Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen, kyllä se luomuplussa aika kaukaa haettu on. Kaks kertaa vuodessa ehkä ovuloin itsekseni.. eli aika epätodennäköistä :D peukut pystyyn, et folliultrassa näkyisi jotain!

Alina, äh. Luin jotenkin väärin. :/ kolme päivää on minireissu, kyllä!

Lara, kiitos! Varmasti rentoudutaan. On kyllä jo lomafiilistä :)

Deb, Ruumiinlämpö vaihteleekin päivässä ihan sen mukaan mitä tekee ja syö :) Siksi mitataankin vain aamulämpö. Mulla aamulämpö näyttää alkukierrosta 35.5-36.2 astetta ja oviksen jälkeen se on jotain 36.6-36.8 asteen luokkaa. Iltalämpö voikin olla sitten ihan mitä sattuu :woot:

Eltsi, Ihanaa lomaa sinnekkin!

mievaan, Pidetään peukkuja :happy:

Alina, mä en muista mikä homma se oli, mutta mä olin lapsena kuukauden sairaalassa osastolla sen takia kun lämmöt kohoili ja laski miten sattuu, ja nous korkeellekin vaikken kipee ollu (39 asteeseen jopa).

Anyway, ei meillä oo edes kuumemittaria :hilarious: se ainoo mikä oli ja hukku, oli kainalomittari ja sillonki ku tiesin varmaks että mulla oli 38 astetta, se näytti 36,3.

Deb, Aika jännä :wideyed: Mut tosiaan eihän tuo mittailu ole kaikille edes mahdollista. Kaikilla ei edes nouse lämpö oviksen jälkeen. Ite oon seuraillu nyt jo varmaan melkein vuoden verran, niin tiiän jo vähän miten oma kroppa reagoi mihinki hormoneihin :happy: Ja siis oon mittaillu ihan tavallisella kahen desimaalin kuumemittarilla kainalosta, mut jos aina tekee samaan kellonaikaan samasta paikasta, ni kai se jo on ihan vertailukelpoista :grin

Kiitos tsemppauksista ja sympatioista ihanat naiset!

Mievaan meillä ei saatu pakkaseen mitään, eli uusi ivf alkaa heti kun gyne sanoo että se on ok.

Eltsi nyt on joo välikierto. Usein voi sitten jo seuraavaan kiertoon tehdä uuden ivf:n jos munikset on hyvin palautunu. En tosin tiedä miten se menee jos on pitkä hoitokaava, kun se alkaisi sitten jo tän kierron lopussa. Toivottavasti päästään mahdollisimman pian uuteen yritykseen, henkisesti ja fyysisesti koen olevani siihen valmis:)

Frozen kyllä ne menkat on jos on niin runsaat. Ja meillähän kulkee kierrot samassa aikataulussa vaikka mitä hormoneja tungettais:p siitä limiksestä vielä, se gyne näytti et siellä reunoilla oli sellasia mustia koloja, se oli sitä irtoamista. Aika vaikeehan noita ultrakuvia on katsoa. Koska sulla nyt oli se vasteultra?

Kissankulta huh mitä piinaa! Hirmusti plussapuhalluksia!

Kp 2, tänään varattu aika uuden hoidon suunnittelua varten 30.3. Tajusin just et pääsee tässä kierrossa taas ovista tikuttamaan!

LaraS, en ihan tarkkaan muista ovulaatiopäivää nii en oo varma dposta... :D oon ottanu nyt vähä löysemmin tän lastenhankintaprosessin ku yleensä ;) mut swn muistan et ovulaatio oli nyt vähä myöhemmin kun yleensä... Raskauteen en kyllä usko ku jouduin just ovulaation jälkeen syömään kipulääkekuurin tulehtuneeseen olkapäähän ja tallettelutkaan ei tainnu mennä ihan nappiin tässä kierrossa.. Ei oo tietoakaa menkoista mut eiköhän nuo huomenna ala...

Kissankulta sullahan just parhaimmat/pahimmat piinapäivät aluillaan, tsemppiä! :) +++

Alina harmi että sulla ovis viivyttelee, toivottavasti tulee pian. Mäki mietin että alan seuraavassa kierrossa mittaamaan lämpöjä, vaikka voi ollakki etten ihan samaan aikaan ees heräile, mutta niinku sanoit, kai ees jonkulainem säännöllisyys tekee siitä vertailukelpoisen :grin

Lara patistelehan mies pikasesti kokeisiin niin pääsette etenemään! Tuntu että meillä mies jännitti sitä ihan hirveesti ja ei ois millään halunnu, mutta jälkeenpäin tuntu ettei se sit niin iso ja vaikea juttu ollukkaa.

Oli varmaan muillekki kirjotettavaa mutta unohtu jo :facepalm: Bambille ainaki tsemppiä uuden ivf-kierroksen suunnitteluun!

Mä kans aina mietin et sillon ja sillon ainaki oon raskaana, että ei voi esim. johonki tapahtumaan lähtee. Ja kesällä ollaan menossa vieraaksi häihin niin oon aatellu että sitte viimestään mun on pakko olla raskaana. Juu, ehkä sitte ens kesänä... Sorruin kyllä yhden muumi-bodyn ostamaan yhdestä Facebookissa olevasta huutisryhmästä, aattelin että ku tuli paljo muutaki huudettua ja se body lähti niin naurettavan halvalla :hilarious:

Kp20/23-28, dpo7? Hormonifinnejä pukkaa niinku muissaki kierroissa, sunnuntai-iltana oli vähän repäisykipuja. Jotain tuntemuksia on vasemmalla, semmosta polttelua. Mutta on kai sitäki ollu ennenki. En jaksa uskoa että ois tärpänny.

Triana on sitä vähillä oireilla muutkin olleet raskaana :wink olisipa ihanaa, että muumibody tuli sulla ostettua jostain alitajuisesta tiedosta :happy: plussia kehiin!

Tullut taas niin paljon viestejä etten muista mitä kaikkea piti kommentoida... :) Ja pää ihan sekasin, yks mun läheinen (vain reilu 40-vuotias) on joutunu sairaalaan ja tilanne näyttää huonolta. Sedän hautajaiset tällä viikolla, joten eiköhän mahdolliset huonot uutiset ylihuomisesta folliultrasta menis tähän samaan syssyyn. Pitäis olla positiivinen, tiedän, mutta tällä hetkellä tuntuu tosi vaikealta.

Alina, oliko teillä siis mitkään hoidot vielä menossa? Sori, oot varmaan kertonut aiemminkin.

LaraS, toivottavasti saat miehes pian niihin testeihin! :) Ja joo, toisaalta itsekin mietin että ehkä hyvä, että vuoto kuitenkin tuli, ja nää on ohuesta limiksestä (5 mm) huolimatta suht runsaat menkat, joten uskoisin, että kystakin poistuu nyt. :)

Eltsi, kiitos! Joo, no ei oo oviksen mahdollisuus sitten kovin suuri. :/ No reissun jälkeen toivottavasti cocktail toimii ja tuottaa plussan! :)

Kissankulta ja mievaan, kiitos tiedosta, ettei Letroista välttämättä tule mitään tuntemuksia alavatsalle, ehkä mulla siis kuitenkin on jotain toivoa. :)

Bambi, hienoa että on jo seuraava suunnitteluaika selvillä! :) Voi kunpa luomuplussa yllättäisikin teidät välikierrossa! Jep, samoissa kiertopäivissä näemmä mennään, vaikka mitä hormoneja tungettais. :D Yritin vielä kerran katsoa sitä limistä tosta ultrakuvasta, mutta en tullut yhtään viisaammaksi. :D Mut joo kyllä nää menkat on, tänään siis kp3 mulla, mutta Letrojen aloituksen suhteen kp6, eli en sit tiedä miten pitäis laskea. Folliultra on kp8 (tai siis vuodon alun mukaan kp5, mutta joka tapauksessa kolmen päivän päästä vikasta Letrosta) eli torstaina.

Debillä ja Trianalla hyviä oireita, voi kunpa..! :) Pitäkäähän meidät ajan tasalla.

Toiveissa, niin kauan kuin ei näy tätiä niin on toivoa! :)

Triana, joo suosittelen lämpöjen mittailua, jos ovulaatio on yhtään epävarma. Toki liikaa siihen ei kannata tukeutua, kun noihin lämpöihin voi tosiaan vaikuttaa niin moni asia. Esim. ite herään viikonloppusin paljon myöhemmin kuin arkena, niin lämmöt saattaa jo senkin takia näyttää vähän korkeammalta.

Frozen, Mä oon kokeillut vasta terot/luget kierron tasoitukseen ja clomeja kokeiltiin kaks kiertoa, mutta ei mitään vastetta. Pyysin kokeilla letroja, mutta yksityisellä gyne ei voinut niitä määrätä, kun ei ollut hänelle tuttu lääke. Eli varsinaisesti ei ole vielä mitään hoitosuunnitelmia tehty :) Seuraavaksi olis tarkoitus pyytää lähete lapsettomuuspolille, mutta just nyt ei oikein anna aika, eikä raha myöten. Meillä on vähän remppaa tulossa tässä keväällä ja kesällä, niin menee kaikki rahat niihin :dead: Niin ja voimia kotipuoleen!

ON, Tänne pärähti eilen viimein ovisplussa, joten tänään on kaiketi dpo 0 :p Piti taas ihan digillä varmistaa, kun jostain syystä noissa mun raskauskeijulta tilatuissa liuskatesteissä on ihan sairaan vähän tuota väriä.

Liitteet

• digi.JPG
    digi.JPG
    12.3 KB · Katsottu: 193
  • viivat.JPG
    viivat.JPG
    14.5 KB · Katsottu: 178
Triana ja Frozen eilen totesin ääneen, että "et varmaan siellä labrassa oo käynyt" :angelic: no eipä ollut. Kuulemma tää viikko töissä sellainen, ettei pääse irrottautumaan. Olis kuulemma pitänyt viime viikolla käydä, kun oli aikaa (oli kipeenä pois töistä)... Joo, taisin muutamankin otteeseen viime viikolla asiasta mainita, mutta ei :banghead: ens viikolla menee käymään ja kerrattiin jo ohjeet.
Ei mun mies ymmärrä yhtään, et mitä se jatkuva odottelu mulle tekee :arghh: sanoin, että ens viikolla kun antaa infektionäytteet, niis menee 2vk ja vasta tulosten jälkeen saa viedä simot syyniin. Niissä taas menee se 2-3vk. Katteli mua silleen "entä sitten, en ymmärrä ongelmaa". Siis niin :bored: yritä tulla toimeen, kun ei ilmankaan osaa elää :hilarious:

Frozen voi ei, kurja tilanne :sad001 kummasti nuo huonot asiat kanssa kertyy sumaan. Meillä oli vuosi sitten lähi-/tuttavapiirissä 3 kuolemantapausta parissa viikossa ja kaikki äkillisiä. Voimia ja jättihalaus :Heartpink
Toivottavasti kysta älyää hävitä, niin jotain hyvääkin olis :shy:

Alina onnea o+ :happy: toivottavasti tämä on teille se kierto :)

Triana, olispa juuri niitä oireita! Lupaavalta kuulostais..!

Frozen, tosi paljon voimia sinne, toivotaan että läheisesi selviää <3

Alina, onnea ovisplussasta, paljon tärppionnee sinne nyt!

LaraS, toi tilanne ois mulle varmaan sellanen et heittelisin tavaroita melkein.. mitenhän sitä sais miehen ymmärtämään, että ensinnäkin se odottelu stressaa, toisekskin kaikki on lasten teossa ajotuksesta kiinni..

ON: Mä täällä odottlen kirjettä minkä pitäs tulla tänää postissa, clearblue plus ja digital -combo. Joskus puol kolmen aikaan oon pidätelly tarpeeks ni voin sen plussan tehdä (en jaksanu aamupissaa pidätellä), jos se näyttää jotain niin sit teen digin :)

Häh, nyt se posti sit tuli mut ei ollukaan mukana mun testejä :sad001 no, saapa vielä yhden päivän odotella niin olis ekasta o+ laskemisen mukaan dpo12 huomenna.

*Muokkaan vielä: raskauskeujulla lukee että toimitettu, mut ei kyllä näy.. tai sit se posti ei tullu vielä vaan kuulin harhoja, mies jättäny eteiseen eilisen postin ni ehkä siinä on vaan ne :hilarious:

mievaan, ihan luomusti yritetään, hoitoihin on vasta lähete tekeillä. Oliko sulla tänään se proge labra?

Bambi, kovasti tsemppiä uuteen IVF:n :happy:

frozen, voimia :Heartred toivottavasti läheisesi selviää, ja tsemppiä rankkaan viikkoon. Jospa ultrassa olis vastapainoksi hyviä uutisia!

deb, toivottavasti testit tulee vielä tänään :nailbiting:

Piti vielä muutakin kommentoida, mutta nyt pää lyö ihan tyhjää.. Väsyttää ihan sikana! Ja kolmisen päivää ollut päänsärkyä, ei kuitenkaa mitää hirmu voimakasta, mutta ei lähe panadolilla.. Eilen illalla tuli hitusen verensekaista vuotoa pyyhkiessä, hitsit kun olis ollut kiinnittymisvuotoa :happy: menkkatuntemukset on helpottaneet, tänään ollut jotain tosi lievää. Pakko mennä vielä hetkeks makoilee et jaksaa lähtee töihin :hungover:

Elisenda kp 21/n. 27 dpo 8

No ei se posti tullu vielä, mutta tein 2,5h pidätyksellä ovis- ja yhen raskaustestin, näytti tältä:

IMG_20170315_135030.jpg

Mä oon jotain tossa näkevinäni? Ja laskin et jos mulla oiski ollu ovis vasta sen ekan vahvan o-viivan aikaan, niin mulla olis dpo6-7, joten nyt vasta ois kiinnittyminen tapahtunu - mikä selittäis sen että äsken oli pyyhkiessä valkovuodon seassa veriviiru :grin oispa nyt :angelic:

Tossa vielä erikseen toi r-testi:

IMG_20170315_135843.jpg

Muokattu viimeksi:
Elisenda, oispa ollu kiinnittymisvuotoo!!

Täällä öklöttää, välillä menee ohi ja välillä meinaa lentää laatta.. toivottavasti ei oo noroo ku sitä on nyt liikkeellä :dead:

* Muoks, ei ollu noroo ilmeisesti, meni nyt kokonaan ohi ja tuli aivan kamala nälkä! Pistin miehen ostamaan mulle digitestin ku se meni kauppaan/apteekkiin. Jänskättää!! Jos ei vielä näy mitään ni mulle on tulossa onneks se uus digi (ja cb+), teen sen sit lauantaina.

Muokattu viimeksi:
Deb teitkö jo sen digin?

Lara voi sitä sun miestä! Mulla mies meni mukisematta simppanäytteeseen kun käytiin ekalla lääkärikäynnillä ja siinä vastaanotolla kun lääkäri sanoi että simppanäytelähetteen laittaa ni kysyin et meetkö vaikka huomenna ja se sit siinä varmaan paniikissa lupas mennä:grin sit ennen ivf:aa se jotain mutisi et taas pitää antaa näyte mut lopetti mutinat kun muistuttelin siitä neulasta joka mulle tonne alakertaan pistetään..

Ei tuo mun mies niinkään varsinaisesti vastusta näytteiden antamista, luultavasti vaan ei käsitä mitä tää jatkuva odottelu mulle tekee. On varmaan ihan luonnollinen ja yleinen huoli simppatuloksista, mutta niin terve suhtautuminen kuitenkin sen osalta :) siis tyyliin "hyvä tietää, niin pystyy tekemään asialle jotain" :) Ja joo, mieshän tyytyväisenä vaan harjoittelee sitä vauvan tekoa, tulee sitten kun on tullakseen :grin Mun kuume on vähän kiivaampaa sorttia ja tosiaan se reilu 4v ikäeroa meillä, niin mulla se kellokin jo kumisee :wacky:

Deb taas noita sun o-viivoja :facepalm: :hilarious: Jospa ne tällä kertaa tosiaan on kiinnittymisestä johtuvia. Minäkin uskon, että ne viimeisimmät o+ viivat oli sulla ne oikeet. Sulla se piina vaan jatkuu ja jatkuu :shy:

Alina, kiitos! Tänään en oo kuullu uusia uutisia sairaalasta; ilmeisesti joitakin testituloksia odotellaan edelleen. Ovuloitko kuitenkin joka kierrossa ihan luomusti, mutta suht myöhään, vai mikäs se tilanne olikaan? Toivottavasti tämä ovis nyt tuottaisi tuloksen eikä tarttis miettiä jatkoja ja rahotuksia sen suhteen! :)

LaraS, kiitos. Sullakin ollut rankkaa. Äkilliset kuolemantapaukset etenkin on tosi ikäviä. Ei noi miehet aina joo tunnu tajuavan tätä odotuksen odotuksen tuskaa ja sitä, että jos eteenpäin pääsee, niin jos sattuu olemaan väärä kiertoajankohta, niin voi joutua odottelee vielä paljon pidempään. Ootko kokeillu itkupotkuraivareita, jotta saat miehen testeihin? ;)

Deb, kiitos! ♡ Ja sulla todellakin piinapäivät jatkuu! Toivottavasti oli kiinnittymisvuotoa! Laita kuvia kun teet seuraavan testin! :)

Elisenda, kiitos sinullekin. ♡ Täsmäis sulla kyllä kiinnittymisvuoto dpo:iden kanssa! :)

IMG_20170315_171530~2.jpg

Tätä vähän odotinkin. No, jos o+ oli sillon kp15, ni vielä on toivoo, nyt ois dpo6-7.

Ps. Ikinä ei pitäis avata näitä digejä, hämmentää vaan :hilarious:

IMG-20170315-WA0008.jpeg

Takaisin