Pikkusisarusta odottavat

Hannaka voiko olla tottakaan :D eivaan, kuulut varmaan johonkin 1% ryhmään kellä kaikki menny noin! Ja mä oon pitäny mun vauvaa helppona, kun heräilee vaan pari-kolme kertaa yössä, mut nukahtaa lähes heti taas ja mun synnytys oli yks nopea käynti helvetin porteilla: 5h mutta sika kivulias :D

Eiköhän tä kakkonen näytä sit sen karun todellisuuden vauva-arjesta ja kaikesta muusta... :D

Mulla esikoinen heräsi kahden tunnin välein varmaan koko ekan puolen vauvavuodesta. Just kun hän alkoi nukkua kokonaisia öitä, aloin odottaa nuorempaa. Nuorempi heräili kolmen tunnin välein, mutta se tuntui esikoisen jälkeen lähes luksukselta, kun oli yksi ylimääräinen tunti :grin Nyt kumpikin nukkuu kohtalaisen hyvin yönsä, mitä nyt joskus itkeskelevät. Terveitä ovat kuitenkin olleet, joten ei pidä valittaa :)

Samma här, kaikki kolme heräilleet tunnin-kahden välein ekat kuukaudet, useamman kerran siitäkin eteenpäin. Jos sai joskus nukkua 3h putkeen niin se oli luksusta!! (viiden vuoden sisällä 3 vuotta huonoilla unilla lasten kans + raskausaikojen univaikeudet :rolleyes:
)
Nyt on vuoden verran saanut nukkua jo hyvin. Tyttö välillä herää itkemään tai kuopus pyytämään vettä, mutta noin niinko muuten täysiä öitä.

Esikoinen rupesi nukkumaan yöt kunnolla (6h pätkän) 10 viikon ikäisenä kun siirsin vierestä omaan sänkyyn nukkumaan. Liekö se sitten vaikuttanut.

Esikoinen kun sai silloin n.3kk iässä alkaa nukkua ilman ruokailuherätyksiä, se nukkuikin tosi hyvin. Parissa viikossa unet venyi katkeamattomiin 10-13h öihin.

Toka sitten... nooh, ei ollut samaa maata. Päivällä nukkui 15-30 minuutin pätkiä ja öisin heräsi vähintään 2h välein syömään. Sanoinkin silloin, että jos oisin arvannut samalla geeniyhdistelmällä voivan tulla 2 niin erilaista nukkujaa, oltais varmaan odotettu vähän pidempään ennen kuin toivotettiin pikkusisarus tervetulleeksi. Toisaalta nyt osaa olla ehkä vähän paremmin varautunut... tai sit ei :/

Mä tosin uskon, että yksi selittävä tekijä oli myös ruokavalio. Esikoinen oli pulloruokinnassa ja sai pääsääntöisesti korviketta, rintamaito oli vain osana ravintoa ekojen 3kk:n ajan. Toka oli täysimetyksellä ekat 6kk ja senkin jälkeen imetin vielä yli vuoden. Ja korvikkeen versus rintamaidon sulavuus on keskenään eri luokkaa.

Täällä kans esikoinen ollut melko helppo vauva :D Nukkui alusta asti n. 6h pätkän, jonka jälkeen söi tunnin välein. Lisänä pitkät säännölliset päiväunet[emoji108] Vähän jännittää, miten tällä kertaa käy. Esikoisella tosin oli silent refluksi, joka oli todella rankka homma päivisin ja tiheät yöheräämiset alkoi joskus 6kk paikkeella ja jatkui melkein vuoden ikään asti. Mutta alku oli helppo!

Meillä tais olla kanssa niin että ekat pari kuukautta meni parilla herätyksellä. Sen jälkeen luovutin oman sängyn kanssa ja otin viereen nukkumaan, heräiltiin tasaisin väliajoin. Tungin vaan tissin suuhun ja nukahdin uudestaan [emoji23]

Meillä murhetta on aiheuttanut jostain 6kk alkaen korvat, nyt 2,5v on putkitettu kaksi kertaa ja risat poistettu kerran. Onneksi on vakuutus <3

Varovasti mukaan taas palstalle. Tein testin tänään kun ollut kummallinen oo ja saatiin vielä ylläri tähän jouluun, positiivinen testi. Ei kyllä olla yritetty mutta ilolla uusi tulokas otettaisiin vastaan. :love7
Meillä on 3/17 kohta 10kk ikänen poika.
Nyt LA 28.8.2018

Esikoinen on 1v1kk nyt joten kakkosen syntyessä sen +- 1vuos 9kk.. ihan täysin suunnitellusti ei tätä seuraavaa näin nopeasti tilattu, joten KYLLÄ jännittää miten selvitä kahden niiiin pienen kanssa. Varsinkin kun ensimmäinen on ollut kaiken keskipiste tähän asti ja temperamenttia on löytynyt :bag:
Ja toki kaikki käytännön asiat, liikkumiset, nukkumiset, vaipan vaihdot tms.. kun jotenkin en osaa nähdä et tää esikoinen ois sen itsenäisempi elokuussa kuin nytkään:wideyed:
Onhan täs paljon niitä hyviäkin puolia, mut silti...aaapuuuuuuva:sorry:

Tämä voisi olla mun kirjoittama, sillä erolla että esikoinen on nyt 1v2kk :D Meillä ei myöskään tämä ollut suunniteltu raskaus tai siis suunniteltiin kyllä, että toinen tehtäisiin ja hyvä ikäero olisi ehkä 2v-3v, mutta kun nyt jo "tärppäsi", niin kyllä oli pari ekaa päivää vähän, että miten me ikinä selvitään tästä selväjärkisinä :) Mutta ihana yllärihän tämä oli. Ensimmäistä, 10/16 syntynyttä tyttöä, tehtiin puolitoista vuotta, joten nyt kävi kyllä paljon helpommin ja nopeammin, mulla kerkesi olemaan vain 4 menkat välissä.

Mitenkäs muut, joilla tulee pieni ikäero lapsukaisille, olette ajatelleet rattaiden kanssa tehdä? Ostatteko tuplarattaat vai onko joku miettinyt selviävänsä esim. pelkällä kantoliinalla tai seisomalaudalla? Mä aloin jo stressaamaan tuplista eli vinkkejä otetaan vastaan :eek:

Ainiin ja aikaisempaan kyselyyn vastaan, että esikoinen syntyi 40+5, enkä osota tämän elokuisenkaan tulevan ainakaan etuajassa :D

Täällä on jo isommat sisarukset kun monella muulla, mutta on mullakin ollut pienellä ikäerolla kolme. Nyt isommat ovat 15, 14 ja kohta 11 v. Eli aikalailla eri tilanne kuin ekalla kierroksella.

Mä oon miettiny kans et pitääkö hankkia tuplat kun poika on vasta 1v5kk kun vauva syntyy et tuskin jaksaa jos edes pysyy seisomalaudalla.

Mä oon miettiny kans et pitääkö hankkia tuplat kun poika on vasta 1v5kk kun vauva syntyy et tuskin jaksaa jos edes pysyy seisomalaudalla.

Me joudutaan ainaki ostaa tuplat. Ei toi meijänkään jaksa sillon todellakaan viel seistä seisomalaudalla. Ja helpompi laittaa päikkäreille ku molemmat saa vaunuihin :)

Minä olen miettinyt et jaksanko ollenkaan päivittää vainuja, vaikka nyt olisi tulossa nuorimmaisten ikäeroksi aika tarkkaan 2v. Asumme keskellä metsää ja kävelymatkan päässä ei ole mitään mielenkiintoista. Julkiset eivät täällä kulje. Päiväunia varten kelpaavat edellisetkin kärryt. Jos ostoksille lähdetään koko porukalla, on otettava auto, ja käytetään sitten kaupan kärryjä. (voishan ne omatki toki matkaan vääntää, mutta helpompaa käyttää kaupan versiota). Yleensä kyllä laitan miehen asioille itsekseen kun on työlästä pukea matkaan koko karavaania, vaikka perhekoko ei vielä tämän isompi ole.

Mä ostin duo edget esikoiselle juurikin sitä silmällä pitäen, että saan niistä tuplat yhdellä adapterilla tarvittaessa. Tiedettiin että tulis lyhyt ikäero. Nyt toki oon kuitenki alkanu miettiä et oisko 735:ser paremmat.

Mä ostin duo edget esikoiselle juurikin sitä silmällä pitäen, että saan niistä tuplat yhdellä adapterilla tarvittaessa. Tiedettiin että tulis lyhyt ikäero. Nyt toki oon kuitenki alkanu miettiä et oisko 735:ser paremmat.

Onko niissä mitä eroja, jos saa udella? :)

Annin_eka duo edget tulee sillai "päällekkäin", aattelin laittaa ratasosan ylös ja vaunukopan alas. 735 viikkarit on vierekkäin. Ehkä sit kun kummatkin istuu ne vois olla kätevämmät, mutta ne taas vie niin paljon leveemmän tilan.

Ilmoittaudun varovasti joukkoon. Eilen tein positiivisen testin:Heartred

Mulla on 21.1.2017 syntynyt poika. Tuntuu et äidin pieni vauva, vaikka alkaahan se kohta jo taapero olemaan :grin

Mul on kans esikoinen syntyny tammikuun lopussa :) 1v bileitä odotellessa ;)

Takaisin