Plussanneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Episma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omanapa, tänään oireina tissien arkuutta ja mielialan heittelyitä mut lähinnä vatsan tuntemuksien perusteella huomaa olon olevan erilainen :) saas nähä mikä oireiden kirjo mutkin vielä saavuttaa! :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuntuu lähinnä alavatsan ja selän kivistystä kun tekee jotain raskasta kauan. Huonoo oloa ei vielä oo mut ruoka maistuu :8

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla alavatsa jomottelee enempi ku tekee jotain kauan, nytkin lenkin jälkeen (ihan vaan kävelin) tuntuu enempi :) ja eilen särki ihan nivusiakin. Välillä röyhtäilen vaikken oo just syöny ja onhan tätä kehittelemällä kehiteltävää oireistoa :D mut jokatapauksessa, aika nautinnollinen olo :) mä olen raskaana! Jee :)

Menkat on nyt yli viikon myöhässä. En huomioinut sitä aluksi sen kummemmin, koska kiertoni on muutenkin vähän epäsäännöllinen, mutta kuluneen viikonlopun lähestyessä tuli sellainen jännä etova tunne. Vähän liiankin tuttu tunne! Kärsin nimittäin tytärtäni (nyt 8kk) odottaessa kovasta pahoinvoinnista. Pyysin miestäni hakemaan luotettavan raskaustestin apteekista ja tein sen perjantaiaamuna. Plussahan sieltä tuli! :) Tuntuu ihmeelliseltä, että nyt nappasi näin nopeasti. Tyttömme kesti ilmoittaa itsestään 9 pitkää kuukautta, mutta nyt nappasi heti toisesta kierrosta. Olen niin innoissani! Toivoin, että saisimme toisen lapsen pian, jotta lasten ikäerosta ei tulisi suuri ja koska esikoiseni synnytys sujui hyvin, en kammoksu enää sitä osuutta. Kaikesta ilosta huolimatta, olen alkanut stressaamaan kaikesta, esim. "Meneeköhän kaikki hyvin tässä raskaudessa? Voi ei, täytyy mennä taas ramppaamaan neuvolassa! Mitkä sisarusrattaat? Olen liian lihava! Miten pärjään kahden pienen kanssa? Imetys!!!" Tällä on ollut se seuraus, etten saa nukuttua yöllä. Nytkin olen valvonut klo 01:30 alkaen. Suunnattoman ilon takaa paljastui iso stressimörkö :(

Mama, kuinka ihanaa että tärppäsi jo toisesta kierrosta :) mä en voi tietää mitä on se "tokan" paniikki, mut kyllä kaikki selkiää :) etkä sä ole liian lihava!! :) stressiä saa olla ja luonnollistakin, mulla alkaa kans tietyt ajatukset mennä päässä itsellä pikkuhiljaa... :) eiköhän se siitä ku tottuu ajatukseen et se toinen nyt tulee :) koita ottaa ihan rennosti :)

omanapa, plussa vahvistunut ja kyllä se olis.nyt uskottava että raskaana ollaan. Epätodellinen olo, kuin se tärppäskin sit noin heti ekoilla clomeilla... :) vahvistuvaa viivaa on pakko uskoo, ei oo enää mikään kemiallinen kyllä jota ens alkuun kammoksuin.

Painonhallintaa pakko toteuttaa, painoo on aivan liikaa ja en tiiä miten päin pitäis olla :D

Tissit on mielettömän arat, tästä se lähtee ;) unet oli kans hyvin heikoilla viime yönä, tää uutinen on suht kovaa sulatettavaa.. :) vaikka sitä odottikin, yllättävää!

Mama88, paljon onnea ja tervetuloa!
Jos yhtään helpottaa niin itsellä on kahdella ekalla lapsella ikäeroa 1v3vk ja tokan ja tän kolmannen väliin tulee n. 1v10kk. Mun mielestä pieni ikäero on ollut (ainakin meillä) lapsia lähentävä asia kun tykkäävät yhdessä leikkiä ja olla muutenkin. Isoveikka aina huolehtii rttä pikkusiskolla on kaikki mitä hälläkin on. :) ja kannattaa yrittää höllätä, koska stressi ei ainakaan hyvää tee! :Heartred

Mama88, täällä myös valvotaan iltaisin, ja öisinkin. Liekkö alitajunnasta puskee jotain kun tuon esikoisen kanssa kehittyi loppuraskaudesta harvinainen oireyhtymä ja molemmille meinasi käydä huonosti. Saa nähdä joutuuko (vai pääseekö?) tarkempaan seurantaan tämän raskauden kanssa. Ainakin ensimmäinen ultra on sairaalassa ja sen tekee lääkäri, kun normaalisti täällä ekan ultran tekee neuvolan terveydenhoitaja.

Ninna: toi on kyllä pelottavaa. Itellä eka raskaus meni paremmin kuin hyvin ja oli niin tietämätön mitä kaikkee vois tapahtua. Nyt kakkosta odottaes tuntuu stressiä tulevan erilaisista oloista jo. Pitääs vain olla ajattelematta.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Miimi87, ei sitä sillä hetkellä tiedostanut miten täpärällä käytiin, mutta jälkikäteen on kyllä pyörinyt mielessä ja pitkään että miten huonosti olisi voinut loppupeleissä käydä. Toki riski tässäkin raskaudessa kai on mutta eihän sitä oikein auta pelätä. Tai vielä ei ainakaan pelota, eihän sitä tiedä pelottaako myöhemmin. :D Ainoa asia mitä tällä hetkellä odotan jännityksella ja kauhulla on että alkaako 24/7 oksentaminen joka esikoisen kanssa alkoi rv 5-6...

Mullakin eka raskaus meni tosi hyvin, verenpaineita ja pissan protskuja jouduin seuraamaan viimesen kuukauden ajan päivittäin. Esikko syntyi siis vasta 41+1, 4,1kg ja 52cm.
Tokassa jouduin 31 viikolla reiluks viikoks sairaalaan vuodelepoon supistusten takia. Sen jälkeen pääsin kotiin lepäilemään. Esikko jouduttiin laittamaan hetkeks päiväkotiin kun en saanut hoitaa ja miehenkin oli käytävä koulua. Kaikki meni kuitenkin hyvin, muutaman kerran jouduin vielä käymään sairaalassa ennen varsinaista synnytystä, joka siis tapahtui kuitenkin onneksi vasta 38+4 ja pieni neiti oli 2,91kg ja 50cm. Välillä oli tiukka napavirtaus niin ei päässyt kasvamaan kunnolla, mikä onneksi läydettiin silloin osastolla ollessa. Uskon että kaikella on tarkotuksensa! :Heartred

Aamulla tuli haalea plussa ja LA ois laskurin mukaan 4.2. Ajattelin viikon päästä tehdä uuden testin varmistukseksi. Kaikki merkit kyllä viittaa raskauteen, aiemminkin aavistin oikein. Edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Mielessä se on ja pysyy, tietääpähän että siihen ei kuole, jos kohdalle sattuu. Pitää vaan luottaa, että kaikki menee nyt hyvin. On kyllä jännää!!!!

Ninna, kuulostaapa hurjalta! Onneksi kaikki päättyi hyvin. On varmasti vaikeaa yrittää nauttia ja iloita nyt, kun alitajunnassa (ja ehkä muutenkin) joutuu pelkäämään tuollaista. Olen kyllä todella kiitollinen, että ensimmäinen raskauteni ja synnytykseni sujui hyvin ilman kummempia komplikaatioita, vaikka sain lopussa raskausdiabeteksen ja imetys ei onnistunut. Nyt tässä raskaudessa pitää olla tarkkana syömisten kanssa (tänään söin aamupalaksi Nacho Cheese Balls-sipsejä) ja lukea kaikki mahdollinen imetyksestä, jotta saisi sen onnistumaan.

Mulla alkoi myös pahoinvointi viimeksi siinä vko 6 paikkeilla. 24/7 ja kooooooko raskauden ajan. Viimeisen kerran oksensin synnytyssalissa.

Ninna, tuo on kyllä tosiaan kuumottavaa. Hyvä et eka ultra ainakin on sit sairaalan puolella ni on paremmat lähtökohdat ku neukkuterkkari :)

Miimii88, eipä niillä ajatuksilla jos liikaa vatvoo kuin pahenna vaan mieltään. :/ Mut hyvähän se on toisaalta tietää edes hieman et mikä on normaalia ja mikä ei :)

Eriika, onnea nyt ja tsempit nyt sit :) keskeytynyt km on kamalaa... ei tosin omalle kohdalle mutta olen hoitanut ... :(

omanapa, kiitti mandah ja muut ku pelottelette nuilla oksentamisilla!!! :D meikä yrittää tunkea lounastauolla kurkusta alas porkkanakeittoo ja pahaa tekee. Pää särkee niin et ei oo mitään rajaa :( tervetulotoivotus siis oireille mun ensimmäiseen kesän työpäivään! :D viel olis kolmisen tuntia ni pääsis kotiin. Lepo! pakko... ei muuten kestä hengissä.

Hmm. Kolmivuorotyö?? Onko kelleen raskauden aikana tuttua?? :)

Onnea kaikille plussanneille. Mulla meni esikoisen odotus selkäkipuja lukuunottamatta hyvin mutta synnytyksestä jäi vähän traumoja. Mutta mietitään sitä sit kun ollaan pidemmällä ;) Mä en oksentanut esikoisesta kertaakaan vaikka huono olo olikin. Toivottavasti nytkään ei tarvi vaikka huonoja oloja on jo koettu.

Onnea kaikille plussanneille!:)

Minäkin liityn mukaan.:) Kolmisen kuukautta sitten jätin pillerit ja 3 kuukautiset on sen jälkeen tullut normaalisti, kun nyt viime kierrosta tärppäsi. Viime viikon keskiviikkona plussasin, kun oksentelu alkoi jo samana päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, maantaina. Nyt sitä onki ollu oksentelua joka päivä, ja alamasua vihloo ja öisin kramppaa, vessassaki saa rampata koko ajan :D Oksentelun takia painoki lähteny nopiasti laskuun, ku ei meinaa mikään nyt pysyä sisällä vaikka mitä söisi ja usein pieninä määrinä.:/ Neuvolaankin soitin jo tänään ja sain ensimmäisen ultraajan 2.7. Pitää nyt vain toivoa että kaikki menee hyvin!:) Ekaa siis täällä odotellaan.:)

Kauhean aikaisin alkoi oireet kyllä ja vahvoina mulla. Nyt olis rv 5+2 menossa, jos menkkojen alkamispäivästä katsotaan.

MadH91 Minulle on 3-vuorotyö aikas tuttua, lähihoitajaksi opiskelen, vielä 3 kuukautta jäljellä ja kesän olen nyt töissä. Itsellä nyt jo väsymystä pukkaa, selkäsärkyä tulee töissä ja tuo pahoinvointi on kyllä pikkunen ongelma, kun yhtäkkiä alkaa vain oksettamaan..sitä kun ei aina pysty sinne vessaankaan lähtemään!:D Saas nähä miten se tästä nyt lähtee sujumaan..

Onnittelut kaikille plussanneille! :) Liityn joukkoon iloiseen, plussasin tänä aamuna. Haalea oli, mutta plussa kumminkin! :) kaapissa vielä 2 kpl testejä, teen ne varmuuden vuoksi vielä lähipäivinä. On niin epäuskoinen olo, vaikka oireet on kertonut jo viikon ajan että kyllä sitä raskaana ollaan.. LA olisi 10.2

Onko muilla sellainen jännä epätodellinen olo välillä? Mun piti tänään muutaman kerran sanoa ihan ääneen itselleni, että olen raskaana, koska muuten en meinaa uskoa tätä todeksi :) Jännä, kiva tunne!

Tänään varasin neuvola-ajan. Ihana kuulla onnitteluja (neuvolan terkka oli ihan innoissaan)! Yksi asia vähän harmitti... Kerroin lapsettomuushoitoja läpikäyvälle ystävälleni raskaudestani, koska halusin kertoa hänelle tärkeän uutiseni aivan samoin kuin olen kertonut muillekin läheisilleni. Kurjaa nähdä toisen kärsimys ja suru niin tuoreeltaan. Tuli todella surullinen olo itsellenikin hänen puolestaan. Toisen ilo on toisen suru... Mutta näin tää elämä menee; aina ei nallekarkit mee tasan ja jokaisella meistä on omat taakkamme ja murheemme kannettavana. Olen kuitenkin niin äärettömän onnellinen tästä raskaudesta. Toivon koko sydämestäni, että kaikki menee hyvin, niin itselläni kuin teillä muillakin kanssaodottajilla!

Täälläkin plussattu tänään. Toista odotetaan :) la 2.2 laskurin mukaan oviksesta laskettuna :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Onnea Eriika, Kerusey ja Miss T!! Ja tervetuloa! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja että teillä on kaikilla alkuvuodesta pienet nyytit syliin asti! :Heartred

Takaisin