Pikkusisarusta odottavat

Maddu;

Siis toki jos maitoa tulee edelleen niin syököön.Ei ole näin pitkään tullutkaan ikinä niin en tiedä miten menee.
Epäilyttää kyllä vaikkei maitoa tuliskaan sitten enää niin hupi/turvatuttiina varmaan tulee käyttämään.

Yösyötöt kyllä ois luxusta saada pois.En muista milloin olisin nukkunut putkeen yli 3h.
Pelkään sitä että pyörryn vielä joku päivä töissä kun univelkaa ja vähintään 2h välein on pakko syödä jotain.Verenpaineet on ollut tosi alhaiset jo kk..epäilen tuota unen puutetta.
Uni on niin tärkeetä! Muistan kun hoin jossain kohtaa et "en oo 1,5 vuoteen saanut nukkua öitä": ensin raskaana vessaramppausten ym takia ja sit viel yöherätykset.
Meillä saatiin yöimetykset pois ihan sillä että menin nukkumaan toiseen huoneeseen korvatulppien kanssa ja mies valvoi sitten lapsen kanssa. Olisiko eka yö ollut itkuinen ja siitä eteenpäin helpottui yllättävän nopsaan. Pääasia että saa läheisyyttä, sitähän se kai tän ikäisillä on kun ei varsinaisesti ravinnon takia kaiketi enää yöllä tarttis syödä.

Täällä esikoinen syntyi 40+1. Ja itse asiassa syntyi sinä päivänä mikä oli neuvolan antama alkuperäinen laskettu aika. Ultrassa jostain syystä korjasivat yhdellä päivällä. Neuvola oli oikeessa :D mut täsmällinen oli eli eiköhän tämä toinenkin sitten.

Me varmaan kerrotaan lapsille vasta 12vk ultran jälkeen, ellei paljastu ennen sitä jotenkin :)
Meidän keskimmäinen on toivonut pidempään meille vauvaa, joten eniten jännittää hänen reaktio asiaan :)

Olen alkanut 6-vuotiaalle vihjailemaan, että olisko kiva sittenkin saada pikkusisarus. Ei ole, kuulemma. Haluaa olla jatkossakin yksin, koska rakastaisin vain vauvaa, en enää häntä.

Melkein 7 vuotta tulisi meillä ikäeroa, mutta sopisi mulle mainiosti. Olen vasta nyt jotenkin toipunut pikkulapsiajasta, vaikka mulla siis on vain tuo yksi 6-vuotias...

Meillä taas tuo 6vuotias on viimeisen vuoden vauvakuumeillut ja hokee pikkusiskoa kokoajan :D miehen veljen tytön (5kk) kuulemma ottaa meille asumaan ja lupasi vaihtaa vaipatkin :D meille tulee ikäeroa 6v 7kk :)

Täällä toista odotellaan ja tulokkaalle ja esikolle LA perusteella tulis ikäeroa 3v 3kk, mutta todellisuudessa ero tulee varmaan olemaan pienempi.

Kun vauva syntyy, meidän esikoinen on noin vuoden ja 7kk joten koen "kertomisen" pikkusisaruksesta helpoksi. Esikoinen ei ymmärrä yms. mutta puhutaan jo nyt päivittäin silloin tällöin, että hänestä tulee isoveli. Mahan pyöristyessä kerrotaan masussa olevan vauva. Vaikkei varmaan sitäkään ymmärrä, mutta lähinnä sen takia ettei enään voi samalla tavalla möngertää masua vasten :happy:

Meillä tulee ikäeroa kutakuinkin 5,5 vuotta ja se tuntuu nyt sopivalta. Alkuun toivoin, että tulis pienemmällä välillä (ei vaan onnistunut), mutta nyt poika on toisaalta niin omatoiminen, että jää enemmän aikaa vauvallekin, vaikka hän ei toki ainoa lapsi pääsekään olemaan.
Lisäksi poika tulee isoveljeksi, niin että ymmärtää mitä se tarkoittaa. Ja hän onkin ehtinyt jo toivoa pikkusisarusta.

Meidän kohdalla siis isossa ikäerossa ainoaksi miinukseksi jää se, että samoja leikkejä ei varmaan sisarukset leiki, mutta josko kuitenkin jotain yhteistä osaisivat tehdä...

Poika syntyi juuri laskettuna aikana, toivottavasti tämä tulokaskin tulisi oikeaan aikaan eikä mee yliaikaseks.

Jos kaikki menee hyvin niin meillä tulee lapsille ikäeroa 3v7kk. On tässä lähes kaksi vuotta pikkusisarusta yritetty eli olishan tuo raskaus ollut jo aiemmin toivottu. Ite täytän ensi viikolla 36 vuotta ja mies täyttää ensi keväänä 39 vuotta niin olis sitä nuorempana lapset tulla. Mutta mutta... Noh, lähes 10 vuotta yritystä ja nyt toista kertaa raskaana.

Mashnu, niin samat fiilikset täällä ja sama 3,5v ikäero ja mulla ikää vieläkin enemmän. Niin todella toivon että kaikki menis hyvin meillä kaikilla! Esikoinen on kovasti nyt syksyn aikana innostunut vauvoista ja sanoiko jopa jossain välissä että äidillä on masussa vauva, tätä mietin että olinko silloin jo hedelmöittynyr vai oliko joskus aiemmin.. ihan outoa, mutta on varmasti mielissään uutisista vaikka eilen sanoikin että hän voi olla äidin vauva kun kysyin olisiko kivaa jos meille tulisi vauva. :)

Itse kans haaveilin silloin kun esikko syntyi että semmonen 2 - 2,5v ois ihana ikäero, mutta ei se ihan niin sitten mennytkään. Meillä valvottiin 6kk - 1,5v asti öitä aika huolella niin eipä siinä sitten edes suorastaan ollu mitään haluja alkaa yrittämään. Aika zombina sitä eleli tuon ajan. Vieläkin taistellaan nuiden nukkumisten kanssa, mutta pääsääntöisesti kuitenkin jo nukutaan kohtuu ehjiä öitä. Esikon täyttäessä kaks alko viimein tulla olo että josko sitä toista. Ihan ei kuitenkaan niin äkkiä tärpännyt kuin esikosta, mutta ei tässä onneksi vuosia yrittää tarvinnu vaikka tuo puoli vuottakin tuntui jo pitkältä. Lähipiirissä on jonkinverran lapsettomuutta ja sympatiat kyllä tulee täältä kaikille lapsettomuudesta kärsiville.

Esikoinen 6vee toivoo pikkusiskoa ja ehdittiin hänen kanssa jo pidempään puhua sisaruksesta. Vaihtoehtoisesti hän toivoi tyttöä ja poikaa, että olisi myös tämän hetken pienemmälle kaveri. Vähän jänskättää, miten tuo pienempi suhtautuu, kun hän on niin kiinni mussa. Ikäeroa tähän nuorempaan tulee se 4 vuotta. Luultavimmin kerrotaan sitten np-ultran jälkeen ja pidetään yllä keskustelua koko ajan.

Minulla on kaksi lasta, tytär s. 1/08 ja poika s. 7/09. Tytär haluaa kovasti pikkusisaruksen, poika ei ollenkaan
Miehellä on myös kaksi lasta, pojat s. 4/09 ja 10/13. Heistä kumpikaan ei halua sisaruksia. Asutaan omissa osoitteissa ja miehen lapset äidillään.
Tää raskaus oli vähän yllätys, mutta positiivinen. Kerrotaan lapsille vasta tammikuun lopussa, jos kaikki menee hyvin.

Kyllä tuli tänään tota taaperoa pukiessa mieleen että miten ihanaa on se että toinen on syntymässä kesäaikaan. Ajatuskin pallomahan kanssa kaikenmaailman haalaria ja sitä ja tätä lapselle päälle että pääsee mihkään lähtee... Phuuuuh...

Takaisin