Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa todella samantyyppistä ihan koko alkuraskauden ajan. Molemmat siis meni loppuun asti, mutta olihan se nyt henkisesti tuskallista nähdä verta raskaana ja koskaan en mitään selitystä saanut niille verenvuodoille, vaikka lääkärillä ramppasin. Nyt vähän kolmannella kerralla ihmettelen, kun ei ole mitään verenvuotoja ollut, tosin voihan niitä vielä tulla, kun nyt vasta rv 6+0. Viime kerroilla tosin muistelen, että ovat alkaneet jo rv 4-5 ja toisesta olen varma, kun olen kirjoittanut muistiinkin asian.
Olen pohtinut mitä olen tehnyt eri tavalla nyt ja viimeksi. Ainoa mikä tulee mieleen on seksi. Nyt en ole ollut yhtään innostunut aiheesta, kun tää kuvottava olotila vie tosiaan kaiken huomion, eli sitä ei ole tullut nyt alkuun harrastettua ollenkaan. Mietin voiko ne limakalvot olla niin herkät, että aiheutti ihan kirkkaita verisiä holahduksia ja sitten jatkuvaa tuhruttelua. En tiedä. Muistelen myös, että esim. viimeraskaudessa alkuraskauden ultrassa käytyäni seuraavana päivänä pönttöön hulahti ihan reilusti kirkasta verta. Sain tämän jälkeen myös suosituksen olla harrastamatta seksiä ekojen 12 viikon aikana. Muistelisin, että tuhruvuoto silti jatkui ainakin 10 viikolle, vaikka olin varhaisultrasta sinne asti siveä kuin sipuli.
Eli en tiedä olisiko sitten joku limakalvon haavauma mahdollisesti ollut vuotojen takana, mitään kipuja tms. en ainakaan tuntenut. Jokatapauksessa noi vuodot on ihan syvältä, mutta jos ei kovia kipuja ole, niin koeta pysyä rauhallisena, vaikka se varmasti hankalaa onkin! :)