Oli nyt selvitelly asiaa ja kysyny Kelasta, eivät kuulemma tiennyt asiasta mitään. Kauhee ylläri sinänsä kun Kelalle tuskin kuuluu työnantajan palkka asiat. Pyysi kuitenkin päätöksen äitiys lomasta, joten Kait se jotain on saanut selville.
Mää kerroin tuolle tulevalle isoveljelle ultran jälkeen vauvasta, no ei ihan kauheesti ole asiasta sitten puhunut (täyttää heinäkuussa 5) kunnes tänä aamuna tuli kertomaan unesta jossa oli ollut äitin mahassa oleva vauva ja sillä oli ollut poron sarvet :) joo toivottavasti ei kuitenkaan..siitä sujuvasti pääsi sitten nukkumisjärjestelyihin, oli omaa sänkyä antamassa vauvalle,voi toista..saattohan aatella että pääsis takas meän keskelle näillä järjestelyillä nukkumaan
Mulla esikoinen täyttää elokuussa 10v. Ja nuorempi toukokuussa 7v. :-) ei olla vielä kerrottu tulokkaasta, mahdollisesti ens viikolla np-ultran jälkeen kerrotaan.
Meillä myös esikoinen täyttää 5 kesällä. Alun pienimuotoisen shokin jälkeen on puhellut jo paljon vauvasta, mutta KAIKKI omat lelut pitäisi kyllä mielellään itsellään.
Meille tulee ikäeroa 2v ja 3kk. En todella aio tuolle vielä kertoa vauvasta. Ehkä kesäkuussa :)
Miten teillä, joilla on jo useampia lapsia on kertominen sujunut? Tai siis lähinnä onko esikoinen ymmärtänyt vauvauutiset ennen kuin vauva syntyi?
Ollaan tänään menossa 70-v synttäreille. Eilen kokeilin kaapista löytyviä mekkoja. Esikoinen, 9-v tyttö, oli siinä mun kans ja tokas yhden mekon kohdalla "tossa mekossa sää näytät raskaalta". Piti vielä varmistaa, että isoltako. Tarkoitti kuitenkin sitä että odotan vauvaa. En kuitenkaan vielä paljastanut totuutta. Maanantaina on ultra ja jos siellä kaikki ok niin kerrotaan sitten :-) hieman kyllä jännittää miten nuo kersat ottaa asian vastaan :-)
Minä en ole vielä lapsille kertonut tulevista vauvoista. Kun nämä syntyy, on esikoinen jo 9v (kauheeta miten aika menee) ja kuopus 3v. :) ehkä np-ultran jälkeen uskalletaan jo rueta vihjailemaan :D meidän nuorimmainen on semmonen räpätäti, että ei sille voi kertoo, ennen kun suvullakin on lupa tietää :D
Mä taas yks aamu oksensin esikoisen 1,5 v nähden, ja sanoin hänelle jossain välissä että "Ei hätää, äitillä on vaan paha olo". Tyttö vaan totes siihen hyvin tietäväisesti, että "vauva". On siis uutinen mennyt perille ainakin jollain tasolla... :) Eihän se tietenkään vielä uutisen merkittävyyttä voi ymmärtää, mikä on ehkä ihan hyvä.
Meillä esikoinen tyttö 13 v. Sanoi että muuttaa pois kotoa kun kerroin että taas tulee vauva. Edelliset on poika 3 v ja tyttö 11 kk. No kyllä se nyt jo nimiä miettii, eiköhän kerkiä vielä tottua ajatukseen.
Meillä esikko siis vasta vajaa 10kk nii sille ny o ihan turhaa mitä kertoa. Liekö hoksaa sitte jos ja kun nyytin kanssa syssymmällä kotiutuu et piru en ookkaa ennee yksin :D
Meillä 8v esikoinen suunnittelee jo tulevalle pienelle tarhapaikkaa koulumatkansa varrelta, jotta voi sitten hakea pienen tarhasta rattailla tullessaan kotiin...