Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Mietin tässä just, että jos en nyt oo tästä kierrosta tullu raskaaks, ni siirrän sitä lääkäriaikaa parilla kuukaudella ja oon ajattelematta hetken mitään vauvajuttuja, tää on tosi väsyttävää.. ja hoitojen kanssa niitä vasta ajatteleeki. Ois varmaan ihan kohdallaan parin kuukauden loma sellasista ajatuksista.

Deb joo, on se tosiaan vaikee keskittyä muihin asioihin välillä :/ varsinkin, kun niin moni asia voi olla just se, minkä takia raskautuminen on hankalaa. Niin pitää miettiä kaikki buranatkin, että missä kierron vaiheessa voi ottaa.
Jospa tuo testi muutamassa päivässä mielensä muuttaa, kun olikin myöhempi ovis :wink

Frozen Kuolema on aina raskas, edes odotettavissa oleva ei vähennä surua. Mutta sitä se elämä on, jokaisen vuoro tulla ja lähteä kuuluu siihen.
Yritän tässä ite suhtautua tähän miehen labra- ja simppatulosten odotteluun silleen, että ennättää mulla thyroxinit tehota ja tsh laskea. Jos sitten käviskin ihan luonnostaan tää homma terojen kierrontasaus avuilla :) Kuitenkin kun mulla ne menkat tulee.

Nyt oon ehkä melkein täysin varma siitä, että ovis oli sillon kp16(tai jopa15), kun plussa tuli vahvaakin vahvempana kp15. Kierto piteni just siis 26 päivästä 31 päivään.

Dep kp22/31, dpo6(-7).

Deb, tosiaan ei raskaus vielä varmasti näy, jos oli myöhäsempi ovis. :) Toivotaan tosiaan, että testi vielä muuttuisi, mutta jos ei muutu, niin joo toisaalta pieni tauko tekee varmasti hyvää. Ja eikö sulla oo ne pääsykokeetkin tässä?

LaraS, joo, teillä varmasti hyvät mahdollisuudet tärppiin jo ihan ton thyroxinin avulla! :)

ON: Kp4 menkkojen alun suhteen, mutta kp7 Letrojen alotuksen suhteen, ja vielä tänään on tullu vähän verta. Huomenna siis folliultra, mutta vähän pelottaa, että vaikka folli löytyiskin, limakalvo on ihan liian ohut, kun se just vasta vuosi pois...

Frozen, toivotaan että siellä olis kehittyny muheva johtofolli, ja että limakalvo ois kuitenkin tarpeeks paksu <3

Ja joo, vielä on toivoo kai.. :) tänään kuitenki tuli päivällä veriviiru pyyhkiessä (just dpo6-7, oikein ajallaan), ja sit hetken sellasta paksumpaa limaa. Siitä asti jomottanu kummallisesti alamasua, vhlonu alaselkää ja olin tunnin ajan huonovointinen siinä kans.. kiinnittyminen (pliis? :smiley-angelic001)? Ja ovistesti näytti taas plussaa ja r-testi reagoi, jollain oli tuolla plussa vai ei -ketjussa reagoinu raskaustesti ainakin kiinnittymiseen.. ja nyt on nälkä ja väsyttää aivan sairaasti, olisin valmis nukkumaan.

Jos ei oo tärpänny niin sit on loma näistä hommista paikallaan :)

Mulla tuli nyt kauhee ongelma kierron pituuden laskemisen kanssa.. kun joskus alkanu dpo16, joskus dpo15, niin enhän voi nyt ollenkaan olla varma onko tää kierto 30 vai 31pvää?

Niin ja minkä mukaan laskettu aika lasketaan jos on raskaana (kun sen perusteella lasketaan viikot..), edellisen kierron pituuden mukaan, vai tän kierron pituuden mukaan? Menin jo ihan pihalle :D vai lasketaanko ne vaan edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä..? :hilarious:

Pidän sulle peukkuja Deb että on kiinnittymisestä johtuvia kipuja ja tiputtelua! Mulla kiinnittyminen tuntu kramppimaisena hetkellisenä kipuna. Olin istumassa mutta teki mieli vetää itsensä kumaraan. Ei kestänyt montaa minuuttia. Silloin oli Dpo 5-7 muistaakseni. Vain tässä raskaudessa oon kiinnittymisen tuntenu, en kahdessa kkm päättyneessä raskaudessa. Yleensäkin luulen että sekä vuoto että kipu kiinntittymisen aikaan ovat enemmän harvinaisia kuin yleisiä.
Neuvolassa lasketaan 28 päivän kierron mukaan. La muuttuu sitten ekassa ultrassa jos on muuttuakseen. Esim. meilläpäin heittoa koossa pitää olla 5 päivää ennenkuin muutetaan.

Plussatuulia ketjuun!!

Täällä kp 29/28... Eilen jo olin varma et menkat alkaa... Sit tänään
.. Mut ei näy. Tein testin (ilmaisjakelupaskan onestepin) joka näytti negaa... :( jospa ne menkat on vaa nyt taas jostai syystä pari päivää myöhässä :/

Deb, mä näen tossa liuska-raskaustestissä kyl jotain haamua! Jospa olikin ovis just se myöhempi, ja muuttais digikin mieltään vielä :) Ja kyllä se taukoilukin on välillä hyväksi!

LaraS, toivottavasti tärppäisi heti kun thyroxin alkaa tehota!

Frozen, tsemppiä folliultraan, jospa siellä näkyisi johtofollin alku edes, vaikka limakalvo ei varmaankaa oo vielä alkanut paksuuntua..

Toiveissa, pahoittelut negasta :sad001

ON: kevyt menkkajomo on jatkunu koko päivän, ja päänsärky! Sit en muista että olis ennen ollut, mut housut tuntui oudosti puristavan tosta alamahan kohdalta :eek: vaikka oli verkkarit jalassa, eikä tosiaan mitkään tiukat :grin täytyy tuokin kirjata mun loputtoman pitkään pms-oirelistaan, jos ei nyt sitten olekin tärpännyt..

Mä täällä makoilen sängyssä ja kuuntelen ku mies kuorsaa vieressä, ite en saa millään nukuttua vaikka väsyttää ihan kamalasti (varmaan auttaa tää puhelimen selailu).

Elisenda, toivottavasti olis nyt tärppi tullu siellä! Mä en jaksa uskoo että täällä ois tärpänny, enkä aatellu sen kummempia ressaillakaan. Poistin suurimman osan testikuvista puhelimesta, ja heitin lojumaan jääneet testit ja niiden pakkaukset pois. Poissa silmistä, poissa mielestä - oliskin niin.

Alavatsaa jomottelee ja kihelmöi täälläkin, mutta pistän suolen toiminnan piikkiin. Aattelin huomenna ostaa tamppooneja (tai kuukupin, voisin kokeilla jos auttais niihin kivuliaisiin ilmavaivoihin menkkojen aikana), kun odotan että se täti tulee ennemmin ku mä oisin raskaana. Itseasiassa tuntuu että voitan ennemmin lotossa kun saan lapsen. Ei sitä koskaan ajatellu omalle kohdalle että mä tuun olemaan lapseton, varmaan kaikki täällä käyny samat ajatukset läpi. Pikkuhiljaa alan jopa tottumaan siihen ajatukseen, että eipä tästä kai luomuna raskauduta. Kai sitä vois tutkimuksissa käydä niin tietää valmiiks hoitoja ajatellen missä vika - vaikka pitäiski pienen tauon ennen ku alottaa hoidot. Tekis hyvää, stressivapaat pari kuukautta :)

Pieni vuodatus täältä taas, kiva jos joku jaksaa lukee :shy:

Frozen tsemppiä ultraan!! Jospa siellä löytyis hyvä johtofollin alku ja kysta olis kadonnut :) kerkiäähän se limakalvokin vielä kasvaa, uskoisin että riittävän paksuksi.

Toiveissa voi kurja nega :sorry: Voihan se vielä plussaksi muuttua, jos on hidas hormoninousu. Olisipa niin! Mulla oli niitä One Step® 10mlu liuskoja, ei oo näyttäneet mitään turhia haamuja. Aattelin jopa tilata lisää. Tosin on tulossa vissiin 20kpl + 30kpl erilaisia (kasetteja + liuskoja), niin pärjäisköhän niillä taas tovin :rolleyes: :hilarious:

Elisenda sulla vaan lupaavien oireiden lista kasvaa :eek: oi, tulispa plussa! Millonka teet testin :nailbiting: :rolleyes:

Deb tuttuja mietteitä :Heartpink Uskoisin, että meillä kaikilla on vastaavia pelkoja, ajatuksia ja ehkä lapsettomuuteen sopeutumiseenkin liittyviä tuntemuksia tässä taipaleella. Sulla on kuitenkin ikäkin vielä sun puolella, kun oot vasta parikymppinen. En vähättele sun tuntemuksia, mutta se on fakta, joka on sulle eduksi. On aikaa vielä miettiä, mitä elämässä haluat ja pitää sitä taukoakin näistä jutuista, jos se tuntuu oikeelle.
Tärkeintä on, että kuuntelet itteäsi, keskustelet asiasta puolison kanssa ja / tai tuulettelet täällä, missä sua varmasti ymmärretään! Se on meillä onni, ettei tarvitse koskaan olla yksin näiden asioiden painon alla :Heartpink
Toivottavasti sait vähän nukuttuakin, niin olis ehkä vähän parempi fiilis tänään :) (kokemuksesta tiiän, että väsymys vie helposti ajatukset alavireiseksi ja tulee enemmän epätoivon tuntemuksia) tänään on uusi päivä, uudet mahdollisuudet :happy:

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Deb: Toivotaan että muuttuu vielä plussaksi,ja kokemuksesta voin sanoa että välillä tauko tekee hyvää, jos ei nyt plussaa ilmaannu.
Frozen: täältäkin tsempit ultraan!!!
Elisenda: voi jospa tämä olisi teidän kiertonne,oireet on lupaavia!!
Toiveissa: pahoittelut negasta!!! voi jospa vielä muuttuisi plussaksi ja siulla olisikin hidas hcg.n nousu ja siksi ei näy vielä.
LaraS: Toivottavasti saisitte ylläriplussan ennen hoitoja!!! juurihan oli tuolla toisessa ketjussa niin käynyt.

Frozen, Joo, ovuloin ihan normaalisti, vaikkakin myöhään. Sillon kun kävin kierronkartoituksessa verikokeitse, niin tais olla ovis vasta kp25, mutta todistetusti ovuloin kun verikokeissa tais proge olla muistaakseni 47. Yritettiin teroilla saada kroppa tajuamaan, että pitäis ovuloida aikaisemmin, mutta ovis tuli silti kp 23 ja teroilla ei ollut mitään vaikutusta, kun vuoto alkoi parin viikon päästä oviksesta :grin Clomeillakaan ei ollut mitään vaikutusta vaan ovis tuli silloinkin vasta kp 19 aikaisintaan. Laiskat munasarjat ettenkö sanoisi :hilarious: Toivottavasti sulla siellä ultrassa löytyy jo johtofolli, vaikkakin se voi olla vielä vähän vaiheessa kasvun suhteen, kun noin aikaisilla kierronpäivillä vielä olet.

Deb, tauko vois tehdä ihan hyvääkin. Mulla eka tärppi tuli just hääjärjestelyjen aikaan ja toinen tärppi tuli häämatkan jälkeen :p Ehkä se ei ole ihan huuhaata, että sitten kun ajatukset on muualla ja saa vähän rentouduttua, niin kroppa on suostuisampi raskaudelle :wink

Toiveissa, Toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi. Mulla ainakin nuo kaupanpäällisliuskatestit on ollut ihan surkeita :wtf: Tais ekassa raskaudessa kunnon haamu tulla vasta dpo 17. Vielä on toivoa, kun vuoto ei ala :wink

ON, tänään aamulämpö näytti nousseen jo 0.4 astetta, joten voinen luottaa ovulaation tapahtuneen :happy: Eilen tunsinkin iltapäivällä sellaista muljuntaa, että ihme jos ei olis keltsi alkanut jo jylläämään :grin Onko muuten mitään hajua, että tuleeko ne ovisjomotukset ennen vai jälkeen irtoamisen? Vaiko kenties sen aikana? :wideyed: Olikos se niin, että munasolu selviää 24h ovulaatiosta hedelmöittymiskelpoisena, ennen kuin surkastuu keltarauhaseksi? Vieläköhän tänään pitäis pistää varmistuksen varmistamiseksi mattopainiksi miehen kanssa :hilarious:

Liitteet

• _20170316_075553.JPG
    _20170316_075553.JPG
    161.2 KB · Katsottu: 156
Deb, tuttuja tuntemuksia mullekin, mitä kirjoitit. :Heartred ja onhan se tosi, että vaikka tutkimuksissa nyt kävisi, niin ei hoitoja ole pakko heti aloittaa. Mulle omalla kohdalla olis se nyt tärkeetä että tietäis (jos selviää) että missä on vika kun ei tärppää.

Lara, mä aattelin testata vasta ens viikolla :rolleyes: vielä ei kannata, viikonloppuna en pysty, maanantaina pystyisin päivällä.. Mul olis maanantai muutenkin dpo13 eli pitäis vaihtua kp1 iltaan mennessä.

Alina, hyvä että ovis näyttäis tapahtuneen :) ovisjomotuksia voi tulla ennen ovista, oviksen aikana sekä jälkeen. Vaihtelee henkilöstä riippuen, ja mulla ainakin myös kierrosta riippuen. Minäkin muistelisin että munasolu elää ton 24h, että kannatan mattopainia vielä tänään :grin

ON: edelleen on alavatsa jotenkin pinkeä ja arka! ja koitan kuumeisesti miettiä, onko tämmöstä kohdunseudun pistelyä ollut aiemmin menkkoja ennen o_O ei kyllä ole tietoakaan siitä paljon puhutusta "tiesin vain sisimmässäni, että olin raskaana"-tunteesta. Että voihan se olla että mun mahassa ei oo muuta ko pieru eksyksissä :grin
Nyt ei onneks ole enää pariin päivään ollu niitä järkkyjä kipuja tai pahoinvointia. Mutta kun selasin justiin tuota mun oirekalenteria, niin tänään tai huomenna ne saattaa taas alkaa :sour:

Alina, mulla tuli ovisjomot kp10-12, ja mun ovis tapahtu tikkujen mukaan kp15-16 :hilarious: tai sit en vaan kiinnittäny huomioo niihin sillon kp15-16.

LaraS, mä luin tippa linssissä sun vastausta mulle, oon vähän herkillä tänään :D sain nukuttua lopulta ihan hyvin :)

Elisenda, voi kun ois tärpänny sulla, paljon plussatuulia sinne! +++++ Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia, ja alamasu turvonnu ja pinkee (ei yleensä oo tällanen edes ennen menkkoja), ja tänään alko polttelee jotenkin oudosti tosta kohdun kohdilta, ehkä ihan vähän enemmän vasemmalta kun oikeelta.. tiedä sit mitä mun kehossa tapahtuu :hilarious:

ON: Rintoja juilii, nännit on arat, kohdun kohdilla 'polttelee', nipistelee, mikskä tätä ny sanois. Nivuset on kipeet, iskias oli yllättäny yön aikana ja kesti melko kauan päästä vessaan aamulla :hilarious: Clearblue plussalla tehty nega, odotan dpo12 asti vähintään sen digin tekemistä. Tai sit jos joku testi näyttää aiemmin plussaa niin voin tehdä sen digin. Mutta nyt en testaa ennen.. sanotaan vaikka että ennen dpo10.

Dep kp23/31, dpo7.

Huh mikä määrä viestejä. Nyt vasta kerkesin istahtamaan ja lukemaan nää melkein kaikki ajatuksella. Oli pakko kirjottaa vihkoon muistiin, että mitä pitää vastata ja kenelle :joyful:

Deb siellä hätäilee :p Tiedän itse tuon tunteen, mutta oon nyt saanut itseni pidettyä kurissa ja teen vasta lauantaina ensimmäisen testin, jonka herkkyys pitäisi näyttää 4 päivää ennen menkkojen alkua. Mulla oletettavasti pitäisi ensi viikon keskiviikkona siis alkaa. kp 23/28 ja dpo 8 täällä menossa, joten ollaan aika samoissa. Meillähän olisi sama laskettu aika eli 29.11, jos tärppäisi nyt, kun sehän lasketaan KP1:stä. Sulla oli aikamoinen lista noita oireita, mulla alaselkää koskee, päätä särkee ja välillä vatsassa nippailee.

LaraS Kiitos, paino on nyt tosin hetken pyörinyt samassa kun vähän toi syöminen lähtenyt taas käsistä :BangHead Mullahan ei oo onneksi todettu PCO:ta ja sokeriaineenvaihdunta, sekä kilppariarvot olivat niin hyvät etten saanut metuja tai thyroxineja. Toivottavasti miehesi saa aikaiseksi niihin kokeisiin mennä, että pääsette eteenpäin. Minun mieheni meni ihan reippaasti purkkiin tyhjentämään kassinsa, vaikka jouduttiin ajamaan reilu tunti klinikalle ja sitten siellä heti toisen miehen jälkeen samaan vessaan joutui hommiin :laughing021

Toiveissa Toivottavasti siellä olisi nyt tärpännyt :love2 Tsemppiä uuteen kiertoon, jos sellainen tulee.

Alina16 Kiitos, verikokeessa kävin eilen. Vastaukset tulee vasta ens viikolla luultavasti.. Onnea ovisplussasta :thumright Munasolu säilyy hedelmöittymiskelpoisena 12-24h ja parasta olis tietty harrastaa seksiä ennen ovista ja oviksen aikaan. Oviksen jälkeen harrastettu seksillä ei oikein enää kerkeä saamaan tavaraa sisälle ennen kuin munasolu tulee johtimista ulos. Ovisjomotuksia mulla tuli samana päivänä kun plussan sain. Muuten en osaa sanoa, kun eka ovis oli mun kohdalla :joyful:

Bambi Toivon syvästi, että seuraava IVF-kerta olisi oikein tuottelias :love2

Triana Pidän peukkuja, että sielläkin olisi tärpännyt :thumright Mulla toi vauvanvaatteiden ostaminen on lähtenyt jo aikoja sitten käsistä. Meillä on kellarissa kaks jätesäkkiä odottamassa vauvakamaa. Osa on toki miehen mukulan vanhoja, mutta aika paljon on kirppareilta tullut haalittua :smiley-ashamed008

Frozen Sullakin siellä ihan liikaa kaikkea ikävää ympärillä. Iso tsemppihali ja paljon voimia tulevaan. Pidetään peukkuja folliultraa varten :love2

Elisenda Progetesti oli tosiaan eilen, mutta tulokset tulee vasta ens viikon alussa luultavasti. Toivottavasti on siellä masussa kyytiläinen matkassa. Mullakaan ei oo minkäänlaista voimakasta tunnetta, että olisin raskaana. Päinvastoin, vaikka kovasti toivookin plussaa..

Oli pakko palata viel lukemaan noita kommentteja, kun ei noi muistiinpanotkaan riittäneet :bounce

Oma ihana napani Tosiaan KP 23/28 (mulla tosin kierrot ollut 26-50, mut oletan, että tää kierto olisi nyt 28) dpo 8 menossa. Lauantaina ensimmäistä testiä ajattelin tehdä, pitäis vaan sinne malttaa... laughing6 Selkää koskee ja samanlaisia tuntemuksia, kun menkkoja ennen ollut nyt tänään. Päänsärky helpotti hetkeksi, mutta nyt taas palasi.. Hirveesti jomottaa :crybaby2Miten ihan oikeesti pitäisi vielä 6 päivää jaksaa odottaa sitä testipäivää varten...

Deb tauko voi tosiaan tehdä hyvää. Musta tuntuu että ajattelen lapsettomuuteen liittyviä juttuja koko ajan paitsi silloin kun teen töitä.. onneksi on töitä! Hoitojen alettua sitä menee siihen vielä jotenkin syvemmälle kun koko ajan kuulostelee tuleeko lääkkeistä haittoja tai elää kellon kanssa että tulee otettua ne lääkkeet oikeeseen aikaan tai on seurantakäyntejä polilla tai mitä vielä. Itse mietin et pidetäänkö kesä taukoa jos ei nyt toinen ivf onnistu, miehen kanssa en oo edes vielä jutellut..

Mitäs Frozen folliultrassa, etkös tänään käynyt?

Minäki täällä mielenkiinnolla odottelen Frozenin ultrakuulumisia.

Kp22/23-28, dpo9? Ei oireita, eikä onneksi vielä menkkajomojakaan. Eli ainakaa ei näyttäs tulevan ihan tuommosta lyhyttä kiertoa mitä mulla on välillä ollu. Mä luulen että testaisin nyt tyyliin vasta kp30 jos semmonen ihme tapahtuis että täti ei tuliskaan :rolleyes: Tai ihan aikasintaan kp28.

Pikainen ON: Letrot eivät ole tehonneet mulla mitenkään, yhtä reikäjuustoa munikset edelleen. :( Kävin yhdessä pk-seudun Terveystalossa, huomenna yritän ehtiä soittaa klinikalle ja kysyä jatkosta. Tän päivän gyne puhui paljon IVF:stä, mutta toivon että kokeiltais edes pistoksia! Luen illemmalla teidän muiden jutut, nyt ei ehdi, sori. Masentaa kyllä taas niin hemmetisti. :/

Takaisin