Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Mulla oli omituiset menkat. Eka päivä oli tosi niukkaa, tokana päivänä kipujen kera runsasta ja tuli hyytymiä muutaman tunnin ajan, kolmantena päivänä eli eilen ja tänään tullu enää rusehtavaa valkovuotoo. Yleensä kaks ekaa päivää tasasta vuotoo, sit vähän niukempaa kaks päivää ja viidentenä päivänä muuttuu tällaseks joka muistuttaa enemmän tiputtelua.. kummallista.

Kaiken lisäks mulla on oudon öklö ja väsyny olo, vaikka tähän aikaan kierrosta oon tosi energinen ja vointi huipussaan

Mauste, myös sinun kipusi kuulostavat tosi tuskaisilta. ♡

Deb, omituiset kuukautiset tosiaan! Oliko siis niin, että sulla on ilmeisesti aiemminkin ollut kemiallisia raskauksia? Oliko silloin samanlaista?

Menen tänään juhliin, joihin tulevista naisista joko kaikki tai lähes kaikki ovat raskaana (juhlijoista suurin osa on miehiä, enkä voi olla miettimättä, että heistäkin varmasti kuka tahansa on todennäköisemmin raskaana kuin minä :grin ). Kerroin vihdoin myös eräälle ystävälleni, joka on toinen juhlien järjestäjistä (ja tukevasti toista kertaa parin vuoden sisään raskaana), että olemme pian yrittäneet vuoden ajan, koska haluan, että mieheni lisäksi myös joku muu paikalla oleva ymmärtää reaktioni mahdollisiin uteluihin/vihjailuihin, joita luultavasti on luvassa. Meinaan kyllä pitää visusti siideritölkin kädessäni koko illan, ettei kukaan erehtyisi kysymään/vihjailemaan. :p

bambi, olipa muhkea saalis punktiosta! :happy: toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnistuisi tuoresiirto!

frozen, mukavia juhlia! :) jospahan ei tulis uteluita, se on kyllä jännä miten jotkut kyseleekin niin henkilökohtaisia asioita kuin että millonkas teille tulee lapsia tms, tai lähinnä se tyyli jolla monesti kysytään.. sen ymmärrän jos joku läheinen kaveri tms kysyy, että onko teillä haaveena saada lapsia tms. Joskus tekis mieli vastata johonkin tökeröön kyselyyn, että no mites usein teillä p*neskellaan :grin en tiedä onko muilla pitkään yrittäneillä sama fiilis. Vaikka en usko sitäkään että ne kyselijäit sitä pahalla tarkoittaa, ja tuskin kyselisikään jos tietäsivät että on pitkään yritetty tuloksetta..
Ja tosiaan, huomasin saman että puhelimella ku lukee foorumia, ei näy nuo allekirjoitukset ollenkaa. Koneella kun kattoo niin näkyy.

Ompa monella kyllä noita ikäviä menkkakipuja :sad001 mä oon ollut siinä käsityksessä, että normi menkkakipua on vielä semmonen, johon joku pari buranaa päivässä auttaa. Mulla on nykyään niin kipeä, että naprometiinistä huolimatta jomottaa ikävästi, mut pahimmat krampit se vie. Burana ei auta ollenkaa, tai sit johtu siitä että otin vasta ku oli jo tosi kipee.. Mut mulla kestää ne kivut päivän tai vähä toista. Mut se kp1 on muutenki niin kauhee päivä, kipujen lisäks masentaa niin vietävästi..

Mä todellakin toivon että se gyne viikon päästä suostuu ultraamaan, nimittäin viimeks ku kävin tiputtelujen takia niin sanoi ettei oo syytä ultrata, että sitä pitää sit suunnitella erikseen. Mut nyt kun mulla on niitä oviskipujakin, niin jos ei ultraa niin jo on kumma! Ollaan myös tän kevään aikana muuttamassa toiselle paikkakunnalle, ollaan ennenki asuttu siellä, niin jos on pysyny samanlaisena meno niin sieltä saa ainakin hyvää palvelua tk:sta.

Täällä mennään jo kp3/27 ja fiilikset senku paranee, jee :happy: Triana näköjään on mun kiertosisarena, oliko joku muukin?
Mulla on aina hyvä mieli just joku kp3-ovis välisenä aikana, täytyy nauttia siitä taas!

Elisenda, ainakin Helinäkeiju ja Alina on kans samoilla kiertopäivillä :) Toivottavasti lääkäri tällä kertaa tajuaa ultrata, luulis olevan ihan rutiinia varsinki kun tiputtelua ja kipuja on :eek: Kiva kuulla että siellä on hyvä mieli, on itelläki vähä fiilikset noussu kp1:stä.

Tuonne toiseen ketjuun harmittelinkin jo, että mitenhän käy siellä seurantaultrassa kun mun oikeenpuoleista munasarjaa ei löydy ultralla, Oysin lääkäri epäili että se on kohdun takana vasemmassa munasarjassa kiinni. Ja vasenkin on osittain kohdun takana ja kiinni siinä. Että mitenhän se vaste todetaan sitten :hilarious:

Triana, no joo toi on kyllä tosi et mistä sen tietää mitä siellä munasarjassa tapahtuu jos sinne ei nää :eek: Ja mä en myöskään täysin ymmärrä minkä muotonen kohtu ylipäänsä on, oon koittanut noista anatomian kuvista saada jotain käsitystä, mut en silti tajuu :grin

Elisenda mielenkiinnolla odotan perjantaita ja ultraa :wideyed: Mä oon monesti miettiny samaa, että minkälainen se kohtu oikeesti on, ku eihän se myöskää sen näkönen/muotonen oikeesti oo mikä siinä ruudulla näkyy ultratessa :hilarious:

Tuli yhtäkkiä nyt illalla (8-9 välillä) kauhea väsymys ja heikko/huono olo, vähä silmissä kummallisesti "vilisee", oikeestaan jopa huimaa. Voikohan jo yhestä tulla näin nopeesti tuntuvia oireita :eek: Ja siis aamulla puol 10 aikaan otin sen, niin voiko ne oireet tulla vasta nyt? En nyt keksi mistä muusta tää vois johtua, menkat aiheuttaa vähä toisenlaista huonoa oloa yleensä.

Elisenda, kiitos, oli kivat juhlat eikä tullu onneks kyselyjä. :) Olin pitkään ainoa ei raskaana oleva nainen, ja moni kyllä katsoi mun siidereitä pitkään (tai ainakin musta tuntu siltä), kuvittelin sen olevan varmistusta siitä, että kyseessä "oikeaa" kamaa eikä holitonta versiota kuten maha pystyssä olijoilla. Jep, tollanen vastakysymys etenkin vieraammille utelijoille ois hyvä! Tosiaan tuskin kukaan pahaa tarkoittaa, mutta kyllä sellaset kommentit surettaa/ärsyttää. Ja kiitos tiedosta, ettei ne allekirjoitukset näy puhelimella. :) Kiva, että siellä on paremmat fiilikset nyt!

Triana, mäkään en oo varma kohdun muodosta. Toi sun toisessa ketjussa kirjottama suunnitelma kuulostaa mielestäni järkevältä. Harmi, että tuli tollasia oireita. Kyllä ne varmaan voi niistä lääkkeistä suht monta tuntia jälkikäteenkin tulla... Toivottavasti ei jatku pitkään! ♡

Elisenda, mulla myös about sama kp. Mut luomuna tää kierto ja ovuloin kaks kertaa vuodessa, joten tämän kierron kp:t yhtä tyhjän kanssa. :D
Mä käytän vaan puhelimella tätä foorumia. En oo yhtään allekirjoitusta nähnyt.. pitäis varmaan joskus käydä koneella vilkasemassa.

Onpas täällä hirveitä menkkakipuja!! :/ tsemppiä kaikille niihin!

Triana, seuraa, et tuleeko vielä tuommosia oireita ja kauanko ne kestää. Voi tulla lääkkestä tai sit vaan ihan puhdasta sattumaa..

Puhelin vaakatasossa, niin näkyy ne tekstit. Mut kysymys: mihin te kirjotatte ne? :rolleyes: siis siellä profiilista, minkä välilehden alle?

Meillä taitaa olla täällä vähän niin kuin kaks porukkaa: nyt alkukierrossa olevat ja nyt oviksen äskettäin bonganneet. Onko ketään nyt ihan loppukierrossa? Hauskaa kun on aina joku samoissa jännäämässä:grin mulla kamuina ainakin ennen ollut lara ja frozen? Nyt siis kp 17 ja dpo 2 (kun punktio ois varmaan dpo 0).

Toivottavasti Trianan oireet ei toistu, kauanko sun pitää niitä letroja (olihan ne letrot?) ottaa? Mä alotin eilen sellaset lugesteron pallerot, ne laitetaan tonne alakertaano_O en tiiä vielä kauanko niitä pitää käyttää jos plussaa, muuten kait lopetetaan menkkoihin.. onko kellään ollut niitä käytössä? Onko tullut sivuoireita?

Bambi jos olis mennyt niinku aiemmissa tero-kierroissa, niin nyt olis kp18. Mutta uusiksi meni laskutoimitukset sen tippailun ja "tupla-menkkojen" takia. Laskennallisesti siis lääkärin ohje on, että kp1 oli 18.2., jonka mukaan otan terot taas kp15-24.
Taidan siis kierrellä ihan itsekseni tän kierron :hilarious:
LaraS kp9/27-30?

Bambi, tsemppiä Lugejen kanssa! Eikös ainakin Helinäkeijulla ollut kokemusta niistä..? :) Joo suht samoissa mennään, mulla kp19, ei ovista tässä(kään) kierrossa (luomuna siis vaihteeks menty). Kovasti jo odotan uutta kiertoa, johon toivon mukaan jätät mut yksikseni "kiertelemään", kun plussaat parin viikon sisään. :)

Yöllä, kun tultiin juhlista, mies alkoi aika monta juomaa nauttineena puhua meidän lasten nimistä. (Joskus selvinpäin on heittäny jotain vitsillä, mutta nyt oli tosissaan.) Varmaan se vaikutti, että juhlissa siis lähes kaikki naiset oli raskaana ja paikalla olleilla miehillä suurimman osan naiset oli jääny kotiin hoitamaan lasta/lapsia, joten aika paljon oli puhetta tietty niistä. Yritin taas kerran siinä kotimatkalla sitten niellä kyyneleitä ja sanoa miehelle, ettei mitään nimiä kannata miettiä, kun ei meillä välttämättä koskaan ole jälkikasvua. Tiedän olevani katkera ämmä, mutta tuolla juhlissa moni raskaana oleva on/oli paljon ylipainoisempi kuin minä, ja silti heillä ei ole PCOS:ää ja tärppi kävi kuulemma heti. En voi olla miettimättä, että ehkä mun miehen pitäis vaan etsiä "toimiva" nainen, koska tää lapsettomuus ei ole hänen syynsä vaan hän pystyisi kyllä lisääntymään normaalisti.

Ainiin Lara, niinhän se meni että sun kierto heitti häränpyllyä! Mun kiertokamuni..:shifty:

Tunnistan Frozen tuon tunteen. Meillä kanssa miehen simpat kunnossa ja oon sille sanonut että se vois vaan vaihtaa toimivaan naiseen mut mies oli sitä mieltä et tärkeintä on että me pysytään yhdessä tuli lasta tai ei. Ja pahoina päivinä oon varmistanut asian pariin otteeseen niin aina tullut parempi mieli. Mutta toi on tunne joka varmaan kaikille, joissa vikaa on, jossain vaiheessa tulee ja siitä kannattaa jutella. Jotenkin mun toisaalta on helpompi hyväksyä et rankat hoidot tehdään mun kropalle, kaikki hormonit, punktiot ja siirrot ym kun kerran vikakin on mun muniksissa. Mitenköhän siihen suhtautuis jos syy olisikin simpoissa? Ehkä kuitenkin ihan samalla tavalla kun kuitenkin yhteinen haave? Ehkä olisin vielä vähän enemmän prinsessa, nytkin oon aika tehokkaasti käyttänyt tätä auts mulle tehtiin punktio isolla neulalla -korttia:p

On kyllä huippua, että täältä löytyy ihmisiä, jotka pystyy täysin samaistumaan omaan tilanteeseen ja tunnetiloihin. :) Mulle mies on sanonu, ettei vielä pidä menettää toivoa, kun ei me nyt niin kauan kuitenkaan olla yritetty; jotenkin vaan itsellä niin paska olo, kun ei edes yhtä ovulaatiota ole vajaan vuoden yritykseen avuista huolimatta mahtunut. Ihanaa Bambi, että sinun miehesi on sanonut noin. ♡ Mä tiedän, että mun mies on vauvakuumeillut enemmän tai vähemmän siitä lähtien, kun hänen isänsä kuoli 10 vuotta sitten; mieheni aika paljon vanhemmilla sisaruksilla ei ole lapsia eikä ilmeisesti tulossakaan, koska eivät tahdo (ja vaikka tahto muuttuisikin, niin n. 40-vuotiaana se ei välttämättä ole kovin helppoa). Mun mies oli sisarusparvensa ainoa, joka isänsä kuoltua suri sitä, ettei tämä ehtinyt nähdä yhtään lastenlasta. Anoppini on usein itku silmässä kertonut tätä, ja tiedän, että hän tästä(kin) syystä odottaa hirveästi lapsenlapsia. Myös mieheni tietää tämän, enkä haluaisi murskata sekä hänen että hänen äitinsä unelmia, ja siksi olen kyllä alkanut vakavasti pohtia sitä, että jos mä en voi saada ollenkaan lapsia, olisi varmasti parempi, että mieheni etsisi toimivan naisen, koska hänen suuri haaveensa on lastensaanti.

En tiedä, miten itse suhtautuisin, jos vika olisikin miehessä; ehken tosiaan juuri sen erilaisemmin. Kuten Bambi kirjoitit, tää hoitojen läpikäyminen on hyväksyttävämpää, kun vika on omassa kropassa. Mieheni ei onneksi ole ollut tarvetta tehdä muuta kuin tumputtaa purkkiin ja olla yhdellä lääkärikäynnillä mukana. Jos vika ois siittiöissä, silloinhan molemmilta vaadittais käsittääkseni enemmän juoksemista lääkärissä. Tietty jos IVF:ään joudutaan/päädytään, niin sitten asiat aikataulujen yhteensovittamisineen mutkistuu.

Huh, tulipa pitkä vuodatus!

Oiskohan ihan kamala rikos jos minäkin liittyisin tähän ryhmään? Olen täällä käynyt jo salaa lukemassa ja tämä ryhmä tuntuisi minulle oikealta. Meillä on siis yritystä takana nyt "vasta" 8kk. ja kyllä, tiedän tämän ryhmän kriteeri on 10kk. Mutta olen melko varma että se 10kk. meilläkin täyteen tulee.
Aloitettiin tutkimukset yksityisellä puolella viime vuoden lokakuussa ja selvisi että todennäköinen syy lapsettomuuteen on huonosti liikkuvat siittiöt. On hyvin epätodennäköistä että me ei lasta saada ilman apua. Olen syönyt nyt kahdessa kierrossa Letrozoleja kp 2-6 kahdesti päivässä ja pari kertaa pistänyt pregnyliä. Viikko sitten perjantaina mulle tehtiin inseminaatio, mutta jotenkin on sellainen olo että tuskin tärppäsi. Tänään on pp/dpo9 ja virallinen testipäivä on vasta 5.3. Mutta minäpä testailin jo eilen ja tänään clearblue early testeillä ja negoja oli, kuinkas muutenkaan. Menkat alkaa varmaan jo torstaina tai perjantaina eli ennen testipäivää. Ajattelin että tuo inseminaatio on ainut hoito mihin meillä on yksityisellä varaa ja olin varautunut siihen että jos niistä ei ole apua niin meidän täytyy odottaa että yritystä tulee vuosi täyteen ja saadaan lähete kunnalliselle. Mutta onneksi mulla on ihanat appivanhemmat jotka täysin oma-aloitteisesti ja pyytämättä halusivat auttaa ja laittoivat 10 000€ meidän tilille että saamme käydä hoidoissa murehtimatta rahasta :) He toivovat vauvaa varmaan melkein yhtä paljon kuin mekin. He tilasivat minulle vauva lehdenkin kun kuulivat että yritämme lasta :) Nyt kun raha asiat on kunnossa niin olisin jo valmis kokeilemaan seuraavaksi ivf-hoitoa, mutta mies haluaa yrittää ainakin kerran vielä inseminaatiota jos tämä kerta ei tärpännyt. Mulla vaan jotenkin on sellainen olo että inssi ei onnistu meillä :( Mahtaakohan meille koskaan lasta tullakaan :( Mulla on ikää kuitenkin jo 32v. niin ei tässä viitsisi enää mitään vuosia yrittää.
Babe: yritystä 07/16 alkaen, esikoinen toiveissa.

Frozen, mulla on kaks kertaa aiemmin ollut kemialliset raskaudet + yks keskenmeno (vk 5+4), ja näissä tuli kaikissa 5pvää kestävät, runsaat vuodot jonka jälkeen vielä tiputteli pari päivää. Sillä nyt ihmettelenkin tätä miks nyt oli vaan muutaman tunnin runsaat ja muuten hyvin niukat.. kp5 menossa ja menkat toista päivää ohi. Huomenna tulee mammaksin testit mitkä tilasin (24 ovis- +6 raskaustestiä) ja niin hassua kun se onkin niin varmuuden vuoks kannattaa varmaan vielä testata vaikka menkat olikin..

Tänne on tullu niin paljon viestejä että mun pää menee ihan sekasin :D

Bambi ihanaa että sulla on tollanen mies! Me tapeltiin viimeyönä mm. tästä lapsi-/lapsettomuusasiasta, ja lähinnä niistä kustannuksista tms, kun itse oon työtön ja hakemassa opiskelemaan, ja mies elättää meiät lähes täysin.. mä porasin ja olin jo kaivamassa jostain vanhoja pillereitä ja sanoin että voin ihan hyvin alottaa ne uudestaan, kun miten me voidaan vauva hankkia kun sehän vasta maksaakin (vaipat, ruoat, vaatteet, muut varusteet..).

Lopulta mies kuitenkin otti musta kiinni ja halas mua tosi lujaa, ja mä itkin sitä vasten. Se kerto mulle kuinka se haluaa lapsen mun kanssa enemmän kun mitään muuta, eikä hän halua tapella, sitä vaan ressaa kans kun ei olla vielä saatu tärppiä ja sitä pelottaa että sen simpoissa on jotain vikaa.. muistutin että onhan se jo saanu hedelmöitettyä mun munasolun muutaman kerran, ei se siitä kiinni oo.

Sovittiin asiat ja ihmeteltiin miks loppujenlopuks edes tapeltiin, ja sit puhuttiin kunnolla ja halusin tietää että kuinka täysillä se on mukana tässä lasten hankinnassa, kun luultavasti en tosiaan luonnollisesti raskaaks tule. Se sano: "asteikolla 1-10? ... 11". Sit mä porasin kyllä taas. Tiiän että sitä pelottaa ja ressaa kaikki "ylimääränen", mutta sain sen ymmärtää eilen että kuinka paljon se mua pelottaa ja ressaa myös.

Anteeks pitkä omanapailu. <3

Bambi tänään kp4 otin toisen letron, keskiviikkona eli kp7 otan viimeisen. Nuista lugeista mitä olen lukenu, niin monetkin käyttää jopa raskausviikolle 12 asti. Jotkut vähemmän aikaa. Itsellä ei niistä kokemusta.

Frozen täällä toinen katkera ämmä :oops: Miehelle monesti puran tätä maailman vääryyttä ja sitä ku ihmiselle tupsahtelee vahinkolapsiakin tuon tuosta..

ON: Oireet helpotti hieman, kun join runsaasti vettä. Yöllä kuitenkin kun heräsin ja kävin vessassa, oli todella kamala olo, hyvä etten seiniä pitkin kävelly.. Aamulla herätessä ihan ok, pää huteran tuntunen. Semmonen, mikä jää kunnon päänsäryn jälkeen. Katsotaan tuleeko tänään illalla yhtä huono olo. Huomenna soittelen muutenkin polille niin vois mainita noista oireista jos tänään jatkuu. Mutta jos jotain positiivista tästä kierrosta niin eilen ei tarvinnu enää ottaa yhtään mitään kipulääkettä, sen verran lievät oli kivut! :joyful:

Bambi no, jokin aika sitten oli tutun tuntuisia pistoksia oikealla alavatsalla. Auts!! Tuntui ovikselta, joten ehkäpä tässä kierto onkin nyt "aikataulussa". 27kp mukaan ovisennuste oli tiistaille. Tiiä sitten, onko aiempi ovis hyvä vai huono. Toivottavasti sellainen kuitenkin on!

Frozen on varmasti ollut raskasta noissa lähtökohdissa tuo lapsen saamisen paine. Ei ihme, jos sulla tuntuu välillä siltä, että parempi jos mies vaihtaisi "toimivaan" naiseen lapsia saadakseen :sorry: Miehesi on kuitenkin sitoutunut sinuun ja teidän yhteiseen tulevaisuuteen. Ja uskon kyllä, että teillekin se pieni ihme suodaan :love017 pitää vaan jaksaa jatkaa kohti sitä tavoitetta, se ei ole mahdottomuus.
Meillä minä tykkään miettiä mm. lapsen huonetta, hoitopöytää vessaan jne. Mies taas sitten vasta, kun lapsi on tulossa. Oon vissiin vähän malttamaton :rolleyes:

Babe Tervetuloa mukaan! Kuulostaa siltä, että oot tullut oikeeseen paikkaan, vaikkei se 10kk ole vielä täynnä. Ihanat appivanhemmat, kun tukevat teidän unelmaa :) taloudellinen puoli on pakosti monella mukana näissä jutuissa; onhan kaikki lääkkeet, käynnit saati hoidot kertyessään sen verran hintavia.

Deb tuollaiset ilmanpuhdistajaiset on raskaita, mutta tekee hyvää :Heartpink Mullakin miehen sitoutuminen asiaan on mietityttänyt ja oon asiasta kysellytkin. En halua painostaa, eikä mies kuulemma sellaista koe. Ihaninta on, kun hänelläkin joskus mietityttää, että "sitten kun meillä on lapsi" :love017 viime viikolla se touhusi oman kalastusharrastuksensa parissa ja sanoi, että ekaa kertaa hänellä tuli vauvakuume! Kun olisi niin mukavaa oman lapsen kanssa niitä touhuja tehdä. Olin aivan onnesta sekaisin :happy7 Raha mullakin mietityttää, kun oon työttömänä, mutta uskon, että kaikki selviää ajallaan. Tsemppiä sinne!

Triana hienoa, että on ollut vähemmän kipuja! Muutoin aika hurjan kuuluisia oireita :eek: Mulla tekee terolutit vasta illemmalla lievää päänsärkyä, vaikka otan ne yleensä aamupäivällä. Eli uskon sulla oireiden hyvinkin voivan tulla lääkkeistä. Toivottavasti ei tarvitse keskeyttää, vaan helpottais jo :)

LaraS dpo0?/kp9/27-30?

Bambi niin tosiaan olisihan se ovis ollut jo, mikäli olis nätisti siinä alkuperäisessä rytmissä mennyt mulla. Mutta näillä 36pv tiedoilla, jonka mukaan lääkäri sen kp1 ohjasi laskemaan, ovis olisi vasta viikon päästä. Koita tässä itsekin nyt olla kartalla :wacky:

Deb Joo, kyllä minäkin sinuna testaisin, jos olis noin epätyypilliset menkat. Ja testasinkin, tässä kierrossa vielä menkkojen jälkeen. Negahan se oli, mutta saipa senkin ajatuksen pois mielestä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin