Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsekin tovi sitten investoin itselleni uudet lenkkikengät. Ensinnäkin syy siihen oli että tuntuu taas imetyksen aikana nivelien olevan melko pehmoisina niin piti saada paremmalla pohjalla olevat kengät (=ruokottoman kalliit) :)

Mä ostin viimeinki sen skip hopin treetop friends leikkimaton, kun jo raskauden aikana siitä haaveilin. Nyt on eilisestä asti ollu käytössä ja hyvin näyttää viihtyvän siinä, toistaseks vaan tietty katsellen kun ei vielä osaa sen ihmeempiä matolla tehdä. :)

Mä oon vähän pulassa ton manducan kanssa. Poika tuntuu isolta vastasyntyneen pussiin ja tunkee jalkoja tonne vyötärövyön alle. Mut en mä millään voi venyttää sitä spagaattiin ja kiskoa niitä jalkoja ulos tuolta normaalireittiä! Miten teidän vauvelit on siellä pussieläiminä olleet? Meillä tosiaan tähän asti vauvapussissa, mutta nyt reilu 5-kilosena ongelmia alkoi ilmetä. Voiks vauvan laittaa kokonaan sinne isompaan pussiin ja jättää jalat sammakkoasennossa sisään?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Alifantti, mä oon kantanu vauvaa vastasyntynyt-osassa vaikka jalat tunkee sinne vyötärönauhan alle :) en henno avata toisen jalkoja vielä niin auki, vaikka sälli jo 2kk ja yli 6kg... Ei tietty aivan ergonomista ittelle noin, mutta poika pysyy hyvässä asennossa ja aika lyhyitä pätkiä kannan.

Joo mä tein nyt saman homman, eli pistin beben taas vastasyntyneet-osastolle. Nostin vyötärönauhaa aavistuksen ylemmäs ja kiskoin niin kireelle ettei mahdu jalat työntymään sinne alle. Ja hyvinhän se sit taas onneks meni. Nyt voi taas harrastaa Manducalla kun hetkeksi joutui paitsioon (turhan) ahdistuksen takia.

Pakkauksessa lukee et pitäis 1-2 kk välein uusia. Heitin pari vkoa sit 5vkoa käytössä olleet tutit pois, lähinnä kyl siksi ku olivat liian pieniä jo.. varmaan tota suositusta sit käytän. Ei ne niin kalliita oo :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Huvitutteja on syöty niin vähän et niitä ei varmaan tarvii vaihtaa ennen ku jää pieniksi. Mut pullotutit on nyt ollut samat koko ajan. Näyttää kyllä edelleen hyviltä ja siisteiltä niitä kun käytetään valvotusti niin ei oo ainakaan hajoaminen niin iso vaara ku huvituttilla.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ai kauhee.. En mä oo ees tienny, että neki pitäis jossain vaiheessa uusia :oops:

Ostelen uusia sitä mukaa kun vanhoja mystisesti katoilee.. en tosiaan tiedä kuka niitä kuljettelee ja minne..

hiton kalliiksi nuo tutit tulee.. 1v5kk on kolmonen käyttänyt ainakin tsiljoonaa tuttia eikä oikein vielä voi vierottaakaan (lue: äiti ei vielä jaksa siihen ryhtyä) ja nyt tää toinen tuttimaakari on talossa.

Mut silti mieluummin tutit kuin peukalonsa kanssa kamppaileva kuusvee.

Ups, mäkään en tiennyt että niitä pitää uusia. Osaaks joku kertoa että uusitaanko ne kulumisen vai ajan kulumisen tahdissa? Meinaan vaan kun tää herra ei oikein ole lämmennyt vielä tuteille ja niitä on tosi harvakseltaan käytetty, että pitäiskö silti vaihtaa. Toisaalta eihän tuo nyt niin suuri investointi ole...

mä aina venyttelen niitä ennen suuhun antamista et onko jo hapristumista havaittavissa. Silikonitutit kovettuu jotenkin mun mielestä ajan kuluessa, kun taas luonnonkumiset katkeaa tyvestä.

Niissä tuteissa on päiväys kuinka pitkään ne säilyy käyttämättöminä, olikohan valmistuksesta neljä vuotta, mut käytössä ollessaan pitäs vaihdella parin kuukauden välein..

Takaisin