Naapantuura ilmoittautuu mukaan tänne!
Plussa ilmeistyi testiin viime viikolla, ja kuten monella muullakin täällä, niin la olisi 4.10 <3
Lapsi on ollut tervetullut 08/12 lähtien, joten jonkin verran on enemmän ja vähemmän aktiivisia yrityskuukausia takana. Minulle tehtiin marraskuun -13 lopulla suolistoleikkaus epämääräisen kasvaimen johdosta, ja kyseinen kasvain osoittautui myöhemmin endometrioosiksi. Syy lapsettomuuteen selvisi, ja poistui samalla; heti ensimmäinen kunnon kierto leikkauksen jälkeen tärppäsi!
Fiilikset on vaihdellut intoilusta huoleen. Onni ja ilo tästä kauan odotetusta uutisesta ovat kuitenkin päällimmäisenä, ja minulla on vahva usko, että kaikki menee hyvin!!!
Plussasta heti seuraavana päivänä varasin ajan varhaisultraan. Pääsen sinne julkiselle puolelle endometrioosin/leikkauksen aiheuttamien kiinnikkeiden johdosta (kohdunulkoisen raskauden riski). Eka ultra on 14.2, ystävänpäivänä (kuten oli jollain muullakin :) ). Neuvolan varasin myös heti, ja se on viikko ultran jälkeen. Itse olin ainakin tyytyväinen, että soitin heti neuvolaan sillä sieltä sai jo puhelimitse opastusta, mm. foolihappojen määrää tuli minun kohdalla nostaa kroonisen sairauden johdosta kymmenkertaiseksi!
Oireista sen verran, että pian oviksen jälkeen oli jatkuvaa närästystä ja vatsan polttelua. Kiinnitysvuoto 11-12 päivää oviksen jälkeen oli ensimmäinen merkki, mistä aloin jo varovasti innostua. Vähitellen rinnat muuttuivat koko ajan aremmiksi ja nyt vatsallaan nukkuminen tekee jo kipeää, auts! Tajusin myös, että ehkei tämä minun ripuli johdu pelkästään tuosta leikkauksesta vaikka sitä siitä syytin, vatsa kuitenkin toimi jo normaalisti. Nyt lähes joka ruokailun jälkeen kaikki tulee paineella alas lähes saman tien. Luin, että vastaavaa oiretta on ollut muillakin "tervesuolisilla" alkuraskaudessa.
Niin, ja ikää minulla on 31-vuotta ja ensimmäinen lapsi tulossa.
Onnea odotukseen kaikille <3