Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan erilainen ääni kyllä kuului kun kerran unohdin sen koliikkirinkulan pullosta. Naturalit on varmaan vielä parempia, itse ehdin ostaa koko pulloarsenaalin ennenkuin huomasin että sellaisiakin olisi.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on kanssa noita MAMin koliikkipulloja. Eka saatiin jossain ilmaispaketissa ja kun se kelpasi niillä jatkettiin. Olemme siis mainonnan uhreja :).

Mä olen miettinyt sitä ilman pihinää siellä, onko se siis sellaista joka muuten menis vauvan vatsaan asti? Hurjasti se pitää ääntä.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Eikö kellään oo noita NUK-pulloja? Mulle kaveri osti vauvalahjaksi ja sanoi että lastentarvikeliikkeessä niiden kehuttiin olevan parhaita. Niissä on vissiin jotenkin anatomisesti muotoiltu pää ja ehkäise myös koliikkia (ilmareikä tms.) Meille ei ainakaan sen yhden kokeilun seurauksena tullu ilmavaivoja normaalia enempää.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mä ostin kokeeksi yhden NUKin pullon kun niitä oli synnärillä,ja siel vaikutti hyvältä. Mut tää (yksilö) valuttaa ihan kamalasti vaikka pitäis olla hitain tutti. Mies sillä kerran kuulemma onnistuneesti syötti mut kun itse kokeilin niin vauvan suu oli täynnä maitoa ennen kuin sain tutin edes kunnolla suuhun.

Hymykuoppa mulla on vaan noita classic pulloja, eli ei mikään ihme jos meillä vähän erilaiset käyttökokemukset :)

Tsekkasin ja meilki tollanen classic pullo...siinä tollanen Nipsumukin mainitsema "rengas" joka tekee tai jotain ku paketissa lukee anti-colic. Njoo, sopii meille ainakin toistaseks :)

Meil oli yks Nukin pullo, mutta poika ei huolinut sitä. Valikoiva lapsi.

Käsittääkseni Cedju se on just sitä ilmaa, mikä menis masuun.

No nyt on meilläkin Manduca. Josko siitä olis apua arkeen kun tyttö ei viihdy hereillä kauaa sitterissä tai muuten itekseen makuulla, parin minuutin kuluttua tulee aina itku ja on otettava syliin. Vois vähä helpottaa pyykkäämistä sun muuta jos sais molemmat kädet vapaaksi.

Eile nopeesti testailin miten toi reppu toimii ja hyvin tuntu tyttö viihtyvän siinä. Vähän paremmaksi kun saisi ne säädöt vielä. Kähttöohjeiden mukaan pitäis olla helppo pukea myös yksin, mutta en kyllä tajua miten saan yksin napsautettua selässä olevan hihnan kiinni kun ei mun kädet ainakaan taivu niin että niihin yltäisin...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Sarava mä pidän sen ylemmän nipsun selässä kiinni ja pujotan repun päälle pään yli. Sit tarvii laittaa vaan se alempi kiinni ja sujauttaa vauva reppuun :)

Okei...pitääkin kokeilla tuota tekniikkaa. Niissä käyttöohjeissa oli opastettu niin, että ensin laitetaan lantiovyö kiinni ja sitten istualtaan vauva selälleen polvien päälle ja siinä kiinnitetään se vastasyntyneille tarkotettu pienennysosa. Siitä sitte nostetaan vauva rintaa vasten ja pujotetaan olkahihnat paikoilleen ja sitte vielä se selkänipsu kiinni. Muuten ihan kätsy tekniikka mut pitäis olla jonkin sortin kuminivelet käsissä jotta sais sen selkälukon kiinni :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Niitä Manducan selkänipsuja voi siirtää ylösalas muutaman sentin, tai laittaa olkaimet selässä ristiin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

On tällä viikolla pari kertaa joutunu lakanat vaihtamaan ku sängyssä kunnolla maitoa kun oon nukahtanu kesken imetyksen eli liivit pitää olla yöllä!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Ostin ristiäisiin valkoisen mekon. Yläreunassa on hiukan jonkun meikivoidetta. Millä sen saisi parhaiten pois? Pesettekö omat ostovaatteet ennen käyttöä? Tää on sellainen yläosasta pitsillinen, joten en tiedä viitsinkö pestä et millaiseksi pitsi menee pesun jälkeen. Toisaalta sitä on sovitettu, et oisko se kivempi jos ois ihan puhdas kaikkialta eikä vaan toi kaulus. Hmm, hmm... Ja kengät tuleekin sit ongelmaksi, koska toi ei oo ihan täysvalkoinen. Mut niitä en uusia mee ostamaan.

En osaa sanoa tuosta meikkivoiteesta, mutta tulipa mieleen että tarvii vissiin ristiäisiin jotain päällepantavaa koko sakille :/ tytölle olis jo, mites tuo vauva! Tai itselle. Mitä ootte muut ajatelleet poikavauvalle nimijuhliin päälle? (Kuuluiskohan tää nyt ennemmin ristiäisketjuun?!)

Ameeba: Mustat peruskengät?

MrsV: Meillä on Lundmyr of swedenin koko puku vauvalle, kokoa 50cm, mutta oli viikko sitten vielä TODELLA reilu, eli toivon että menee myös ristiäisissä. Eli sellanen juhlapuvun näköinen, missä musta alaosa ja valkoinen yläosa ja ikäänkuin henkselit. Pepussa lukee "älskling" :Heartblue ja kaulassa tietenkin rusetti :wink

Ameeba, meikkivoide lähtee helposti pois jos hinkkaat sukkahousuilla sitä kohtaa.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Me ei hankita mitään perinteistä kastemekkoa kun on epämuodolliset juhlat. Yhden tyylikkään vauvanmekon ostin uutena (kietaisumekko, luonnonvalkoista, mustaa ja japanilaistyylinen kukkaprintti). Lisäksi pari arkisempaa mekkoa on tarttunut kirppareilta mukaan, voivat olla varalla. Meillä on yhdet häät ohjelmassa ennen nimiäisiä, joten samoilla varusteilla sinnekin. Oon innoissani kun päästään vähän pynttäytymään!

On vaan vaikea keksiä, mitä laitetaan alle jos on viileää. Noin tyylikkään mekon alle ei ihan sovi jotkut Barbapapa-housut. Sukkiksiako tässä pitäisi näin pienelle etsiä?

^Hitto, mä unohdin ne vauvan sukkikset. Ja voi olla, että saan itsellenikin hankkia uudet.

Mä oon saanu meikkivoiteen valkosesta pois suihkuttamalla siihen ikkunanpesuainetta ennen koneeseen menoa! Sillä lähtee myös miehen alunperin valkosista sukista musta ja ruoste pois! :)

Takaisin