Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Epistä! Itse en ostele tulokkaalle oikein mitään vaatteita kun on noita isosiskon pieneksi jääneitä niiiin paljon! :(

Tarvis käydä läpi toi 60 koon laatikko, että löytyykö kaikkea et vois hakee täydennyksiä vielä aleista. Bodyja ja yökköreitä on varmaan toistakymmentä molempia, et luulis riittävän. Jotain oon jo myynyt noista poiskin :P

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon tehny hankintoja kolmoselle ja kakkoselle. Kolmonen on vasta 17kk, mut oon ostanu 92cm vaatteita, kun jostain syystä varastossa ei ollut kuin pari kpl sen koon vaatteita. Olisko kakkonen siirtynyt 86 suoraan 98, koska niitä löytyi. Kolmonen on isokokosempi kuin kakkonen tänikäisenä ja tuntuu, et se on jossain välikoossa, kun osa 92 on isoja, mut 86 on pieniä kaikki. Ja 86cm pitäs olla 1,5v koko..

Kakkoselle ostin jo 122cm housuja ja paitoja, vaikka se täyttää vasta 5v syksyllä ja 6-7v käyttää yleensä tuota kokoa. Mut minkäs tekee, kun 116cm alkaa olla niin justeja ja osa pieniä.

Vauva tarttis 80cm vaatteita, mut ne on pakko jättää myöhemmäksi, kun menee muuten kaik rahat.. Vauvalla näitä pieniä kokoja on ihan hirveesti, kun saatiin uusia taas lahjaksi tälle, eikä pienet vauvat saa kulutettua vaatteita, joten kaikki edellistenkin vaatteet on siirtyneet tälle.

Meillä käyttää 8v ja 7v samankokoisia vaatteita eli 122cm. Toi meidän esikoinen on tollanen kirppu vaikka syö lähes yhtä paljon kuin isänsä. Taitaa kuluttaa kaiken energiansa päivän aikana. Jospa se jossain vaiheessa ottaa taas kasvuspurtin.

Pitäs melkein joku päivä lähtee katsomaan nää paikalliset kirppikset. En oo aikoihin käyny niissä.

Meillä tää 4,5v tyttö käyttää pääasiassa 104 vaatteita. Pituutta taitaa olla just sen verran tai vähän yli. Joitain on myös 110. Housut menis vyötäröstä vielä 98 mutta lahkeen pituus ei riitä. Just katoin yks päivä että sillä on vielä 92 pikkuhousuja käytössä! :o

mä oon ton 6v kans pulassa kun se on niin pitkä et housut sais pituudelta olla seuraavaksi 128cm mut leveydeltä kaks kokoa pienempiä. Vaikka siis tytön pituus on 120cm, mut kun jalat on pitkääkin pidemmät. Sama juttu paitojen kans. Hihat on ihan justit tai jo lyhyet 122cm vaatteissa.

kohta ruvettava tekemään ite vaatteita, kun ostovaatteet ei istu.

meidän 4v9kk on 112cm. Myös pitkäjalkainen kaveri..

Muokattu viimeksi:
50 e:n lahjakortti meni Name it:n liikkeeseen, ei kyllä löytynyt vain vauvalle vaatetta vaan myös tytölle ja pojalle.
30 e hm:ään, äitiysmekkopuolelta hellemekko 7 e (rypytysyläosa, kuka tietää että se on sieltä ;) ), 3 e:lla shortseja pojille ja mulle halpishelyjä vaikka oon vannonut etten enää niitä nurkkiini ota ;D
Shoppppiiiinggggggg!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meidän matkarattaat ei sitten käytössä osoittautuneetkaan kauheen käteviksi... :(
Nyt ois tarvetta uusille, mutta kun ongelmana on se että pitää saada täyteen makuuasentoon ku kaveri on vasta sen 2kk. Mä sillon raskausaikana jo googletin niitä ihan sikana ja taas sama rumba alusta. Ääk.

Iiisaa: Mun ainoa käypä kesävaate on hm:n rypytysyläosanen trikoinen äitiysmekko, mikään muu mun kaapista ei mahu päälle. Hyvällä hinnalla oot mekon saanu :)

Mä ostin imetystoppeja, niitä voi sitten myöhemminkin käyttää. Ihanaa kun on helle! Se imetysmekko vielä puuttuu, et jos tukee kivoja vastaan, saa vinkata.

Vauva käyttää nyt 56 cm vaatteita ja lainaa kolmea ihanaa helleasua 62 cm laatikosta. Ja yhtä sortsipukua. Mun ei oo tarvinnu yhtään ostaa vaatteita, mut viime viikolla ostin Naantalista sellaisia Turku desing Kui-merkkisiä pupuvaatteita ja oijoi ne on ihania. Räppään kuvan kun ehdin :)

plaah. Meil on osa 68 kaiveltu esiin ja osa 62 laitettu pois. Helleasut on 68-80. Jännäjuttu et 80 kokoinen shortsipuku ei näytä liian isolta päällä. On kyllä pientä mitoitusta, kun nuo kaikki hellevaatteet on niska-pylly mitalta 68 kans samassa..

Vauva käyttää nyt 56 cm vaatteita ja lainaa kolmea ihanaa helleasua 62 cm laatikosta. Ja yhtä sortsipukua. Mun ei oo tarvinnu yhtään ostaa vaatteita, mut viime viikolla ostin Naantalista sellaisia Turku desing Kui-merkkisiä pupuvaatteita ja oijoi ne on ihania. Räppään kuvan kun ehdin :)

Meillä on näemmä tosi pätkä vauva (56,3 cm viime pe neuvolassa) kun katsoo muiden mittoja!

Ostin tänään poitsulle sellasen omilla jaloilla seisovan jumppalelun. Paikalliselta fb-kirpparilta löysin. Lähes samanlainen kuin isommillakin pojilla oli aikoinaan. Uutta en raaskinut ostaa enää tälle viimeiselle, mutta onneksi tuo on oikein hyväkuntoinen :)

Meilläkin lähellä 58 cm tää jätkä, ei paljoa noita 62:sia kannatta ostaa.
Mietin taas eilen, että oliko se 80-86 koko mikä pysyy tosi pitkään käytössä :D Sitä odotellessa, onhan se toisaalta kiva kun vaatteet vaihtuu aina uusiin ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin