että miten näitä tulee ja kauanko kestää. Nyt näin istuallaan peppua painaa kans tosi ikävästi (oisko pienen pää joka painaa nyt vieläkin alempana kuin aikaisemmin(?))

... Jospa ei nyt olisi jälleen toiveajattelua synnytyksen käynnistymisestä (mutta mun "tuurilla" on taas vain muusta kyse) xD ...Sormet ristiin ja ei muuta kuin ympäri kämppää kävelemään että painovoima auttaisi asiaa ^^

On tämä odottaminen hankalaa kun on niin malttamaton jo saamaan pienen syliin.... =)

Ois kyllä niin ihanaa lähteä jo tositoimiin.. Jotenkin epätoivonen olo, että tää ei lopu ikinä vaikka todellisuudessa tässä maksimissaan 3 vk enää menee.. Toivoisin vaan että en joudu käynnistykseen, vaan että vauva lähtis "omineen" syntymään.. Huoh. Jokapäivästä odottelua, odottelua ja odottelua.. Pää räjähtää kohta.. Keskiviikkona taas neuvolaan...

Mulla on niin samat fiilikset ku Minelillä. Tosiaan max 3vk, niin vauva on täällä, keinolla millä hyvänsä. Mutta ei auta! Haluan sen nyt heti! Joka päivä odottaa, että alkais ne supistukset tai menis vedet. Ja sitten ku yks supistus tulee, niin on ihan että "JEEE". Ja viiden supistuksen jälkeen saa taas pettyä. Enkä haluais mihinkään käynnistykseen. Tule jo! :smiley-angry017

Niinhän siinä taas kävi =) Heti kun kerkesi taas innostua niin supparit loppui kuin seinään.... o_O Seuraavan kerran "innostun" vasta kun supparit ovat sellaista - voi jösses-luokkaa ;)

Tänään on vika neuvola nyt ennen laskettua aikaa :)

Etsin eilen netistä mummolaan vaunuja. Enpä löytänyt vielä, mutta toisaalta löysin jotain uskomattoman söpöä. Jos saan tytön (olisi se pikkuinen poikakin yhtä tervetullut) niin ostan sellaiset ylisöpöt pinkin-valkeat emmaljungat tänne kotio (mies varmaan vastustaa sitten niin kovasti että pitää tehdä kompromissi jotenkin) ja noi nykyiset tummanvihreät samanmerkkiset saa mennä mummolaan :D

Höpisenpä tähän pikkasen sen neuvola-ja ultrakuulumisten sijaan :) Nyt on vika neuvola ennen laskettua aikaa takana. Kaikki oli ok :)

Painoa kertynyt nyt raskauden myötä minulle lisää vajaa 9 kg. Varmaan iso osa jää siitä sinne synnärille (toivon ainakin). Mitä jää jäljelle niin lähtenee helposti imettämällä ja vaunulenkeillä (jos säät vain sitten sallivat). Toiveena minulla on pudottaa tietysti tuon 9 kg lisäksi sitten ne ylipainot mitä minulla oli ennen raskautta eli 6 kg, mutta liikaa stressiä ja painetta en siitä ota :D

Minel ja sann3: Mulla on NIIN samat fiilikset! Tiedän,että enää 3 vkoa max, mutta kun haluun että jotain tapahtuu NYT ja sais jo vauvan kainaloon! :confused: Ja sitten yritän rauhoitta itseäni,että on vielä "niin helppoa, kun ei toinen ole kokoajan rinnalla jne..." SILTI!!!!!:smiley-bounce015 Actionia, kiitos! :wink

Meilläkin mies odottaa H-hetkeä kyllä innolla ja kyselee aina välillä,että tuntuuko siltä että kohta mennään jne. :) Perusluonteeltaan hän on kuitenkin rauhallisempi kuin minä, joten ei hänellä ole samalla tavalla kuitenkaan pinna kireällä ja näin levoton fiilis kuin minulla. :wink

Tata87: Ei voi muuta todeta, kuin että ärsyttäväksi tuo "lupailu" teilläkin menee. :confused: Harva se päivä jotain, mutta ei kunnolla vauhtiin kuitenkaan. Höh! Tuota minäkin toivon,että suurin osa tulleesta painosta lähtisi omineen imettämällä ja kun pääsee taas ulkoilemaan reippaammin. Saapa sitten nähdä vuoden päästä onnistuiko näin helposti. :p

Tänään oli eilisen aktiivireippailun vastapainoksi "lusmuilu" päivä. En edes käynyt lenkillä ja muutenkaan en tehnyt oikein mitään järjellistä/kunnollista. Anoppilassa vain pyörähdettiin illalla syömässä ja kahvilla. Kyllä nyt onkin hieman "tunkkainen" olo, kun ei tullut ulkoiltua ollenkaan, mutta muuten lepäily tekee kyllä varmasti ihan hyvääkin välillä. Tosin monesti kun otan päivällä rennommin en saa yöllä kunnolla nukuttua, joten saa nähdä kostautuuko tämäkin päivä.

Mä olen niin kypsä tähän odotteluun! En jaksa. Joka paikkaan sattuu ja liikkuminen on vaikeaa. Mihinkään ei edes huvita lähteä. Tekis mieli vaan maata kaikki päivät sängyssä (HUOM päivät! Yöllä ei väsytä!) Etenki iltaisin hikoilen ihan julmetusti, tulee sellasia ihania kuumia aaltoja. Ahh. Sitten on huono omatunto ku ei jaksa esikoisen kanssa mitään touhuta. Tänään olin hyvä äiti ja käytiin naapurin ja lasten kanssa HopLopissa. Sen jälkeen naapurin poika oli vielä meillä hoidossa tunnin verran. Olin niin loppu ja väsyny ja kipeä, että loppu ilta meni ihan koomassa. Ysiltä menin sänkyyn ja laitoin silmät kiinni. En tiedä nukuinko, mutta puoli 11 "heräsin" ihan pirteänä, eikä väsytä yhtään. Taisin nukkua jotain koiranunta. Odotan vaan, että alkais supistukset tai menis vedet. Voisin vaan itkeä kaikki päivät, että "tule jo ulos!". En jaksa enään. Kaikki sanoo, että se tulee ku on valmis ja laskettu aikaki on vasta viikon päästä, plaaplaa. Joo, tiedän, mutta mä haluan että se tulee nyt!!! Miksi se vauva sielä masussa ei kuuntele!? Esikoinenki sanoo sille välillä masuun "Elmeri, tule jo pois, äitiin sattuu."

Kaikista hauskinta tässä on se, että tiedän, kun se lapsi on syntynyt: 1. Olen edelleen ihan hiton kipeä ainaki kaks viikkoa. 2. Olen vähintäänkin yhtä väsynyt, kuin nyt. 3. Vietän varmasti yhtä vähän aikaan esikoisen kanssa kuin nyt. (Esikoinen siis on päivät kanssani kotona, mutta on eriasia olla samassa talossa, ku puuhata jotain yhdessä.) 4.Hikoilen varmaan tuplasi enemmän kuin nyt. Slti haluan tämän vauvan nyt tänne!

Kiitos ja anteeksi. (Valitettavasti olo ei helpottunut yhtään tästä purkauksesta.)

Kirjottelenpahan minäkin tänne kuulumisia. Eli LA olis viikon päästä ja kerkesi tuossa jo toissayönä säikäyttämään että lapsivesi meni, mutta olikin sitten ilmeisesti tulppa vain irronnut... hieman pöljä tunne, mutta mistäpä tuota olisi voinut näin ensikertalaisena tietää että niinkin vetistä ja paljon voi olla... :P

Kieltämättä alkaa itselläkin jo turhauttamaan tämä odottelu, vaikkei nyt suurempia vaivoja olekaan ollut. Toisaalta toivoisi että syntyisi jo että ehkä mahtuisi sitten tulemaan ilman suurempia vaikeuksia (minulla kun todettiin paikat ahtaiksi) mutta toisaalta olisihan se hyvä jos saisi kasvaa vielä jonkin aikaa.. Eipä se auta kuin vain odotella ja yrittää keksiä tekemistä päiviksi. Onko muuten kokemuksia noista kantoliinoista kellään? Kahden vaiheilla että kannattaiskohan sellasta hommata vai jääkö sitten käyttämättä...

Kaikille tasapuolisesti jaksamista, jospa ne sieltä pikkuhiljaa alkaisivat "ulostautua" :)

Minulla on ollut sama juttu nyt kans että yöllä ei nukuttaisi ollenkaan x/ Päivälläkään ei oikein ole voinut nukkua joten torkun pieniä pätkiä niin yöllä kuin päivällä ja jotenkin se tuntuu nyt riittävänkin.... kun väliin sattuu sellaisia öitä että nukun ruhtinaalliset 3-4h putkeen x)

Millainenhan yökyöpeli tästä vauvasta on tulossa kun hän on kaikista aktiivisin illalla ja öisin. Päivällä ei paljoa jaksa riehua, mutta viime yönä 2 aikaan taas... huhhuh :D Ylös se oli sängystä noustava hieman kävelemään ja pientä "tuudittamaan".

Sann3, kannattaa se valittaa aina kun siltä tuntuu :) Täällä on varmasti paljon ymmärtäväisiä jotka samaistuvat murheisiin. Allekirjoittanut myöskin :D Onhan se mukava välillä todeta että eipä ole toisillakaan liian helppoa ;)

No johan rupeaa jengillä tapahtumaan:) MInullakin eilen illalla ekat merkit siitä, että lapsi on tulossa pois sieltä joskus. Ei varsinaisia kivuliaita supistuksia, mutta yli tunnin verran tökki ja painoi ja möyhi niin että ihan kunnolla sattui välillä. Laskin että itsenäisyyspäivä on 41+6, joten ehkä tasan kuukauden päästä sitten;)

Mutta nyt jännäillään ensin teidän muiden puolesta, oma vuoro tulee sitten aikanaan! Tsemppiä kaikille joilla synnytys on ihan nurkan takana! Jospa tänään leipoisin korvapuusteja teidän kunniaksi:)

Takaisin