Poksuva Marraskuu <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vauva3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan, yhtenä kappaleena ja loppua ei näy;) Tosin vasta 37+6, joten vielä "ei pitäisikään" tapahtua mitään vähintään pariin viikkoon. Esikoisen kanssa tässä vaiheessa oli vielä 4 viikkoa jäljellä, joten sama saattaa tietenkin olla edessä tälläkin kertaa. Apuva, tuntuu todella pitkältä ajalta...

Noup, ei arpia missään, vaikka eka raskaus toi tullessaan 23 kiloa lisää painoa (auts,onneksi 28 tippui puolessa vuodessa) ja tämä toinen toistaiseksi jotain 16-17 (toivottavasti lähtevät yhä helposti). Vatsanahka tosin jäi hieman lörpöksi, mutta mielestäni saa näkyä että kroppa on tehnyt valtavan hienon työn:) enkä ollut mikään ihan tuore nuppunen esikoisenkaan syntymän aikoihin;) Öljyjä tai rasvoja en ole käyttänyt.

Minulle on ainakin tullut mahaan ympäriinsä sellaisia haaleita arpia runsaastikin (vaikka rasvailin mahaa kookosöljyllä ja vartalovoiteella) sekä pari pientä tummaa punaista "repeämää". Muualle ei olekaan sit tullut ainakaan niin että hirveästi erottaisi.

Niitä taitaa joko tulla tai sit ei riippuen vähän kai geeneistä =) Mut kannan arpeni kunnialla vaikka olisihan se arveton iho "kauniimpi" x)

Mulla ei ole tullu kummastakaan raskaudesta arven arpee. oon kuullu että geenitki vaikuttaa siihen ja monet muut seikat.

Onnea tosi paljon Mysterious!
Täällä edelleen myös yhtenä kappaleena, viime yönä ja tänä aamuna tosin vatsaa kivistellyt ja vääntänyt... josko se vähän valmistelisi tulevaa...

Minulle on tullut arpia vatsaan reilusti, välillä oli ihan helakan punaisilla viiruilla ja kutisi niin maan p... nyt on onneksi haalentunut mutta eipä tuota huvita ihmeemmin esitellä :rolleyes: sinänsä ei onneksi suonikohjuja tai sitten muuanne arpia ole tullut ja muutenkin selvinnyt vähillä vaivoilla raskauden...

Voi ihanaa.. paljon on poikia syntyny :) täällä kans vielä yhtenä kappaleena :( Arpia ei tullu esikoisesta eikä tästäkään vaikka tässä raskaudessa kiloja on tullu tuplana verrattaessa esikoiseen.. menkkamaista kipuilua on ollut eilisestä asti mut ei tapahu mitään vissiin :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tänään on LA mut eipä tunnu vielä ainakaan yhtään sille että jotain alkaisi tapahtumaan.... x/ Jospa se sauna avittaisi asiaa illemmalla. Jos sillä olisi vaikka suotuinen lumevaikutus xD

Esikoisesta tuli raskausarpia reisiin, pohkeisiin, jenkkakahvoihin ja rintoihin. Ahkerasti rasvailin. Viikko ennen synnytystä repes maha. Ei onneksi pahasti. Kaikki arvet ovat haalistuneet, niin ettei niitä huomaakaan.
Nyt tässä raskaudessa olen revennyt enemmän mahasta (eri kohtaa) ja vähän vielä jenkkakahvoista lisää. En ole rasvaillut. Toivon, että nämäkin vaalentuvat näkymättömiin. :)

Sitten! Äsken havaitsin pieniä "paloja" limatulpasta. Eihän se mitään kerro, voi syntyä ensi yönä tai kahden viikon päästä, mutta ihan kiva että jotain merkkejä on. Esikoisesta ei tuota limatulppaa ironnut. :) Tai siis en sitä ainakaan havainnut. :)

Ja ONNEA kaikille jakautuneille! <3

Täällä kans kovasti jo ootellaan pientä saapuvaksi, vaikka tosin laskettuunkin on vielä vähän päälle pari viikkoa. :D Ja varmasti yli menee, niinkuin esikoisestakin. Vähän on supistellukin, mutta ne on lähinnä sellaisia kivuttomia, jotka kyllä tuntuvat vähän sellaisilta puristavilta. Viimestään sitten joulukuun alussa saa pienen nyytin kainaloon. <3

Mulla tuli raskausarvet oikeastaan vaan esikoisesta. Ne entiset on vähän tässä raskaudessa tummentuneet ja ehkä hieman pieniä uusia tullut. Toisaalta sillä ei ole mitään väliä, minulla kun noita "raskausarpia" oli jo ennen esikoistakin. :D Kiloja on onneksi tullut vähemmän, kuin viimeksi. Josko nekin suureksi osaksi jäisi sitten synnytysosastolle. :D

Välillä kyllä tuntuu, että tuo pieni vääntäytyy vatsanahkan läpi. Tekee ihan kipeää välillä, ko toinen siellä möyrii, tunkee pieniä varpaitaan kylkilyihin ja peppuaan esittelee. :D

Onneksi olkoon vielä kaikille, jotka ovat jo nyyttinsä saaneet! <3

Valtavasti onnea pienestä pojasta Mysterious! :hello2 Menikö kaikki ihan hyvin?

Tata87: Vielä olisi teidän omalla pari tuntia aikaa tulla LA:na. :wink
Meillä LA huomenna. Osaakohan tricker luveta laskemaan päivä yli LA:n..... :grin

Mulla on tullut navan ympärille muutamia juomuja. Ei kuitenkaan paljoa tai kauheen tummia. Oikeastaan ihmettelen,että enempää ei ole tullut, kun painoa tosiaan tullut jo yli 20kg ja teininä lihoessa ja laihtuessa sain todella paljon "raskausarpia" reisiin ja rintoihin. Ne ovat kyllä vuosien saatossa haalistuneet lähestulkoon näkymättömiin. Mahaa olen kyllä rasvannut perusvoiteella päivittäin, kun se kait venymisen takia kutiaa hieman kyljistä ja navan ympäriltä. On muuten suorastaan aika ällöä, kun navan ympärys on ihan tunnotonta aluetta. o_O Neuvolantäti sanoi sen johtuvan venymisestä.

Ja siis yhtenä kappaleena vielä täälläkin. Pidän kyllä peukkuja pystyssä,että se asianlaita muuttuisi seuraavan 24h aikana. :grin

Saunalla taisi olla sellainen vaikutus että yhden pissalla käynnin yhteydessä huomasin n. puolikkaan peukalonkynnen kokoisen klöntin valkoista "limaa" tms pudonneen pönttöön. Taisi olla osa sitä limatulppaa. Mitähän se viikko sitten ollut rusehtava vuoto oli... ehkä kans sitä limatulppaa mut eipä voi tietää.

Toivottavasti ei pieni isänpäivänä sit syntyisi että saisivat molemmat juhlia juhliaan erikseen ;) Saa nähdä miten käy :)

....Toivotaan Lotte että mekin päästään nyt piakkoin synnyttämään että ei mene kauheasti ainakaan la:n yli ^^

Itseä hieman huolettaa että jos uuppana kauheasti kerkeää kasvaa niin en pysty häntä sitten perinteisesti synnyttämään kun olen tällainen pätkä. Nyt vielä olisi lantionmitat yms oletettavasti riittävät vauvaan kokoon suhteutettuna =)

Juma, mulla on sairaalakassi, halleluja! En tiedä mistä moinen suururakka sai alkunsa, mutta ykskaks sain inspistä ja kamat on suurin piirtein kassissa. Jestas että meillä on vauvanvaatteita muuten, tosin kaikki koot on hujan hajan laatikoissa ja pitäisi vähän sortata. Mutta eiköhän tässä ehdi vielä.

Vauvalle on pakattu miljoona (no okei, 3-4) eri vaatevaihtoehtoa, mukana samat housut ja body joissa isoveli kotiutui aikanaan<3 Eli on mistä valita kun en osanut päättää:)

Me käytiin aamulla ottamassa synnärillä harjotuskierros. Ennen kolmea heräsin supistuksiin. Kolmesta viiteen kellotin niitä, kun en nukkuakaan voinut (tuntuivat selässä) ja todettiin väliksi alussa 10min ja lopussa enää 4-5min. Puol kuuden tienoilla päätettiin lähteä näytille vaikka kivut ei mahdottomia olleetkaan, mutta kun tulivat tasiaseen tahtiin ja kestivät 1-1.5min. Synnärillä laittoivat 45minuutiksi koneeseen kiinni,että nähtiin vauvan syke ja supistukset. No, supistuksethan alkoivat sitten tuossa vaiheessa laantua, joten alettiin jo itsekkin epäillä,että ei tarvitse sinne jäädä. Kätilö vielä teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun auenneen 1 sormelle, mutta kohdunkaulaa vielä hieman jäljellä ja näin ollen synnytys ei siis vielä kunnolla käynnissä ja voitte mennä kotiin.... Kyllä harmitti ja harmittaa. :( Niin ehti jo ajatella,että olisiko poika iltaan mennessä ulkona. :sad001 Koko päivän on supistukset jatkuneet säännöllisen epäsäännöllisesti ja kivut siirtyneet selästä enemmänkin mahan puolelle. Tosin selässäkin vielä tuntuu. Rusehtavaa/vaaleaa limaa jossa hieman vertakin mukana on tullut taas ja ei edes ihan vähän. Kuinka ihmeen paljon sitä tulppaa voi olla vai onko osa jotain muuta limaa?..o_O Kätilö antoi seuraavaksi ohjeeksi tulla kun kivut menneet kotona niin pahoiksi,että ei enää pysty olemaan tai ottamaan yhteyttä jos lapsivesi menee. Nyt on paperi housuissa, koska pariin otteeseen jotain hieman lirahtanut housuihin. En kuitenkaan ole ainakaan vielä vakuuttunut,että se on lapsivettä. Noo, seurataan tilannetta kaikilta kanteilta. Ja samalla yrittäen päästä yli aamun pettymyksestä. :wink

Jännittäviä aikoja eletään nyt Lotte =) Toivottavasti pieni olisi tulossa nyt siellä maailmaan ^^

Minulla on kans paperinenäliinatesti menossa kun ei tietoa että onko vetistä valkovuotoa vai lapsivettä.... Supistelua on kans (tosi tiheään) mut ei vielä ihan tunnu sille että pitäisi synnärille mennä kun kivun kanssa voi vielä olla ja eivät kauhean pitkään kestä. Ilta ja yö tulee näyttämään x)

Jospa pian saadaan tulla kertomaan vauvaterkkuja tänne :D

Täällä supistelee 3minsan välein, nyt reilun tunnin ajan kestäny.. mutta vaan puol minsaa kerrallaan eli odottelen viel kotona.. varsinkin kun ei oo mitkään super kipeät supistukset vaan melko miedot vielä.. katotaan tuleeko yöllä lähtö vai loppuuko nää ku seinään...

voi että kun kaikilla alkaa jo vauvoja poksua... tsemppiä kaikille! :) itsellä ei kyllä ole vielä minkäänlaisia supisteluja ja olen alkanut epäilemään että näinkö edes viime viikolla ollut limatulpan irtoaminen edes oli limatulppaa.. mitä lie ollut:rolleyes: nooo... onhan tässä vielä 2 päivää tuohon laskettuun aikaan... huoh...ja sittenkin vielä voi joutua odottelemaan piiitkään... :sad001 kunhan nyt ei hirveästi kasvais enää niin mahtuisi tulemaan alakautta... tai sitten päättäisivät ajoissa kuitenkin sen sektion tehdä eikä hätänä tartteis...:confused:

Mun supistelut loppu sitte ennen puolta yötä :/ Huokaus. Odottelu siis jatkuu :)

Tsemppiä kaikille leideille, harva lapsi on sisäpuolelle jäänyt, joten ennemmin tai myöhemmin ne sieltä tulee vaikkei sitä välillä jaksa uskoakaan:) Mutta kylläpä nämä viikot tuntuvat pitkiltä verrattuna alkuraskauteen, jestas...

Muokattu viimeksi:
Takaisin