Pirkanmaan odottajat :)

Ai tuleeko sinne sittenkin sulku? :( luulin että ne päivystävät kyllä arkipyhät, ja vain viikonlopuksi kiinni. Täytyy kysellä tätä asiaa, mihin ihmeeseen sitä sitten menee :O
 
Minä niin haluaisin tuonne Vammalaan synnyttämään. Kuullu pelkkiä positiivisia asioita. Mutta eipä varmaan tartte haaveilla, kun asutaan noin vartin päässä tuosta Taysista, että lähdettäs sinne asti. :( Pitää vaan toivoo, että sattuu kivat kätilöt oman synnytyksen ja osastollaolon ajaksi. Viimeksi ainakin synnytyksen loppuun hoitanut kätilö oli ihan huippukiva. :) Kiirettähän siellä varmaan piisaa ja täyttä tulee olemaan, mutta kunhan ei tartte Hämeenlinnaan lähteä niin hyvä... :D
 
wissen, ok. Meillä ei ole maininnut mitään, vaikka tietää että olen sinne menossa synnyttämään. Ei siellä ole muistaakseni ennenkään ollut joulusulkua, kaksi kertaa ollut kesällä :( tosi tyhmää jos nyt alkavat enemmänkin sulkuja määräämään, kyllä viikonloput riittäisi...
 
Mä haluaisin kans synnyttää Vammalassa... La on tosiaan 11.12, saa nähdä syntyykö sit kuitenkin vasta viikonloppuna vai koska... Meillä autolla matkaa tayssiin about 5min.. Et... Kaipa sitä silti tulee synnytettyy tayssissa.. On mul kuy kaverit ihan hyviäkin asioita tayssista kertonu, mut mua häiritsee et ukko joutuu odottaa jossai odotushuoneessa ku ollaan käyrillä... Haluaisin ehdottomasti että mies olisi koko ajan vieressä.. :/
 
eipä taida näemmä mummu ja muut tajuta et eipä tuo vauva 100% varmaksi tyttö ole, mutta vaaleanpunaista villatakkia mummu teki emoticon
 
VAS:sta ja joulusta: kysäisin neuvolassa asiasta kun tänään oli käynti, ja ei ainakaan näillä näkymin ole mitään joulusulkua tulossa :) Jos tulee, niin laittavat siitä kaikkiin pirkanmaan neuvoloihin ja nettiin kyllä tiedotteen, kuten kesäsulustakin. Eli ilmeisesti joku väärinymmärrys kyseessä siellä neuvolassa josta joulusulkua mainostettiin...?
Tää oli huojentava uutinen, itellä LA vasta 30.pv mutta jos joulusulku tulisi niin vas olisi koko sen viikon kiinni (30.pv on sunnuntai) :o kun ei koskaan tiedä tuleeko etukäteen vai jälkikäteen... :)
 
Saa nähdä pääsekö ite sinne vammalaan.. Meillä oli tänää neuvola ja joudutaan ylimääräseen ultraan sillä vauva ei ole tarpeeks iso verrattuna viikkoihin... Jos asiaa ei saada korjattua tai löytyy jotn ikävää nii se siitä vammalassa synnyttämisestä... :/ Ultrassa saattaa tosin selvitä sukupuoli, jota aikasemmin ei oo selvinny.. :) Täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että vauvalla on kaikki ok <3 >
 
Heipsan.
Täällä myös yksi pirkanmaalainen joulukuun odottaja. Toista lasta odotellaan täällä. Esikoiseni Sonja täyttää ensi kuussa 6vuotta. LA on 20.12.12 ja poikaa vahvasti ultrassa veikkasivat.

 Huomasin että VASista kovasti keskusteltiin. Itse synnytyn esikoiseni siellä ja pelkkää hyvää sanottavana kyseisestä paikasta. Ihmettelen suuresti jos joulusulkua ei tule, koska ennen sellainen ainakin oli. Siis joulusta uuteen vuoteen kiinni. Näin ainakin ennen ollut.
 
Bambie, kuulemma moneen vuoteen ei ole ollut kuin kesäsulku. Mutta jääpi nähtäväksi, pidetään varpaat ristissä ettei joulusulkua aloteta uudelleen... on se vähän järjetöntä, kun Taysissa on usein niin kova ruuhka että synnyttäjiä lähetetään toisen sairaanhoitopiirin sairaalaan Hämeenlinnaan, niin miksi sitten sulkea se toinen oman piirin synnytysosasto jonne ihmisiä mahtuisi :/
 
Mä oon kaksi lasta taysissä synnyttänyt, eikä yksin ole tarvinut olla. Kyllä mies on saanut mukana olla ihan kokoajan. Mitä nyt itse halunnut yksin käydä esim. vessassa synnytyssalissa ollessa. Mutta saa siis sinnekkin mukaan tulla, jos niin haluat (siis vessaan).
 
Täällä myös esikoisen odottaja joka asustelee Viljakkalassa (Ylöjärvi)! Vammalaan kanssa olisimme menossa, mikäli viikolle vaan osuu, vaikka sinne ny tuleekin vähä enemmän matkaa! Kovasti on kehuttu paikkaa! :)
 
emile78: Silloin, kun itse olin esikoista Taysissa synnyttämässä, niin siinä synnytysvastaanotossa (tai mikä lie, siellä alakerrassa) mies joutui odottamaan, eli ei päässyt sinne verhon taakse mukaan. Toki siinä ei kovin kauaa yleensä olla, mutta hetken aikaa kuitenkin joutuu niillä käyrillä makaamaan yksinään...luulen, että Jasy tarkoitti sitä... :)

Ramana: Älä muuta sano. Ihan järjetöntä, että tuota Vammalaa ajetaan alas, kun tiedetään, että Taysissa on järjetön ruuhka ja kiire koko ajan. Ei ainakaan meikäläisen järkeen käy tämmöiset järjestelyt...
 
tänään oli eka perhevalmennuskerta, eipä siellä hirveesti mitään uutta tietoo ollu, mut kaippa ne kakski kertaa voi vielä käydä..
 
Moikka

meillä oli jo viime viikolla eka perhevalmennustunti. Se oli Synnytys- ja lastenhoitotunti ja tuosta lastenhoito puolikkaasta saatiin kummatkin uutta tietoa - synnytys osiosta ei niinkään. Eilen oli Arki vauvan kanssa ja henkilökohtaisesti pidin sitä aika turhana. Se olis voinut olla hyvä (ajatuksena), mutta toteutus jotenkin ontu. Miehet erotettiin meistä naisista (ja vaikka en hirveesti vielä ole kerinnyt asiasta mieheni kanssa jutteleen) hän piti omaa osioonsa ihan perushyvänä. Se miesten "valmentaja" vaikuttikkin jotenkin asiallisemmalta. No ens viikolla on sitten imetysvalmennus ja sieltä toivon saavani paljon vinkkejä ja neuvoja. Mies ei sinne luvannut lähteä :) Kattoo nyt :D
 
eihän sitä kohta tie et mitä pukee edes päällensä :/  kahet äitiysfarkut mulla on, mutta nyt alkaa jo normi housuista huomaan et ei voi käyttää, ne mikkä mahtuis, jää niin alas ettei pysy, ja jotku ei meinaa reisistä mennä enään.. hirveesti vaan ei olis varaa ostella vaatteita joiden käyttöaika jää kuitenki tosi lyhyeks :/
 
Me ei varmaan käydä siellä perhevalmennuksessa(??)...neuvolantäti antoi jo etukäteen niitä lappusia mitä siellä sit jaetaan, kun sanoin että en tiedä mennäänkö sinne. Se mun "täti" on kyllä todella mukava. Tays kierrokselle aateltiin kyllä mennä joku torstai.

Minäkään en tahtois ostella uusia vaatteita enää. On mulla tunikoita ja mekkoja mitkä varmaan mahtuu hyvin, mut nämä tavalliset t-paidat ei (kun ei oo vieraita kotona niin voi oleskella niin että vatsa=sisäkumi vilkkuu, heh heh). Yhden äitiyspaidan ostin ja yhdet farkut sekä olohousut, muuten on mennyt tavalliset löysät housut ja löysähköt hameetkin vielä (mahtuukohan ne farkut enää kun en ole kokeillut hetkeen, apuva). Tuo kevät/syksy takki menee vielä kun on sekin tunikamallinen. Talvitakiksi aattelin tuollasta vanhaa (hirveen mallista) pitkää villakangastakkia, joka on kirppikseltä halvalla ostettu. Se on iso mutta vähän mummomallinen... Katsoo nyt viittiikö sitä päällensä laittaa :)
 
Meilläkin oli neuvolassa niitä tietotunteja synnytyksestä, imetyksestä jne.. Mutta en valitettavasti päässyt. Synnytys ei sillai edes kiinnostanut, mutta imetys olisi kiinnostanut. Menin paikalle mutta neuvolan ovet olivat kiinni eikä kukaan tullu avaa ovee vaikka summeria painoin.. :( harmittaa.. Mutta olkoot, toivottavasti joku sit neuvoo et miten sen imettämisen kanssa.. Olisi vain kiva tietää että mistä sitä kannattais edes hankkia imetysliivejä, mistä siis ostaa jne.. Itsekin tekis mieli käydä siä taysiissa tutustumassa.. Kertokaas ny mihin aikaa se oikee olikaan silloin torstaina? Ukkoani en saa mukaan sinne todennäköisesti, mutta voisin kyllä kaverin sinne mukaan ottaa joka on koko raskauden ihanasti pitänyt huolta mm. Mielenterveydestäni(piti seuraa ja kannusti lähtemään liikenteeseen kuuden viikon oksentelun jälkeen, eli kuntoutti mua). :D
 
Täällä myös esikoistaan odottava odottaja Kissanmaalta. Tässä harjoittelen nyt käyttämään sivustoa. La on 31.12.

Onko Pirkanmaan joulukuisilla facebookissa ryhmä, jossa voisi kuulumisia vaihdella? Itselleni se olisi helpompi tie kysellä ja vaihtaa kuulumisia?
 
Takaisin
Top