Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama homma kuin Ameeballa mutta siitä tosin seurannut että lakanoita tarvii pestä aikas usein kun on niin hävyttömän näköiset..tänäänkin kaavin lakanasta pukluja kun harso oli unohtunut välistä :S

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä pitää voida pukea lapsensa oman tyylin mukaisesti :) mullekin on tullut tuota, esikon kohdalla käytin mitä oli ja osa oli just ei yhtään mun makuun. Mut aattelin ettei viitti hankkia nii kauheesti ku kohta ne jää pieneksi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miekin oon tän 2. Kanssa pukeutumisen suhteen vaativampi, meillä on muutamia esikoisen vanhoja käytettyinä saatuja vaatteita, joista en silloinkaan pitänyt ja nyt sama homma - ne vaatteet toimii viimeisenä vaihtoehtona, jos kaikki muut on likaisia ja on vain ne :)
Alesta tuli tilattua tosiaan paljon kaikkea kivaa ja halvalla, esikoisen vaatteiden suhteen oon nykyään myös laaduntarkka, 2 vuotta sitten kelpas melkein mikä vaan (ei nyt kuitenkaan rähjäiset tms).
Keltaiset, turkoosit, vihreät, valkoiset ja joskus punaiset vaatteet on suurimmassa suosiossa värien suhteen.
Kammoan vauvanvaaleansinistä, kokomustaa/kokovalkoista vaatesettiä.. Mustaa ei löydy kuin 2 housut, 1 huppari ja 1 toiset housut :D
Nyt kyllä alesta löytyi vaaleansinistä, mutta tumman harmaalla meleerauksella (kuulostan ärsyttävän tarkalta, ehkä olenkin, hehheeeeeeeh ;) )

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon kanssa vähän liian tarkka tän tytön pukeutumisen kanssa. sain ilmaiseksi ja ostin muutaman ison kassin tytön vaatteita raskausaikana, koska hei kantsii koska menee niin vähän aikaa ja säästää rahaa... mutmut. Entä kun äitin silmää ei vaan miellytä! Eniten "ongelmia" tuottaa ku melkein kaikki housut olleet raidallisia ja bodyt joko kuviollisia tai raidallisia. Siis ei pinkkejä raitapöksyjä vaan voi yhdistää vihreeseen bodyyn jossa on vaikka eläinkuvioita. Tai voi, mutta äiti ei tykkää :grin Onneks nyt on alet niin oon voinut vähän ostaa uusia vaatteita jotka miellyttää enemmän silmää. Ja etenkin et voi ostaa noita isompia kokoja jotka menee toivottavasti kauemmin kuin kaks viikkoa.
Tärkeintähän tosiaan on et lapsella on mukavat ja puhtaat vaatteet mutta äh, kerran tyttö vaan lapsi on:wink (selitys joka käy melkein kaikkeen...)

Tilasin amedan käsikäyttöisen rintapumpun. Toivottavasti on hyvä.... ainun kahden käden malli ainakin oli ihan persiasta.

Ostin kaverilta Gracon matkarattaat ensi viikon juhliin menemistä ajatellen,on pienemmät,kevyemmät kuin nuo yhdistelmät ja mahtuu paremmin autoon. :)

Me käytiin tänään alennusmyynneissä tytön kanssa. Mukavasti sai rahaa menemään vaikka yritin ostaa vaan kaikkea edullista...

Itelleni ostin bikinit koska mitkään vanhat yläosat ei sovi. Uus yläosa onkin kokoa 42 ja alaosa 34 :D

Tytölle ostin vaikka mitä, mutta ehdottomasti paras juttu oli h&m:ltä tää pandalippis
ImageUploadedByVau Foorumi1404488062.051631.jpg
Lippis on vielä vähän iso, mutta ei se mitään, ihana se on silti :)

perkele sentäs. pakko ostaa se hoitolaukku, ei tästä reissaamisesta tuu mitään ku on oma käsilaukku ja toi sairaalasta saatu liberolaukku mukana. Kumpaankaan ei mahdu kaikki ja sit kaikki on aina väärässä paikassa.

Millaisia kosteussuojia käytätte sängyssä ameeba? Huonosti näyttää löytyvän kosteussuojalakanoita parisänkyyn! Ja ne mitä oon netissä katsellut, on olleet niin pirullisen kalliita, luokkaa 100 € kappale. Ollaan käytettykin sitten sekä vauvan että äidin alla pampersin bed matseja, mutta ne oli nyt loppu tuolta verkkokaupasta mistä ollaan tilattu ja täytyi tilata tenashopista vuoteensuojia.. :rolleyes:

Siis toi amedan manuaalinen rintapumppu on ihan loisto-ostos! Kahdesti tänään pumppasin ja sain 60ml kummallakin kerralla (yhdestä tissistä). Ainun paskapumpulle heruin kerran hirveellä taistelulla 50ml. Ainoo vähän huono on kun siinä on semmoinen hieno koko nyrkin puristuspumppaus tsydeemi, niin meinas hangata prukalon tyvee. Varmaan asennosta kiinni...

Mulla on olemassa tuo medelan sähköpumppu, ja voi luoja se on hyvä kapistus! Itse kun olen tällänen "lehmä" ( miehen sanoin: maitobaari josta kuulemma heruu varmasti ) niin on ollut kyllä rahansa väärti tuo laitos. Tänä aamuna pumppasin 2 dl yhdestä tissistä ja toisesta syötin pojan. Ensiksi ostin tuollaisen Aventin käsikäyttöisen pumpun, ja sekin toimi ihan hienosti, kylläkin on hirvittävän paljon asennosta kiinni että miten saa hyvin maitoa herumaan. Mutta nääkin pumppuasiat taitaa olla niin yksilöllisiä, yhdelle sopii toinen ja toiselle toinen. Paras "pumppu" taitaa olla tuo lapsukainen...:)

Paljon kuullut noista sähkö medeloista kehuja. Myt pumppuja pitäis kyllä päästä testaamaan... miettiny et josko sähköpumpulla irtois paremmin, mut sit jos ei niin käykään nii siinä meni sitten tukku rahaa hukkaan. Saahan noita käytettymäkin mut niistä ei tiedä onko moottorit ja tiivisteet enää iskussa ja niiden uusimiseen saa sit uuden hinnan palamaan. Katsoin että tohon aventin käsimalliinkin maksaa sellainen pikkuinen venttiili yli kympin ja torven silikonisuppilo pari kymppiä. Hyvät katteet kuminpalasilla.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on lansinohin? Sähköpumppu ja herun sille yhtä huonosti kuin sille keltaiselle ainu? Sähköpumpulle mikä oli sairaalassa. Käsilypsyllä tulee kyl hyvin, mut se on tosi ärsyttävää. Käsipumppuja oon koittanu vain sitä samaa keltaista..

Mut mulla ei onneks ole tarvettakaan pumppailla, kun vauva hoitaa hommansa.

Millaisia kosteussuojia käytätte sängyssä ameeba? Huonosti näyttää löytyvän kosteussuojalakanoita parisänkyyn! Ja ne mitä oon netissä katsellut, on olleet niin pirullisen kalliita, luokkaa 100 € kappale. Ollaan käytettykin sitten sekä vauvan että äidin alla pampersin bed matseja, mutta ne oli nyt loppu tuolta verkkokaupasta mistä ollaan tilattu ja täytyi tilata tenashopista vuoteensuojia.. :rolleyes:

Ikeasta on pari suojaa, ei sen kummempaa. Ja sitten se pieni äitiyspakkauksen pieni suoja. Näillä ollaan hyvin pärjätty toistaiseksi. Ja ne on ihan niitä pieniä suojia siinä kohdalla missä lapsonen makoilee. Ikean on paljon suurempi kuin ä-pakkauksen.

Rintarepuista kantsii katsoa lapsen kannalta laadukkain, ettei lonkat mee ihme asentoihin. Liputan manducan puolesta ja aikanaan mietin myös tulan hankintaa. Paras suunta pienelle on kasvot omaan syliin päin ja kun kannattelee päätä, voi laittaa myös selän puolelle. Näin on matkustaminen turvallista. Meidän vauva rauhoittuu mukavasti manducaan ja kantoliinaan.

Me ollaan saatu niin paljon vaatteita lahjaksi vauvalle, että on pakko käyttää niitä, ei vaan voisi laittaa pois käyttämättä. Tosin käytettyjä otin vaan mun siskolta ja niitäkään en juuri käyttänyt kun haluan käyttää oman maun mukaisia vaatteita. Me ollaan saatu lahjaksi ylläriylläri pinkkiä, vaaleanpunaista ymym. Mä sitten tasapainotan niitä ostamalla mustia, harmaita, sinisiä, liloja ym. vaatteita. Kokopinkkiä en oikein kestä :grin

Mulla oli tosiaan se ainun "kahden käden käsipumppu", ja sille heruminen oli työn ja tuskan takana. Mä haluun, että jos meen johonkin (esim. tänään hierojalle) ei poikaa tarvi syöttää korvikkeella. Sama jos isä hoitaa poikaansa illalla niin että mä pääsen nukkumaan yhden pidemmän pätkän, on maitoa hyvä olla varalla. Maidonkerääjään en enää heru kuin tipan tai pari niin siitä ei juuri hyötyä ole.

Saatiin äitiltä ja isiltä lelukaari pojalle, nyt ei tarvi erillistä leikkimattoa ostaa. :)

Mä hankin Aventin käsikäyttösen samalla idealla, et pääsis joskus ite jonneki, mut emmä oo saanu tähän mennessä pumpattua sellasia annoksia et niitä kehtais pakastaa.

Onks kellään kokemuksia gracon koliikkikeinuista? Tai muistakin. Jos ei tarttis joka vessa- ja ruokareissuni ajan lasta huudattaa.

Takaisin