Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei onks teistä jollain Tripp trapp- syöttötuolia? Meidän ois tarkotus sellanen jossain kohtaa hommata ja nyt oon ihan ihmeissäni ku se on vähän muuttunu siitä ku mun pikkusisarukset oli pieniä :D.
Eikö sen tuolin mukana enää saa sellasta puista turvakaarta? Onko ne nykyään pelkästään muovisia? Osaatteko sanoa et onko se muovinen systeemi riittävän tilava jos on vähän isompi vauva..?

Mä hommasin pojalle tommosen ristiäisiin juhalavaatteeks. Sit meil tais olla valkoset housut ton kanssa. :)

Meilt menee osa pienist vaatteist säästöön, osa myydään ja osa menee kaverille, joka saa vauvan syksyllä. :)

Hei onks teistä jollain Tripp trapp- syöttötuolia? Meidän ois tarkotus sellanen jossain kohtaa hommata ja nyt oon ihan ihmeissäni ku se on vähän muuttunu siitä ku mun pikkusisarukset oli pieniä :D.
Eikö sen tuolin mukana enää saa sellasta puista turvakaarta? Onko ne nykyään pelkästään muovisia? Osaatteko sanoa et onko se muovinen systeemi riittävän tilava jos on vähän isompi vauva..?

Ne on nykyisin muovisia. Jostain kirpparisivuiltahan voisi löytä vanhaa mallia puisena.
Itse en ole tuota Triptrappia testaillut, mutta oon kuullut pelkästään hyvää siitä. Meillä on Brion syöttötuoli ja se on ollut tosi hyvä.

Meillä on tripp trapp mutta hankittu vasta vauvaiän jälkeen. Tälle uudelle tulokkaalle sit hankitaan siihen se vauvaosio ja ne on valitettavasti nykyään muovisia... :( mietin myös että jos ostais tälle toiselle oman koska se menee niin pitkään ja kyllä tuo 4v siinä vielä voi istua pitkään....

Meillä on ollut toi tripp trapp esikoisella, se uus muovisen lisäosan kanssa. Vasta kuukausi-2 sitten poistettiin se muoviosa, olis vieläkin sopinut tyttö siihen. Hän on nyt 1v 10 kk eikä mikään siroimmasta päästä. Että eiköhän isompi vauvakin siihen mahdu :) mekin ollaan mietitty, että hankitaanko tälle toiselle myös, kun tossahan istuis hamaan tulevaisuuteen asti kumpikin. (Edellinen saatiin lahjaksi, ilmottautuiskohan nytkin joku sellaisen hankkimaan :) )

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä tilasin sukkiksia Metsolasta, sieltä saa mm. mustia. Ja on kuulemma hyvälaatuisia.

Mä tykkäsin kans aluks käyttää vaan kietasubodyja mutta nykyään menee mikä vaan body kunhan näyttää kivalta ja kaikki mun lempparit taitaakin olla pään yli vedettävää mallia!

Meillä on muuten löytyny ihan selkee lempilelu tytön lelujen joukosta ja se oli aika yllättävä! Suosikiks on osottautunu tää iso musta möntti:
ImageUploadedByVau Foorumi1403171911.073361.jpg
Tota tyttö tuijottelee innoissaan ja juttelee naureskellen pitkät tovit! Mikään muu lelu ei oo yhtä kiinnostava tytön mielestä :)

Meillä on myös Tripp Trapp ja siihen hankittu toistaiseksi vasta newborn-setti. Ihan näpäkkä peli ollut, tosin neiti on kerran vasta ehtinyt istua siinä. Hyvin viihtyi tuolloin. Nukuttaahan siinä ei saa.. Mutta hauskaa istua nyt jo kaikki saman pöydän ääressä välillä ja saada omat kädet vapaiksi syödessä :) Tuon setin pitäisi sopia noin 6 kuukauden ikään asti. Painorajoitukset ja muut täytyy tarkistaa vielä, en muista ulkoa.

NoaNoalla on ihania pieniä tyttöjen sukkiksia. Tykkään myös Tutan sukkiksista. Täällä menee nyt koot 56-62 päälle, 50 koko mahtuu enää vain, jos on Tuttaa. Tyttö oli muutama pv sitten 56(51) cm pitkä ja 4220(3825) g, pituuden suhteen kuulemma kasvaa yläkäyrällä.

Esikoisen aikana käytin kietaisumalleja enemmän, nyt tällä hetkellä 62-80 cm:stä 2 kpl on kietaisumallisia..

Meillä vaatteiden pukeminen aiheuttaa edelleen lähes joka kerta huutamisen siihen saakka, että kuteet on puettu ja neitokainen pääsee syliin ja/tai syömään. Bodyn pukeminen käynnistää huudon poikkeuksetta, jos on pään yli vedettävää mallia, kietaisubody menee joskus päälle ilman tällaista "taisteluakin". Ehkä tekniikassani on vikaa? Hiki nousee kyllä usein pintaan pukemisen hetkellä, vauvan äänekäs protestointi aiheuttaa stressireaktion.. Sääliksi käy, kun hän tuntuu reagoivan siihen niin voimakkaan vastentahtoisesti ja vaatteita on kuitenkin päälle aina pantava.

Meillä ei joka kerta, mutta sillon ku hapot seilaa edes takas pitkin ruokatorvea ni turha ees yrittää laittaa selälleen. Huuto on ku manaajasta. Vaikea vaan vaippaa oikeen muuten vaihtaa, tai pukea.

Vauvat ei tykkää, jos jotain menee silmille. Tulee pimeys. Meillä kans protestoidaan, jos on pään yli puettava body. Samoin, jos myssy menee silmille tai huppu.

Joo, tietyt bodyt pitäisi kieltää ja meillä mies ei niitä vauvalle suostu ees pukemaan jos on liian tiukkoja. Jos vauva nukkuu sikeesti, ei haittaa vaikka oisi pipo silmillä, mut annas olla jos on kevyttä unta, niin huutelee sitten koko ajan, et pois hänen silmiltään.

Mä en oo muuten onnistunu löytään yhtään myssyä joka ei olis koko ajan silmillä tai narut suussa vaikka olisi muuten sopivan kokoinen. Pipot on vähän helpompia mut tää saa ne äherrettyä aina pois päästään. Onko tällä oudon mallinen pää vai oonko vaan tullu ostaneeks huonoja hattuja.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä ehdottomasti paras pipo on toi kuvassa oleva!
ImageUploadedByVau Foorumi1403427386.697637.jpg
Ei kiristä eikä mee silmille, ei oo myöskään liian kuuma eikä kylmä ja mahtuu varmaan vielä aika pitkään. Pyysin mun äitiä ompelemaan saman mallisia pipoja muutaman lisää kun toi on niin hyvä!

Ääks, vähänkö hieno setti! Ton mallinen pipo vois tosiaan olla hyvä. Äp:ssä oli tollanen taitettava mut se on aika koppuraa matskua. Toi näyttää pehmeältä mut napakalta. Edit. Tai onks toi sittenkään taitettava :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Joo on taitettava ja tosi hyvää pehmeetä kangasta! Siitä on kai muistaakseni kuva tuolla salaisen puolen vauvaketjussa tytön päässä :)

Takaisin