Plussanneet

Yksisarvinen

Satasella mukana keskusteluissa
Taidanpa ensimmäinen olla, jolla laskettu aika huhtikuussa. :) Olen 28-v. ja mieheni on 38-v. Esikoisemme tulee marraskuussa 4-v. eli tämä tuleva nyytti on toinen. Perheeseen kuuluu myös 6-v. kultainennoutaja.
Eli 9 kk:n yrittämisen ja toivomisen jälkeen onni potkaisi meitäkin ja nyt olisi tosiaan vaaveli tulossa. Viikkoja 4+2 ja LA 3.4. Jäänpäs odottelemaan muitakin... :)
 
Olen 26-v ja minulla on aiemmasta suhteesta 5-v tyttö. Plussasin lauantaina ja laskettu aika olisi näin ollen laskurin mukaan 1.4 saa nyt nähdä mitä neuvolassa sanovat. Ensimmäinen neuvola aika on 11.8 , Millään en tätä ole vielä todeksi uskoa, mutta eiköhän se viimeistään neuvola käynnin jälkeen todemmaksi muutu.
 
Heippa hei! 
Sunnuntaina plussasin, ja näillä näkymin laskettu aika olis 2.4. :) Yritystä takana huikeet 2kk, tuli siis vähän yllätyksenä kun esikoista yritettiin reilusti yli vuosi.
Olen 20v ja esikko 9kk. <3 Innolla odottelen jo ekaa neuvolakäyntiä joka olis kahden viikon päästä. :)
Onkos teillä muilla jo raskausoireita? Mulla jo nyt pahoinvointia ja päänsärkyä. :/ Viime raskaudesta kesti yli rv20 ja painoa tippui vajaa 10kg. Vähän jännittää et miten jaksan ton pojan kanssa jos yhtä pahaksi menee nyt...
 
heipä hei!!

Mulla tuli rinnat aroiksi erityisesti nännit jo viikkoa ennen kuin ois menkkojen pitäny alkaa...ja viikko meni niin et tunsin olevani raskaana ja en "voinut " tehdä raskaustestiä kun ei vielä olis varmaa tulosta antanut, niimpä tein testin päivää aikaisemmin kuin menkkojen oli pitäny alkaa ja niin selvistä viivoista ei voinut erehtyä :) Ja nyt on jo havaittavissa pientä pahoinvointia toisinaan, varsinkin jos tekee jotain hiukan rasittavampaa kuten siivoaa helteellä . Lomaa olis vielä kaks viikkoa niin eiköhän ne kunnon pahoinvoinnit ala jo siihen mennessä on sitten töissä kivaa. Tytöstä oli alku raskaudessa myös pahoinvointia, en sietänyt pesuaineiden enkä kahvin hajua, nyt ei vielä ainakaan ole mitään inhotuksia tullut. Aamukahvi on kyllä mikä on nyt jäänyt pois, ei tee mieli ja mahaa alkaa vääntää varsinkin jos tyhjään mahaan juo. Oletteko jo kertoneet ilouutisesta jollekkin ? Kenelle kerroit ensimmäisenä? Me emme ole kertoneet vielä asiasta kenellekkään, ajattelin että odotan ainakin ekaan neuvolaan asti välillä on kyllä sellainen olo et miten maltan olla kertomatta :) Noh tulipas siinä taas kerrakseen :)
 
Kiva, et porukkaa alkaa tulla tännekin :) Ensiksi onneksi olkoon teille molemmille!
Teillä käydään aikasin neuvolassa. Meilläpäin eka neuvola on yleensä noin viikolla 8+ et en ajatellut itse edes soitella vielä sinnepäin. Ehkä vkon kahden päästä...

Minä harrastan ratsastusta ja en oikein voinut istua kunnolla liikkeessä, kun alavatsa oli jotenkin jännä, niin sen takia hetken mielijohteesta tein ekan testin jo 3+4 ja siinä oli suurennuslasilla katsottuna kaksi viivaa. Alavatsamuljuilut jatkui, rinnat alkoi aristaa ja sektiohaavassa alkoi tuntua kunnon repäisykipuja, niin tein toisen testin 4+2 ja oli selvät 2 viivaa. Ja olen tosi väsynyt, haukottelen varmaan 50 kertaa päivän aikana. Muuten ei ole mitään erityistä. Ainakaan vielä... ;)
 
Tein oman aihealueen raskausoireille. Huomasitte jo varmaan. :) Ajattelin tosiaan, et olisi kiva lukea millasia oireita kelläkin on ja missä vaiheessa. Omani kopsasin sinne jo, mitä nyt tässä vaiheessa on ollut.

Ja edelliseen viestiini unohdin laittaa, et emme ole kertoneet kellekään vielä. Esikoisen kohdalla kerrottiin heti molempien vanhemmille, mutta nyt ajateltiin odottaa. Mahdollisesti jopa ekaan ultraan asti. Saa nähdä kykeneekö... :)
 
Täällä kans normaalisti tapana neuvola joskus 8+, mut haluttiin sen takia aikasemmin ku edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa. :) 

Mä olen vaan kertonu esikon kummille eli parhaalle ystävälleni, koska tupakointi piti lopettaa jo oli huomenna tarkotus mennä baariin. Tarkotuksena pitää salassa kans ekaan ultraan, mut tuskin onnistuu. Masu kasvaa hurjaa vauhtia, toki turvotusta viellä mut näyttää jo samalta ku viime raskaudessa jokus viikolla 13-14. :D

Niin joo onnea myös teille muille! <3 Toivotaan et pikkuset pysyy matkassa mukana!
 
Mä en vielä testiä ole tehnyt, mutta selkeet oireet on, että oisin raskaana :) Pienoinen ylläri tämä, mut silti oikein toivottu. Viikkoja ois vasta 4+1 tänään ja laskettu aika ois 7.4, mutta tuo niin tuttu oksettava olo ja kaikki muut oireet ni eiköhän ole aika selvää :)
Olen 23 ja mies 28. Meillä esikoinen synty tammikuussa, eli tulis pikkukakkosen kanssa vuos ja kolme ikäeroa. Vähän kauhistuttaa, että mitenhän selvitään kun meillä on samaan aikaan menossa talonrakennusprojekti, eli ollaan aika paljon pojan kanssa kaksin kotona nyttenki. Nii ja sitten kun myös on toi 5v labbis tuossa huomiota kerjäämässä :)

Toivottavasti tämä pikkukakkonen nyt pysyis matkassa mukana kuitenkin <3
 
Hei! Täällä on tänään tehty raskaustesti joka näytti vahvat kaks viivaa. Laskurin mukaan LA olisi 5.4.12 ja viikkoja 4+2.. Kahdenksan kuukautta  yritettiin tätä kakkosta. Esikoinen on kolme vuotias.. Kuukausi sitten heitimme yrittämisen pois kun tuntui etten millään tullut raskaaksi, ja heti nappas.. On se niin jännä että ensin itkettiin monta kuukautta pettymystä kun kuukautiset alkoi, ja saman tien kun heitti yrittämisen niin nappas :) Ei muutakun ensimmäistä neuvola käyntiä odottelemaan vaan :)
 
Tervetuloa Ninnah ja Thellu :) ja oikein paljon onnea!

Kuulostaa Thellu niin tutulta tuo kertomasi. Mekin tosiaan se 9kk yritettiin ja hartaasti toivottiin. Mutta joka kuukausi kuitenkin odotus päättyi pettymykseen ja kyyneliin. Esikoinen sai alkunsa jo toisella yrittämällä, niin sitä on niin pöhkö, et odottaa seuraavallakin kerralla näin käyvän... Mut ihana kun näin vihdoin ja viimein kävi! Nyt on itketty vain onnen kyyneleitä. :)
 
Minäkin ilmoittaudun, mulla ja Thellulla sama LA eli 5.4.2012. :) Nyt siis menossa 4+3 ja olen jo valmiiksi hysteerinen kaikkien asioiden kanssa! Esikoista siis odotellaan. :D Minä olen 27-vuotias ja ukkokulta kolmenkymmenen päälle.

Neuvolaan en ole vielä ilmoittautunut, ajattelin odottaa vielä muutaman viikon niin näen että peikko todella pysyy paikallaan. Kesäloma alkaa onneksi kahden viikon kuluttua, saan sen kriittisimmän vaiheen lepäillä ja ottaa rauhallisesti (ja passauttaa miestä tekosyyllä raskaus).

Kertominen muille onkin ollut hieman haastavaa, äidille kerroin tietenkin ja siskolle, niiltä saan tukiverkkoa tähän ensimmäiseen odotukseen, mutta muille omaisille ei olla puhuttu mitään. Työkavereille kerroin muutamalle, teen hoitotyötä ja kaikille asiakkaille en voi mennä tartuntatautien ym. vuoksi, silloin töitä täytyy järjestellä ja siihen tarvitsen "liittolaisia". :) Esimiehelle en ole vielä kertonut, koska mainitsinkin jääväni lomalle, vielä ei ole työnjärjestyksellisiä ongelmia suuremmassa mittakaavassa. Muuten voisinkin ilmoittaa, mutta jotenkin pidän etukäteisiloittelua huonona enteenä. :) Haluaisin tietenkin huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva, mutta yritän hillitä itseäni! :)

Mukavaa olisi, jos myös täältä Internetin ihmeellisestä maailmasta saisi vertaistukea, ja vaikka ihan oikeita kavereitakin. :)
 
Yksisarvinen ; Meillä oli kans aivan samallalailla että esikoista yritettiin huikeat kaks kuukautta kun jo nappas.. 

Hertta; Mulla tekis mieli kans huudella koko tienoolle että vauva on tulossa :) Miekin olen kertonut lähimmille ystäville joiden kanssa ollaa yhdessä jännätty viimeiset kahdeksan kuukautta :) myös siskolle ja äidille kerrottu on. Appivanhemmille taidan kertoa vasta ensimmäisen neuvolan, tai jopa ensimmäisen ultran jälkeen. 

Minusta on jännää että olen koko ajan ajatellut että toinen raskaus ei enään tuntuisi niin ihanalta kun ensimmäinen. Että sitä jo tietäisi kaikki mitä tulee tapahtumaan ja mikään ei olisi niin uutta ja ihanaa. Mutta nyt kun sitä sit ollaan raskaana, niin täytyy sanoa että mie en muista juuri mitään mitä tapahtui milloinkin viime raskaudessa. Ihan kuin en olisi koskaan aikaisemmin raskaana ollutkaan. Kaikki raskauteen liittyvät jututkin kävin eilen lukemassa uudestaan, ja enpäs olisi moisia muistanut entuudestaan :) Eihän viime raskaudesta ole kuin kolme vuotta? ei kai se ole niin pitkä aika että siinä ajassa nämä asiat unohtaa? Vissiin se minun kohdalla on tapahtunnu :)
 Mites muilla joilla on entuudestaan lapsia? 

Sit vielä; 
Kertokaas joku tällekkin että mistä tet saatte tuon kuvan missä näkyypi viikot ja päivät? 
Taidan olla vähän urpo tämän netin kanssa :)

 
Mä muistan kyllä aikast hyvin viime raskaudesta jutut (no eihän siitä oo ku se 9kk:D). Mut olin kuvitellu et toka raskaus sujuis paljon lepposammin yms. Mut nyt pelkäänki hysteerisenä kahta pahemmin kaikkee mitä voi mennä pieleen. :D

Eilen esim ravintolassa otin hamppariaterian, kun puolet syöty niin huomasin pihvin olevan täysin raaka... Nyt pelkään kaikkee listeriaa, toksoplasmoosia, salmonellaa yms. Pitää esikoisen neuvolasta huomenna kysyy, et miten toimia...
 
Mä kävin myös tossa eilen lueskelemassa kaikki raskausoireista ja mitä milläkin viikolla tapahtuu kun tuntu, etten enää muista mitä niillä ekoilla viikoilla tapahtu ja miltä tuntu vaikka olin viime vuonna huhtikuussa samassa vaiheessa kun nyt. Esikoista siis tehtiin sellaset viis kuukautta ni kovasti toivottiin, että olisin raskaana, mut kun tein testin pari päivää sen jälkeen kun olis menkkojen pitäny alkaa ni tuli vaan yks viiva jostain syystä. Siks meni sitte se ihan alku vähän ohi multa.
Ja noi tickerit saat kun meet lilypie.com sivuille tekemään itelles mieluisen ja lisäät sen omissa tiedoissa ticker kohtaan :)

Oottelen jo kovasti ekaa ultraa, että sais varmuuden noista viikoista kun mulla ei toi kierto edes ehtiny säännölliseks tulla synnytyksen jälkeen. Mutta tuntemuksien mukaan oisin laskenu viikot oikein :)

Me kerrottiin ekasta raskaudesta ihan vaan muutamalle kaverille kun piti selventää miks en juonu vappuna ja sitte myöskään etelän lomalla. Muille kerrottiin vasta ekan ultran jälkeen. Tällä kertaa varmaan aika sama. Nyt joudun lauantaina kertomaan tyttö-kavereille kun meillä ois polttarireissu :) Mut sitte taas muille vasta ekan ultran jälkeen :)
Meinaatteko muut sitten aikanaan selvittää kumpi tulossa? Me kyseltiin viimeksi, ni aateltiin tällä kertaa jättää yllätykseks :)
 
Onnea odotukseen kaikille plussanneille :)  Tyttöni on jo 5 ja puol vuotias niin ei oo oikein muita muistikuvia kuin nuo oireet jotka tuntuis nyt olevan samanmoiset ihan hirvee etova olo aamusta iltaan ja kokoajan pitäs jotain mehua ym. juoda et ois helpompi olla ja välillä jos pitkään liikkeellä alkaa heikottaa ja tuntuu et täytyy päästä lepäämään.. hiukka jännittää mikä olo on kun pitäs töihin mennä parin viikon päästä. Mulla on kyllä molemmat raskaudet käynyt yllättävän helposti ekasta vaan sovittiin et tulee jos tulee ja sehän tuli jo yksien menkkojen jälkeen ja mulla kierto oli silloin ihan sekasin aina, niin ihan kummissaan miten se näin nopeasti :) samoin nyt tän toisen kanssa päätettiin et tulee kun on tullakseen ja sama homma nyt vaan kierto oli kyl melkein säännöllinen . Mä halusin ekasta tietää kumpi ois tulossa ja silloin ei ultrassa varmana näkyny epäili tyttöä mut ei siihen voinu luottaa, mut tyttöhän sieltä tuli :) nyt ois kyl kiva taas tietää, tosin asiasta pitäs tuon miehen kanssa keskustella jos hän ei halua tietää :/
 
Heippa!

Vajaa viikko sitten tein raskaustestin, joka oli suureksi ilokseni positiivinen :) Laskurin mukaan laskettu aikani olisi 1.4. 

Olen 31-v ja odotamme esikoista mieheni (33-v) kanssa. Kaikki on vielä ihan uutta ja ihmeellistä... Jonkin verran olen jo saanut tehdä tuttavuutta alkuraskauteen kuuluvien oireiden kanssa - mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää ja toivon tietysti että pikkuinen pysyy matkassa mukana loppuun asti :)

Asun tällä hetkellä Alankomaissa, joten vähän pelottaa miten selviän kaikista raskausaikaan liittyvistä jutuista vieraassa maassa... täällä toimitaan vähän eri tavalla kuin Suomessa; mm. neuvolan sijaan odottavien äitien raskautta seuraa kätilö (jonka saa itse valita). Samainen kätilö auttaa myös synnytyksessä. Maassa maan tavalla kai se on mentävä... :)
 
Me selvitettiin esikoisesta, nähtiin se jo rakenneultrassa mut käytiin varmistamassa 3D-ultrassa viel. :) Ja niin olis tarkotus myös tämän tulokkaan kanssa tehdä. :) 

Musta toi syteemi Alankomaissa kuullostaa kivalta, on synnytyksessä mukana joku tuttu ja turvallinen joka tuntee sut ja sun tapasi. Kunhan vaan valitsee itselleen mieluisen kätilön. :D
 
Tervetuloa alpinia ja Hertta ja onneksi olkoon teillekin!

alpinia - Kuulostaa hyvältä, et on sama ihminen mukana raskauden alusta loppuun. Mukava kuulla tällaisiakin kokemuksia tässä matkan varrella :)

Minäkin olen netistä kattellut kaikenlaista niin raskausoireista kuin sikiön kehityksestäkin. :) Melkein 4 vuotta edellisestä, niin kyllä sitä vain huomaa nyt, et kuinka paljon on unohtanut. Ensimmäisessä raskaudessa mulla alkoi oireetkin vasta vkolla 8+ kun alkoi oksu lentämään. Nyt hieman pelottaa välillä nämä vatsakivut, kun sellaisia ei muistaakseni ollut ekassa. Tiedän kyllä, et sektion jäljiltä kiinnikkeitä vatsassa on ja varmasti paljonkin, ja varmasti ne repii siellä välillä niin pirusti. Mutta tuntuu et kaikki on muka niin uutta ja ensimmäistä kertaa koettua. :)

Ensimmäisen kohdalla ei jäänyt uä:ssä epäselväksi kumpi sieltä tulee, kun meillä on kotona sellanen kuva, jossa poika on jalat levällään ja pili heiluu keskellä. =D Kätilökin sanoi, et harvoin näin selvästi näkee kumpi sieltä tulee. ;) Ja uskon, et halutaan tietää tälläkin kertaa kumpi siellä on. On se vain helpompaa niin, ainakin meille. Eikä mä jaksais odottaa synnytykseen asti. :)

Onko teillä työnimet jo keksittynä? :)
 
Mulla lens eka oksu jo eilen, viime raskaudesta muistaakseni just joskus rv8 tai jotain. 

Työnimenä on Liina. :D Sekä miehel et mul on ihan "tyttötunne", saas sit nähdä kumpi tulee. Poikaa odottaes molemmil oli poikatunne. :) 

Mä oon ihan malttamaton tän raskauden suhteen, en jaksais millää odottaa et tulis lisää viikkoja, masu alkais näkyy, tuntis liikkeitä, pääsis ultraan yms.

Onks teil mulla paljon isoa tehtävää/hankittavaa ennen uutta tulokasta? Meil ei oikeestaan muuta ku kaukalo ja sisarusrattaat. Nii ja tämän asunnon myynti ja uuden osto. Vois tulla nelihenkisel perheelle 50m2 kaksio vähäsen pieneks. :D
 
Meillä pitäs yrittää saada toi talo valmiiks rakennettua. Me kyllä voitais mahtua nipin napin kun käärön laittais äitiyspakkauslaatikkoon nukkumaan. Meillä siis tällä hetkellä 65m2 kaksio ja täällä asustaa meidän lisäks iso labbis joka myös vaatii oman tilansa :)
Sen lisäks ois myös noi sisarusrattaat, muuta en kyllä keksi mitä tarvis.
Mulla vaihteli kamalasti noi "tyttö- ja poikatunteet" viime raskaudessa ja nyt ei vielä kumpaakaan "tunnetta". Tyttö ois tietenki toiveissa, mutta ihan yhtä tervetullut on poikakin
Työnimeäkään ei ole tällä kertaa, vielä ainakaan. Edelliselläkin se tuli vasta raskauden puolivälissä :)
 
Takaisin
Top