Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Jee, mahtavaa Eltsi ja Bambi, hoidot etenee teillä! :happy: tsemppiä molemmille.

Niksu, harmillista, että tulokset on jääneet jonnekin pölyttymään. Onneksi kuitenkin soititte ja kyselitte, niin jospa nyt lähtisivät patistelulla liikkeelle ja saisitte ne pian!! Tsemppiä jännäilyynne!

LaraS, tiiamariia ja Frozen teillä kaikilla piinapäivät ilmeisesti menossa. Pitääkäähän tosiaan itsenne sopivan kiireisinä muissa hommissa, niin saatte hetken mielenrauhaa tältä asialta :rolleyes: ehkä. Täällä odotetaan mielenkiinnolla teidän piinailujen lopputulemaa! :cat:

Oma napa: flunssa iski viikonloppuna pitkästä aikaa minuunkin. Kuumetta ei (onneksi?) ole, mutta muutoin kyllä aika tosi kurja olo kun koko pää on tukossa ja kurkku kipeä. Teen nyt töitä kotona, jotten tartuta työkavereita, ja varasin täksi päiväksi lääkärikäynninkin, katsotaan nyt, että onko siitä mitään hyötyä, jos on virus niin eipä siihen antibiootitkaan auta. Huomenna on se ensikäynti polille tulossa, ja menen kyllä jollei olo enää pahemmaksi muutu. Seuraavaa aikaa saisi kumminkin jonottaa.. :shy: tänään kp12/28-30, eli oviskin pitäis olla ihan piakkoin jollei flunssa ja särkylääkkeet sitä vie, tai muuten satu ovikseton kierto..

Niksu, voi ei!! Kyllä ärsyttää, kun tommonen sekaannus sattuu omalle kohdalle. Toivottavasti tänään selviää tulokset!!

Paranemisia Kissankullalle!

Sontsi onnea plussasta!

Eltsi, sitä mä just mietin että voidaanhan me kotonaki talletella vaikkei inssi onnistus, miehellä simppanäyte oli täysin normaali. Ylihuomenna on aukkari, sittenpä kaikki selviää. Oon vaan niin malttamaton :grin

Frozen, mäki ihmettelin vähä miks meille tehään inssi ku simpat normaaleja. Että eikö mulle ois voitu tässä kierrossa tehä niitä tarkempia verikokeita (fsh ja lh?) ku vaikka oon plussia ovistesteihin saanu niin eihän se koko totuutta kerro. Kilpparit ja prolaktiini otettu ja ne oli ok.

Niksu voi ei, toivottavasti kaikki selviää pian!

Kp6/23-36, täti tais painua matkoihinsa jo :) Ylihuomenna siis aukkari niin eipä sillon saa vuotaakaan enää.

Sontsi, onnittelut plussasta :happy:

Eltsi, jeeee! :) Mahtavaa että piikittely on nyt tuottanut tulosta!

Niksu, eikä! :bored: No jospa nyt pian selviäis ne tulokset! Ja mahtava suoritus kuukauden karkkilakko!

Kissankulta, toivottavast ei tauti pahene ja pääsette ensikäynnille huomenna! Paranemisia!

Triana, kohtahan se aukkari jo on! :happy: ei enää montaa päivää oottelua!

Täällä alkaa täti pakkailla jo kamppeitaan. Otin parina ekana päivänä särkylääkkeen (varmuuden vuoksi), mut onneks meni melko kivuttomasti, vaik kokoajan pelkäsin että millon ne krampit alkaa! Eli tais ne kipeet viimemenkat olla seurausta royal geleistä. :confused: Eilen koitettiin miehen kans selvittää raha-asioita, mut eipä se paljoa auta, kun ei riitä niin ei riitä! Saatiin se joululahjarahakin, mut sempä pankki otti itselleen kun oli lainanlyhennys myöhässä :shifty:

Niksu, kylläpä on ollut huolimatonta toimintaa siellä! :( Toivottavasti nyt pian saatte tulokset!

Kissankulta, parane pian! :)

Triana, saatte siis vielä lisäohjeita aukkarissa tähän kiertoon? Pyydä ihmeessä ne Letrot ja esim. loppukierron progearvon otto ! :)

Mahtuuko vielä mukaan? Täällä yritystä takana kesäkuusta 2015 saakka. Ikää mulla ja puolisolla vähän päälle 30, joten mitään nuoria tässä ei enää olla:). Vikaa on sekä mussa (pco(s)) että miehessä (siittiöitä vähäisenlaisesti), joten kovin hyvistä lähtöasetelmistä ei lähdetä liikkeelle.

Letroja olen syönyt muutaman kiertoa, eikä kovin hyvää vastetta ollut. Mentiin aluksi yksityiselle hoitoon, mutta nyt vaihdetaan julkiselle ja ensikäynti on helmikuun loppupuolella.

No kuuukausi oli ny tosi helppo mutt helmikuu olis vaikee.
Juu ei...vaikee/pahin mahdollinen edessä.

Frozen, joo tai siis ku jatkohan riippuu täysin siitä onko johtimet auki vai ei. Tähän kiertoon ei ehdi hoitoja alottaa ku ylihuomenna siis kp8 ja letrot oli myös mulla ohjeena ottaa kp3-7. Lääkäri sano ettei turhaa aloteta ennenku on aukkari tehty. Eli seuraavassa kierrossa käyttöön ne jos vaan ne putket on auki :smiley-angelic001 Ei ollu puhetta ainakaan mistään verikokeista eikö tukilääkityksestä, ku muistas torstaina kysellä nämä kaikki ettei jää vaivaamaan :rolleyes:

Tervetuloa Sininen kirahvi :) Toivottavasti alkaa teilläkin asiat etenemään pian ensikäynnin jälkeen. Vaikuttas siltä, että ivf ois teille oikea hoitomuoto.

Elisenda onpa hyvä että selvisit tällä kertaa ilman pahempia kipuja :p Ne kunnon krampit on jotain niin kamalaa..

Kissankulta, paranemisia! Toivottavasti ei ainakaa pahemmaksi mee että pääsette ensikäynnille :)

Sininen kirahvi Tervetuloa mukaan :) Kiva, että pääsette piakkoin jo ensikäynnille; oliko teillä pitkä jono, menikö kuukausia vai viikkoja käynnin odotteluun?

Triana, niin joo tosiaan, eihän niitä Letroja ehdi alottaa tässä kierrossa enää. No ens kierrossa sitten. :) Ja mä en ainakaan aina muista kysyä lääkäriltä kaikkea mitä pitäis.

Menen huomenna verikokeeseen, että saadaan loppukierron progearvo selville, eikä lääkäri sanonu erityisiä ohjeita sitä varten, joten te, jotka ootte siinä käyneet, niin saako sitä ennen syödä ja juoda ihan normaalisti? :)

Kiitos tervetulotoivotuksista:)

Triana, juu oon asennoitunut siihen, että ilman kovempia hoitoja ei raskauduta, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Tsemppiä aukkariin! Mua jännitti se ihan kauheasti, kun olin lukenut vaikka mitä kauhukokemuksia. Loppupeleissä se ei tuntunut oikeastaan miltään (tehokkaan särkylääkecoctailin otin kyllä varuiksi). Sisättkimuskin on jonkun tekemänä tuntunut ikävämmiltä. Lääkäri vaan naureskeli kun liuokset pihahteli puolelta toiselle, eli tuubat oli tosiaankin auki:happy:

LaraS, jotain reilu kaksi kuukautta on odottelua takana ja pk-seudulla ollaan.

Kiitos tiedosta Sininen kirahvi ja tervetuloa myös minun puolesta! :) Täällä siis kanssa taustalla PCOS. Eikö sulla kasvanu folli Letroilla vai eikö munasolu follista huolimatta irronnu? Mulla nyt siis toinen Clomi-kierto menossa ja tähän sain myös omasta pyynnöstä Ovitrelle-irrotuspiikin. Molemmissa kierroissa siis on johtofolli löytynyt, mutta epäilen, ettei munasolu kuitenkaan irronnut ekassa kierrossa, kun en saanu ovisplussaa.

Te ootte kyll ollu mahtavaa porukkaa.
Toivottavasti jokainen joskus jollain tavalla
Saa sen mitä toivoo!

Mun on tässä nyt pidettävä taukoa,
Mutta lupaan lukea mitä teille kuuluu.

Tilanne on nyt sellainen että
Joko odotellaan syksyyn ja kysellään kunnallisen puolelta joko heillä alkais saamaan lahjasiittiöillä hoitoa.
Tai lähdetään yksityiselle,
(miten raha-asiat, pakko ottaa lainaa!?) jota on täällä meillä päin yksi, jolta saisi lahjasiittiöitä.
Paljon huolta, pelkoa, miettimistä ja keskustelemista mutta ennen kaikkea rakkautta!

Frozen, mulla aina pää tyhjenee ku lääkäri kysyy että oisko mitään kysyttävää ja sitten ku pääsee takas kotiin niin pamahtaa miljoona asiaa mieleen :grin

Sininen Kirahvi, toivotaan kuitenki että joku helpompikin hoito tois teille tulosta :) Mä kans eilen erehdyin lukemaan kokemuksia siitä aukkarista, oli kyllä juttuja ihan laidasta laitaan, ei voi yhtään tietää tuleeko kipua vai ei. Aion kuitenki varautua panacodilla ja buranalla, vaikka aika kovaa kipua kestänki ku menkkojen aikaan on helvetillisiä kramppeja.

Niksu kovasti tsemppiä ja voimia, toivottavasti asiat järjestyy niin että teillä tulee mahdollisuus hoitoihin lahjasiittiöillä. Ihan sanattomaksi vetää kun noin rankalle polulle joudutte lähtemään :sad001

Niksu paljon voimia ja tsemppiä teille!
Tuosta lainarahasta, niin itselläkin se voi olla edessä, jos tässä rankempiin hoitoihin joutuu. Tulos on kuitenkin sellanen, mitä ei rahassa voi mitata :Heartred niin valmis oon siihenkin. Mutta toki jokainen oman tavan valitsee.

Niksulle jaksamista <3

Sininen kirahvi, tervetuloa mukaan!

Lyhyesti omat kuulumiset ensikäynniltä. Eli tää poliklinikan lääkäri oli sitä mieltä, että kuulostaa sille että mulla saattais olla toiminnallista ongelmaa ton ovulaation kanssa, ettei munasolu kypsy oikein tai jotain. Sanoi, ettei se plussa ovistestissä tai edes se progesteronitason nousu takaa kumminkaan sataprosenttisesti sitä että ovis ois ollut kunnollinen. Epäili erityisesti kun viime kierrossa kävin gynellä ultrassa myös kp13 (kuten tänäänkin) ja silloin johtofollikkeli oli jo 22mm, mutta sain ovisplussan vasta kp 15 jonka jälkeen varsinainen ovis vasta ois ollut. Sanoi, että vois olla ettei lh piikki tuu mulla oikeaan aikaan. Mutta siis, päätettiin kumminkin kokeilla alkuun sitä letrozolia. Otan tän kierron loppuun ensin terolutkuurin kp 16 alkaen. Sit ensi kierron 3-7 päivä letrot jonka jälkeen kontrolliultra ja samalla aukiolotutkimus. Jos vastetta on lertoihin tullut tulee sit Pregnyl piikki.

Aika nopeesti nyt siis jotain toimia päästään testaamaan ja pää on vielä vähän pyörällä. Kävi just kuten Trianakin kuvasi, että lääkärin kysyessä, että onko kysyttävää, pää lyö aivan tyhjää :D

Niksu, tosi rankka polku tosiaan teillä edessä, ei löydy sanoja. :( Paljon voimia!!

Triana, sama juttu. Pitäis kirjottaa kaikki paperille etukäteen.

Kissankulta, upeaa, että asia alkaa edetä! :) Kieltämättä väärään aikaan vaikuttais sun LH-piikki tulevan. Oliko siis niin, että et oo aiemmin syöny mitään ovulaatioinduktiohormoneja? Eiköhän noilla konsteilla saada pian tarvittava apu aikaiseksi. :) Kun kirjotit tosta, muakin alko mietityttää oman LH-piikin ajankohta... Mulla tuli ovistestissä tyylipuhdas nega (ei siis hailuran hailuraa) 25.1., ja sinä aamuna kuitenkin löytyi ultrassa se 20-millinen folli... Luulis, että tossa kohtaa olis edes vähän pitäny alkaa viivan vahvistua. No, onneks sain sen irrotuspiikin samalle illalle.

ON: Piinailua, dpo6, ei oireita, joten tuskin tuolla mitään on. En ehtiny jäädä labrajonoon aamulla, vaikka olin paikalla 15 min ennen ku koko labra aukes, mutta jono oli sellainen, että oli pakko lähteä, etten myöhästyny töistä. Huomisaamuna uus yritys työpaikkaani lähellä olevassa labrassa, kun kuulemma saa käydä missä vain Huslabin paikassa, vaikka lähete siis on yksityiseltä. Huomenna kyllä pakko onnistua, jos kerran toi progearvo on hyvä ottaa siinä 6-7 päivää oviksen jälkeen.

Takaisin