Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, eihän sitä koskaan tiedä! :)

LaraS, vaikka yritystä on takana melkein kaksi ja puoli vuotta niin ei oo ollut ees mahdollisuuksia testata montaa kertaa. Primot ja terot kun ei auta raskautumaan ja niillä kierto tasainen, ei ovulaatiota. Ei mitään testattavaa.. mitä sitä turhaan rahoja negatesteihin laittamaan ilman ees teoreettista mahdollisuutta! Nyt mahdollisuuden kanssa oli hyvä kerrankin kokeilla!

Täälläkään ei vuoto ole vielä alkanut. Mut en oikein tiedä, et koska pitäisikään alkaa kun ekaa kertaa oli luget, jotka loppui lauantaina. Nyt dpo 16. Miesparka ei eilistä negaa uskonut "sun kroppa on niin erillainen ja outo, et ehkä raskaus vaan näkyy myöhemmin kuin muilla". Pöh. Ei mitään oireilua oo ollut viikkoon, et ei uskoa.

Eltsi en usko, että minäkään (ainakaan läheskään joka kierrossa) ovuloin, vaikka menkat tulee. Ei o-testiin tule plussaa, niin aika varmaa se on. Kysyin muuten fertipolilta, että pitäisikö kokeilla sitä tuplahormonitestiä, niin se hoitaja sanoi ettei heille ole annettu ohjeistusta niitä kokeilla ellei normiliuskaan plussia saa. Siis ettei ne oo sen parempia; jos ei liuskaan tule niin tuskin niihinkään.
Ja niin, eihän se dpo16 vielä välttämättä plussana näykään, jos on myöhäinen kiinnittyminen tai hidas hcg nousu. Olispa ihanaa, että sun mies näkee oireet oikein :happy:

Hei kiitos ihan älyttömästi kaikille tsempistä! <3 ootte aivan mahtavia!

Triana, toivotaan että meille molemmille kävis kuitenkin vielä hyvin! Ja jos ei mulle niin sulle sit! :) Tee päin päivän päästä testi, luulis sit näyttävän jotain :p

Mä seurailen nyt rauhassa ja harvinaisen rentona tilannetta täällä, nyt aamusta tuli vessakäynnillä ekaks vähän valkkaria, sit ihan tosi vaaleen punasta, sit oli ihan kuivaa. Sit yskiessä tuntui selkeitä repäisykipuja, mitä yllätyin kovasti ja joku toivonkipinä heräili tuolla takaraivossa.

Voi mitä jännäilyä täällä!

Olin viikonlopun yli rennosti poissa foorumilta. Välillä tekee ihan hyvää koittaa minimoida tämä raskautumisajattelu :D

Pahoittelut tädin kohdanneille ja tsemppiä niille joilla vielä on mahdollista ettei täti tulekaan!!

Mulla alkoi uusi kierto perjantaina, eli tänään kp 4. Eilen aloitin letrot :nailbiting: jänskättää että miten toimiivat. Perjantaiaamuna menen sit vastekontrolliin ja aukkariin. Ei suurempia oireita toistaiseksi letroista, välillä hetkittäin vähän ällöttää, mut menee ohi.

Eltsi ei oo tätiä näkynyt,toivoisin niin kovasti että tulisi pian ja pääsisin aloittaan letrot koska jos sattuis olemaan niin että joku lapsettomuuslääkäri ois paikalla hiihtolomalla vk 10 ni ovis ois ehkä silloin ja kokeiltas ekaa inssiä siihen kun kumpiki vapaalla.muutoin on tosi hankala järkätä vapaita töistä kun mies kaukana töissä.
Mut tietääpähän jo että luget meni pitkittään kiertoa kun merkkiäkään tädintulosta.

Tsemppiä kaikille piinailijoille

Helinä Jospa siellä oiskin kehittymässä myöhäinen plussa...? :rolleyes: Kunpa inssi mahdollistuis vk10, jos nega on.

Kissankulta toivottavasti vaste on hyvä ja

Ollaan just kotimatkalla lapsettomuusklinikalta. Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Lääkäri sanoi, että meidän tilanne ei ole missään nimessä toivoton, koska on niin selvä syy lapsettomuudelle (tämän toki tiesin itsekin). Kuitenkaan hän ei tuntunut ymmärtävän sitä, kuinka epätoivoinen olen, kun johtofollikkelista ja irrotuspiikistä huolimatta munasolu ei irtoa. Vasemman puolen kysta näytti hänestä olevan surkastumaan päin, oikea kysta on edelleen siellä, mutta ei tämänkään lääkärin mielestä vaikuta ovulaatioon, koska on kiinni munatorvessa. Aloitan Terot ylihuomenna (kp15), jotta saadaan uusi kierto alkamaan, ja kokeillaan vielä Letroja ennen pistoshoitojen ja mahdollisen IVF:n (!) suunnittelua. Olin niin järkyttyny tosta IVF:stä, etten saanu kommentoitua siitä mitään, nyyhkytin vaan. No, katsotaan miten Letrot toimii... Varaan oman kotikaupunkini Terveystalosta folliultran sitten ens kierron päivälle 8 ja mietitään, milloin pistän Ovitrellen. Kysyin progearvon ottoa loppukierrossa, mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei sitä tarvita Ovitrelle-kierrossa. Niinhän se oli myös viime kierrossa, että progearvo paljasti ovuloimattomuuden Ovitrellesta huolimatta, eli meinaan vielä kyllä kysyä/vaatia sitä, koska tosiaan oma luotto ovulaatioon johtofollista ja irrotuspiikistä huolimatta on kokemukseni perusteella nolla.

Frozen voi, onpa kurjaa että jäi päällimmäisenä järkytys tuosta käynnistä :sorry: ja outoa, ettei progea määrännyt kontrolloitavaksi, vaikka viimeksi osoittautui ovuloimattomuus irrotuspiikistä huolimatta o_O hyvää kuitenkin se, että saatte apuja (toivottavasti letroilla plussaus!) ja kysta on surkastumassa pois :)
Tsemppiä! :Heartpink Varmasti mahdollinen ivf ajatuksena järkytti, mutta sitä ennen on mahdollisuus kuitenkin onnistua :happy:

Frozen, onpas kummaa!! Miten ne noin nopsaa tarjoaa ivf:ää? Rahastusta? Huh huh! Onpa outoa. Meille ei oo ees mainittu ivf:ää vielä.. eikö inssistä ollut puhetta? Onpa sulla aikasin folliultra. Mulla on kaikissa ollut aika kp 10 (clomit, gonal). Mitäs mies sanoi?

Kissankullalle tsemppiä letroihin ja aukkariin :)

Helinäkeiju, toivottavasti inssi onnistuisi ensi kiertoon. On kyl jännä nähdä milloin vuoto alkaa. Teroilla alkoi aina ennen viimeistä tablettia (kesken kuurin), primoilla toisena päivänä kuurin lopusta ja mitä luget tekee.. jaa-a.

Lara en vaan haluis nähä sitä puhtaan valkosta testiä ilman minkäänlasta haamua :sorry: Niin siksi yritän testata vasta sitte ku uskon että vois tulla plussa. Tänään onneksi muutenki pitkä työpäivä niin ei ehtiskään ennen iltaa.

Frozen onpa ikävää ettei lääkäri ottanu tosissaan sun huolta munasolun irtoamisesta o_O Ja eihän sitä tiedä vaikka letroilla tulis niin hyvä vaste että irtoaiskin itsestään! Tsemppiä kovasti nyt että saat taas ajatukset kasaan :Heartred

Helinä toivottavasti teillä osuu kaikki kohdilleen ja pääsette inssiin! Mä elättelin kans toiveita inssistä ens viikon perjantaille, mutta jos tämä kierto venyy vielä yhdenkin päivän niin ei oo mahdollisuutta.

Kissankulta tsemppiä aukkariin ja toivotaan että letroilla on tullu vastetta :)

ON: Enpäs saanu siirrettyä sitä tiistain ultraa, oli ajat niin tiukilla. Eli jos täti ei tuu huomenna, vaan vasta keskiviikkona niin on varmaan liian aikanen kp ultralle ja haaveet ens viikon inssistä kyllä kaatuu.. Viimeksi täti tuli ikävästi päivää toivottua aiemmin sillon ensikäynnin päivänä ja nyt sitten myöhästelyllään pilaa kaikki jatkosuunnitelmat :mad:

Kiitos kaikille sympatioista ja tsempeistä! ♡ En tossa automatkalla oikein ehtiny vastailla muille ollenkaan, kun oli niin sekavat tunteet oman tilanteen suhteen ton käynnin jäljiltä.

LaraS, meinaan kyllä vaatia sitä progearvon ottoa. Niin ja sä taisit miettiä tuolla aiemmin sitä kaksoishormonihommaa. Samaa mieltä, että ei se taida toimia sen paremmin kuin normaali ovistestikään. Mäki meinaan esim. yhden digitestikierron jälkeen nyt tyytyä vain noihin halpisovistesteihin, ihan yhtä luotettavia ne tuntuu olevan.

Eltsi,
rahastus mullekin tuli mieleen tossa... (Tai sitten se, että häntä harmittaa, kun haluan käydä seurantaultrissa kotikaupunkini yksityisellä, mutta tonne Helsingin keskustaan meno keskellä päivää muulloin kuin lomalla on mulle vaan tosi hankalaa...) Lääkäri sanoi, että pistoksilla tulee usein monta johtofollia, ja sen takia siinä kannattaa tehdä sitten pikapäätös IVF:stä. Mutta eikö esim. sulla tullu ihan nätisti yksi johtofolli? Ja näin olen ymmärtänyt yleisen tilanteen olevan... Inssistä ei ollut mitään puhetta. Syön Letroja kp2-5, joten sen takia kuulemma toi kp8 on ihan paikallaan. Jos osuu viikonlopulle, niin sit kuulemma kp9 tai 10. Mies ei paljon käynnillä puhunut, kysyi pari kysymystä (mm. stressin vaikutuksesta, mihin lääkäri onneks vastas, ettei ole todettua vaikutusta). Automatkalla se mua lohdutteli, vaikka sanoi, ettei ymmärtänyt läheskään kaikkia termejä ja lääkkeiden nimiä ym. Voi kunpa sun mies oliskin oikeassa ja sun kroppa tosiaan vain näyttäis raskauden hieman viiveellä!

Helinä, toivottavasti saatte ajat onnistumaan kuitenkin hyvin! :) On kyllä ikävää, että aikojen kanssa on aina yhtä sumplimista.

Triana, sama juttu kuin Helinälle! Ja täti sais todellakin tulla silloin kun on "sovittu", jos siis on tullakseen!

Frozen, kuulostaa kyllä hämmentävältä! Gonalissa on monikkoraskauden riski, mutta sen takia se aloitetaan pienellä annoksella ja ultrataan säännöllisesti. Mullakin annos oli alussa 37,5 kun ivf:ssä annos voi olla yli 100! Et vähän eri jutusta kyse.. tottakai jos pienellä annoksella tulisikin monta follia niin julkisella voi siirtyä samantien ivf:ään. Julkisella se hoitokerta keskeytetään. Tsemppiä nyt asioiden sulatteluun :)

Triana, toivotaan et vuoto alkaisi. Mutta muista, et seuraavassa kierrossa saat uudet lääkkeet joten ovis ei välttämättä tule samoin kuin aikaisemmin. Mulla oli ekassa clomikierrossa ovis joku kp 19 ja muissa kp 14. Samoin tätä gonalia aloittaessa oli suunnitelmana ovis ja inssi kp 12-15 ja munasolu olikin kypsä vasta 2 viikkoa myöhemmin! Et älä liikaa tuijota kalenteria ja tee laskelmia. Tsemppiä :)

Eltsi mulla "normaalisti" ois ovis vasta ens viikon viikonloppuna, suunnittelin vähä vaan etukäteen että voihan ne antaa mulle irrotuspiikin jos letroilla tulee vastetta :grin Mulla on aina pakko olla monta suunnitelmaa jos käy niin tai näin, vaikka näissä jutuissa ei selvästikkään kannattais liikoja suunnitella :shy:

Voi frozen! Mäkin oon ymmärtänyt että se pistoksen annos vaikuttaa siihen miten monta follia kasvaa ja ivfssa tosiaan annokset on paljon isompia. Mut hyvä varmaan kokeilla letroja, sullahan ei niitä ollut vielä kokeiltu? Ja mä jotenkin edelleen uskon et viime kerralla kun munasolua ei irronnut oli vaan jotenkin tosi huono tuuri eikä se joka kerta mene niin. Eli ehkä olis hyvä tässäkin kierrossa ottaa se proge sit oletetun oviksen jälkeen niin sais vähän lisävarmuuttaa siitä miten asia on. Musta tuntuu hullulta et ivf pitäis jotenkin pikapäättää kun aika monet tarvii siihen päätöksentekoon noista rankimmista hoidoista ihan oman mietintäaikansa. Ja siinähän pitää ottaa kaikki infektionäytteet ja allekirjottaa sopimukset ja sopia aika paljon poissaoloja töistä ym. Miksei teille sitä inssiä mietitty? Eikös sitä yleensä kokeilla kaikille jos ei oo erityistä syytä et miksi ei (kuten meille ei kokeiltu kun on epäilty kohdunulkoista raskautta kerran ja se vois inssissä toistua) Se on kuitenkin halvempi ja kevyempi hoito kuin ivf..

Mulla nyt siis tosiaan edessä se eka ivf, perjantaina punktio! Huomenna vielä pistetään follienkasvatuspiikki ja keskiviikkona irrotuspiikki, sit loppuu pistelyt :) tänään kontrolliultrassa 13 follia

Triana, kuulostaa kyl tutulta toi sun ajatusmaailma! Samaistun ;) halusin vaan varoittaa, et mitä vaan voi käydä. Mut ootkin hyvin kartalla! :D

Bambi, hyvän munafarmin oot saanut aikaseksi! Jännittääkö punktio? Ootko saanut lääkäriltä hyvin tietoa? Tsemppiä hirveesti!!

Eltsi kiitos:) ei se punktio mua jännitä, klinikalta on luvattu hyvät lääkkeet:grin mut se jännittää et montako munasolua saadaan ja lähteekö ne hedelmöittymään. Mun limis on kans vähän paksu jo nyt joten välttis ei päästä heti siirtämään alkoita vaan kaikki menee pakkaseen mut sitä ei oo vielä päätetty eli toivoa on että ens maanantaina mun kohdussa majailee alkio ainakin hetken:happy: oon ollut lääkäriin tosi tyytyväinen, on sellainen tunne että olen osaavissa käsissä. Nyt en millään enää malttais odottaa perjantaita!!

Eltsi, niinpä, näin itsekin olen ymmärtänyt, että pistokset on aluks just siksi pieniä, että seurataan kunnolla sitä vaikutusta ja nostetaan annostusta tarvittaessa hiljalleen...

Bambi, joo, ei oo Letroja kokeiltu aiemmin, joten ihan hyvä varmasti testata se vaihtoehto vielä. :) En tiedä, miksei inssi ole lääkärin mukaan ollenkaan vaihtoehtona, en siinä IVF-kummastuksissani tajunnut kysyä. Joo, noista infektionäytteistä meille puhuttiin, en ollu ennen tienny niistä, ja jep, siinä on omat hommansa sitten, jos IVF:ään lähdetään eikä pikapäätös kuulosta kovin helpolta noiden käytännön hommien kannalta. No, ehkä tuossa asiassa ollaan viisaampia sen ekan Letro-kierron jälkeen... Upeaa, että sulla on noin hyvät munat siellä! :) Hienoa, että tunnet olevasi osaavissa käsissä, mä en ihan voi sanoa samaa, kun tuntuu, että tää on jopa yksityisellä taistelua omien etujensa ja tutkimusten puolesta, vaikka luulis, että esim. verikokeen määrääminen ei oo iso juttu, kun potilas itse sen kuitenkin maksaa eikä ole "verovarojen hukkaamista".

Triana, laitahan kuvaa sitten testistä! Peukut pystyssä sun puolesta! :)

..!!

IMG_20170220_183812.jpg

Laimeesta pissasta tein ku äiti yllytti!

Takaisin