Pirkanmaan odottajat :)

onpas tämä hiljentynyt.. eilen oli lääkäriaika vammalan sairaalassa, tyttöä veikkasivat sielläkin ja kaikki hyvin. jännä miten sf mitta on koko ajan mennyt yläkäyrällä, mutta nyt 35+4 viikolla vauvalla kuitenkin kokoa vain 2600g.. lauantaina pitäisi mennä vammalaan puhumaan että sektio vai alatie synnytys, tulee vaan kiireinen päivä lauantaista kun olen mummoakin luvannut kyyttiä :/
 
Harmittaa kun tuo Vammala nyt kuitenkin mennään sulkemaan, ja peräti 16 päiväksi :/ ensin ei ja sitten joo. Onkohan Tays miten varautunut ruuhkaan, tuolloin joulun ja loppiaisen välissä on tosi paljon laskettuja aikoja. Oikein ärsyttää tuollainen toiminta, vaan mitäs sille nyt tavallinen ihminen voi tehdä :(

Onko moni käynyt tuolla Taysin uudella tutustumiskäynnillä? Onko pelkästään huoneessa istumista ja diojen katselua, vai kierrelläänkö osasto läpi?
Mikään valmennus ei kiinnosta kun ei ole ekakertalainen, mutta olisi hieno nähdä paikat niin tietää mihin mahdollisesti joutuu. Nimenomaan joutuu :D ehkä tää pettymys helpottaa tässä viikkojen myötä! Vielä kuitenkin kuukausi laskettuun aikaan :)
 
mä en ees halua kuvitella joutuvani Tayssiin :( jos ny saan sen sektion ni näillä tiedoilla just ja just pääsen Vammalaan :)
 
Meillä neuvolassa sanoivat ettei laskettuna aikoja ole nyt joulukuulle niin paljoa kuin mitä oli syksyn pahimmassa ruuhkissa, eli kaikkien pitäisi kyllä ihan hyvin taysiin mahtua. Sitten taas seuraavia ruuhka-aikoja oli tammikuun lopusta maaliskuun alkuun. Itse menen ihan mielellään taysiin, enkä mitään muuta ole edes harkinnut. Jotenkin oon pitänyt sitä itsestäänselvyytenä. Toki sitten harmittaa jos jostain syystä joutuisikin lähtemään Hämeenlinnaan tms. Vielä en ole käynyt torstain tutustumiskäynnillä, mutta tarkoitus olisi kyllä. Huomenna vaan on jo sovittua menoa ja seuraava torstai onkin sitten itsenäisyyspäivä, enkä usko että silloin on käyntiä tarjolla. toivotaan vaan että vauva ei päätä kovin etuajassa tulla, jotta kerkiää tutustumiskäynnillä :) Jotenkin olo on (ainakin toistaiseksi) ollut niin hyvä että uskallan toivoa että synnytys menisi lähelle laskettua aikaa, vaikka vähän ylikin :) Ehkä sitten pyörän puheeni, jos tässä vielä viime metreillä alkaa kasaantua enemmänkin oireita :D Toki pitäisi sitä sairaalakassiakin alkaa pikkuhiljaa pakkailemaan. Nyt vaan pohditaan että mitä kaikkea sinne sitten näillä pakkasilla tarviskaan.. Nyt on suuret hankinnat saatu hoidettua ja pinnasänkykin kasattua. Ostoslistalta vielä hoitoalusta, pinnasängyn reunapehmusteet, imetysliivit, tutteja, vaippoja jne. Mutta onhan tässä vielä aikaa :) Kaiken vauvantarviketouhotuksen keskellä koitan aina välillä muistaa touhottaa vähän jouluvalmisteluja. Eihän sitä tiedä vaikka vauva päättäisi syntyä viikkoa ennen joulua, niin on se vähän arpapeliä lähettää tuo mies yksin sinne joululahjaostoksille :) Ja mieskin ehkä arvostaa, jos sen ei tarvitse yksin kauppoja kierrellä..
 
Heippa joulukuiset mammat!
Haluaisitteko kertoa omista kokemuksistanne tayssista synnytyssairaalana? Olisi kiva kuulla ennen omaa vuoroa muiden kokemuksia.
 
Moi valentina! Omat kokemukseni ovat olleet pääasiassa positiivisia. Minua hoitaneet kätilöt ovat olleet todella mukavia, eli henkilökunnalle annan puhtaat paperit, mutta samaa ei voi sanoa olosuhteista.

Synnytysosastolla tehtiin remonttia (kaadettiin seinää yms. meluista touhua) ja kun päästiin osastolle, oli käytävällä remonttimiehet hommissa. Esikoisen kanssa (vuonna 2010) olin osastolla 2a tai 2b, jonka kahden hengen huoneissa oli vessa ja suihku. Nyt reilu viikko sitten jouduin 4a:lle, jossa samassa huoneessa oli kolme äitiä ja vessat ja suihkut olivat käytävässä. Huonoksi onnekseni jouduin vielä jäämään huoneen ensimmäisen sänkyyn, eikä sänkyä ympäröineet verhot riittäneet kunnolla peittämään koko sänkyä, joten täyttä näkösuojaa en missään vaiheessa saanut. Lisäksi huoneen ilmanvaihto oli onneton ja huoneessa oli todella kuuma. Ei tuo lämpö sinällään haitannut, mutta kun ne sängyt on muovitettu (patja ja tyynyt), niin itse ainakin hikoilin kuin pieni sika. Onneksi synnytys meni hyvin ja vauva voi loistavasti, niin pääsimme lähtemään heti seuraavana päivänä kotiin, omaan rauhaan.

Sinällään täytyy olla tyytyväinen, että henkilökunta jaksaa tehdä töitä remontin keskellä ja palvella parhaan kykynsä mukaan, koska eihän noille olosuhteille ja osastojen ruuhkaisuudelle mitään voi. Ja loppujen lopuksi se on kuitenkin lyhyt aika mitä siellä sairaalassa normitilanteessa vietetään, eli vaikka olosuhteet ei mitkään huiput olekaan, niin ei se maailma siihen kaadu! :)
 
Oi ihanaa mymmeli, kiitos vastauksesta! Toivon tietenkin omasta puolestani, että remontit olisi remontoitu nyt kun pian itselläkin h-hetki lähestyy. Mutta tosiaan pieni aikahan se vain on mitä sielä joutuu viettämään ja pian pääseekin jo kotiin. Kiitos vielä vastauksesta!
 
Olin kanssa 4a:lla viime to-pe, kakkoset oli kuulemma käytävää myöten täynnä. Huoneessa tosiaan kolme sänkyä, ja kun tuo 4a on synnyttämättömien osasto jossa on vain tuo yksi huone synnyttäneille, niin ruuhkan vuoksi yksi huoneessamme oli vasta odottelemassa synnytystä. Kiva varmaan kuunnella vauvan itkua jo etukäteen :) nukkumisesta ei tullut mitään, kun toinen huonetoveri kärsi kovista hätäsektiokivuista ja vauvalla oli tulehdusarvot koholla minkä vuoksi itki (huomasivat tämän vasta seuraavana päivänä jolloin vauva pikapikaa lastenosastolle). Porukkaa ramppasi siis huoneessa läpi yön. Vessat ja suihkut tosiaan käytävän toisessa päässä, vaipanvaihtohuone vastapäätä. Jääkaappi oli onneksi melkein vastapäätä huonetta :P
Kakkosella on varmasti erilainen tilanne.
Onneksi ei tarvinnut olla kuin yksi yö, kyllä kotona on ihanaa.
 
Takaisin
Top