Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Joo, ehkä juon sen yhden. :) Jos kyseessä olis vain se mun kaveri, voisin kertoakin, mutta hänen ulkomaalainen miehensä on myös mukana, ja näin hänet viime viikolla vasta ekaa kertaa, enkä haluaisi hänen tietävän, kun esim. äitinikään ei tiedä. Mutta tosiaan eiköhän kaiken lisäks täti loppuviikosta tule. :)

Frozen vaikka myöhemmin tästä kierrosta plussaisit, se yks siideri ei kyllä haittaa:)

Tervetuloa takaisin kirjoittelemaan Helinä! Ei kyllä nyt ihan hetkeen oo tainnu plussia tulla.. kukas seuraavaksi avaisikaan tilin? :D testaamassa lähipäivinä ainakin frozen ja tiiamariaa ja lara, saikos se lara jo jonkun hailuran vai muistanko nyt ihan omiani? Unohdanko jonkun? Ja tsemppiä Helinä piinaviikkoihin:)

Helinäkeiju, hienoa, että kierrot on säännöllistyneet! Tosiaan tosta Lugesteronista on monille apua, eiköhän myös teille. :)

Bambi, joo ainakin me testaillaan tässä lähipäivinä, etkös sinäkin? :)

Jes, ei "tarvitsekaan" juoda tänään siideriä, kun mun ja mun ulkomailla asuvan kaverin tapaaminen siirtyi kahvitteluksi ensi viikolla. :) Tiedän, että mua kuitenkin vaivais asia menkkojen alkuun asti, vaikka kuten moni ootte kirjottanu, niin eipä se yks nyt varmastikaan haittais. Niin moni on tietämättään alussa raskaana ja juo ihan kunnon kännejä ja silti syntyy terveitä lapsia. Jotenkin ei vaan kovin mieluusti halua ottaa riskejä, jos siellä kuitenkin jotain on. Oikealla, missä oli johtofolli, on tuntunu negasta huolimatta tänään (dpo10) nippailuja, mutta toisaalta siellä on myös kysta...

Tervetuloa tänne Helinäkeiju! :) Hyvä että on kierrot tasoittuneet, jotain positiivista :)

Mäkään en usko, että yhdestä mitään haittaa olisi, mutta oon nyt ollut koko vuoden taas tipattomalla ihan varmuuden vuoksi :D Tosin ei oo tullut mitään tilannetta että ois ns painetta juoda jotain, niin onnistunut helposti. Tänään isovanhemmat oli varmoja että oon raskaana kun en juonut kahvia. Siinä sitten muistuttelin että en oo kohta kolmeen vuoteen juonut kahvia... :D

Joo frozen mä testaan ke jos menkat ei ala ennen sitä. Mulla se nenäsumute voi viivästyttää alkua ja ekaa kertaa toivon et alkais ajallaan jos en jollain ihmeen kaupalla sut olis raskaana:D

Kp 27 dpo 12

Muokattu viimeksi:
Bambi, jospa se luomuplussa nyt yllättäiskin teidät! :)

Mä taidan testata uudelleen huomenna, kuten jo aiemmin suunnittelin. Tänään kp 24/27 dpo11. Aamulla oli vähän huono olo, mutta eiköhän se johtunu vaan lyhyistä yöunista...

Pahoittelut Frozen negasta! :/

Helinäkeiju, tervetuloa takaisin viestittelemään!

Täällä alkoi tänään lugesteron kuuri. Aamuin illoin ja 12 vrk. Sen jälkeen joko menkat alkaa tai ei ala. Eli onkohan tänään sit dpo 3 vai2? Ovitrellen pistin pe ja 36h päästä munasolun piti irrota, eli su aamuyöstä.

Kiitos Eltsi, täällä sama tilanne pe iltana tuli plussa ovistestiin ja tänään sit ajattelin illalla aloittaa luget. (aamuin illoin täälläkin ohjeena ja neljännestä päivästä plussatestistä) niin siksi varuilta aloitan vasta illalla kun plussankin sain illalla, ja minä lasken että tänään on dpo3.
muoks. mikä sinun annostus on? ja onko alakautta laitettavat? ja oliko sinulla clomit/letrot käytössä alkukierron?
Frozen pahoittelut negasta!!!

Helinäkeiju, annos on 200mg aamuin illoin ja alakautta. Mikä sun annos on ja kuinka kauan jatkat sitä? Mulla oli gonal-f pistokset, joita pistelin 20 vrk kunnes vastetta tuli :)

sama annostus ja alakautta ja eka ohje oli että jatkat niin kauan kunnes vuoto alkaa mut soitin ja tarkistelin ettenkö saa lopettaa negatestiin kun muuten voi pitkittää kiertoa just kun se on saatu normiksi. Minulla ei ollut mitään muuta nyt käytössä kun eka testataan tällä,vähän epäilen onko ollut kunnon follia. Taidan itsekin käyttää tuon 12pv.

Elti vielä,mikä tuo pistoshoito on,ensi kierrossa pitäisi itsekin valita letrot taas käyttöön mutta mietin olisiko tuo pistos parempi? endon kannalta mietin kun ainakin nuo letrot aiheutta kystia ja pelottaa josko taas tulee taukoa niden takia yritykseen.

Mulla on kans luget ollu käytössä, mut annostuksella 100mg aamulla ja 200 mg illalla ovulaation kolmannesta päivästä(dpo3?) vuodon alkuun tai raskauden 10 viikolle. Ekassa lugekierrossa jopa raskauduinkin, mut en ehtinyt rv 10 asti :shifty: Sen jälkeiset kaksi lugekierrosta ei ole tuottanut tulosta :sad001 Oon itekkin nykyään lopettanut luget heti negatestiin, niin vuoto on alkanut kuin tilauksesta heti dpo 14.

Sain eilen tulokset niistä verikokeista, eikä mitään mainittavaa löytynyt. Veriarvot kaikki kunnossa. Ei löytynyt mitään anemiaan tai keliakiaan viittaavaa, mutta näin epäilinkin, koska olo on perus hyvä. En sitten saakkaan letrozolia kokeiluun, koska hän ei sitä ole koskaan hoitomuotona käyttänyt, niin ei osaa sitä kontrolloida ja lisäksi hän oli konsultoinut jotain hormoniasiantuntijaa ja hänkään ei ollut suositellut letroja jos clomille ei tule minkäänlaista vastetta :dead: Nyt mennään sitten luomuna tämä kevät ja jos ei kesään mennessä tapahdu yhtikäs mitään, niin sitten katsotaan seuraava suunnitelma valmiiksi. Huoh.

Nyt kp 18 ja ovista odotellaan lähipäivinä saapuvaksi :BangHead

Voi Alina, tiedän miten turhauttavaa tuo odottelu on!!!!!! osallehan on kuitenkin nuo letrozolit toimineen minun ymmärtääkseni vaikkei clomit olisi,toivotaan kuitenkin teille pientä ihmettä luomuna. Tsemppiä!!!

Helinäkeiju, mulle ei clomejen jälkeen tarjottu ollenkaan letroja. Lääkäri sanoi, et gonal on tehokkaampi ja varmempi. Annosta voi säädellä helpommin ja voidaan just pistellä vaikka se kuukausi, jotta vastetta tulee. Ei tule vasteettomia kiertoja. Joo, kallistahan tää on ja pistely ei ole kivaa, mutta siihen tottui jopa tämä neulakammoinen!

Alina, tuliko sulle lugeista sivuvaikutuksia? Odottelu on hirveetä!! Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä Helinäkeiju :Heartpink

Eltsi, joo lugeista tulee kaikki mahdolliset raskausoireet :hilarious: Vilunväreet ja jatkuva pissahätä oli ehkä ne pahimmat. Mut kyl mä sanoisin et antiestrogeeni (esmes clomifen) lääkkeiden oireet("vaihdevuodet") on ärsyttävämpiä kuin nuo keltarauhashormoni oireet. Tosin yksilöllisiä nuokin.

Alina, voi ei, on todellakin kurjaa odotella. :(

Eikös se irtoaminen tapahdu 36 tunnin sisään pistoksesta, eli on hyvin voinu tapahtua hieman aiemminkin? Tuskin mikään ihan tunnin päälle on noissa Lugeissa, kun ei voi varmuudella sanoa, millon ovis tapahtui. :)

Te, joille Luget on määrätty, niin onko teillä ollu ohut limakalvo vai onko se määrätty "varmuuden vuoks" vai miten? Mielenkiinnosta kyselen ja mietin, pitäiskö itsekin tiedustella lääkäriltä sitä... :)

Frozen: minulla luget on määrätty pidentämään luteaalivaihetta ja vahvistamaan loppukiertoa kun oma keltarauhanen on heikko. Limakalvo on ok ollut.

Minkähintaista tuo pistely on,voisin yrittää sitä kysyä jos ei ole huonompaa vaikutusta endometrioosiin todettu mitä letrozoleilla on, tosin en usko että täällä pikkupaikkakunnalla älyävät koko pistoksista.

Frozen, totta! Niinhän se oli, et 36 tunnin sisään :D mitäköhän omia mä höpötän.. :D eli dpo 3 on nyt!

Helinäkeiju, pienin kynä on kelakorvauksien jälkeen n.80 e + alkuomavastuu ekalla kerralla. Mulla meni 3 kynää. Jouduin kyl käyttää aika pitkään, mut käytin myös tosi pienellä annoksella. Maksukatto on 605 e, et sen jälkeen kynät on 2,5 e. Ja meillä piti olla inssi tässä myös, mutta osui viikonlopulle. Luget määrätty tukemaan mahdollisen raskauden alkua.

Takaisin