Pk-seudun odottajat: sairaalavalinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rasseli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luulis et naikkarillakin alkaa tässä vaiheessa olemaan jo useampi sali kuin 4 käytössä. 4 salia oli meinaan 2014 kun olin kuopusta synnyttämässä :)
Eikös tuon remontin pitäis valmistua nyt syksyllä 2016

Olin itse helmikuussa kättärillä synnyttyämässä. Synnytys meni tosi hyvin mutta siinä vaiheessä ku tuli tunne että siltä tulee jotain ja terve ponnistaa niin kätilö vaan kurkkas jooh on aika mutta odotetaan vielä ja lähti huoneesta veks. Halusin perhe huoneen ja se me sit saatiinkin mutta kriteeri oli että pissaa ennne ku pääsee osastolle..noo siinähän sitten pari kolme tuntii meni sit yrittäessä. Osastolla oli ihan hirveetä. Ymmärsin sen että oltiin sellasella osastolla missä kaikki piti itse tehdä ja vauvan vaan tarkastivat 3 kertaa päivässä. Olisin niin halunnut imettää mutta se ei lähtenyt kunnolla käyntiin sillä minulla ei ollut nipukoita ja vauva ei saanut otetta ja piti kieltä kitalaessa koko ajan ku tarjosin tissiä. Seuraavana päivänä lääkärin tarkistuksessa vaan tokaistiin et kyllä se siitä ja kyl pärjäät kotona et sulla ei varmaan pitää tarvetta jäädä tänne. ( tuli sellainen fiilis et ne ei maltannu oottaa millon lähden kotiin ) ja niinpä he kotiutivat minut sinä päivänä. Aika paska maku jäi suuhun ja jos joskus viel synnytän niin se on naistenkliniikka todellakin. Joata on parhaimmat muiatot ikinä <3

Onpa tylsä kokemus! Mulla on ihan päinvastaset kokemukset Kättäriltä. Kaikki lapseni ovat syntyneet siellä ja huippuhoitoa oon saanu niin synnyttämässä ku osastolla ja iso plussa rintaruokinnan kannustamisesta. Tietty ekan kaa auttovat pyytämättä ja seuraavien kanssa sain pyytää itse tarvittaessa apua ja niinpä pyysin ja sain. Mielestäni ekan lapsen saajat tarvitsevatkin enemmän tukea ja uudelleensynnyttäjillä on joku haju asiasta niin osaavat itse pyytää apua tarvittaessa. (Tietty jotkut asiat tulevat automaattisesti pyytämättä). Myös jo kotiutuessani pääsin takasin kätilön vastaanotolle imetyksen takia ja imetysneuvoja kävi myös ( joka muuten ymmärtääkseni kiertää sairaaloissa). Myöskin sokeriseurantaisia vauvojani kannustettiin imettämään eikä lisämaidosta ollut puhettakaan vaikka sokereita protokollan mukaan mittailtiinkin.

Ja synnytyksessä sain laajan repertuaarin kipulääkityksiä lähtien suihkusta ja kauratyynyistä (lääkkeettömistä), mutta nopeasti sain kovempia troppeja kun niitä toivoin.

Ainakin vielä rakenneultrassa käydessä hoitajalla oli tieto, että saleja on käytössä tällä hetkellä neljä. Itse olen ajatellut, että avaavat sitten kerralla remontoitavat osastot. Silloin, kun urakoitsija vaihtui edellisen konkurssin takia, oli valmistumisesta tieto syyskuussa 2016, mutta nyt ilmeisesti vain loppuvuosi 2016.

Naikkarilla on tosiaan SRV:llä kirimistä, että saa tänä vuonna edes korjattua edellisen urakoitsijan virheet.. Jotta valmistuisi edes tänä vuonna. Sivukorvalla kuultua.

Jotenkin oli huvittava mennä naistenklinikalle kuun alussa, kun paikka näytti olevan tismalleen samassa jamassa kuin oli kaksi vuotta sitten syksyllä kun käytiin siskon poikaa kattomassa siellä. Ei oo menny niinkuin strömsössä se urakka..:grin

Mun edellisen raskauden aikaan siel oli just ollu todella mittavat vesivahingot siin kellarissa missä nuo ultrat ja muut on ja ne siirryttiin ottamaan 6 krs. Nyt on se kellari saatu tosiaan sen verta henkiin et siel voi olla jo huoneissa ja tehdä töitä :)

Olin itse Hyvinkäällä esikoista synnyttämässä ja on pelkkiä hyviä muistoja siitä ajasta. Muistaakseni vasta luinkin lehdestä, että Hyvinkää valittiin vauva- ja imetysmyönteiseksi sairaalaksi ja niin sen myös koin. Ihania ja positiivisia ihmisiä sattui omalle kohdalleni.

Takaisin