Pikkusisarusta odottavat

Me aiotaan hankkia sisarusrattaat, ainakin aluksi. Esikoisen yhdistelmät säästetään ja hankitaan sitten seisomalauta.
Mutta noista tuplista joudutaan hankkimaan vierekkäiset, kun isomman lapsen painorajat on vain 15-20kg niissä päällekkäisissä. Ja esikoinen painaa varmasti yli 20kg ennen kuin vauva syntyy.
 
Meillä on tulossa esikoiselle (s. 12/2015) ja vauvalle 2v 7kk ikäeroa. Ikäero on aikalailla toiveidemme mukainen. (Jos olisin vähän nuorempi niin enemmänkin ikäeroa olisi kenties saanut tulla.)

Käytännön asiat kuten rattaisiin liittyvät päätökset tuntuvat itselleni vielä kaukaisilta ja vähän vaikeilta. Tuntuu jännältä miettiä arjen pyörittämistä vauvan ja tosi vilkkaan kaksivuotiaan kanssa. Vauvavuodesta tulee taatusti erilainen kuin ensimmäisellä kerralla!

Neuvolassa huolenpoikasiani purkaessani terkkari toi mielestäni ihan kivasti esiin positiivisia puolia – esimerkiksi sitä mahdollisuutta, että esikoinen voi touhuilullaan auttaa pitämään vauvaa tyytyväisenä: vauvalla on aina jotain kiinnostavaa seurattavaa. Ja sitä sanoi myös, että vauvan kehitys saattaa olla nopeampaa isoveljen esimerkin ansiosta.
 
Muokattu viimeksi:
Lainattiin kirjastosta kirja sinusta tulee isosisko :Heartred
 
Minulla aiemmasta avioliitosta lapset 04/2013 ja 05/2011, lapsille on nyt kerrottu ja kovasti odottavat. Nimien keksintä, sukupuolen arvuuttelu ja ultrassa käynti on kohokohtia vauva-asiassa.
isoimpana, joka ilta molemmat käy sanomassa myös vauvalle hyvää yötä ja tarkkana varmistavat että myös vauvan isukki käy mahaa pusuttelemassa hyvän yön toivotuksissa :D Sen jälkeen vasta voivat mennä nukkumaan.

Pelottaahan tämä, edellisen km jälkeen päätettiin ettei yritetä ollenkaan ja käytetään ehkäsyä. Söin pillereitä unohdin YHDEN ja nyt tilanne on tämä.. Eli yllätys kolmoseksi sanoisin vaikka lapsi on toivottu. Tässä välissä vain kerkesin hommata itselle poneja lisää ja sopia tammojen astutukset tälle vuodelle :D
Eli meille tulee Shetlanninponi varsa toukokuussa ja vauva elokuussa. Ensi vuonna pitäisi viisi varsaa syntyä.. Onneksi eläimet on omassa pihassa, ettei niiden kanssa niin vaikea ole arkea elää. Mies vaihtoi työpaikkaa, tästäkin selviää. nyt on päivillä hällä mittaa se 12-15h ennen kuin on kotona..

Kesää odotellessa pääsee pois tästä talven haasteista :)
 
Tää palsta tökkii helposti, veikkaan ettei nelkku oo ees tajunnut antaneensa moista arviota. Noi hassut arviot kannattaa tällä palstalla laittaa korvasta sisään ja toisesta ulos, on lähes aina vahinkonäppäyksiä.(;
 
Siksi kysyinkin :) itse tarkistan omat arviot just sen takia kun noita tulee ja pyrin korjaamaan ne heti. Tietysti jos tätä ei ole tottunut käyttämään, niin tuskinpa on edes huomannut.

Jatketaanpas vielä sen verran, että itsellä noita huteja tulee joka päivä useimpia, siksi käyn korjaamassa niitä :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä en edes tiennyt mistään arvioista, näkyvät ilmeisesti vain selainversiossa, ei mobiilissa? :confused:
 
Sovelluksella ei pysty kuin käydä tykkäämässä tai lainaamassa tekstejä. Selainversoilla koneella ja puhelimilla yms pystyy antamaan erillaisia arvoita, tykkää, ei tykkää, samaamieltä, tyhmä, sympatia yms.
 
Siksi kysyinkin :) itse tarkistan omat arviot just sen takia kun noita tulee ja pyrin korjaamaan ne heti. Tietysti jos tätä ei ole tottunut käyttämään, niin tuskinpa on edes huomannut.

Jatketaanpas vielä sen verran, että itsellä noita huteja tulee joka päivä useimpia, siksi käyn korjaamassa niitä :)
Mä oon niin kauan hengannu täällä, etten jaksa enää välittää, vaikka joku antais virhearvion. En ota loukkauksena ni olkoon.:D vaikka ne omat arviot tuolla koostettuna näkyykin niin eipä niillä mitään painoarvoa ole.(;
 
Mulle on kanssa nakattu kaikenlaisia "vanha" ja "huonoa kieltä" arvioita tässä vuosien varrella :rolleyes::p
 
Mä sovellus on siitä hyvä ettei nää ku tykkäykset ni ei tuu ainakaan mitään ohi lyöntejä :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: hme
Meillä tulee sitten elo-syyskuussa olemaan juuri 4v täyttänyt isoveli, isosisko 1v7kk ja sitten tämä elokuinen. Hiukan jännittää miten arki alkaa sujua ja kuinka mustasukkaisiksi isommat lapset tulevat :nailbiting: poika oli jo edellisen syntymästä hiukan mustis, oikeastaan vasta vähän viiveellä kylläkin :rolleyes: ja tuntuu vähän jatkuvan edelleen vaikka tilanteeseen ollaan jo hyvin sopeuduttu. Jännittää hieman miten se jakamaton huomio riittää sitten kaikille, varsinkin jos tuleva sisarus on yhtä äidin perään kuin tämä meidän keskimmäinen, joka on edelleen ihan mamman tyttö :p miten muilla on isommat sisarukset ottaneet pienet vastaan aiemmin? :)

Ja niitä käytännön järjestelyjä pitäisi kyllä alkaa hiljalleen miettiä, mm.auton turvalaitteet, rattaat, sängyt jne :nailbiting::woot: jaiks!
 
Esikoinen oli niin pieni, 1v3kk, kun pikkusisko syntyi. Ei ollut YHTÄÄN mustis missään vaiheessa ja heistä tulikin moneksi vuodeksi kuin paita ja peppu.:Heartred
Kun nykyinen kuopus syntyi niin tyttö oli tosi ok, ei ollut mustis (2v5kk), mutta isoveli (3v8kk) alkoi kahden ekan viikon "kuherruskuukauden" jälkeen kiukutella meille vanhemmille ja härkkiä minkä kerkes (ja se tuntuu jatkuneen edelleen, on tosi huomionkipeä poika). Ikinä ei vauvalle ollut tuhma tai edes puhunut vauvasta pahasti.

Nyt ikäerot tulee olemaan 3v2kk, 5v7kk ja 6v 10kk. Esikoinen lähtee ekaluokalle, joten toivon sen tekevän hyvää siinä mielessä, että poika saa enemmän energiaa hukattua koulussa ja oon luvannut itelleni auttavani poikaa läksyissä niin paljon kuin voin - > jospa tämä positiivinen huomio saisi pojan olemaan vähemmän mustis. Tosin on jo niin "iso", ettei samalla tavalla varmaan olekaan mustis kuin aiemmin. Tytön reaktiosta en oo huolissani, etenkään jos tulokas tulee olemaan tyttö.(; pienimmästä en tiiä. Rauhallinen ja leppoisa luonne on, joten jospa hän ottaisi vauvan syntymän hyvin kun muistetaan huomioida häntä yhtä paljon kuin tähänkin asti. :)
 
Meillä on ihan jäätävä uhma päällä ja vähän mietityttää miten se näyttäytyy sitten kun vauva syntyy. Toivon, että pahin ois jo menossa ohi siinä kohtaa. Elokuinen vauva ku syntyy ni syyskuussa perästä täyttää 3v tää meidän esikoinen.
 
Takaisin
Top