Plussa vai ei?

Olen jonkin verran täällä taustalla seuraillut ja kuumeillut viime kesästä saakka. On tullut sellainen mieleen tässä ketjua seuratessa että ajatteletteko ikinä miten paljon muoviroskaa tuotatte, kun teette näitä muovikuorisia raskaustestejä, jotkut jopa ihan jatkuvalla syötöllä :bag: Nuo kun ei ole edes mitään kierrätettäviä. Jos täytyy testata paljon niin olisi hyvä ehkä käyttää enemmän noita liuskatestejä? En tahdo suututtaa tällä ketään, mutta itse ainakin ajattelen että kannattaa kiinnittää huomiota tuottamansa turhan muoviroskan (tai jätteen ylipäätään) määrään, ihan tulevia jälkipolviakin ajatellen kun me hukutaan jo nyt muoviroskaan ympäri maailman.

Tällainen ajatus vain, jokainen voi ottaa siitä ajatuksen aihetta tai olla ottamatta. :shy:

Kyllä se eilinen oli vaan röyhkeä viivanpaikka. Tän aamussessa testissä näkyy myös ainakin silmälle viivanpaikka, mutta tästä nyt oon kuitenkin sata varma, että nega niinkuin kuuluukin.
_20210305_061118.JPG

Kyllä se eilinen oli vaan röyhkeä viivanpaikka. Tän aamussessa testissä näkyy myös ainakin silmälle viivanpaikka, mutta tästä nyt oon kuitenkin sata varma, että nega niinkuin kuuluukin.
View attachment 100436
Koska sun tapauksessa uusi raskaus ei ilmeisesti ollut toivottu lapsiluvun ollessa täysi, niin toivotan tästä viivanpaikasta onnea!

Koska sun tapauksessa uusi raskaus ei ilmeisesti ollut toivottu lapsiluvun ollessa täysi, niin toivotan tästä viivanpaikasta onnea!
Kyllä, minä iloitsen siitä, että oli vaan viivanpaikka. Lapsiluku tosiaan täynnä, mutta aborttiinkaan en uskoisi pystyvän, joten huojentunut testien surkeudesta. Mutta kyllähän nuo herättäisi aivan turhaa toivoa sellaisikka jotka raskautta toivoo.

Jännä jos nykyään melkein kaikki testit oikeesti näyttää tälläsiä näin räikeitä viivanpaikkoja :sad001 Olen aika paljon erilaisia testejä tehnyt ja ennen ei kyllä tullut mitään mitä voisi toiseksi viivaksi edes kuvitella, sillon kun en raskaana ole ollut.. Mutta nyt on itselläkin parina viime kiertona tullut viivapaikkoja, enkä ole raskaana ollut.

View attachment 100473
Joo-o... Viivanpaikkakos se siinä.
Kyllä se viivanpaikalle näyttää.
Jos olisin sinä, niin varasin ajan gynelle joka erikoistunut lapsettomuus asioihin seuraavan oviksen ajalle. Pyytäisin tarkastamaan limakalvon paksuuden ja ehkä jotain tukea lyhyehköön luteaaliin. Tämä siksi, että oot monena kuukautena sanonut että vuoto on niukempaa kuin ennen ja se vois kieliä ohuesta limakalvosta joka taas voi estää raskautumisen. Ja tää nyt vaan ystävällisenä vinkkinä.

Olen jonkin verran täällä taustalla seuraillut ja kuumeillut viime kesästä saakka. On tullut sellainen mieleen tässä ketjua seuratessa että ajatteletteko ikinä miten paljon muoviroskaa tuotatte, kun teette näitä muovikuorisia raskaustestejä, jotkut jopa ihan jatkuvalla syötöllä :bag: Nuo kun ei ole edes mitään kierrätettäviä. Jos täytyy testata paljon niin olisi hyvä ehkä käyttää enemmän noita liuskatestejä? En tahdo suututtaa tällä ketään, mutta itse ainakin ajattelen että kannattaa kiinnittää huomiota tuottamansa turhan muoviroskan (tai jätteen ylipäätään) määrään, ihan tulevia jälkipolviakin ajatellen kun me hukutaan jo nyt muoviroskaan ympäri maailman.

Tällainen ajatus vain, jokainen voi ottaa siitä ajatuksen aihetta tai olla ottamatta. :shy:
Siks päädyin aikoinaan lämpötilojen mittailuun, kun oon lisäks aika pihi. :)
Mitenkähän noiden muovikuorellisten käy kun kertismuovia pitää vähentää? Pillejä sun muuta on muutettu puisiksi ja pahvisiksi.

Minusta tämä on todella hyvä huomio, en ole itse tullut edes ajatelleeksi! Käytin yritysaikana liuskoja ja sitten kun liuska oli minun mielestäni plussan suuntainen, varmistin asian digitestillä, koska klinikka ohjeisti digitestiin. En ole oikein koskaan tykännyt puikoista, koska se ikkuna vaikeuttaa tuloksen näkemistä ja ikkunan reunat aiheuttavat varjot. Täälläkin moni joka tapauksessa ottaa muovikuoret pois liuskan ympäriltä, joten eipä niissä muovikuorissa tunnu järkeä olevan. :confused005

Digitesti on ympäristön kannalta kehnointa jätettä, sehän on elektroniikkajätettä.

Kyllähän siinä jotain näkyy?

Mitä kauemmin katon tota, sitä epävarmemmaksi tulen. Huomenna aamulla uus testi. Sitten loppuu herkät ja varmaan odottelen menkkoja ennenku testaan. Tänään dpo 9

Minusta tämä on todella hyvä huomio, en ole itse tullut edes ajatelleeksi! Käytin yritysaikana liuskoja ja sitten kun liuska oli minun mielestäni plussan suuntainen, varmistin asian digitestillä, koska klinikka ohjeisti digitestiin. En ole oikein koskaan tykännyt puikoista, koska se ikkuna vaikeuttaa tuloksen näkemistä ja ikkunan reunat aiheuttavat varjot. Täälläkin moni joka tapauksessa ottaa muovikuoret pois liuskan ympäriltä, joten eipä niissä muovikuorissa tunnu järkeä olevan. :confused005

Digitesti on ympäristön kannalta kehnointa jätettä, sehän on elektroniikkajätettä.

Mäkin oon kyllä tuskaillut noiden puikkojen kannalta, että miksi siinä pitää koko muovikuorta ees olla, kun sen käyttäminen ois liuskana niin paljon helpompaa. Sais mun puolesta nuo muovikuoret ottaa kokonaan pois kaikista testeistä.
Digiä polilla käsketään käyttää, joten sitä on käytettävä. Saattaisin kyllä varmistustestinä käyttää digin vaikka ei tarvitsisikaan, koska onhan se ihanaa nähdä se raskaana -teksti. En kuitenkaan tekisi selvässä negakierrossa digitestiä ellei poli sitä vaatisi tekemään.

Täällä alkaa olla kosteaa. O testi ei vielä plussa mutta ei varmaan kovin monta päivää siihenkään mene.

Kannattaa tehdä testi vasta, kun se oletettavasti näyttäisi plussaa. Siten välttää viivanpaikat, rahaa ja hermoja säästyy.

Takaisin