Pirkanmaan odottajat :)

wissen

Satasella mukana keskusteluissa
Olihan meillekki oma ketju alotettava ku muutamalla muullakin alueella on. :) Mistä päin pirkanmaata täällä löytyy odottajia? Tämä esikoistaan odottava asustaa Nokialla.
 
Minäkin esikoistani odottelen, valkeakoskella miehen ja neljän koiran kanssa.. :)
 
Minä asustelen Tampereella ja esikoista odottelen.

Tänään piti olla neuvola, mutta neuvolantäti oli sairastunut ja tapaamista siirrettiin viikolla. Mulla tulee kuuden viikon väli edellisestä kerrasta ja viisi viikkoa oli se edellinenkin. En ole saanut KELA:n papereitakaan vielä, vaikka eipä niillä kai niin kiire ole. Onneksi ei ole ollut mitään suurempaa vaivaa!
 
Jep..täällä on yks kans Lempäälästä ja toista odotan. Esikoinen on 4,5 vee poika.
Muutettiin Tampereelta tänne maaliskuussa vasta..joten on vähän opettelemista uuden kunnan säännöille ja palveluille.
 
Ja täällä esikoistaan odottava Tamperelainen:) ja Länsi-Tampereella asustellaan.
 
Missä päin Tamperetta Baais asutelet kun on noin pitkät välit neuvolakäynneillä? Mulla ollut aina 4 viikkoa ja kelan paperitkin sain jo aikoja sitten.. :)
 
Täälläkin on yksi esikoisen odottaja. :) Asustellaan täällä Ylöjärven peräkorvessa, eli Viljakkalassa. :)
 


Tytsy89 => No sitä mäkin olen ihmetellyt!

Asun siis keskustassa ja käyn Tampellan perheneuvolassa. LA on kyllä vasta 23pv.
Tänään 23+2 ja olen käynyt kolme kertaa neuvolassa, josta yksi oli se lääkärikäynti eli kaksi kertaa neuvolan tädillä ja kerran lääkärillä. Ultrassa toki kaksi kertaa.
 
^melkosen vähän kyllä.. mulla on huomenna viides neuvola ja saan kelan paperit, ja laskettuaika vasta 27.12..
 
Heips! Täällä kans yks esikoistaan odotteleva tamperelainen(irjala).. :) Mä sain kelan paperit jo aikoja sitten, mutta perkele en niistä mitään ymmärrä.. Tarkotus oliskin huomenna käydä kelassa niitä enemmän ihmettelemässä. :)
 
no juu, meikkiskin on nyt jo vihdoin saanut ne paperit, mutta täytyy kyllä myöntää, että tuolla ne olohuoneen nurkassa odottaa, että joku niihin tutustuisi :)
Te, jotka asian olette jo hoitaneet, tarviiko siis ensin ilmoittaa Kelaan ja sitten työnantajalle vai voiko tehdä samaan aikaan?
Onko joku jo saanut niitä uudempia äitiyspakkauksia?
 
juu ei voinu kyllä harkitakkaan täyttävänsä netis noita kelan papereita, sen verran monta kohtaa jäi avoimeks että tarvii kans huomenna käydä paikanpäällä kysymäs neuvoo..
 
Mä sain neuvolasta sellaisen Kelan vihkosen mukaan, josta selvisi että työnantajalle ilmoitettava viimeistään kahta kuukautta ennen äitiysvapaan alkua ja Kelaan puolestaan kahta kuukautta ennen laskettua aikaa. Aika pitkään luulin, että molemmille kahta kuukautta ennen eli työnantaja sai virallisen ilmoituksen pari päivää myöhässä. Muuten noi Kela-kuviot on hiukan hämärän peitossa. Että meneekö verottajalta tieto uudesta veroprosentista suoraan virkateitä Kelaan, vai soittelenko erikseen?
 
Moikka

no mäkin oon todellakin kuvitellut, että työnantajalle ilmoittamisessa riittää kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa... jos se tosiaan onkin pari kuukautta ennen äitiyslomaa niin mullakaan ei ole kuin pari päivää enää aikaa ilmoittaa. Huh. Olipa hyvä, että tuli puheeksi!
 
Hupsista...
selvitin asian sitten illalla töissä ja se on tosiaan se kaksi kuukautta ennen äitiysvapaan alkua, kun työnantajalle pitää ilmoittaa.
Katselin myös niitä Kelapapereita ja kyllähän se sielläkin (melko isolla) luki, mutta ohi oli tosiaan mennyt.
Kertonut olen siis jo aikoja sitten, mutta tämä palkkakonttoriin ilmoittaminen on jäänyt. Pomo vielä sanoi, että hoitaisinko sen itse, kun edellisen äitiyslomalla lähtijän kanssa oli tullut kuulemma vähän kiire. Onneksi vielä kerkiän. Kyllä nämä keskustelupalstat on hyödyllisiä sanokoon muut mitä vaan :D
 
Täällä yksi tamperelainen lisää. Meille on toinen tulossa...

Nuo Kelan hommat on kyllä ihan peestä. Itse täytin hakemukset netissä, mutta nyt joudun sitten tekemään vähän lisäselvityksiä ja valittamaan tuosta vanhempainrahapäätöksestä. Ei huvittaisi, mutta pakko on. Onneksi ei nyt tällä kertaa tarvitse tapella vielä palkanlaskennan kanssa, kun en ole töissä.
 
Hei kivaa, pirkanmaalaisille oma ryhmä :)
Urjalassa asustellaan, esikoistyttö on 2v 4kk ja nyt olisi poika tulossa.

Tarkoitus olisi (taas) mennä Vammalaan synnyttämään, onko muita tulijoita?
Jäi viime kerrasta todella positiivinen kokemus, taysia en halua edes testata :)
toivottavasti vaan synnytys käynnistyy viikolla...
 
haluaisin kans vammalaan, mutta laskettu on niin lähellä joulua että ei tiedä onnistuuko, kun vammalassa on joulun aikoihin sulku emoticon
 
Takaisin
Top