Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Alina: hyvä että on tallettelut kohdillaan,mukavaa piinaviikkoa,jospa toisi ihanan yllätyksen mukanaan :)
Elisenda: voi jospa olisi muu kuin pieru eksyksissä!!!! :wink
Deb: Hyviä oireita sinulla on kyllä vaikka muille jakaa,jospa olisi siis se tärppi käynyt!!! :)
Mievaan: tiedän niin tuon tunteen,aina vannoo ettei testaa etukäteen ja minä ainakin sorrun joka kerta ja en usko sitä testiä suoraan vaan vääntelen ja kääntelen ja läpivalaisen jnen jne..josko joku haiven erottuisi:grin:p
Frozen: olen todella pahoillani!!! on tää kyllä niin vaikeeta..äh. Toivon kuitenkin teille keväälle ihanaa yllätystä, jospa ei ivf.n asti tartteis mennä, mut viimestään sillä sitten tulisi se toivottu tulos. Tsemppiä!!!
Eltsi: mukavaa reissua ja laita lapsihaaveet narikkaan reissun ajaksi jos vaan voit:)
Triana: Toivotaan ettei täti kurvaa myös sinnekkään, vaan tulisi sitten kp. 30 ne kuuluisat leffaviivat:wink

On:Täällä on ihan järkky janon tunne kokoajan,vaikka kuin joisin vettä...
Helinä dpo6.

No niin, en muista taaskaan kaikkia, keille piti kommentoida, ja nyt ennen nukkumaanmenoa on vielä pakko tehdä töitäkin, mutta yritän muistaa edes puolet. :D

Deb, olen samaa mieltä kuin LaraS, että vaikka tämä ei varmaan lohduta, niin sulla on todellakin aika puolellasi, kun olet noin nuori; vielä 10 vuodenkaan päästä ei ole liian myöhäistä. Mullekin tänään gyne sanoi, että aikaa on (olen siis 30), vaikka itse oon hieman eri mieltä, kun ei mua saada edes ovuloimaan. Toivotaan nyt toki, että teillä tärppi olisi käynyt!! :)

Mievaan, Elisenda, Helinäkeiju, teillä on hyviä oireita! :) Olikohan vielä joku, Triana ja ehkä joku muukin..? Nyt plussia kehiin! :)

Eltsi, en tiedä luetko enää ennen reissua, mutta nauttikaa!! :)

Bambi, mulla sama, vain töissä on ajatukset muualla kuin tässä mahdottomalta tuntuvassa yrityksessä, eli toisaalta onneks on sellanen työ, jossa ei ehdi ja pysty juuri muuhun keskittymään kuin siihen työntekoon.

Huomisten hautajaisten, sairaalassa makaavan nuoren läheisen ja tän päivän ultran jälkeen päässä soi melankolisia laulunsanoja, kuten se yks Ellinooran biisin kohta "Kelle täällä pitää maksaa, ettei kaikki olis niin paskaa?"

Pikanapa: testissä selkeä nega, nyt odottelemaan menkkoja ja sit uuteen letrokiertoon.

Frozenille vielä jaksamista rankkaan hetkeen, aivan liikaa on harteillasi juuri nyt. Itselleni on tullut toisesta Ellinooran biisistä mantra tässä viime aikoina, Elefantin paino -biisin sanat vaan kopsahti aika lujaa... "vielä se helpottaa" ♥

Kissankulta, pahoittelut negasta!

Frozen, mä lähetän täältä suuren suuren halin sulle, kuulostaa että siellä on niin vaikeeta nyt :Heartred

Bambi, koska sulle tehdään se uus ivf?

Mievaan, tehdään molemmat sit plussat viimestään alkuviikosta, jookos? :angelic:

Triana, toivotaan että siellä ois salaa tärpänny, vaikkei oireita ookaan!

Anteeks jos unohdin vastata jolleki, sellanen tunne että unohdin jotain...

ON: Mä heräsin täällä siihen että alavatsaa ja-selkää jomottaa, jotenkin melkein menkkamaisesti mutta ei aivan kuitenkaan. Iskias oli tullu tuplana yöllä siihen eiliseen verrattuna, ei kiva. Sit käännyin kyljelleen, ja tuntu repäsykipu, ja tissejä alko särkee. Sit kun pääsin vessaan ja sain silmät auki kunnolla, mun piti tuijottaa pitkään mun tissejä ja ihmetellä että onko ne aina ollu noin isot?! :laughing002
Alavatsa tuntuu edelleen pinkeeltä ja on turvonnu, ja sellanen paineen tunne tuntuu välillä, ja tosiaan tuntuu sellasia repäsykipuja.. mä oon joka toinen päivä ihan varma että oon raskaana, ja joka toinen päivä mietin koskahan ne menkat alkaa.

Niin, ja me puhuttiin pitkään eilen illalla (tai viime yönä) miehen kanssa näistä tulevista hoidoista jne, ja mä itkin kun hän sanoi että on joka askeleella mun mukana, tää on meidän molempien asia. Ja että ei sitä kiinnosta joutuuko se tumputtamaan purkkiin jos kyse on meidän tulevasta lapsesta (<3). Ja että se on valmis tekemään kyllä kaiken sen eteen että me se pienokainen saadaan. Musta tuntu että kivi ois tipahtanu harteilta, aiemmin oli sellanen olo ja pelko, että mitä jos se ei panosta asiaan yhtä paljoo kun minä? Mutta nyt näin että kyllä se panostaa :hug003

Dep, kp24/31, dpo8.

Deb Jospa siellä nyt tosiaan pieniä suuria ihmeitä tapahtuu :love017
Meillä on samoja keskusteluja käyty ja ihanaa huomata, että mies on mukana täysillä. Vaikka joskus siltä ei tunnukaan (esim. ne labrat). Hyvä keskustelu kohentaa aina mieltä, hienoa et saitte juteltua :happy:

Kissankulta pahoittelut negasta :sad001 :Heartred

Deb hyvä että saitte miehen kans juteltua, se aina tuntuu vähä helpottavan ku taakkaa saa jaettua toiselle. Lupaavan kuulosia oireita sulla kyllä on :wink

ON: Tissit kipeyty yön aikana, ja kasvo varmaan kuppikoko yhdellä :hilarious: Mutta siis, näin mulle käy aina ennen menkkoja. Lievää hartiapistosta yskiessä ja syvään hengittäessä, eli alan olla aika varma tädin tulosta ajallaan (viimestään torstaina) vaikka jomotuksia ei vielä olekaan. Kp23/23-28, dpo10?

Triana, mullakin oli yön aikana kasvanu kuppikoolla tissit, mutta ei mun menkkojen pitäis kyllä vielä alkaa ellei mee samalla kaavalla kun viime kierto (mitä epäilen, sillon oli ovis aiemmin).. harmi jos siellä tulee täti :(

Deb mulla kipeytyy rinnat usein jopa jo viikkoa ennen menkkoja, eli ihan aikataulussa on. Suurin osa mun kierroista on ollu 25 tai 26 päivää, eli jos noin ois nytkin niin täti tulis maanantaina tai tiistaina.

Deb nyt on välikierto eli ei mitään lääkkeitä, nyt kp 5. Meen 30.3. gynelle jolloin selviää milloin voidaan tehdä seuraava ivf. Mahdollisesti jo ens kiertoon! Tsemppiä piinailuun, hyvät on oireet:wink

Voi Frozen, isot halit täältä! Jospa saisit ne piikit.. Eikä se ivf oo niin kamala juttu, vaikka tiedän et se aluksi siltä tuntuu, mäkin ajattelin eka et mitä vaan muuta mut ei ivf ja ihan hyvin se meni ja oon jo valmis menee uudestaan:)

Kärsivällisyyttä piinailijoille, nyt onkin monta jolla jännät päivät meneillään!

Kiitos kaikille tsempeistä, just hautajaisista tulossa. En tiedä, kumpaa itkin siellä enemmän, mun sedän kuolemaa vai sitä, että mä oon näin viallinen enkä välttämättä ikinä onnistu raskautumaan enkä siten omalta osaltani pysty jatkamaan sukua. Toisaalta onhan tässä nyt vielä keinoja kokeilematta...

LaraS, joko on sinne täti kurvannut? Toivotaan toki, ettei kurvaakaan! :)

Deb, niin paljon hyviä oireita sulla että..! :) Hyvä, että saitte miehen kanssa puhuttua ja että hänkin on täysillä mukana! :)

Triana, toivotaan nyt kuitenkin, että tärppi olisi käynyt! :)

Bambi, kiitos kannustuksesta. :) Jotenkin se IVF tuntuu musta ainakin tällä hetkellä vielä tuntuu möröltä, mutta täytyy yrittää muuttaa asennoitumista. Kuinka paljon sulle tuli lyhyellä varoitusajalla käyntejä klinikalla? Mietin, että pystyn kyllä varmasti järkkäilemään töissä, jos tiedän hyvissä ajoin etukäteen, mutta päivän-parin varotusaika on ainakin lähes mahdoton...

ON: Soitin tänään klinikalle, mutta mua hoitava lääkäri ei ollut töissä, varasin soittoajan maanantaille. Kysyin hoitajalta, olisko ollu mahdollisuus alottaa piikit jo tässä kierrossa (nyt kp6), mutta ei kuulemma suosittele. Välikierto siis taas kerran meneillään... Tiedän, että pitäis olla kärsivällinen, mutta harmittaa, kun jo toinen välikierto putkeen eikä eilisen ultran perusteella siis mitään ovismahiksia taaskaan. :( Saadaankohan mua koskaan ovuloimaan..?

Frozen, oikein paljon tsemppejä myös minulta. Asioilla on tapana järjestyä, vaikka nyt tuntuukin varmasti lohduttomalta. Tuo ovulaatio-ongelma taitaa olla yleisimpiä syitä infertiliteettiin ja siihen löytyy kyllä keinoja että saadaan aikaiseksi. Letroannostuskin taisi olla sulla aika minimi ja sitä nostamallakin saattaisi saada vastetta. Mulla olisi ongelmitta onnistunut vaihtaa letrokierrossa piikkeihin lennosta mutta en itse halunnut. Mullakaan ei oikein vastetta letroilla saatu mutta piikit tehoavat ainakin tämän kierron perusteella hyvin. Keinoja siis on ennen ivf, varsinkin jos miehen simpat on kunnossa.

Täällä on monella jännät ajat, toivottavasti tulisi kunnon plussa-aalto tänne:) Täällä dpo12 vissiin eikä erityisiä oloja.

Sininen kirahvi, kiitos toivon luomisesta! :) Joo, onneks miehen simpat on kunnossa, ja just ton takia haluaisin kovasti edes kerran kokeilla ovis + yhdyntä -menetelmää ennen IVF:ää. Siis sulla ois voitu samassa kierrossa kokeilla tehottoman Letro-kuurin jälkeen piikkejä? Itsekin olin ajatellu, että miksei se ois mahdollista, koska mulla oli ihan nollatilanne ultrassa eilen; limakalvokin ihan vaan viiva (vuoto oli just loppunu). No ei kai tässä auta kuin odotella seuraavaa kiertoa... Saapahan ainakin tulevien viikonloppujen juhlissa juoda vähän alkoholia. ;) Oispa sulla oireettomuus hyvä juttu! Millon meinaat testata? :)

Frozen, juu näin mä ymmärsin että piikkeihin ois voinut vaihtaa, mutta kieltäydyin ja popsin sit muutaman päivän vielä letroja perään. No ei kyllä tuottanut tulosta sekään. Mutta ainakin tuo letrojen annostuksen muuttaminen tai vaihtaminen piikityksiin voisi tepsiä. Mulla vaihdettiin nyt naikkarilla suoraan piikkeihin, niin lääkärin mukaan voidaan nähdä jotain osviittaa jo mahdollisesta vasteesta, jos joudutaankin ivf-hoitoihin. Mulla oli suurin kynnys tuhon itsensä piikittelyyn, josta syystä olen joutunut asiaa sulattelemaan:).

Mulla jatkuu luget huomisiltaan asti. Ehkä ensi viikolla testaan tai sit en. Jotenkin nuo negatiiviset testit saa mielen aina niin surulliseksi että mieluummin odottelen menkkojen alkuun. En saata uskoa tärppiin, kun ei nyt päästy edes inssiin saakka.

Sininen kirahvi, kiitos tiedoista. :) Yhdistetäänkö naikkarilla usein inssi noihin vai halusitteko sen itse vai mikä inssille ois ollu "syynä"? Jos simpat on kunnossa, niin eikös ihan kotiyhdyntäkin oo yhtä hyvä vaihtoehto? Eli varmasti teillä on hyvät mahdollisuudet tärpille, kun kerran piikeillä saatiin ovis aikaiseksi! :)

Frozen ei oo tullut, vv vähän eikä viiruakaan verta. Saati mitään tunnetta tädin tulosta :/ pari pv sitten oli menkkamaista lievää kipua, joka jäi siihen yhteen iltaan. Joskus kyllä alkanut aika oireettomanakin. Niin ja testit oli negaa aamupäivällä.

LaraS, pahoittelut negasta! Vaikka ilmeisesti olikin odotettavaa (ei tainnu olla ovista?). Luin just eilen monia keskusteluja, joissa thyroxin oli auttanu nopeastikin raskautumaan. :)

Vuodatus varoitus.
Täällä taas ruskeaa valkkaria ja dpo 8. Kiinnittymisvuotoon en usko. Tiputtelu alkoi siis perinteisesti aivan liian aikaisin ja luteaalivaihe jää ilman lugeja olemattomiin, niin harmittaa ettei niitä saatu nyt tähän kiertoon kun follejakin oli se kaksi!!!! Eli leikkaus tulee nyt sit eteen. Nyt on taas se fiilis että saadaankohan ikinä omaa lasta.

Voi Helinäkeiju! ♡♡ Miksei sulle määrätty Lugeja tähän kiertoon? Tuntuu oudolta, kun sulla on aiemminkin ollu ongelmia luteaalivaiheen kanssa... Mulla on myös täysin tehottoman Letro-kokeilun (vaikka söin vielä 2 tabl./päivä) jälkeen sellanen fiilis, että saadaanko me ikinä omaa lasta... (Vaikka edelleen tiedän, että onhan tässä keinoja.) Mutta kun tietää, ettei oviskaan vielä takaa mitään, jos nyt ikinä sellasen pääsen kokemaan... Mulla on lisäks ollu viikon verran vatsa enemmän tai vähemmän sekasin (Letrojen aikaan oli OK eli uskon niiden imeytyneen), viime yönä juoksin koko ajan vessassa ku kaikki tuli alakautta nesteenä ulos, mikään ei imeydy. Mun isällä oli paksusuolensyöpä ja ensioireet aika lailla samankaltaisia. Toivottavasti tää olis kuitenkin esim. keliakiaa tai stressistä johtuvaa! En mielestäni stressaa vatsallani, mutta ehkä tässä on nyt liikaa kaikkea (työ, kuoleman- ja sairastapaukset lähipiirissä sekä tää lapsettomuus). Tulipa täältäkin taas kerran vuodatusta, mutta siis Helinä, jos ei nyt ihan samassa veneessä olla niin ainakin samassa myrskyssä vierekkäisissä veneissä, paljon tsemppiä! ♡

Takaisin