Plussa vai ei?

Miss_Butterfly, oliko teillä mitään hoitoja tässä kierrossa? Muistelenko väärin että kävitte klinikalla mutta hoitoja ei aloitettu sun painon takia? Saitko painoa tiputettua? :)

Juu oikein muistit [emoji4] Seuraava vaihe olisi ollut aukiolotesti, mutta sitä ei nyt sitten kai tarvitukaan. Jes! Aloitin pari viikkoa sitten noudattamaan terveellisempää ruokavaliota (tietty dieetti, jossa on selkeät ohjeet päivän syömisiin) juurikin tavoitteena laihtua. Hyvin on mennyt ja olen saanut hienosti otettua itseäni niskasta kiinni. Nyt tietysti ei kovin pitkään voi dieetillä mennä, kun laihdutus ei kai ole kuitenkaan niin hyvä juttu raskauden aikana. Toistaiseksi kuitenkin jatkan. Kevyesti. Täytyy kysyä neuvolasta miten kannattaa toimia. En tiedä olisko ok jos tässä jonkun pari kiloa ehtis vielä tiputtaa ennen kuin lopettaa. Kellään tietoa?
 
Juu oikein muistit [emoji4] Seuraava vaihe olisi ollut aukiolotesti, mutta sitä ei nyt sitten kai tarvitukaan. Jes! Aloitin pari viikkoa sitten noudattamaan terveellisempää ruokavaliota (tietty dieetti, jossa on selkeät ohjeet päivän syömisiin) juurikin tavoitteena laihtua. Hyvin on mennyt ja olen saanut hienosti otettua itseäni niskasta kiinni. Nyt tietysti ei kovin pitkään voi dieetillä mennä, kun laihdutus ei kai ole kuitenkaan niin hyvä juttu raskauden aikana. Toistaiseksi kuitenkin jatkan. Kevyesti. Täytyy kysyä neuvolasta miten kannattaa toimia. En tiedä olisko ok jos tässä jonkun pari kiloa ehtis vielä tiputtaa ennen kuin lopettaa. Kellään tietoa?

Moni dieetti noudattaa samoja ruokia määriä ja aikoja kuin raskausajan diabeteksen ruokavalio eli on ok kunhan ei vedä pienellä kalorimäärällä :) Neuvolasta osaavat sitten tarkemmin neuvoa, ite meinaan kyllä jatkaa kun on ok tää mun dieetti/ruokavalio, viimiset viikot vähennyksiä ei saa tehdä mut muuten sillä linjalla :)
Lisäys vielä että jos kiloja tippuu liian nopeasti niin sekään ei oo hyvä mutta hyvä ruokavalio ja kalorimäärä jne ei tiputa viittä kiloa viikossa toisin kuin joku paasto tms :)
 
Raskausaikana ei saa laihduttaa, mutta jos runsaasti ylipainoiselta joitakin kiloja raskauden aikana lähtee, se ei haittaa. Minulta lähti esikoista odottaessa 7 kg, ja lisäksi synnärille jäi 5 kg. Minä en laihduttanut ollenkaan, vaan söin kaiken mitä sattui tekemään mieli. Hormoneistahan ruokahalu on kiinni, ja minulla hormonit sattuvat olemaan raskaana paremmin tasapainossa kuin ei-raskaana.
 
Joo ei varsinaisesti laihduttaa vaan yleensä kun ruokavalion laittaa kuntoon ja annoskoot muuttaa niin kiloja alkaa tippumaan, kunnon dieetit ei oo nälkäkuuria vaan hiilarit protskut rasvat ja kasvikset tasapainossa :) eri juttu syödä vaikka lautasen kokoinen annos makaroonilaatikkoa kuin puolet kasviksia ja loput lihaa ja makaroonia.
 
Dpo 10-11
ImageUploadedByVau Foorumi1520066465.519251.jpg
salamalla otettu kun muuten vaikea saada kuvaan. Pikkuhiljaa vahvenee, ei ihan huonoja ookaan nuo halpikset kun nyt jo näytti suht selkeää haaleeta viivaa, tietty pregcheck herkempi mutta sitäkin herkempi oli digi :O
Missäs muiden kuvia, ainakin kahdella vai kolmella oli testipäivä tänään lauantaina :)
 
En tiedä kuvittelenko ihan omiani ja haaveilenko turhia kun näen tuossa haalean haamujen haamu viivan...
Mitä mieltä olette?
su-ma pitäisi alkaa menkat ja nyt la aamulla tein testin...
 
Tänään testattu tyylipuhdas nega, dpo 10. OneStepin (ilmeisesti) huonolla testillä:grin Menkkojen pitäs alkaa ke-to. En usko että plussaks muuttuu, alkanu olee menkkaoloja. Jossain vaiheessa olin jo varma raskaudesta mut kyl tää taitaa kallistua menkoiks.. Ylihuomenna jos testailis uusiks, sillon pitäs varmaan jo alkaa näkyä jotakii jos on näkyäkseen:)
 
Tänään testattu tyylipuhdas nega, dpo 10. OneStepin (ilmeisesti) huonolla testillä:grin Menkkojen pitäs alkaa ke-to. En usko että plussaks muuttuu, alkanu olee menkkaoloja. Jossain vaiheessa olin jo varma raskaudesta mut kyl tää taitaa kallistua menkoiks.. Ylihuomenna jos testailis uusiks, sillon pitäs varmaan jo alkaa näkyä jotakii jos on näkyäkseen:)

Ai säkin sorruit testaamaan tänään jo. :D Täällä sama. Samalla tuloksella ja samalla fiiliksellä. Menkkoja "odotellessa".
 
Holpakka ja Haaveilija83, samassa veneessä teidän kanssa :grin Tänään dpo 11 ja testit niin negaa kuin olla voi. One Stepeillä minäkin oon tosin testannut:p
 
Takaisin
Top