Pillereiden lopettamisen jälkeen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja .nenna.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tintti, kantsii siinä ku vuos alkaa oleen täynnä ni kysellä aikaa neuvolasta tai terveyskeskuksesta tai piipahtaa yksityisellä :) ebaysta saa ovistikkuja halvalla ja on toimineet :)
foolihappoo on hyvä syyä kun yrittääkin :)
tosiaan ens sulta kartotetaan missä vika, jos kierrot heittelee liikaa, otetaan hormonikokeita, selvitetään ovuloitko tai onko muuten jotain ongelmaa, eli perus gynen tutkimus, verikokeet ym. Jos kierto heittelee voit saada terolutin säännöllistämään kiertoa, jos ovulaatiota ei tapahdu, silloin voidaan määrätä clomifenit.
Terolut on keltarauhashormonivalmiste, joka toimii samalla tavalla kuin kehon oma keltarauhanen joka sitä tuottaa ovulaation jälkeen. Kiertohäiriöt voi johtua siitä ettei oma keltarauhanen eritä hormonia tarpeeksi.

Clomifen stimuloi munasarjoja, kun stimuloi aivoissa tuotettavaa hormonia joka pistää munasarjat tuottamaan FSH ja LH hormoneja jotka sit taas vaikuttaa munarakkuloiden eli follikkeleiden kasvuun ja sitä kautta ovulaatioon. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Madh tuliko sulle mitään oireita teroista? Eilen otin viimeisen ja tänään kauhean vahvoja alavatsa kipuja. Ja viikonloppuna oli kuin joku tökkisi alavatsaa.. Nyt odottelen vain että kuukautiset alkavat!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pepe, ekalla kerralla tuli vaikka mitä, jomottelua alavatsaan, tissikipua, yökötystä, väsymystä ym... seuraavissa ei tullu niin paljoo :)

menkkojen pitäis alkaa vikasta terosta kahden viikon sisässä, näin mul ekalla kerralla gyne ohjeisti. Sen jälkeen onki tullu 3-6 päivää vikasta terosta :)

Paitsi tietty nyt ku tärppi kävi.

Ekasta terokuurista menkat ei tulleet, ja söin sit tuplana terokuurin ja sen jälkeen on tullu ajoissa :)

Madh täällä alkoi kuukautiset heti tänään :(

Moikka. Tulin tuolta joulukuisten ryhmästä kirjoittelemaan omia kokemuksia. Eli jätin pillerit pois viimevuoden kesäkuussa. Söin siis sitä ennen Yasmin e-pillereitä n. 7v. Kiertohan meni lopettamisen jälkeen aivan sikin sokin ja noin puolen vuoden yrittämisen ja tooodella pitkien kiertojen jälkeen tajusin mennä lääkäriin (yksityiselle tosin) kertomaan hiukan tilanteesta. Lääkäri määräsikin minulle myös tuon Terolut kuurin puoleksi vuodeksi ja kierto lähti heti tasaantumaan kp 60 -> kp 29. Terolut kuurinkin ehdin melkein loppuun asti syödä ennen kuin tärppi kävi. Eli noin vuosi yritystä tuli. Mutta sitkeesti kun vaan jaksaa yrittää niin kyllä se jossakin kohtaa tärppää. :)
Itsellä ihan selkeästi tuo Terolut oli se joka auttoi, muuten olisi voinut mennä pidempäänkin.

Onnea kaikille yritykseen ja toivottavasti onni suosii pian! :)

Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä josko saisit aikaa kun kohta jo vuosi ilman ehkäisyä. Täällä tulee kans elokuussa vuosi ilman ehkäisyä.. Itse sain nuo terot koska kierrot on venynyt niin pitkiksi. Ootko muuten tikuttamalla saanut ovulaatiota testattua?

Joo,pari kertaa olen saanu ovulaatiot oikeeseen aikaan testattua kyllä..Mutta ne nyt ei ole tuottanut sen enempää tulosta.. :grin Meillä on tuo neuvola samassa,missä kävin papassa,eli sama ihminen ottaa siellä ymmärtääkseni vastaan.. :confused:

Tintti, kantsii siinä ku vuos alkaa oleen täynnä ni kysellä aikaa neuvolasta tai terveyskeskuksesta tai piipahtaa yksityisellä :) ebaysta saa ovistikkuja halvalla ja on toimineet :)
foolihappoo on hyvä syyä kun yrittääkin :)
tosiaan ens sulta kartotetaan missä vika, jos kierrot heittelee liikaa, otetaan hormonikokeita, selvitetään ovuloitko tai onko muuten jotain ongelmaa, eli perus gynen tutkimus, verikokeet ym. Jos kierto heittelee voit saada terolutin säännöllistämään kiertoa, jos ovulaatiota ei tapahdu, silloin voidaan määrätä clomifenit.
Terolut on keltarauhashormonivalmiste, joka toimii samalla tavalla kuin kehon oma keltarauhanen joka sitä tuottaa ovulaation jälkeen. Kiertohäiriöt voi johtua siitä ettei oma keltarauhanen eritä hormonia tarpeeksi.

Clomifen stimuloi munasarjoja, kun stimuloi aivoissa tuotettavaa hormonia joka pistää munasarjat tuottamaan FSH ja LH hormoneja jotka sit taas vaikuttaa munarakkuloiden eli follikkeleiden kasvuun ja sitä kautta ovulaatioon. :)

Kiitos paljon! :) Tuo oli todella hyvä ja täydentävä vastaus.. :) Mun vissiin tarttis sitten harkita työpaikkalääkärille menoo melkein,kun tuo sama ihminen ottaa neuvolanpuolella myös vastaan,missä just kävin papassa.. :confused:

Kalenterin mukaan tässä juhannusviikonloppuna pitäis vuodot jälleen kerran alkaa..Ja hyvin todennäkösesti alkaakin... :confused:

hmmm...kirjoittelenpahan minäkin tänne..eli viime marraskuussa syntyi esikoinen ja nyt vajaa kuukausi sitten "jätettiin" minipillerit pois ja ajateltiin että saapi tulla toinen jos milloin on tullakseen :) yhdet luomu menkathan minulla kerkesi tulemaan jo ennenkuin pillerit aloitin ja nyt ei vielä ole kuulunut mitään. oletettavasti ovulointia oli tässä, en ole siis koskaan sen kummemin asiaa seurannut.. toisaalta vielä imetän enempi vähempi niin nyt on vähän odottavalla kannalla kuinka vaikuttaa, ekahan tärppäsi noin pari kuukautta(toisesta kierrosta?) harmonetien lopettamisen jälkeen

kyfi, Imetys voi vaikuttaa jonkin verran kiertoon ja pillereiden pois jätttäminen samoin. :) Toivottavasti tärppää pian!!

Tintti'83, hyvä jos mun vastauksesta oli jotain apua :) kyl se on melkeen se ja sama mihin menee, kunhan vaikka työpaikkalääkäriltä sais lähetteen gynelle tai käy yksityisellä gynellä niinku mä tein :) toivotaan et siellä kuitenkaan ei toivotusta syystä vuoto ala!

lopetin pillereiden syönnin maaliskuussa, kierrot pillereiden aikaan 28pv ja nyt ilman pillereitä olleet 28-30pv...yllätyin kuin nopeasti kierto on alkanut tasoittumaan, ihan hyvä vaan!

Täällä alko kuukautiset itteksee joskus kp50 aikoihin ja nyt viikon ollu, jesjesjes, josko tää kroppa alkais nyt itestään normalisoitua! :)

Mulla kävi nyt sillee ton papan kanssa että tuli joku tulos,luokka 2..En tiedä mitä tarkottaamutta menen yksityiselle...

Tintti, 2 ei tarkota vielä mitään välttämättä, voi olla vaan virheellinen näyte tai sit joku ohimenevä muutos. :) 4 niitä luokkia on. Uusintapapa kantsii ottaa :)

Tintti, 2 ei tarkota vielä mitään välttämättä, voi olla vaan virheellinen näyte tai sit joku ohimenevä muutos. :) 4 niitä luokkia on. Uusintapapa kantsii ottaa :)

Mulle oltiin lappuun kirjotettu.että 6kkn päästä uudestaan papatestiin..en meinaa odottaa niin kauaa,menen oikeesti yksityiselle,että saan selvyyden siihen missä vika jos vikaa on..

Tintti, tuo 2luokka voi pysyä 2 luokkana vaikka meetkin nyt yksityiselle (voi toki olla puhdaskin), mut se on vaaraton jos 2luokkaa on ja sen takia se 6kk ni kerkee sit muuttumaan. Ei se niin pikaiseen muutu. Onko jotain sairastettuja sukupuolitauteja tai tulehduksia koskaan ollut? Ei tarvii vastata jos et halua mut tosiaan sit nuokin voi vaikuttaa. :)

Itse lopetin pillerit (Cilest) 08/2013. Kierto oli pillereiden kanssa sen 28 päivää ja pillereiden lopettamisen jälkeen kellontarkat 26 päivää. Kuitenkin raskautuminen kesti 10kk, plussa on tehty vasta 9.6.14. Olin jo suunnitellut meneväni gynekologille, kun vuosi tulee täyteen.

Tintti, tuo 2luokka voi pysyä 2 luokkana vaikka meetkin nyt yksityiselle (voi toki olla puhdaskin), mut se on vaaraton jos 2luokkaa on ja sen takia se 6kk ni kerkee sit muuttumaan. Ei se niin pikaiseen muutu. Onko jotain sairastettuja sukupuolitauteja tai tulehduksia koskaan ollut? Ei tarvii vastata jos et halua mut tosiaan sit nuokin voi vaikuttaa. :)

No siis mulla ei tietääkseni mitään tauteja koskaan ole ollut..Mutta miehellä on ollut 2000-vuonna ja hoitanut on,että vissiin siitä mulla nyt nää tulokset..Mutta sain tilattua yksityiselle ajan tänään. :) Elokuun puolessä välissä sain ajan ja silloin otetaan musta kaikki testit sun muut,sellaisen ajan tilasin sitten..Saan sitten mielelleni rauhan ja hoitoa josko tarvitsen.. :)

Takaisin