Plussanneet..Fiiliksiä!

Ihanasti satelee plussia! Onnea kaikille <3

Täällä nyt rv 5+4, ja tuntuu kuin lievä etova olo alkaisi muuttumaan rehelliseksi pahaksi oloksi. Pahaa oloa voi toki aiheuttaa myös tämä ihan helvetillinen selkäkipu!!! Kipu säteilee alaselästä varpaisiin saakka, ja välillä vihloo niin että huutaa pitäisi, tai itkeä... Minulla on ollut ongelmia selän kanssa jo ennen raskautta, ja kauhulla odotan mitä tulevan pitää... Selkä- ja vatsalihasten jumppaamiseen löytyy ainakin nyt tuplaverran motivaatiota, josko niiden avulla selvittäisi edes kohtuudella. Ja alkuraskaudesta vastaavia oireita on terve selkäsilläkin, joten ehkä tämä minullakin helpottaa... Voi sitä toivon! Onko täällä muilla selkäoireita? Muuten pidän kaikkia raskausoireita positiivisena, tietää ainakin että jotain tapahtuu kehon uumenissa :)

Tänään itseasiassa huomasin, että selkä ei meinaa jaksaa, kun töissä tulee oltua jalkojen päällä koko päivän, eikä oikein tule istuttua vaikka tiedänkin,että pitäisi edes ne tauot malttaa istua. :D Jotenkin on luontevampi seisoen juoda se lasillinen vettä. :D Illalla sen sitten huomaa, kun menee pitkälleen, että alaselkää vihloo ihan törkeästi, ei kärsi oikasta kunnolla vaan kyljelleen ja sieltä sit hetken päästä selälleen, tai mahalleen, mikä ei ole oikein nyt hyvä asento ollenkaan. Onko muut huomannut, että mahallaan ollessa tulee semmonen paineen tunne mahaan? Mä oon nyt jonkin aikaa seurannut sitä, kun aiemmin oon aina nukkunu mahallani, mutta nyt ei pysty ollenkaan.
Mulla on tuo lievä paha olo mennyt jo ohi, toivottavasti ei tuu takasin enää, eikä sulle Naapantuura tule mitään pahempia pahoinvointikohtauksia!

Täällä mentäis viikoilla 6+2. Vaikka neuvolantäti sanoikin soittaessani sinne, että la olis 30.9, mutta en silti usko sitä, kun nehän laskee noi alustavat la:t 28 pvän kierron mukaan, joka ei mulla ole todellakaan ollut viime vuoden aikana toi.. Uskon enemmin laskuria ja sittenhän se varmentuu siellä ultrassa. :)

mä en oo vielä tuntenu sitä paineentunnetta, mutta tiedän mitä tarkoitat Frida, molemmissa aikasemmissa raskauksissa oon sitä tuntenu. Selkäkipua mullakin on,en sillon jos otan rauhallisesti mutta huomaan kun esim kannan poikia 16 ja 13 kg painavat, vähän väliä nii selkä alkaa vihoittelemaan. Levottomista jaloista kärsin! Ai että meinaa tehdä mut hulluks! Toivon ettei jatku kauan se vaiva. Ainakin luulen että kyse on levottomista jaloista. :D
ja tää väsymys! Jännää nähä miten yövuorot tulee menemään tän väsymyksen kanssa.. :)
testastin toisenkerran tänään ja nyt oli haalea viiva muuttunut yhtä vahvaksi kuin testiviiva.. <3 kai tää nyt sitten totta on! Tänään ois rv 4+6

Mä myös oon koko työpäivän jalkojen päällä ja selkä on tullut plussasta lähtien kipeäksi, ajattelin että johtuisi uusista pohjallisista.. Työpäivän jälkeen kyllä helpottaa, mutta jossain kohtaa seisominen alkaa olla jo aika ilkeän tuntusta.

Tänään on sitten hajuaistin uusi tuleminenkin koettu. :D Rappuun oli tuotu uusi puhdas kuramatto ja hyi helv.... se haisi pahalle! :( Mieskin sanoi, että ennen raskautta en todellakaan olisi huomannut sitä hajua..

Oon ite nyt miettiny mitenköhän miu selän kanssa käy. Aikasemmin ei koskaan mitään ongelmia selän kanssa mutta viime marraskuussa työntäessä painavaa laatikkoa vihlas selkää ihan hirmukovin, pystyin kävelemään pieniä askelia tikkusuorassa, pienetkin selän notkahdukset ja pyöristykset vihloivat :( terkkarikin vaan sanoo että kylmää ja Buranaa. Hierojalla kävin, selkä rusautettiin paikalleen ja sillä selvä :) 2kertaa on tuon jälkeen käynyt ja hieronnalla ja rusauttamalla saadaan selkäkuntoon mutta miten sitten rusautellaan kun on iso maha? Hieronnassa toki käyn loppuun asti niinkuin viime raskaudessakin :) itse seison myös töissä mutta selkää ei vielä ahdista tai koske, sitä odotellessa...

Itse en muista paineentunnetta viimeraskaudessa kun en uskaltanut ollenkaan nukkua mahallaan :D vuorasin itseni tyynyillä heti :D mutta nyt nukun kuin mikäkin hyrrä :D mahallaan ja kyljellään ja selällään.. Saa nähä miten onnistun taas nukkumaan paikallaan kun massu kasvaa.

Onko ajoittainen huimaus normaalia tai liittyykö ylipäätään alkuraskauteen? Muutamana päivänä on nyt huippaillut ja tänään erityisen paljon kesken työpalaverin. Viikkoja nyt siis 5+4 eikä (vielä) muita oireita kuin älyttömän kipeät rinnat. Neuvolaan soitin tänään mutten muistanut mainita tuosta huippauksesta. Sain ajan 20.2., eli kahdeksannelle viikolle.

Hipsu, mulla ainakin tuli viime keväänä tuota huippausta ja kävinkin siitä neuvolassa kysymässä, mutta se ei ollut mitään vaarallista. Kuulemma saattaa johtua siitä, että verenpaineet seikkailee, suositteli välttämään nopeita nousuja ylös kyykystä yms, mikä vois aiheuttaa tuota huimausta. Salmiakki vois olla ihan hyvä apu tuohon, kun saa suoloja, niin ei paineet/verensokeri seikkaile. :)

Toivotaan, että menee ohi. :)

Onnea kaikille plussanneille! :)
Täällä myöskin yksi uusi plussa, tänään 5+6. LA 2.10. :)

Vointi on ollut hyvä, edes rinnat eivät ole kipeytyneet tai kasvaneet. Edellisellä kerralla kasvoivat hetkessä niin julmetusti ettei samat paidat enää edes mahtuneet päälle. Nyt tuntuisi olevan meno hillitympää, toivottavasti se ei vain ole merkki jostain mistä pitäisi olla huolissaan..

Takana yksi onnistunut raskaus, josta meillä ihana pieni tyttö (10/12) sekä keskenmeno rv12 (10/13).
Toisen raskauden alussa fiilis oli jo alusta asti vähän outo, tuntui siltä kuin kaikki ei olisi hyvin. Rv 5 tuli ensimmäisen kerran vähän vuotoa ja sitten seuraavan kerran rv10 ja sitten se olikin menoa rv12.

Tämän pienen siemenen kanssa on ollut toiveet korkealla ja fiilis hyvä, ennen kuin tänään taas ilmeistyi jostain tuo ikävä pieni vuoto. Normaaliksihan sitä väitetään, onhan se sitä onhan?!

Muokattu viimeksi:
Hipsu, mulla on ollut etenkin aamuisen sellaista heikotuksen ja huimauksen sekaista oloa. Muutaman kerran päivänkin aikana olen meinannut kävellä päin kaappeja. Täytyy Fridan vinkistä napsaista pari salmiakkia napaan!

Onnea Poppikselle plussasta! Kyllähän sitä vuotoa normaaliksi väitetään, joten älä huolestu liikaa. Varmasti tuo edellinen km kummittelee mielessä, mutta uskotaan ja toivotaan parasta! Oletko menossa varhaisultraan? Ehkä se voisi rauhoittaa mieltä. Itselläni ei ole tullut vuotoa ja raskausoireita löytyy, mutta mietin josko tekisin vielä digitaalisen testin nähdäkseni, että tuleeko siihen tulokseksi 3+ (pienemmät luvut voisi antaa syytä huoleen). Toisaalta haluan uskoa myös itse siihen hyvään fiilikseen ja yrittää malttaa odottaa ensi perjantaihin :)

Hipsu, mulla on ollut etenkin aamuisen sellaista heikotuksen ja huimauksen sekaista oloa. Muutaman kerran päivänkin aikana olen meinannut kävellä päin kaappeja. Täytyy Fridan vinkistä napsaista pari salmiakkia napaan!

Onnea Poppikselle plussasta! Kyllähän sitä vuotoa normaaliksi väitetään, joten älä huolestu liikaa. Varmasti tuo edellinen km kummittelee mielessä, mutta uskotaan ja toivotaan parasta! Oletko menossa varhaisultraan? Ehkä se voisi rauhoittaa mieltä. Itselläni ei ole tullut vuotoa ja raskausoireita löytyy, mutta mietin josko tekisin vielä digitaalisen testin nähdäkseni, että tuleeko siihen tulokseksi 3+ (pienemmät luvut voisi antaa syytä huoleen). Toisaalta haluan uskoa myös itse siihen hyvään fiilikseen ja yrittää malttaa odottaa ensi perjantaihin :)

Ja vaikka selkäkipua en kenellekkään toivo, on silti lohduttavaa kuulla, että muillakin on selkäoireita. Välillä kun sitä tuntee näiden erinäisten ongelmien ja sairauksien kanssa itsensä "terveiden" rinnalla niin monisairaaksi, toivottomaksi tapaukseksi, että alkaa jo epäilemään omia rahkeita tähän hommaan. Tämänkin johdosta kaikki vertaistuki tulee tarpeeseen ja asioista puhuminen (kirjoittaminen) auttaa kummasti!

Hei ja superISOT onnittelut kaikille plussanneille!

Täällä ei ole plussattu ja tuskin tästä kierrosta niin tapahtuukaan. Innokkaana kuitenkin seurannut näitä teidän fiiliksiä. Haaveena päästä tänne plussanneiden puolelle pian, vaikkei tänne lokakuisiin ehtisikään. Pieni toivonkipinä on kuitenkin vielä mielessä... Se selviää parin viikon sisään.

Tarrasukkia jokaiselle! Ja nauttikaahan, vaikka oliskin oloja ja oireita.

Voi kuinka ihana juttu napatuura, että nyt raskauduit ! <3 Paljon onnea teille ja kaikille muillekin uusille plussanneille!!

Mä olen aina ollut semmonen vatsallani nukkuja vaan ei onnistu enään. Tuntuu joo juurikin sellaiselta, että painetta kasautuu sille alueelle ja kaikella lailla epämukavalta, Selellä ei voi nukkua, koska sitten kuolen närsätykseen, ei ole muuta vaihtoehtoa kun nukua kyljellään :)
Mulla oli myöskin niin edellisissä raskauksissa, että heti kun tein plussa testin, lopetin vatsallani nukkumisen, koska pelkäsin sen jo silloin vahingoittavan vauvaa :D Vaikka eihän se niin ole. Nyt se vaaan tuntuu tosiaan epämukavalle.

Oireista: Täälä edelleen jatkuu paha ja etova olo. Oksennus koko ajan kurkussa. Kauhea nälkä koko ajan, mutta kun ei voi syödä kunkaikki oksettaa, ja sitte kun syö, niin seki oksettaa ja pahasti. Tähänkin pahaan oloon oon jo aika kypsä, vaikka tätä ollut vasta pari viikkoa. :D Tää on niin outoa ja kummalista, kun ei edellisissä raskauksia ollut mitään tämmöstä oloa. ja meillä tyttö ja poika. Välillä pelkään jopa sitä, että nyt ei ookkaan kaikki ok, kun tämmönen olo on koko ajan, mutta monet kyllä sanoneet, että raskaus oireet ja pahoinvointi varsinkin ovat positiivisia merkkejä.

Onko täälä semmoisia, joilla olllut tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus ? Oliko teillä oireita silloin ja jos oli niin millaisia ? Ja poikkesiko oireet edellisistä "oikeista" raskauksista, jos ennestään jo lapsia ?

Lisäksi tänään koko ajan paineen tunne vatsassa. Ikään kuin "harjoitus supistuksia", eli vatsa kovettuu ja tuntuu paine .... Muilla ? Onkohan normaalia tässä vaiheessa, tänään 6+2.

Rinnat vain kasvaa kasvamistaan ja uusien osto edessä. Lisäksi rinnat ovat kosketus arat, Suihkussa olokin sattuu. Aina silloin kun oli menkatkin, niin mulla oli rinnat tosi arat.

Muuten täälä voidaan hyvin <3

Tulevana yönä tulee meidän rotikka vauvatkin 3 viikkoa, mä täälä jo niitä pidän sylissäni päivät pitkät ja itkiä tihrustan kun pian pitää niistä luopua. :D Pitäisin kaikki jos vain voisi :)

Muutenkin itkut herkässä nyt :D Tänään kun vein päiväkotiin meidän lapsia ja he olivatkin jo sitten pihalla niin menin vielä tytön kanssa sisälle ja laitettiin villasukat jalkoihin ja hanskat käteen, niin mulla tuli siinäkin itku, kun ei onnistunut heti hanskojen laitto, kun laitettiin kahdet päällekkäin eikä peukalo mennyt viidelläkään yrittämällä omalle paikalleeen :D

Heippa kaikille, ilmottaudun joukkoonne! :)
Toissapäivänä haalea haamu, tänään jo vahvempi. Täällä siis kirjoittelee 29-vuotias toista lasta odottava mamma. Esikoinen on nyt 1,5v. :)

Moikka.

Eli yksi uusi ilmoittautuu seurueen jatkoksi.
Plussain jo reilu viikko sitten, nyt olis rv 5+4 ja la 6.lokakuuta.
Ikää 25 ja eka lapsi kohta 4v.

Toista lasta halunnut jo kaaaauan ja elokuussa sain miehenkin viimein suostumaan.
Joten olen niin onnellinen ja halunnut toista jo niin pitkään.
Joten toivotaan että kaikki menee hyvin mulla ja kaikilla teillä!

Oloja on ollut, koko päivän kestävää kuvotusta, väsymystä, tissit kipeet.
Hajuaisti enemmäkseen huonossa mielessa parantunut.

Onnea plussanneille!

Muillakin näköjään jo alkanut oireita ilmenemään ihan kiitettävästi! Itselläni on ollut viikon verran pahoinvointia ja muutaman otteeseen olen oksentanutkin. Tänään kaupassa ostoskärryä kassahihnalle tyhjätessäni tuli sellainen olo että nyt tulee oksennus, mutta onneksi pysyi siinä tilanteessa sisällä. Tuntuu että on koko ajan nälkä, mutta melkein koko ajan kaikki ruoka kuvottaa. Mandariineihin on tullut hirveä himo! Hajuaisti on parantunut huomattavasti..Ei niin kivaa.
Olen myös miettinyt, että onkohan kaikki kunnossa, mutta tullut kuitenkin siihen tulokseen, että kun oireita on kuitenkin aika paljon, niin eiköhän se ole ihan positiivinen merkki.

Nyt ajattelin mennä saunaan ja ottaa juomaksi yhden ALKOHOLITTOMAN siiderin, katsotaan miltä maistuu! Mukavalta tuntuu nämä rauhalliset viikonloput :). Hyvää viikonloppua teille!

Oi, onnea uusille plussalaisille minunkin puolesta!

Olo on täällä ihan karmee! Ihan hirvee pahaolo, oksentaa ei oo viel tarvinnut mut ei oo kyl ollu kaukana. Kävin aamulla jopa apteekista ostamassa pahoinvointirannekkeet, en varmaan oo vielä löytänyt sitä oikeaa kohtaa kun alkoi taas pahaolo kun pääsin töistä.. Miulla on päinvastoin kuin teillä nälkäisillä, miulla on ruokahalu hävinnyt! En oo tuntenu nälän tunnetta moneenpäivään! :O toki syön aina ruoka-aikaan mutta annokset ovat pieniä ja kaikki napostelu on jäänyt, se tosin on ehkä ihan hyvä painon kannalta :D pelottaa taas että paisun kuin ilmapallo niinkuin ekassa raskaudessa.. Esikoinen syntyi syyskuussa ja 2011 kesä oli ihan hullun kuuma, toki sekin vaikutti kun nestettä kerty hurjan paljon. Painoa tuli nimittäin +20kg.

Oireista vielä vaivaa ihan sietämätön väsy, onneks mies auttaa tosi paljon kotitöissä ja ruuanlaitossa :)
miullakin alavatsassa välillä hassu tuntemus, vähän niinkuin nipistelis.

Onkos kenelläkään kokemuksia pahoinvointirannekkeista? Mietin tässä niiden hankkimista, koska pari päivää on nyt ollu sellainen etova olo ja oksennuskin on ollut aika lähellä.. Heti jos en syö ennenkuin nälkä iskee, tulee armoton paha olo.. :sad001 Ainut ois se, että heti kaikki arvais mistä on kyse kun noita rannekkeita ei välttämättä pysty niin peittelemään. Tietenkin pitkähihaisia nyt käytetään ja vaikkapa rannekoruja voi laittaa päälle. En vaan vielä tässä vaiheessa haluaisi kaikelle kansalle paljastaa pientä ihmettä masussani. :p Sen aika tulee sitten kun ollaan varmemmilla vesillä.:happy093

Lisäksi mulla on noita menkkamaisia juilimisia edelleenkin, välillä iltasin ihan tosi kipeetä tekee, ihankuin harjoitussupistuksia tai jotain vastaavaa..Onko kenelläkään muulla tällaista ollut? :)

Täällä ei ole oikein vielä mitään oireita (rv4+5), muuta kun mahoton väsymys! viime yönä nukahdin sohvalle joskus 23 aikaan, ukkeli oli vain peiton tuonu päälle, ysiltä heräsin aamulla :O
En edes tiedä, pitäiskö mulla vielä varsinaisia "oireita" olla..

Ite hommasin eilen pahoinvointirannekkeet ja ei miun kohdalla tepsinyt :( tosin en tiiä oliko oikeassa kohdassa, yritin vähän siirrellä muttei helpotusta löytynyt :( no vielä testailee ennenkuin ihan kokonaan niiden suhteen luovutan.

Takaisin