Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
enkelinäiti:Heartred, Tuo 12miljoonaa on tosi hyvä tulos. :) Meillä oli insseissä aina vain alle 3miljoonaa, eli alle suositus rajan. Paljon tsemppiä piinailuun ja toivottavasti olisi plussa parin viikon päästä!

LaraS, hyvä kun aika on varattu, ei enää onneksi kovin pitkää aikaa odotella :)

ON: Tänään hain kyytiin yhden pienen ihmeen. :Heartred Alkio oli selvinnyt hienosti ja vielä jakautunut ennen siirtoa. Kohtukin näytti hyvältä ja vastaanottavaiselta. Nyt pari viikkoa pitää odotella testipäivää..
 
Ronya: jännää :) oletteko te julkisella puolella hoidossa? Paljon lääkkeet maksaa per kierto ja onko toimenpide kivulias kun munasoluja punkteerataan? Mä jo valmistelen itseäni siihen. Jos ja kun koskaan päästään sinne kaikkien jonojen takia :sad001

Mitä tänne kuuluu muille?

Ite oon ollu vähän taustalla myös. Vimppo inssi tehtiin silloin toissa maanantaina. Luget tekee nuo inhottavat vatsaoireet ja yrittää huijata minua :sad001 nyt menossa kp 27/30-32 dpo 13. Oon niin valmistautunut jonottamaan ivf/icsi jonoon joka täällä 8kk-2vuotta. Oireita ei ole ollut muuta kun nuo lugejen aiheuttamat vatsan väänteet, super menkka jomotukset koko viikon sekä nyt tämä flunssa mikä johtuu ihan siitä et on syys flunssa. Töissä yli puolet kipeenä. Ke odottelen menkkoja saapuvaksi viimeistään. Tattadaa! Icsi täältä tullaan
 
Ronya onpa jännittävää! Paljon tsemppiä piinailuun, toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa. :Heartred

Herukka pidän sulle peukkuja, ettei sun tarvitsisi edes Icsi:in lähteä vaan vika inssi olisi tuottanut tulosta.!
On kauhean epäreilua, että toisessa paikassa jonot on noin pitkiä, kun täällä Pirkanmaalla pääsee ivf:ään kuulemma 2kk jonotuksella. Onkin Suomen lyhyimmät jonot. Olisi vaan reilumpaa, jos kaikkialla olisi se sama aika...


ON: Mulla ei luget oo aiheuttaneet oikein mitään oireita. Mahtavatkohan edes toimia. :dontknow Tänään (dpo 9-10) testasin negan mutta vielä pitäis silti odottaa keskiviikkoon ja sitten negan tullen lopettaa nämä luget niin pääsee ensimmäinen inssikierto alkamaan!
 
Täällä kp 2. Mies kävi tällä viikolla viemässä uuden simppanäytteen ja sanoi että sitä oli ihan yhtä vähän kuin viimeksikin. Eli aika todennäköiseltä kuulostaa meillä kanssa tuo ivf/icsi. Mun olo on jotenkin kuitenkin vaan helpottunut. Että ei tarvi enää pitää toivoa yllä luomuplussasta eikä tarvi miettiä missä vika. Ei tarvi rääkätä itseä kaiken maailman kapseleilla ja jauheilla ja mitata lämpöjä aina samaan aikaan aamusta eikä tarkkailla kohdunsuuta. Ihan vaan ottaa iisisti ja olla onnellinen siitä, että meillä täällä on niin mahtavia hoitoja, että niistä voi olla meillekin apua. Toiveikkain mielin siis kohti hoitoja, ehkä ensi vuonna me ollaan jo raskaana :happy:
 
Villisilmä: Voikun oltaisiin.. :Heartred

bluebe: joo. Noi jonotus jutut on ihan hanurista. Meillä oma sairaala ei tee niitä hoitoja ollenkaan vaan lähetteen saa naistenklinikalle Helsinkiin. Siksi kai jono niin pitkä kun sinne on menijöitä joka kaupungista..
 
Niin ja bluebe testasin tänään negan onestepillä. Olin päättänyt että en testaa ennen keskiviikkoa mutta sorruin. Tänään dpo 13 ja heti inssin jälkeen oli se fiilis ettei onnistu kun miehen näyte niin kura 15milj. Pää kohti uusia pettymyksiä.
 
Triana juu tiedän tunteen, ei oo ihan helppo karsia ruokavaliota kun se syöminen tosiaan on ihan parasta :D mutta gluteenittomuus toi mulle ihan valtaisan avun ja se ei loppujenlopuks ookaan niin kamalaa.. että suosittelen ees parin viikon kokeilua :wink

Tsemppiä piinailuihin ja hoitoihin kaikille joilla niitä on edessä! Toivottavasti tosiaan ei ihan älyttömiä aikoja tartte jonotella vaan asiat edistyis nopeasti!

Ja kiitos kaikille onnitteluista! Vielä on pieni matkassa, nyt dpo15 ja aamulla oli suht vahva plussa. Selkää vaan särkee aika paljon niin vähän pelottaa, että sieltäkö se km on taas tulossa, mutta toisaalta tällä kertaa ei tullut valemenkkoja, joten se taas vois olla hyvä merkki... Ei tässä auta kuin odottaa. Laitan tähän testitiirailijoille (mua aina ihan kauheesti kiinnostaa :D) pregcheck - testijanasta kuvan kun oon joka aamu testannut (oli hirmusti testejä kaapissa :wink). Eli tossa dpo10 - dpo15 :)
 

Liitteet

  • IMG_20171028_081120_01_01.jpg
    IMG_20171028_081120_01_01.jpg
    602.6 KB · Katsottu: 144
Ääh, mun pitäis käyttää näitä lugeja vielä keskiviikkoon asti ja sitten alkaisi menkat, ja näillä näkymin ens kierron ovulaatio saattaisi tulla juuri sellaisena päivänä, jolloin en kertakaikkiaan vaan voi olla pois töistä, ja meillähän pitäisi olla se eka inssi.

Jotta tän voisin estää, mun varmaan kannattaisi lopettaa luget heti, jotta uusi kierto alkaisi aiemmin tai sitten käyttää niitä muutama päivä pidempään kuin pitäisi. Mitä te tekisitte? Alkaakohan uusi kierto kuinka pian lugejen lopettamisen jälkeen? Mullahan on normikierroissa muutama päivä tiputtelua ja sit vasta alkaa uusi kierto, mut lääkärin puheista ymmärsin, että lugejen avulla pitäis alkaa heti kunnon vuoto.

Jos lopetan luget nyt ja oonkin raskaana (testi näytti kyllä eilen negaa, mutta olikin vasta dpo 9-10) niin sehän menis varmaan heti kesken. Mutta tuskinpa mä nyt kuitenkaan oon, kun en ole tähänkään asti ollut. :confused005
 
bluebe: mulla alkaa yleensä lugeista 2-3 päivän päästä menkat. Ihan ekalla kerralla odottelin 10 päivää.. kandee siksata niiden kanssa sitä kiertoa niin osuu oikealle päivälle :)
 
Pyaping, onnea, hyvin näyttää viiva vahvistuvan! :) Tervetuloa tonne "Lopultakin esikoinen tulossa" -ketjuun, sitten jos ja toivottavasti kun tuntuu siltä. :)

Bluebe, mulla ei oo kokemusta Lugeista (meidän klinikalla oltiin sitä mieltä, että jos on saatu kunnon ovulaatio aikaan, loppukiertoon ei tarvita tukea), mutta käytin Teroluteja joitain kertoja saadakseni menkat alkamaan (PCOS-potilaana kun ne ei muuten mulla alkanu). Ainakin Teroista voin sanoa, että mun kohdalla oli arpapeliä, millon menkat alkaa; pari kertaa oli se normaali (?) 2-3 päivää lopetuksesta, mutta sitten kerran kesti viikon. Toi on hitsin vaikeaa, sitten vielä ku on sellanen työ ettei vaan voi olla millon vaan pois. :sad001 Tsemppiä!

Ronya, voi kunpa nyt tämä yksilö jäisi tiukasti matkaan! ♡ Toihan on hyvä juttu, että alkio oli alkanut jakaantua hienosti. Tsemppiä piinailuun! ♡

LaraS, hyvä että on gyne varattu niin asiat alkaa edetä. :)

Tsemppiä kaikille eri hoito- ja tutkimusvaiheisiin. Toi odottelu on aivan perseestä, toivottavasti kenenkään hoitoihin pääsy ei venyis ihan älyttömän pitkälle! ♡
 
Muokattu viimeksi:
Herukka, miten sulla sitten on ovulaatio ajoittunut? Onko tullut ihan normaaliin aikaan laskien ekasta vuotopäivästä?
 
bluebe: Omaan kiertoon ilman hormonilääkkeitä mulla on ovulaatio ollut kp 15-18. Hormoniääkkeillä (letrozol) mulla on ovulaatio ollut 13-15.
 
Deb, kiva kun asiat alkaa rullaamaan :happy: ja hyvä että kaikki vaikuttaa olevan kunnossa! Varasitko jo aukkariin aikaa?

enkelinäiti, hyvä että inssi onnistui, vaikka vähän hoppu tulikin :happy: tsemppiä piinailuun ja toivotaan parasta :Heartred

LaraS, tsemppiä lääkäriajan odotteluun! Ei onneks kovin pitkä aika :) vieläkö muuten syöt metformiiniä? Mä oon miettiny että pitäiskö mun kysyä sitä itellenikin.. ainakin musta tuntuu että mun pco vaan pahenee kokoajan.

Ronya, tsemppiä piinapäiviin ja tarrasukkia kyytiläiselle :Heartred

Pahoittelut kaikille negan testanneille :sorry:

ON: Jotain mun kropassa on kyllä vikana. Ovista odottelen, joka ei tutuista tuntemuksista päätellen ole lähimaillakaan. Ja silti kohdusta ja rinnoista vihloo :wideyed: omituista! Elättelen toiveita, että huomisesta palkasta jäis niin paljon yli, että pääsisin yksityiselle gynelle ultraan!
Ja mua on taas alkanut ahdistaa, että ollaan niin pitkään yritetty ilman tulosta.. vaikka tiedän että hoidoilla on hyvä mahdollisuus onnistua, mutta jostain syystä nää kuluneet vuodet on tehneet sen, että tekis mieli vaan heittää kirves kaivoon. Ja koko ilo siitä, että meillä voi olla joskus lapsi, on kadonnut.:sad001 Toivotaan että se tulee takaisin jos joskus tärppää..
 
Elisenda kannattaahan sitä kysyä :) Mulla jäi kesäisten vatsavaivojen jälkeen metformiinit pois, kun ne voi pahentaa niitä ongelmia. Oon kyl miettinyt, otanko takas. Ehkä ootan sen lääkärikäynnin kuitenkin; jos mun pco olevinaan on "parantunut" niin turhaan ei lääkkeitä kai kannata syödä. Tosin diabetes-alttiuden takia ei varmaan turhaa mun kohdalla kuitenkaan ole.
 
Täällä menossa yk 11,päivä 24/24-25. Ovistesti oli ainoa mitä oli kaapissa ja viiva siihen tuli,ei kylläkään niin vahva ko kontrolli. No,huomenna selviää paljon,joko kp 1 tai...
Näin viime yönä unta et oon raskaana ja olin niin onnellinen. Saa nähdä,miten käy.
 
Elisenda alkuun käytin maitohappokapseleita, jotta ärsyttäis vähemmän. ja annos nostetaan hitaasti. Mulla on 500mg kolmesti, mut sillä annoksella en kerinnyt montaa vk ottaa, kun tuli ne vatsavaivat ja jätin pois. Tuskin olivat vaivojen syy, mutta voi pahentaa jos valmiiksi maha oireilee.
 
Elisenda, on ollut sen verran kiireitä etten ehtiny varata aikaa sinne aukkariin, ja jos se pitää tehdä alkukierrosta niin taitaa mennä ens kiertoon. Nyt kp6 ja alkaa pikkuhiljaa viimeset tiputtelutki loppua :)
 
Elisenda pystyitkö varaamaan aikaa? Toivottavasti on noi inhottavat oireet helpottanu :)

Pene miten kävi?

ON: Täällä kp25/25-26. Eilen ja tänään kevyitä jomotuksia kyljissä ja paineen tunnetta kohdussa, varmaan tälle yölle rysähtää kivut kunnolla päälle ja täti huomenna. Nyt ei edes harmita, kun eihän tässä kierrossa ollu mahistakaan raskautua. Sain muuten sen uuden duunipaikan! :p Hoidoista en kertonu vielä, mutta haastattelun perusteella en usko että myöhemmin kertomisesta koituu ongelmia ja niistä muutamista poissaoloistakaan sitten :)
 
LaraS, oon lukenut että jotkut on sitten jatkaneet pienemmällä annostuksella, jos maha sen kestää.

Pene, kuinkas kävi? Tuliko kp1?

Deb, mun ainakin piti varata heti aika kun sillon uus kierto alkoi, ja menin aukkariin muistaakseni kp 8.

Triana, en pystyny :sad001 mies oli lainannut kaveriltaan rahaa monta sataa autoremppaan, niin ne piti maksaa nyt pois.. ja hiton autoon pitäs tilata taas jotaki uusia osia :mad: ärsyttää että siihen menee kaikki "ylimääräset" rahat.. Oireet on mulla nyt helpottaneet, yhtenä päivänä tuli taas tuo oikee munasarja tms hitsin kipeeksi, mutta meni onneks nopsaa ohi!
Onnea uudesta duunipaikasta :happy: millon alkaa? Toivottavasti selviät kipujen kanssa :Heartred
 
Takaisin
Top