Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
PiPaNat, tikutin oviksen aiemmin, kp10 oli lähestulkoon tasavahvat viivat testissä, seuraavana päivänä lähti haalistumaan. Oon tähän asti ajatellu, että en vaan saanu sitä ihan huippua testiin, jos se tulikin sinä iltana/seuraavana yönä.

Näytti sillon tältä:

IMG_20170303_142640~2.jpg

(Kirjottanu päivän väärin tikkuun, oli kp10). Tohon nousi tasasesti ja seuraavan päivän testi oli taas haaleempi ajattelin että no, ehkä se plussa tosiaan jäi tohon kp10-11 väliin. Kp11 tunsin sit niitä nippailuja, ja sillon oli ovislimatkin ja ton jälkeen ei niitäkään enää tullu. Ja nyt tosiaan ei oo tullu mitään mikä näyttäis läheskään ovislimoilta, lorisee kunnolla maitomaista, ihan nestemäistä valkkaria pyttyyn :hilarious: (anteeks liian tarkka kuvailu).

Nyt oon tosi hämilläni, varsinkin kun tää on eka kierto kun tikutan ovista. Noh, tallettelut tehty viimeyönä ja tänään ton testaamisen jälkeen, ja varmasti vielä varmistelut varmuuden vuoks huomenna. Aika näyttää :shy:

Muokattu viimeksi:
Triana, olikos sulla suunnilleen samat kp:t ku mulla? Vai meetkö jo pidemmällä kierrossa kun kp14? Jos yhtään mitään opin tänään, niin (sikäli kun ei tosiaan näyttäny kiinnittymistä) se plussa voi tulla ihan olan takaa. Tulipa tästäkin kierrosta mielenkiintosempi, kun ei tiedäkään enää miten varsinaisesti menee :o toisaalta taas kun nyt ei oo ovisoireita, ei minkäänlaisia, ja sillon aiemmin oli..

Deb tänään kp14, mulla ei oo oikeen ovisoireita ollu. Maanantaina oli tosi märkää ja juoksevaa vuotoa, ihan lorahteli välillä, onneksi oli pikkuhousunsuojia mukana töissä :hilarious: Onpa tosi jännä tilanne sullaki oviksen kans, että oliko se jo vai onko vasta just tulossa :wideyed:

Jep, tässä nyt ei voi kun odotella kun ei voi enää olla varma dpo:stakaan :D

No niin, toivottavasti muistan, mitä kaikkea piti kirjotella, pahoittelut kun varmaan jotain unohtuu... Hyvää naistenpäivää kuitenkin kaikille, ihanasti (taas) tosiaan tullu tsemppiviestejä teiltä!! :) Tein huvikseni äsken ovis- ja raskaustestit (puhtaita negoja tottakai), jos vaikka tolleen sais tädin houkuteltua...

Alina, ei oo varmastikaan voinu olla myöhäistä ovista, koska kp13 ultrassa oli surkastumassa oleva kysta sekä vain 9-millinen johtofolli. Kp22 oli puolestaan ilmeisesti sama kysta vielä pienempänä ja limis ohut (4 mm), näytti kuulemma just siltä, miltä ovuloimattomassa loppukierrossa kuuluukin näyttää ja gyne epäili, että vuoto alkais pian vikan Teron jälkeen. Toivottavasti sulle tulis nyt pian muhkea o+! :)

Sininen kirahvi, voi kunpa pistokset ois tuottanu tulosta! :) Lohdullista kuulla, etten ole ainoa, joka tämän asian takia menettää yöuniaan. Itkin tänään automatkoilla ihan kunnolla, kun niin surettaa, ettei mun p*ska kroppa osaa toimia nyt näemmä mitenkään. Tsemppiä piinailuun! :)

LaraS, voi hitsi noita kilppariarvoja! Mutta toisaalta hyvä, että nyt tuota osataan hoitaa ja tosiaan raskauden mahdollisuudetkin sitten varmasti nousee! Tsemppiä! :)

Deb, komeat viivat! Jos toi tosiaan meinais kiinnittymistä tai raskautta? :) Ja joillakuilla piikki tulee yllättäen, siks lääkärit käskee tikuttaa pari kertaa päivässä.

Bambi, jos noi menkkajomot onkin hyvä juttu, pikkuinen siellä porautuu kunnolla kiinni? :) On kokeiltu pupuiluakin, se tosiaan välillä houkuttelee tädin, mutta ei tällä kertaa. Kunpa ehtisin huomenna soittaa klinikalle ja kysyä, mitä siellä ollaan mieltä.

Triana, onpa nyt outoa, jos ei tule Letroilla kunnon ovisplussaa toisin kuin luomuna! Oliko joku syy, ettet saanu irrotuspiikkiä tähän kiertoon? Miltä toi sun kp12 iltatikku näytti luonnossa? Kun onhan nuo lähes yhtä vahvat ainakin kuvan perusteella. Oliko sillon tuntemuksia, että jos ovis ois ollu sillon? :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Frozen ei ollu polilla mitään puhetta koko irrotuspiikistä, ilmeisesti eivät kokeneet tarpeelliseksi ku oon niitä plussia luomunaki saanu. En oikeen vielä tuolloin kp12 tienoilla tajunnut kuulostella kroppaa tarkemmin, ainoa oli tuo koko päivän ja yönkin kestäny märkä olo :hilarious: Ihan siis kunnolla lorahteli. Muttamutta, kun isoin folli kp9 on ollu 11mm, ja jos tuo kp12 iltatesti ois ollu ovisplussa eli ovis ehkä kp13, niin oiskohan se folli kerenny kasvaa tarpeeksi isoksi :woot: Voiko se irrota liian pienenä ja ei sit sen takia hedelmöity tai jotain. Äh että tää voi olla vaikeeta.. Tänään ollu kunnon luovutus- ja masennusfiilikset päällä :sad001 Tosiaan livenä tuossa testissä vaan se viivan toinen reuna on yhtä vahva ku kontrolliviiva, oon aiemmin saanu ihan kauttaaltaan yhtä vahvoja viivoja. Nyt kyllä eri testit käytössä mitä kahdessa aiemmassa kierrossa, taidan vaihtaa seuraavaan kiertoon takas.

Muokattu viimeksi:
Triana, voi sua. ♡ Täällä kyllä täysin vastaavanlaiset luovutusfiilikset ollu tänään, on taas ollu miehellä kestettävää ku oon vollottanu kuinka mussa ei mikään toimi, kun ei saada edes menkkoja aikaan (mikä sekään ei vielä takais mitään, mutta ilman niitä ei ainakaan tapahdu yhtään edistystä). Onhan sulla kp13 voinu se folli olla jo melkein 20-millinen, jos laskee kasvuvauhdiksi 2 mm/päivä... :) Ja tollanen märkyyskin puhuis oviksen puolesta. Meetkö loppukierron progearvokokeeseen? Olis varmaan kiva saada tietää, onko ovis tapahtunut Letrojen avulla vai ei. En tiedä, voiko munasolu irrota liian pienenä, jotenkin vois kuvitella, että jos irrotuspiikki ois pistetty liian aikaisin niin sitten vois olla mahdollista, mutta sulla ei ollu piikkiä joten eiköhän omat hormonit huolehdi siitä, että irtoaminen tapahtuu oikeaan aikaan. :) Mutta uskon, että on pettynyt olo, kun luomuna oot saanu kunnon ovisplussia ja nyt ei sitten ainakaan tuon testin mukaan ollut täysin oikeaoppinen ovis... Tää todellakin on vaikeeta!! Hurjasti tsemppiä! ♡

Mä en tiedä enää yhtään oliko toi eilinen ovisplussa vai oliko se jo aiemmin.. Kun ovisoireita ei oo nyt, ei limoja ei mitään, ja sillon aiemmin oli. Sit taas sillon en saanu tikkuun kunnollista plussaa, mutta se ois voinu olla jotenki tikutusten välissä? Ja tuolla plussa vai ei -ketjussa sanottiin, että plussapäivänä voi tapahtua ovis jo, eli mulla voi olla ollu eilen dpo5, millon kiinnittyminen olis hyvinkin mahdollista, dpo4 vielä vähän aikasta. Yleensä se LH tuntuu ihmisillä nousseen tasasesti aina huippuun asti, ja sit haalenneen, mites ku mulla näyttää tältä (kp10 tikut haalistunu siitä mitä ne alunperin oli, lähes tasavahvat viivat oli sillon) :

IMG_20170309_000227.jpg

Miten se yhtäkkiä pomppais noin jos kyse ois oviksesta? Tikutan vielä kohta ja tänään päivällä, niin nähdään miten se tänään käyttäytyy.. oispa ollu kiva olla varma taas jostain, mutta ei :sad001

Noniin, nyt ajan (ja ajatuksen) kanssa mestoilla läppärillä, niin voisin koittaa jotain kommentoidakin. Hirmuisesti viestejä tullut, jee! :) Ja pahoittelut, etten oo kommentoinut, tosin lukenut oon ahkerasti ja nappeja painellut (luurilla sohaistut hutiosumatkin korjannut heti).

Frozen Eikö vieläkään oo täti kurvannut? :confused: Meinaatko soitella lääkäriin / hoitajalle? Tulispa nyt reippaasti vaan, niin pääsisit taas uuteen kiertoon uusin kujein :)

Bambi Sun testiä täälläkin kuumeisesti odotellaan :) Iiiik!! Toivon niin, että pieni olisi siellä napakasti vöissä :smiley-angelic001 :love017

Deb Onpa jännät paikat sielläkin! Ovis osaa kanssa järjestää piinailtavaa, eikö? Sullahan on kuitenkin ahkerasti uimareita mestoille saateltu ja vaikka se o+ oliskin tullut vasta tuon ajattelemasi dpo4 kohdalla, niin siellähän on ollut jo valmiiksikin kunnon armeija odottamassa :) (http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Miehen-hedelmallisyys/siittiot-elavat-naisessa-jopa-viikon/) Nyt vaan sitten toisenlaisiin piinapäiviin :) Ja toivottavasti tuloksellisiin!

Villisilmä No, sitä samaa mietin itsekin, että yhdyntätiheyden pitäisi kai olla - no, tiheämpi. Kaipa sillä kuitenkin on enemmän merkitystä, mihin ajankohtaan se tiheyshuippu ajoittuu :) Lisäksi on vaikee sanoa, montako kertaa viikossa, kun sekin vaihtelee esim. työkiireiden ym. mukaan viikoittain. Hankalaa o_O

Triana Ovisplussa nyt sinne ja heti! Voihan se olla, että jos on ennen lääkkeitä ollut ns. liian varhainen ovis, niin ajoittaisiko lääke sitten oviksen paremmin :bookworm: Meinaan, että olisi sitten varmasti muheva folli :happy:

Alina Sinne myös muhevaa o+ toivon :)

Sininen kirahvi Tulisipa sinne piinailun päätteeksi ihanat tuplaviivat :happy:

Elisenda Oi, ihana naistenpäivän aloitus sulla ollut :happy: Hieno juttu, että oot saanut / uskaltanut puhua kaverille lapsettomuusjutuista :) Se helpottaa, että ei tarvitse yksin tai miehen kanssa kaksin kantaa asiaa. Mulla on tullut nyt tavaksi puhua äidille uusimmista käänteistä ja pari ystävääkin on, joille pystyn juttelemaan ja yrittävät ainakin ymmärtää, vaikka omat lapset tulleetkin enemmän tai vähemmän helposti. Ja niin, tuo miehen kellistäminen on joskus hankalaa täälläkin. Tuntuu, että mun yritykset torjutaan, mutta ymmärrän kyllä ettei mies aina arkisin jaksakaan, kun on niin raskas työ. Kyllä se tärppipäivinä koittaa olla ahkerana kotonakin :hilarious: Hyvä muuten, että saitte sen lähetteen. Oliskin kummaa, jos joka tauosta se vuoden raja nollautuis :eek: :angry5 Onhan esim. yhdyntäkieltoja, kystia ym.
Niin ja minäkin just aamulla mietin, että onkohan mulla alku dpo: iden pahoinvointi itseasiassa ovispahoinvointia. Eli ovis oliskin myöhemmin, kuin oon kivuista kuvitellut. Silloin mulla ois myös ajoitus aika pielessä :bored:

Helinäkeiju täällä on kaikki tsempit sinne päin, että nyt tärppäisi ja välttäisit leikkauksen! (toisaalta se voisi auttaa, mutta ymmärrän, ettei siihen halua kovin helpolla lähteä ja kaikenmoiset kiinnikkeet ym. harmit seuraa operaatiota) Hirmu kookas tuo vasemman kysta ja eipä ihme, jos on kipuja tai muuten hankalaa oloa :confused:

Deb, mulla on muutamassa kierrossa käynyt niin että ensin ovistesti tummenee päivittäin ja abt kp 15 tulkinnut ovisplussan (väri lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva). Noin viikon päästä tuosta on ollut jälleen ovisolot ja kun olen testannut olen vasta saanut kirkuvanpunaisen ovisplussan. Mulla on pcos niin se kyllä mun tapauksessa selittää tuota että voi olla useampikin LH-huippu. Ilman lämmönmittailuja olisin ihan pihalla oman kropan toiminnasta. Pääasia että teillä on nyt varmistettu ennen ja jälkeen niin ei varmasti siitä jää kiinni;)

Sininen Kirahvi, on kyllä tehty niin ahkeraan ettei jää siitä kiinni :D veikkaan tosin että mulla se ovis oli sillon luultavasti kp10, samana päivänä kun testasin ne lähes, melkein täysin tasavahvat, sillon oli ovisoireet ja nyt ei. Ja nyt äsken testasin ni oisin oottanu vähintään tasavahvoja jos ovis vasta nyt, mut ei kun näytti samalta ku sen edellisen (ja oletetun) plussan ja eilisen testin välissä tehdyt. Tässä eilinen ja tän päivänen:

IMG_20170308_160943.jpg

IMG_20170309_090850.jpg

Josko tästä vois päätellä että mulla LH käy myös niin nopeesti korkeella, ja oon missannu sen huipun sen takia viime viikolla?

Muokattu viimeksi:
Dep: mullakaan ne ovistikut ei vahvistu päivä päivältä, vaan saattaa olla vaikka to ihan nega ja pe pärähtää plussa... Voi siis hyvinkin olla et sun ovis oli oikeasti vasta nyt kp 15 :)

Frozen en mee, eivät puhuneet polilla siitäkään. Turhauttavaa tämä epätietoisuus ku ei oo mitään käsitystä mistä meidän lapsettomuus johtuu, ja jotenkin outoa ettei oo määrätty just lh, fsh ja proge -arvoja otettavaksi. Ei kai ne kokeet niin kalliita oo, ku miettii et turhat hoidotkin maksaa..

Lara mun kierron pituuteen nähden mulla on mun mielestä luomuna vähä myöhänen ovis. Kierrot yleensä 25 tai 26 päivää ja ovis testien mukaan kp14 ollu noissa kierroissa. Viime kierrossa ovis ehkä kp15 ja kierto venyi kummallisesti jopa 28 päivään :wacky:

Onko kellään pelkästään letroilla pidentyny kierto?

ON: Tänään oli jotain polttelua aamulla vasemmalla, kuitenkin tosi lyhytkestosta ja lievää. Ja nyt tuli mieleen, että heräsin ti-ke välisenä yönä siihen ku keskellä alavatsaa tuntu kovia nippasuja/nykäsyjä :wideyed: Mitä lie seki ollu. Ja muistin väärin sen kosteimman päivän, se oliki kp13, mutta kosteeta oli edellisenäki. Eli vois täsmätä siihen että ovisplussa ois tullu sillon kp12 aamulla/päivällä jos oisin testannu. Nyt kp15/23-28

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Triana jospa siellä nyt onkin kiinnittymisoireita :happy:
Mulla on vähän hankala toistenkaan oviksia arvioida, kun en omiakaan tikuilla oo saanut kiinni... :rolleyes: :hilarious: mut oppia yritän muiden metsästyksestä saada niin voi sitten apinoida.:grin

Triana, täälläkin pidetään peukkuja jospa siellä jotakin tapahtuis :)

Deb kokeile seuraavaan kiertoon (jos siihen joudut, toivon tietty että et!) cb digi. Siinä on tyhjä pallo nega ja hymynaama plussa. Ei tarvii arpoa viivojen tummuutta:) on kyllä kalliimpi mut mulle on tikut riittäny kahteenkin kiertoon kun en oo liian aikaisin alkanut testailemaan.

Triana mullakin kierrot heittelee 23-29 ja välillä tosiaan lyhyitä kiertoja. Mulla matala amh eli munasolureservi ja laatukin ilmeisesti alentunut. Lisäksi mulla lh matala mikä voi tehdä sen että munasolut kypsyy huonommin. Muuta vikaa ei sii ole löytynyt. Musta sulta olis syytä ottaa lh ja fsh ja tietty loppukierron proge, eiks se nyt kuulu perus kierronkartotukseen. Oliko sulta otettu amh? Jotenki tuli vaan mieleen kun minäkin ovuloin ilman lääkkeitä ja simpat kunnossa ja ei oo endoa tai pcos ja tässä sitä ollaan ivf hoidossa.. Kauanko teillä olikaan yritystä?

Bambi, mun oli vähän pakko testailla aiemmin tässä kierrossa koska edellinen kierto oli 26pvää ja sitä edellinen 29, ja sitä edellinen 32 :D en voinu ollenkaan tietää koska se ovis tulis.

Alina, tsemppiä ovistikutteluun! Jospa viikonloppuna olis ovisplussa!

LaraS, hyvä että sait nyt lääkkeet, jospa auttais raskautumiseen :happy: Toivotaan tosiaan että toi annostus olis kerralla oikea, eikä tarvis säätää sen kanssa. Me siis ei vielä saatu sitä lähetettä, vaan se tekee sen sitten kun mut on ultrattu eka, eli tän kuun lopussa. Tai siis jos ultrasta ei mitää löydy, ja jos löytyy niin tietysti sitä hoidetaan. Mut haluisin mä että ne simppatestitkin otetaan, turhaan hoitaa minua hirveesti jos niissäkin on vikaa..

Triana, harmillista ettei ovis osunut tikkuun :sad001 jospa se lh-piikki olis kuitenkin ollut jossain välissä, ja ovis myös!

Deb, ompa erikoinen tilanne ton toisen ovisplussan kanssa :eek: ja vielä ilman mitään ovisoloja.. hämmästyttävää! Ja hassua jos voi olla niin, että ensin on ihan selvät ovisoireet ja sit tulis ovis päiviä sen jälkeen. Onneks kuitenkin tallettelut on kunnossa :happy:

Frozen, näkyykö tätiä??

ON: mulla oli viime yönä ihan jäätävät menkkajomo-tuntemukset :dead: panadolin otin aamulla vasta, ja työpäivä meni ihan hyvin. Nyt taas tuntuu alkavan jomotus! Mitähän kummaa tuolla mahassa tapahtuu.. En jaksais millää oottaa sitä ultraa, haluisin tietää heti! :wacky:

Elisenda kp 15/27 dpo2

Elisenda, kuulostaa piinaavalta :confused:

ON: täällä vuotaa nestemäistä, maitomaista valkkaria samaan tapaan kun menkat olis mut ei vaan oo punasta :o ja vaikka kuinka koitan olla kuulostelematta kehooni, niin tunnen kevyen paineen tunteen alamasulla?

Bambi ei oo otettu amh-koettakaan. Ainoastaan kilppari ja prolaktiini otettu ja ne oli ok. Ei vissiin Oysissa kuulu noi kierronkartotukseen automaattisesti ku ei kerran oo otettu :confused: Vaikka mäki oon kuullu että monessa paikassa otetaan aina ku lähetään tutkimaan. Meillä yritystä aikalailla 1v5kk. Endometrioosiahan mulla kyllä ollaan epäilty mutta varmuutta ei oo. Alkaa tuntua siltä että meidänki tie vie ivf-hoitoihin.

Elisenda onpas outoon aikaan tullu jomotukset. Oliko sulla epäilty endoa? Sori en enää muista :grin Sillonhan kipuja voi olla missä vaiheessa kiertoa tahansa. Toivottavasti kuitenki ois merkki jostain hyvästä :)

ON: Mietin tässä että tikutanko vielä loppuviikon vai luovutanko jo :facepalm: Ois nuita samoja liuskoja kyllä vielä melkonen kasa tuhlattavaksi. Minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan ei oo ollu.
IMG_3729.JPG

Takaisin